Abortus.....

10-11-2009 20:17 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lieve vriend, en op de meeste punten zijn we het altijd eens. Alleen nu ben ik verward. Ik ben onverwacht in verwachting....en hij wil alleen een abortus. Dat is alles, er is niet over te praten, hij wil geen kinderen. Hij wil alleen kinderen wanneer hij ze iets te bieden heeft, en wanneer hij er klaar voor is. Als ik besluit dit kind te houden, zal hij overwegen om bij me weg te gaan. Hij zegt dat ik niet van hem houdt als ik tegen zijn wil een beslissing maak. Mocht ik het toch willen houden zal hij me helpen bij de opvoeding, maar niet als partner, want als partner heb ik hem bedrogen.

Ik ben 23 , hij is 26, we wonen samen in een huur appartement, hij heeft een goede vaste baan, en ik een baan.

Ik ben er eigenlijk ook niet klaar voor, dit was niet gepland. Ik heb altijd gedacht dat ik pas kinderen zou krijgen als ik getrouwd zou zijn, als alles in perfecte stappen doorlopen was. Maar nu komt het onverwacht, dus echt klaar ben je er nooit op deze manier voor. Maar toch een stemmetje in mijn hoofd zegt waarom niet. Ik hou van deze jongen, we hebben alles wat ik belangrijk vindt om een kindje te kunnen bieden. Ik wil wel graag kinderen, een moeder zijn, en hem vader te zien worden.

Ik vind dit heel erg moeilijk, misschien wel gewoon door de hormonen. Ik ben misselijk in de ochtend, misselijk van geuren, heb buikpijn en merk dat mijn borsten pijn doen. Ik ben in verwachting van ons kind, en ondanks dat ik weet dat we het niet houden, ben ik toch even gelukkig. En op die momenten wil ik geen abortus meer, maar een leven zonder hem wil ik ook niet. Wat zouden jullie doen?
quote:Peronne schreef op 10 november 2009 @ 20:33:

[...]

Ik lees nergens wat over chantage hoor, en ook niet dat hij haar aandringt iets te doen. Hij zegt alleen; ik wil geen kind nu van jou, en als jij besluit het te houden wil ik geen relatie meer met je, maar ik zal je wel steunen in de opvoeding. Heel duidelijk.

Ik ben het overigens helemaal met je eens dat ik het schofterig van hem vind dat hij zegt dat zij hem als het ware 'bedriegt' als ze het kind houdt.

Ik vind dat je dit altijd even moet bespreken in een relatie; wat als.. Wat de afspraak om anticonceptie te gebruiken is niet dezelfde afspraak om abortus te plegen als het mis gaat.Chantage dus
quote:Digitalis schreef op 10 november 2009 @ 20:31:

Er is overigens ook adoptie als keuze. Lijkt mij een lastige keuze maar als je pertinent tegen abortus bent (dat bespreek je toch???) maar ook het kind niet wil houden...

Hoe kun je nu eigenlijk samenwonen etcetera als je zulke zaken niet van elkaar weet? Dat is toch iets wat je bespreekt, al is het maar uit interesse? 't Is nu niet dat het een vreemde voorstelling is die jou nooit zou overkomen...Terwijl je een kinderwens hebt? Nee, dat is helemaal martelen. Enig idee hoe je naar zo'n kindje toe kan groeien wanneer je zo'n wurm in je buik hebt? en daarna op je buik?? Dat zou helemaal waardeloos zijn. *om het zachtjes uit te drukken*
Ja, dat vind ik echt.
Ik slik de pil, ben alleen ziek geweest en heb veel moeten overgeven. Mijn vriend is zelfs zo para hierover dat hij in de verleden zo vaak mogelijk ''voor het zingen de kerk uit'' als slogan gebruikt. Dit is zijn grote angst, zijn hekel punt, zijn nachtmerrie.

Dat weet ik ook, dat heeft hij me wel 20000x verteld. Ik heb hem toen verteld dat ik wel kinderen wil, en we hebben een tijdje echt ruzie gehad omdat ik niet meer wist of hij diegene voor de was waar ik oud mee wilde worden, als oud kinderloos betekende. Maar toen hebben we een goed gesprek gehad, waarin we beide onze angsten en wensen op tafel hebben gelegd, en hebben we afgesproken dat we in de toekomst alleen dingen SAMEN zouden beslissen. Op een of andere manier voel ik me heel erg schuldig als ik een andere mening hierover heb als hij, want ik weet dat dit zijn angst is.

