Afgrijselijke kindernamen trilogie!!

01-06-2017 23:22 4003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilla deel 3 inmiddels :

Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch? :|

Hier gaan we gezellig verder!

over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
:whistle:
rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
Beau als meisje/vrouw, dat is helemaal zonde. Dan hoef je toch echt niet in Brussel of Wallonië (of Frankrijk) te gaan werken.
Het meest vreselijk vind ik als dus niet duidelijk is hoe een naam uit wordt gesproken.
Marceau zou ik ook zeggen C als een S maar idd misschien is het Marco. Arm kind.
Dat vind ik ook van de naam Femque trouwens. Noem dat kind gewoon Femke, dat speciale gedoe altijd
Maechtje schreef:
08-08-2017 18:00
De naam die wij voor onze tweede uitgekozen hebben kwam hier niet zo lang geleden ook nog voorbij. Ja jammer dan, je maakt toch nooit iedereen tevreden, en dit is precies de reden dat ik ook tegen niemand zeg welke naam we gekozen hebben vóór de geboorte. Mensen menen dan toch altijd dat ze je om kunnen/moeten praten omdat zíj het niet mooi vinden, terwijl meestal toch gaat om een hele normale naam.
De namen vond onze kinderen heb ik hier nog nooit gelezen, maar als ik ze zou noemen zouden veel mensen ze hier ook niet mooi vinden. Ook de keuze voor 1, 2 of 3 namen heeft iedereen een mening over en vinden ze wel of niet mooi. Tja.. Ik en mjjn vriend zijn er blij mee en het zijn normale namen, dat niet iedereen ze mooi vind ontkom je niet aan. En na de geboorte de naam pas bekend gemaakt dus onze omgeving durft het toch niet te zeggen als ze de namen niet mooi vinden.
aspirientje schreef:
09-08-2017 09:08
Is Marceau een gekke manier van Marco schrijven of spreek je de c uit als een s?
Ik lees ook Marco
Nu is de naam Mason sowieso niet zo mijn smaak, al vind ik hem prima kunnen (en dus niet direct passend op dit topic). Maar als ze er dan Maeyson van weten te maken...
Mijn moeder reageerde ook :-? toen ze voor het eerst de naam van ons zoontje hoorde (na de geboorte).
Het is een bestaande naam (ok, wel in een ander deel van de wereld) maar met Nederlandse spelling.
Ziet er voor Nederlanders heel herkenbaar uit omdat het op een Nederlandse naam lijkt, uitspraak is direct duidelijk (behalve voor de meneer van de Burgerlijke Stand, die gaf er een rare draai aan :facepalm: ) en mijn buitenlandse schoonfamilie weet ook hoe ze hem uit moeten spreken, alleen zouden zij hem anders schrijven.
Het aantal mensen met deze naam in NL is (volgens de Voornamenbank) op 2 handen te tellen.
Ik heb even gegoogled en Marceau is blijkbaar een Franse achternaam.
De c is een s.
https://www.youtube.com/watch?v=LC6LO0mvbjI
Tvp
AnAppleADay schreef:
09-08-2017 10:58
Ik heb even gegoogled en Marceau is blijkbaar een Franse achternaam.
De c is een s.
https://www.youtube.com/watch?v=LC6LO0mvbjI
Marcel Marceau! Beroemd mime-speler.

Vandaag gezien: Desideria.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik zat in het oude deel, dus post ik hem hier nog een keer.

-nowem
-kaycie
-chase
-jois
-liano
-novan
-Rowwen
-luxi
-Mila-maey
-djay
-djenna
-hailee
-jazley
-chenzo
Biebeltje schreef:
09-08-2017 10:44
Mijn moeder reageerde ook :-? toen ze voor het eerst de naam van ons zoontje hoorde (na de geboorte).
Het is een bestaande naam (ok, wel in een ander deel van de wereld) maar met Nederlandse spelling.
Ziet er voor Nederlanders heel herkenbaar uit omdat het op een Nederlandse naam lijkt, uitspraak is direct duidelijk (behalve voor de meneer van de Burgerlijke Stand, die gaf er een rare draai aan :facepalm: ) en mijn buitenlandse schoonfamilie weet ook hoe ze hem uit moeten spreken, alleen zouden zij hem anders schrijven.
Het aantal mensen met deze naam in NL is (volgens de Voornamenbank) op 2 handen te tellen.
Je gaat het vast niet vertellen, maar ik word altijd zo nieuwsgierig als ik zoiets lees.
😁
Ik ken een vrouwelijke Adam. Vind het maar een aparte keuze.
groenebroek schreef:
08-08-2017 08:36
Zenaïde, Oriande en Scipio bouwen samen aan hun projectje, kwam er op facebook voorbij.
Allemaal hoog blonde kindjes. Vind de namen niet mooi!

Ben erg van de Hollandse namen maar merk dat ik momenteel ook wel een beetje zat word van Gijs en Teun.
Lieve mensen er zijn meer jongensnamen te verzinnen dan die twee!
Wow. Ik dacht dat dat ook zo'n fout geboortebord was, 'samen aan een projectje bouwen'- net als Viva-vrouwen het ook wel eens 'klussen' noemen ( :sick: ), weet je wel. Toen vond ik het al raar dat dat met z'n drieën gebeurde. Toen je over kinderen begon was ik al helemáál in de war. Dus.
:$
Ceridwen91 schreef:
11-08-2017 11:51
Ik ken een vrouwelijke Adam. Vind het maar een aparte keuze.
Doet me eraan denken dat er vroeger bij mij een meisje op school zat, voornaam E.va, achternaam A.dam. Waarom die combinatie?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Ik kom net een Bats tegen..
Zou de verwekking direct voor naaminspiratie gezorgd hebben?
ennebar schreef:
13-08-2017 22:30
Ik kom net een Bats tegen..
Zou de verwekking direct voor naaminspiratie gezorgd hebben?
:rofl:
That's just me though...
Op fb;
- Blis
- Che
- Daani
- Dano
- Deyvien
- Djevani
- Djayvano
- Eldrion
- Faylina
- Jerrard
- Luus
- Vientje
- Yleano
- Yoenna
-
Laatst zag ik ergens een winactie voorbijkomen waarbij mensen met de naam van hun kinderen moesten reageren om te winnen.
Wat. Een. Juweeltjes. :mrgreen:

Eentje heb ik opgeslagen:
D.javais
D.javiliano
D.jafahrell

Broertjes dus. De 2de en 3de namen zal ik er maar niet bij noemen, maar die zijn van hetzelfde kaliber.

Een verdere selectie:
Noxx
Bliss
Chanõa
Dèzieqo
Beaudhi
Keen (Commander Keen!!!!)
Djazzla
Fox
Boaz (deze zie ik veel! allemaal fan van Boaz van de Beatz?)
Sparrow
Ze'ev

Ook serieus iemand die hun 4 kids Adri, Henk, Truus en Kees had genoemd, hihi!
I think I have a problem - I think I think too much.
Boaz vind ik wel mooi. Volgens mij is het bijbels. De rest van de namen zijn prut en bij Ze'ev vraag ik me af hoe het uitgesproken wordt.
Als Zeeee-eeeef ;-) denk ik

Boaz is idd een bijbelse naam.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Boaz_(Bijbelse_naam)
Ze'ev is Hebreeuws, maar eigenlijk geen idee hoe je het uitspreekt.
Boaz is trouwens ook Hebreeuws
Ik las vandaag Gryt.
Man/vrouw? Griet? Grijt?
You tell me.
EHR schreef:
14-08-2017 14:18
Ik las vandaag Gryt.
Man/vrouw? Griet? Grijt?
You tell me.
Ik ken Gryt(sje) als ouderwetse Friese meisjesnaam. Uitgesproken als Griet(sje) met de G uitgesproken als harde G of als de G in het Engelse goal.
Biebeltje schreef:
09-08-2017 10:44
Wil je het ook niet in een PB zetten? :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven