Afgrijselijke kindernamen trilogie!!
donderdag 1 juni 2017 om 23:22
Voilla deel 3 inmiddels :
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?
Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?

Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).

rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition

dinsdag 1 augustus 2017 om 09:49
Het is niet verplicht om de eerste zoon Mohammed te noemen, sterker nog in sommige Arabische gebieden wordt het afgeraden omdat er te veel van zijn.
dinsdag 1 augustus 2017 om 19:08
Oprah Winfrey is daar een klassiek voorbeeld van. haar ouders wilde haar eigenlijk : Orpah noemen.
Relax we're all crazy, it's not a competition

dinsdag 1 augustus 2017 om 22:53
Arme kinderen.
"Nxt" zal maar boven je doodsbrief staan over 90 jaar.
(Had er dan op zijn minst nog een klinker tussen gezet.)

dinsdag 1 augustus 2017 om 23:01
Arme kinderen.. Ik snap die ouders ook niet, tuurlijk mogen ze het mooi vinden, maar denk ook even een klein beetje na over de toekomst van je kind... Met zulke namen is de kans nou eenmaal groter op pesterijen, en het zal me ook niks verbazen als zelfs bedrijven een CV overslaan met zo'n naam.. Ook al zou ik een naam prachtig vinden, ik zou het nooit doen als het ten nadele van mijn kind kan zijn

donderdag 3 augustus 2017 om 18:31
Hangt er ook vanaf hoe Kookai eruit ziet.sneeuwwitje80 schreef: ↑03-08-2017 18:26Meisje dat Kookai heet. Zielig en ik dacht dat ik het vast verkeerd verstaan had. Maar nee, ze heet echt zo.
Klinkt namelijk nogal Aziatisch.
Als Kookai (Koekie) dan ineens een hoogblonde Amsterdamse blijkt te zijn met als achternaam Janssens klopt het plaatje niet echt.

vrijdag 4 augustus 2017 om 13:26
Is een Frans modelabel. Kan leuk een zusje Chanel bij en een broertje Gauthier...sneeuwwitje80 schreef: ↑03-08-2017 18:26Meisje dat Kookai heet. Zielig en ik dacht dat ik het vast verkeerd verstaan had. Maar nee, ze heet echt zo.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

vrijdag 4 augustus 2017 om 15:43

zondag 6 augustus 2017 om 00:29
Mag ik in dit rijtje Guilietta toevoegen

Toen het meisje geboren was heeft haar vader haar per ongeluk met een spelfout aangegeven, dus Guilietta ipv Giulietta. Haar moeder had vervolgens verteld dat haar naam via een procedure was aangepast. Toen mijn dochter geboren was en mijn man haar aangaf bij de burgerlijke stand vertelde hij het verhaal van Guilietta, en de ambtenaar vond het zo grappig dat hij het had opgezocht in het systeem: Guilietta heet nog steeds Guilietta

zondag 6 augustus 2017 om 00:31
maandag 7 augustus 2017 om 14:03
Dit dus. Mohammed, Abel of Lux kunnen niet zo je ding zijn, maar het zijn geen namen waar een kind mee voor schut loopt, die je constant moet spellen of die altijd verkeerd uitgesproken worden, of waar een bepaald stigma aan hangt. En dan heb ik het niet over de hippie-moeder die haar kinderen Vlinder en Sterre noemt of de bakfietsmoeder met Levi en Abel.syvon schreef: ↑31-07-2017 13:28Nou, ik kijk iemand er niet op aan als hij Mohammed heet. Het is gewoon een hele standaard naam. Ik dacht ook dat de eerste zoon in een gezin soort van standaard Mohammed wordt genoemd. Waarom is dat erg?
En Abel; het is misschien niet je smaak maar om nou te zeggen afgrijselijk? Gewoon een bijbelse naam die ik vooral met bakfietstypes associeer (zie: Sem, Sam, Levi, etc.).
Echt afgrijselijke kindernamen zijn voor mij eerder de creatief met scrabble-namen als Quinn'dex-Chaunteley (die verzin ik even) of namen die goed bedacht zijn maar waar een bepaalde betekenis aan hangt (Blaas, Evil).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.