Maar ondertussen wordt ik een beetje gek van paniek. We hebben 5 dagen bedenktijd gekregen van de kliniek want dit zijn ze wettelijk verplicht. Ondertussen gaat hij gewoon fluitend naar zijn werk, slaapt in de nacht, wil gewoon sex, en ondersteunt me bij de abortus. En ik???? Ik slaap niet, ga niet werken * voel me ziek, onzeker, verdrietig en angstig* wil geen sex en weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Als ik begin met praten, en hij denkt dat ik een andere mening heb, dan is het gesprek niet meer leuk. Ik wil hem niet kwijt....aaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh sorry heb paniek.
quote:Jumpsje schreef op 10 november 2009 @ 20:34:

Zou je het jezelf kunnen vergeven als je nu een levend kindje met een toekomst, uit jouw veilige baarmoeder zou laten rukken, om een man die het niet ziet zitten?!?!Dit is minstens net zo manipulatief. Schei eens even gauw uit met dat gewauwel. TO heeft een probleem en daar heeft ze jouw idealistisch gezeik niet voor nodig. Gadverdamme.
Laat je niet dwingen tot een keuze. Heel veel sterkte!
quote:elninjoo schreef op 10 november 2009 @ 20:34:

[...]

Dat kan, maar dan kan ze wel met 'n schone lei opnieuw beginnen ipv als jonge meid alleen met 'n kind te komen zitten.Ik kan me niet voorstellen dat je die situatie nog als schone lei kunt zien.. het zal je altijd bij blijven, en je keuzes en leven beinvloeden..
quote:Digitalis schreef op 10 november 2009 @ 20:34:

maar ik vind het anders in het geval van een pertinente non-kinderwensIk ook.
quote:Magia schreef op 10 november 2009 @ 20:17:

Ik ben in verwachting van ons kind, en ondanks dat ik weet dat we het niet houden, ben ik toch even gelukkig.

Oke, duidelijk.

Als je het probeert om te draaien: Als je er dan even aan denkt dat je straks geen kindje meer in je buik hebt en je vriend dan dus zeker bij je blijft, wordt je van die gedachte gelukkig?
Computer says nooooo
quote:Mamasaar schreef op 10 november 2009 @ 20:35:

[...]

Terwijl je een kinderwens hebt? Nee, dat is helemaal martelen. Enig idee hoe je naar zo'n kindje toe kan groeien wanneer je zo'n wurm in je buik hebt? en daarna op je buik?? Dat zou helemaal waardeloos zijn. *om het zachtjes uit te drukken*Ik heb er een idee van, maar het is wel een oplossing als je er zelf niet klaar voor bent maar het niet wil laten weghalen he.

TO, nu lijkt het alsof je vriend geen kinderwens heeft. Wat is het nu?
quote:Digitalis schreef op 10 november 2009 @ 20:34:

Ja maar Elninjoo, hij heeft wel een kinderwens an sich. Dan kan je het ook later pas willen en niet nu, maar ik vind het anders in het geval van een pertinente non-kinderwens. Ben zelf iig blij de regie in handen te hebben en niet afhankelijk te zijn van een ander daarin.

Ja, daar heb je op zich ook wel weer gelijk in qua dat ze 'n klein kansje hebben dat het wel goed komt. Maar nog zo jong zijn en 'n totaal niet ideale situatie om 'n kind in te laten komen, zal sowieso 'n enorme wissel trekken op hun relatie en willen ze dat? Hoge kosten doordat ze niet meer samen wonen en toch dat kind moeten onderhouden.

Als ik dit soort verhalen lees dank ik god ook altijd op mijn blote knietjes dat ik 'n vrouw ben en dus de eindregie heb, als man sta je idd machteloos.
quote: Ben ik het niet mee eens.

Op deze manier reageren is onbeschoft en een vorm van chantage.

Dit heeft alles te maken met normen en waarden.Ik vind dit wel een beetje zwart/wit. Ten eerste wil hij wél zijn verantwoordelijkheid nemen als opvoeder. Ten tweede: als hij in de veronderstelling is dat er voorbehoedsmiddelen gebruikt worden en die niet zijn gebruikt, kan ik me voorstellen dat je je bedrogen voelt. Misschien zijn de voorbehoedsmiddelen wel gebruikt en is de kleine kans op zwangerschap werkelijkheid geworden. Die minimale kans is er natuurlijk altijd en daar draag je beiden verantwoordelijkheid voor wanneer je beiden instemt met seks. Het lijkt me inderdaad wel verstandig om dat soort 'als.. dan' scenario's te bespreken. Hoe dan ook, het is wel belangrijk om in zo'n soort geval niet tot een keuze gedwongen te worden. Maak je eigen beslissing.
quote:yasmijn schreef op 10 november 2009 @ 20:34:

Het kind wat je nu draagt is nooit vervangbaar. Die vent die je emotioneel chanteert wel.Zij chanteert hem net zo goed emotioneel natuurlijk.
quote:Jumpsje schreef op 10 november 2009 @ 20:34:

Zou je het jezelf kunnen vergeven als je nu een levend kindje met een toekomst, uit jouw veilige baarmoeder zou laten rukken, om een man die het niet ziet zitten?!?!Ik denk dat TO er weinig aan heeft om onze persoonlijke mening over abortus te horen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Digitalis schreef op 10 november 2009 @ 20:35:

[...]

Dit is minstens net zo manipulatief. Schei eens even gauw uit met dat gewauwel. TO heeft een probleem en daar heeft ze jouw idealistisch gezeik niet voor nodig. Gadverdamme.

Nou kom op zeg, het is een reele vraag.. een abortus beinvloed je leven hoe dan ook, en het is geen 'idealistisch gezeik' - in jouw woorden - om daar bij stil te staan..

Anyway, volgens mij raak ik bij jou een gevoelige snaar. Deal with it.
Jumpsje schreef op 10 november 2009 @ 20:34:

Zou je het jezelf kunnen vergeven als je nu een levend kindje met een toekomst, uit jouw veilige baarmoeder zou laten rukken, om een man die het niet ziet zitten?!?!

Dit is minstens net zo manipulatief. Schei eens even gauw uit met dat gewauwel. TO heeft een probleem en daar heeft ze jouw idealistisch gezeik niet voor nodig. Gadverdamme.

Eens met Digi!! (dikgedrukte)
Ja, dat vind ik echt.
quote:juniper8 schreef op 10 november 2009 @ 20:35:

[...]

Chantage dusIk vind het ook geen chantage .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Magia schreef op 10 november 2009 @ 20:35:

Ik slik de pil, ben alleen ziek geweest en heb veel moeten overgeven. Mijn vriend is zelfs zo para hierover dat hij in de verleden zo vaak mogelijk ''voor het zingen de kerk uit'' als slogan gebruikt. Dit is zijn grote angst, zijn hekel punt, zijn nachtmerrie.

Dat weet ik ook, dat heeft hij me wel 20000x verteld. Ik heb hem toen verteld dat ik wel kinderen wil, en we hebben een tijdje echt ruzie gehad omdat ik niet meer wist of hij diegene voor de was waar ik oud mee wilde worden, als oud kinderloos betekende. Maar toen hebben we een goed gesprek gehad, waarin we beide onze angsten en wensen op tafel hebben gelegd, en hebben we afgesproken dat we in de toekomst alleen dingen SAMEN zouden beslissen. Op een of andere manier voel ik me heel erg schuldig als ik een andere mening hierover heb als hij, want ik weet dat dit zijn angst is.Waarom deden jullie het dan niet met 'n condoom voor de extra zekerheid? Zeker als hij zo panisch er over was dat je ooit 'n ongelukje zou krijgen.
quote:Uggla schreef op 10 november 2009 @ 20:22:

Zou je uiteindelijk wel willen leven zonder kindje met een man die je een abortus heeft opgelegd die je zelf niet wilde?

helemaal mee eens

Hele rotsituatie voor je, maar als ik je verhaal zo lees, wil jij in de eerste instantie helemaal geen abortus en ik denk dan ook dat jij er enorme spijt van krijgt.

Ik ben helemaal niet tegen abortus maar je moet er goed over nadenken.

Ik vind dat je vriend je moet steunen in je beslissing, wat je ook doet. Hij moet je niet dwingen tot abortus maar je steun geven.

Heel veel sterkte ermee
quote:elninjoo schreef op 10 november 2009 @ 20:38:

[...]

Maar nog zo jong zijn en 'n totaal niet ideale situatie om 'n kind in te laten komenVolgens mij valt dat wel mee. Allebei halverwege de twintig, allebei klaar met studie, allebei een baan en een appartement. Wat vind jij hier niet goed genoeg aan?
quote:elninjoo schreef op 10 november 2009 @ 20:38:

[...]

Zij chanteert hem net zo goed emotioneel natuurlijk.Ja, hoe hard het voor sommige mensen moge klinken, ik ben het ermee eens. Voor gewild kindervrije mensen is een foetus gewoon een foetus. Ik zou me kapot schrikken als ik een man was. Daarom is het ook zo belangrijk dit vantevoren te bedenken en bespreken. Ik weet van mijzelf en van vriend dat we absoluut geen kinderen willen. Heb bij andere vriendjes het anders meegemaakt, sommigen wilden wel kinderen. Dat vond ik niet zo fijn en ben blij dat ik op 1 lijn zit in een relatie over zoiets groots. Natuurlijk, er is eigen verantwoordelijkheid en natuurlijk is er fatsoen, maar stel je eens voor dat je iets opgedrongen krijgt waar je altijd aan vast zit, je niet in de steek kunt laten (het is een kind, geen speelgoed) en dat tegen je wil? Ik zou ook vreemd reageren, zeker weten.
quote:juniper8 schreef op 10 november 2009 @ 20:35:

[...]

Chantage dusNou, ik vind dit eigenlijk geen chantage hoor. Ik heb tegen mijn vriend ooit gezegd dat als ik per ongeluk zwanger van hem word, ik hoogstwaarschijnlijk geen abortus zal plegen. Als hij dat geen goed idee vindt moet hij maar geen seks meer met me hebben en iemand anders zoeken. Dat is toch ook geen chantage?
pluk de dag
quote:Jumpsje schreef op 10 november 2009 @ 20:40:

[...]

Nou kom op zeg, het is een reele vraag.. een abortus beinvloed je leven hoe dan ook, en het is geen 'idealistisch gezeik' - in jouw woorden - om daar bij stil te staan..

Anyway, volgens mij raak ik bij jou een gevoelige snaar. Deal with it.

Reële vraag? "Een kindje uit jouw veilige baarmoeder weg rukken"

Ik ben redelijk pro-life, maar dit is nou wel zoiets laags om dit erbij te halen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:elninjoo schreef op 10 november 2009 @ 20:41:

[...]

Waarom deden jullie het dan niet met 'n condoom voor de extra zekerheid? Zeker als hij zo panisch er over was dat je ooit 'n ongelukje zou krijgen.Dit snap ik ook niet goed. Heeft hij een belangrijke reden om geen extra anticonceptie te gebruiken?
quote:Jumpsje schreef op 10 november 2009 @ 20:40:

[...]

Anyway, volgens mij raak ik bij jou een gevoelige snaar. Deal with it.Nee, geen gevoelige snaar maar m'n irritatiespier. TO hoeft geen schuldgevoel aangepraat te krijgen door jou. Door termen te gebruiken als 'je kindje' en 'veilige baarmoeder' in een context als deze vergroot je de twijfels enkel maar, en dat bij iemand die al in de war is en overspoeld wordt door hormonen en dergelijke. Dat is walgelijk en onkies. YOU deal with it.
Het verbaast me toch: het is toch bekend dat de pil wellicht niet goed werkt bij overgeven/diarree? Dan neem je toch aanvullende maatregelen? Maar goed, je hebt niks aan gezeur achteraf. Toch heb ik het gevoel dat jij (TO) best wel wist dat je een klein risico nam en dat je dat toen hebt aangedurfd... Dus dat je het eigenlijk misschien gewoon wel wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven