Aankomen zwangerschap

21-11-2007 12:54 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens de eerste drie maanden van jullie zwangerschap?

Ik ben nu in week 10 en al drie kilo.

Ik snoep niet en eet niet anders dan anders!
Ik zou het echt niet weten, heb nooit op een weegschaal gestaan. Maar ik geloof fat die drie kilo van jou helemaal niet raar is hoor!
Ik vind het ook niet raar! De eerste drie maanden ben ik vijf kilo aangekomen, maar aan het einde van de zwangerschap was ik 38 (nee, ik overdrijf niet!) kilo zwaarder. Binnen acht weken na de geboorte was ik alles kwijt, dus maak je niet druk!
De eerste 3 maanden ben ik zeker 5 kilo afgevallen omdat ikzomisselijk was en niet kon eten. De rest van de zwangerschap kon ik ook amper eten, het lukte gewoon niet.

Ik ben daarna nog 11 kilo aangekomen, dus per saldo 6 kilo.

Die was ik direct na de bevalling kwijt.

Maar het is zoooo verschillend hoeveelmensen aankomen en hoe snelhet er af is.

Mijn vriendin is superdesuperslank en kwm bij haar beiden kinderen een ruime 40 kilo aanen schoot direct na de bevallingen als een stuk elastiek weer in model.

Ikzelf ben mollig (maat 44) en dikkere mensen schijnen vaak veel minder aan te komen.

Maar ook daar zit weer verschil in.

Als je gezond eet en niet veel dikmakers eet of snoept maakt het niet uit wat je aankomt, dan gaat het er ook echt weer zo af.
ik kwam al snel veel aan. Heul veel. IN t begin alleen in omvang. Met tien weken had ik een buik van 5 maanden en was op dat moment toch geloof ik maar 6 kilo aangekomen. Daarna kwam er volgens mij iedere week anderhalve kilo bij, ik zat op 43 in totaal, maar ben na de derde maand gestopt met wegen.
Hallo,

Drie kilo is niet veel vind ik hoor!

Ben zelf nu vijf maanden zwanger en zo'n 7 kilo aangekomen. De vorige zwangerschap in totaal 18 kilo (van 57 naar 75 kilo bij 1.80). Dat en meer was ik in een paar maanden na de bevalling alweer kwijt (zonder er iets voor te doen). Gewoon weer hetzelfde figuur als voor die tijd, ook geen striae (hoe schrijf je dat ook alweer?). Je lichaam heeft echt wat reserve nodig na de bevalling, vooral als je borstvoeding gaat geven.

Nog gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!
Ik ben in totaal 12 kilo boven mijn startgewicht ge-eindigd. Eerste 3 maanden wel afgevallen.

Nu voor de tweede keer zwanger en ik weeg niet. Boeit me namelijk niet echt
Gewoon lekker borstvoeding geven, is het er zo weer af
.
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
Ik was 4,5 kilo aangekomen bij 11 weken. Uiteindelijk 15 kilo. In het begin gaat het het hardst.

Bij mij hielp borstvoeding niet om de 7 overgebleven kilos eraf te krijgen. Sonja B. daarentegen wel.
quote:fleurtje schreef op 21 november 2007 @ 13:46:

Gewoon lekker borstvoeding geven, is het er zo weer af

Behalve als je Star heet en na 22 maanden bv nog steeds hoopt op gewichtsverlies

Tot 30 weken 8 kilo aangekomen, laatste 12 weken nog 11 erbij.
Star: slangetje erin en weg laten zuigen!
Kan vent me eindelijk eens een wederdienst bewijzen.
Moet HIj het wegzuigen dan? Aparte vorm van fellatio hoor.
Nee hij mag ervoor betalen

Maar wel als zijnde 'nu mag jij eens zuigen'
Ik kwam in het begin ook in een rap tempo aan. De opmerkingen van: weet je wel zeker dat het geen tweeling is, kon ik niet meer horen. Ik dacht dat ik een olifant zou worden........ Uiteindelijk viel het hartstikke mee. Ik kwam inderdaad al vrij vroeg veel aan, maar later stabiliseerde dat weer. De laatste 6 weken kwam er bijvoorbeeld maar een halve kilo bij (terwijl sommige dames dan juist veel kilo's aankomen).

