Afgrijselijke kindernamen trilogie!!
donderdag 1 juni 2017 om 23:22
Voilla deel 3 inmiddels :
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?
Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?

Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).

rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition

woensdag 9 augustus 2017 om 09:46
De namen vond onze kinderen heb ik hier nog nooit gelezen, maar als ik ze zou noemen zouden veel mensen ze hier ook niet mooi vinden. Ook de keuze voor 1, 2 of 3 namen heeft iedereen een mening over en vinden ze wel of niet mooi. Tja.. Ik en mjjn vriend zijn er blij mee en het zijn normale namen, dat niet iedereen ze mooi vind ontkom je niet aan. En na de geboorte de naam pas bekend gemaakt dus onze omgeving durft het toch niet te zeggen als ze de namen niet mooi vinden.Maechtje schreef: ↑08-08-2017 18:00De naam die wij voor onze tweede uitgekozen hebben kwam hier niet zo lang geleden ook nog voorbij. Ja jammer dan, je maakt toch nooit iedereen tevreden, en dit is precies de reden dat ik ook tegen niemand zeg welke naam we gekozen hebben vóór de geboorte. Mensen menen dan toch altijd dat ze je om kunnen/moeten praten omdat zíj het niet mooi vinden, terwijl meestal toch gaat om een hele normale naam.

woensdag 9 augustus 2017 om 10:28
Ik lees ook Marcoaspirientje schreef: ↑09-08-2017 09:08Is Marceau een gekke manier van Marco schrijven of spreek je de c uit als een s?

woensdag 9 augustus 2017 om 10:44
Mijn moeder reageerde ook
toen ze voor het eerst de naam van ons zoontje hoorde (na de geboorte).
Het is een bestaande naam (ok, wel in een ander deel van de wereld) maar met Nederlandse spelling.
Ziet er voor Nederlanders heel herkenbaar uit omdat het op een Nederlandse naam lijkt, uitspraak is direct duidelijk (behalve voor de meneer van de Burgerlijke Stand, die gaf er een rare draai aan
) en mijn buitenlandse schoonfamilie weet ook hoe ze hem uit moeten spreken, alleen zouden zij hem anders schrijven.
Het aantal mensen met deze naam in NL is (volgens de Voornamenbank) op 2 handen te tellen.

Het is een bestaande naam (ok, wel in een ander deel van de wereld) maar met Nederlandse spelling.
Ziet er voor Nederlanders heel herkenbaar uit omdat het op een Nederlandse naam lijkt, uitspraak is direct duidelijk (behalve voor de meneer van de Burgerlijke Stand, die gaf er een rare draai aan

Het aantal mensen met deze naam in NL is (volgens de Voornamenbank) op 2 handen te tellen.
woensdag 9 augustus 2017 om 10:58
Ik heb even gegoogled en Marceau is blijkbaar een Franse achternaam.
De c is een s.
https://www.youtube.com/watch?v=LC6LO0mvbjI
De c is een s.
donderdag 10 augustus 2017 om 22:30
Marcel Marceau! Beroemd mime-speler.AnAppleADay schreef: ↑09-08-2017 10:58Ik heb even gegoogled en Marceau is blijkbaar een Franse achternaam.
De c is een s.
Vandaag gezien: Desideria.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

vrijdag 11 augustus 2017 om 09:43
Je gaat het vast niet vertellen, maar ik word altijd zo nieuwsgierig als ik zoiets lees.Biebeltje schreef: ↑09-08-2017 10:44Mijn moeder reageerde ooktoen ze voor het eerst de naam van ons zoontje hoorde (na de geboorte).
Ziet er voor Nederlanders heel herkenbaar uit omdat het op een Nederlandse naam lijkt, uitspraak is direct duidelijk (behalve voor de meneer van de Burgerlijke Stand, die gaf er een rare draai aan) en mijn buitenlandse schoonfamilie weet ook hoe ze hem uit moeten spreken, alleen zouden zij hem anders schrijven.

vrijdag 11 augustus 2017 om 12:41
Wow. Ik dacht dat dat ook zo'n fout geboortebord was, 'samen aan een projectje bouwen'- net als Viva-vrouwen het ook wel eens 'klussen' noemen (groenebroek schreef: ↑08-08-2017 08:36Zenaïde, Oriande en Scipio bouwen samen aan hun projectje, kwam er op facebook voorbij.
Allemaal hoog blonde kindjes. Vind de namen niet mooi!
Ben erg van de Hollandse namen maar merk dat ik momenteel ook wel een beetje zat word van Gijs en Teun.
Lieve mensen er zijn meer jongensnamen te verzinnen dan die twee!

vrijdag 11 augustus 2017 om 18:06
Doet me eraan denken dat er vroeger bij mij een meisje op school zat, voornaam E.va, achternaam A.dam. Waarom die combinatie?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

maandag 14 augustus 2017 om 11:18
Laatst zag ik ergens een winactie voorbijkomen waarbij mensen met de naam van hun kinderen moesten reageren om te winnen.
Wat. Een. Juweeltjes.
Eentje heb ik opgeslagen:
D.javais
D.javiliano
D.jafahrell
Broertjes dus. De 2de en 3de namen zal ik er maar niet bij noemen, maar die zijn van hetzelfde kaliber.
Een verdere selectie:
Noxx
Bliss
Chanõa
Dèzieqo
Beaudhi
Keen (Commander Keen!!!!)
Djazzla
Fox
Boaz (deze zie ik veel! allemaal fan van Boaz van de Beatz?)
Sparrow
Ze'ev
Ook serieus iemand die hun 4 kids Adri, Henk, Truus en Kees had genoemd, hihi!
Wat. Een. Juweeltjes.

Eentje heb ik opgeslagen:
D.javais
D.javiliano
D.jafahrell
Broertjes dus. De 2de en 3de namen zal ik er maar niet bij noemen, maar die zijn van hetzelfde kaliber.
Een verdere selectie:
Noxx
Bliss
Chanõa
Dèzieqo
Beaudhi
Keen (Commander Keen!!!!)
Djazzla
Fox
Boaz (deze zie ik veel! allemaal fan van Boaz van de Beatz?)
Sparrow
Ze'ev
Ook serieus iemand die hun 4 kids Adri, Henk, Truus en Kees had genoemd, hihi!
I think I have a problem - I think I think too much.

maandag 14 augustus 2017 om 11:42
Als Zeeee-eeeef
denk ik
Boaz is idd een bijbelse naam.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Boaz_(Bijbelse_naam)

Boaz is idd een bijbelse naam.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Boaz_(Bijbelse_naam)
maandag 14 augustus 2017 om 14:53
Wil je het ook niet in een PB zetten?Biebeltje schreef: ↑09-08-2017 10:44Mijn moeder reageerde ooktoen ze voor het eerst de naam van ons zoontje hoorde (na de geboorte).
Ziet er voor Nederlanders heel herkenbaar uit omdat het op een Nederlandse naam lijkt, uitspraak is direct duidelijk (behalve voor de meneer van de Burgerlijke Stand, die gaf er een rare draai aan) en mijn buitenlandse schoonfamilie weet ook hoe ze hem uit moeten spreken, alleen zouden zij hem anders schrijven.