Aankomen zwangerschap
woensdag 21 november 2007 om 13:20
De eerste 3 maanden ben ik zeker 5 kilo afgevallen omdat ikzomisselijk was en niet kon eten. De rest van de zwangerschap kon ik ook amper eten, het lukte gewoon niet.
Ik ben daarna nog 11 kilo aangekomen, dus per saldo 6 kilo.
Die was ik direct na de bevalling kwijt.
Maar het is zoooo verschillend hoeveelmensen aankomen en hoe snelhet er af is.
Mijn vriendin is superdesuperslank en kwm bij haar beiden kinderen een ruime 40 kilo aanen schoot direct na de bevallingen als een stuk elastiek weer in model.
Ikzelf ben mollig (maat 44) en dikkere mensen schijnen vaak veel minder aan te komen.
Maar ook daar zit weer verschil in.
Als je gezond eet en niet veel dikmakers eet of snoept maakt het niet uit wat je aankomt, dan gaat het er ook echt weer zo af.
Ik ben daarna nog 11 kilo aangekomen, dus per saldo 6 kilo.
Die was ik direct na de bevalling kwijt.
Maar het is zoooo verschillend hoeveelmensen aankomen en hoe snelhet er af is.
Mijn vriendin is superdesuperslank en kwm bij haar beiden kinderen een ruime 40 kilo aanen schoot direct na de bevallingen als een stuk elastiek weer in model.
Ikzelf ben mollig (maat 44) en dikkere mensen schijnen vaak veel minder aan te komen.
Maar ook daar zit weer verschil in.
Als je gezond eet en niet veel dikmakers eet of snoept maakt het niet uit wat je aankomt, dan gaat het er ook echt weer zo af.
woensdag 21 november 2007 om 13:29
ik kwam al snel veel aan. Heul veel. IN t begin alleen in omvang. Met tien weken had ik een buik van 5 maanden en was op dat moment toch geloof ik maar 6 kilo aangekomen. Daarna kwam er volgens mij iedere week anderhalve kilo bij, ik zat op 43 in totaal, maar ben na de derde maand gestopt met wegen.
woensdag 21 november 2007 om 13:36
Hallo,
Drie kilo is niet veel vind ik hoor!
Ben zelf nu vijf maanden zwanger en zo'n 7 kilo aangekomen. De vorige zwangerschap in totaal 18 kilo (van 57 naar 75 kilo bij 1.80). Dat en meer was ik in een paar maanden na de bevalling alweer kwijt (zonder er iets voor te doen). Gewoon weer hetzelfde figuur als voor die tijd, ook geen striae (hoe schrijf je dat ook alweer?). Je lichaam heeft echt wat reserve nodig na de bevalling, vooral als je borstvoeding gaat geven.
Nog gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!
Drie kilo is niet veel vind ik hoor!
Ben zelf nu vijf maanden zwanger en zo'n 7 kilo aangekomen. De vorige zwangerschap in totaal 18 kilo (van 57 naar 75 kilo bij 1.80). Dat en meer was ik in een paar maanden na de bevalling alweer kwijt (zonder er iets voor te doen). Gewoon weer hetzelfde figuur als voor die tijd, ook geen striae (hoe schrijf je dat ook alweer?). Je lichaam heeft echt wat reserve nodig na de bevalling, vooral als je borstvoeding gaat geven.
Nog gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!
woensdag 21 november 2007 om 14:37
Ik kwam in het begin ook in een rap tempo aan. De opmerkingen van: weet je wel zeker dat het geen tweeling is, kon ik niet meer horen. Ik dacht dat ik een olifant zou worden........ Uiteindelijk viel het hartstikke mee. Ik kwam inderdaad al vrij vroeg veel aan, maar later stabiliseerde dat weer. De laatste 6 weken kwam er bijvoorbeeld maar een halve kilo bij (terwijl sommige dames dan juist veel kilo's aankomen).
Uiteindelijk ben ik in totaal 16 kilo aangekomen, na 5 weken waren daar weer 14 vanaf (thank you borstvoeding) en ik vrees dat ik toch mijn best moet gaan doen voor die laatste 2 kilo.
Uiteindelijk ben ik in totaal 16 kilo aangekomen, na 5 weken waren daar weer 14 vanaf (thank you borstvoeding) en ik vrees dat ik toch mijn best moet gaan doen voor die laatste 2 kilo.
woensdag 21 november 2007 om 16:24
woensdag 21 november 2007 om 16:41
woensdag 21 november 2007 om 17:04
Ik ben nu 32 wk zwanger en 15 kg aangekomen. In het begin direct al 3,5 (dus voor 12 wk) daarna kroop ik heel geleidelijk naar de 67 en na een weegvrije periode, gaf de weegschaal ineens 73,5 aan. Nu sta ik al weer een week of 3 stil op 74. (ik ben begonnen op 59 en ben 1,58)
Iedereen komt anders aan en zo lang jij gewoon gezond blijft eten en drinken is er volgens mij niks aan de hand!
Groetjes,
Mango
Iedereen komt anders aan en zo lang jij gewoon gezond blijft eten en drinken is er volgens mij niks aan de hand!
Groetjes,
Mango
woensdag 21 november 2007 om 17:21
Ik ben in totaal 21 kilo aangekomen. Toen ik een week of wat na de bevalling op de weegschaal ging staan, was daar nog 8 van over. Ik had geen zin in lijnen maar dat hoefde ook niet echt; langzaamaan gaat het eraf. Dochter is nu zes maanden en ik heb nog 3 kilootjes te gaan. Maar dat is de schuld van de chocoladepepernoten die ook dit jaar weer veel te vroeg in de winkels liggen...
Overigens heb ik al die tijd niet geweten wáár die 8 kilo dan zat: paste wel vrij vlot weer in m'n kleren.
Overigens heb ik al die tijd niet geweten wáár die 8 kilo dan zat: paste wel vrij vlot weer in m'n kleren.
woensdag 21 november 2007 om 18:19
woensdag 21 november 2007 om 18:47
In week 10 was ik al 6 kilo aangekomen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mij de eerste weken ongans heb gesnoept. Het constante PMS gevoel, haha.
In totaal ben ik 16 kilo aangekomen.
Ik heb de eerste 3 maanden borstvoeding gegeven en de kilo's vlogen eraf! Ik weet niet of het daadwerkelijk aan de borstvoeding lag hoor.
Ik zit nu weer op mijn oude gewicht. Ik pas alleen niet meer in mijn pre-zwangerschapbroeken. Mijn lichaam is toch verandert.
Geniet van je zwangerschap en maak je niet druk om die kilo's die eraan vliegen! Het hoort erbij.
In totaal ben ik 16 kilo aangekomen.
Ik heb de eerste 3 maanden borstvoeding gegeven en de kilo's vlogen eraf! Ik weet niet of het daadwerkelijk aan de borstvoeding lag hoor.
Ik zit nu weer op mijn oude gewicht. Ik pas alleen niet meer in mijn pre-zwangerschapbroeken. Mijn lichaam is toch verandert.
Geniet van je zwangerschap en maak je niet druk om die kilo's die eraan vliegen! Het hoort erbij.
woensdag 21 november 2007 om 18:50