Uiteindelijk ben ik in totaal 16 kilo aangekomen, na 5 weken waren daar weer 14 vanaf (thank you borstvoeding) en ik vrees dat ik toch mijn best moet gaan doen voor die laatste 2 kilo.
12 kilo aangekomen, waarvan de eerste 3 inderdaad in de eerste maanden.

Na de zwangerschap pastte ik gelijk weer in mijn ´eigen´ kleding.

Dankzij het geven van borstvoeding ben ik zelfs slanker dan ooit tevoren!
ik ben vrij geleidelijk aangekomen, maar ik denk met 3 maanden ook een kilo of 3. in totaal 13 kilo, normaal dus, maar ik heb nu na 5,5 maand nog steeds 6 kilo meer dan mijn startgewicht aan de kont hangen (en echt, daar zit het meeste). na de feestdagen ga ik mijn best doen....
Eerste 12 weken 3 kilo afgevallen. In totaal 11 kilo aangekomen (bevallen van een tweeling) en 8 weken na de bevalling was ik 7 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Heb geen borstvoeding gegeven helaas, maar het afvallen ging vanzelf.
Ben nu dik 21 weken zwanger en nog geen grammetje aangekomen!

Ben van de 73 kilo (voor zwangerschap) naar de 64 kilo gegaan! Haha, afvallen? Zwanger worden! Ben inmiddels wel weer naar de 70 kilo geklommen. Maar dat komt meer omdat ik weer normaal eet en het niet meer in de pot kwat!
Ik ben nu 32 wk zwanger en 15 kg aangekomen. In het begin direct al 3,5 (dus voor 12 wk) daarna kroop ik heel geleidelijk naar de 67 en na een weegvrije periode, gaf de weegschaal ineens 73,5 aan. Nu sta ik al weer een week of 3 stil op 74. (ik ben begonnen op 59 en ben 1,58)

Iedereen komt anders aan en zo lang jij gewoon gezond blijft eten en drinken is er volgens mij niks aan de hand!

Groetjes,

Mango
Ik ben in totaal 21 kilo aangekomen. Toen ik een week of wat na de bevalling op de weegschaal ging staan, was daar nog 8 van over. Ik had geen zin in lijnen maar dat hoefde ook niet echt; langzaamaan gaat het eraf. Dochter is nu zes maanden en ik heb nog 3 kilootjes te gaan. Maar dat is de schuld van de chocoladepepernoten die ook dit jaar weer veel te vroeg in de winkels liggen...;-)

Overigens heb ik al die tijd niet geweten wáár die 8 kilo dan zat: paste wel vrij vlot weer in m'n kleren.
De eerste weken kwam ik aan ivm grote hoeveelheden milkarepen. Toen viel ik af ivm misselijk, met 3 maanden woog ik 2 kilo minder dan mijn startgewicht. Uiteindelijk ben ik 17 kilo aangekomen. Een week na de bevalling was ik daar al 10 kilo van kwijt. Nu gaat het langzaam maar zeker er af.
In week 10 was ik al 6 kilo aangekomen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mij de eerste weken ongans heb gesnoept. Het constante PMS gevoel, haha.

In totaal ben ik 16 kilo aangekomen.

Ik heb de eerste 3 maanden borstvoeding gegeven en de kilo's vlogen eraf! Ik weet niet of het daadwerkelijk aan de borstvoeding lag hoor.

Ik zit nu weer op mijn oude gewicht. Ik pas alleen niet meer in mijn pre-zwangerschapbroeken. Mijn lichaam is toch verandert.

Geniet van je zwangerschap en maak je niet druk om die kilo's die eraan vliegen! Het hoort erbij.
Bij 8 weken was ik al 4 kilo zwaarder, was ook bang om mega veel aan te komen. Viel uiteindelijk reuze mee, ondanks dat ik was gestopt met roken en toch wel meer snoepte als anders. 15 kilo in totaal waarvan er nu, 5 weken na de bevalling nog 3 aanzitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven