afspraken op de psz/school
maandag 10 september 2012 om 08:51
Ik bel net naar de peuterspeelzaal om mijn dochtertje ziek te melden
Hoor ik die vrouw vragen of ze morgen wel komt
Mijn antwoord geen idee gaan jullie dan wat doen
Nee zegt ze maar dan zou iemand naar mijn dochtertje komen kijken omdat ze daar altijd stil is en verlegen
Ik was daar dus boos over ze hebben mij wel gezegd dat ze daar wat stil is... Maar thuis of op verjaardagen of waar dan ook is ze altijd leuk aan het spelen en kletsen
Nu vroeg ik me af of dit normaal is of dat ze ouders op de hoogte moeten stellen dat iemand naar hun kind komt kijken
Hoor ik die vrouw vragen of ze morgen wel komt
Mijn antwoord geen idee gaan jullie dan wat doen
Nee zegt ze maar dan zou iemand naar mijn dochtertje komen kijken omdat ze daar altijd stil is en verlegen
Ik was daar dus boos over ze hebben mij wel gezegd dat ze daar wat stil is... Maar thuis of op verjaardagen of waar dan ook is ze altijd leuk aan het spelen en kletsen
Nu vroeg ik me af of dit normaal is of dat ze ouders op de hoogte moeten stellen dat iemand naar hun kind komt kijken
maandag 10 september 2012 om 09:31
quote:mjdh schreef op 10 september 2012 @ 09:23:
[...]
Tja, niet om vervelend te doen maar het is natuurlijk niet voor niets. Neemt niet weg dat het een normale procedure is om de ouders even op de hoogte te stellen. Ik vind het raar dat je er buiten wordt gehouden- Of heeft dat een reden?
En genieten van je gezin kan altijd, psz en school zijn er om jullie als ouders te helpen, niet om tegen te werken. Als je je dat realiseert en gaat praten (in plaats van boos te worden) kun je ook beter samenwerken. En dat alles uiteraard in het belang van je kind. Dat staat voorop.En dus mag je nooit boos worden als een psz of een school zo naast de pot piest? Mss juist wel eens goed om wél boos te worden (en boos worden kan op een hele nette manier hoor).
[...]
Tja, niet om vervelend te doen maar het is natuurlijk niet voor niets. Neemt niet weg dat het een normale procedure is om de ouders even op de hoogte te stellen. Ik vind het raar dat je er buiten wordt gehouden- Of heeft dat een reden?
En genieten van je gezin kan altijd, psz en school zijn er om jullie als ouders te helpen, niet om tegen te werken. Als je je dat realiseert en gaat praten (in plaats van boos te worden) kun je ook beter samenwerken. En dat alles uiteraard in het belang van je kind. Dat staat voorop.En dus mag je nooit boos worden als een psz of een school zo naast de pot piest? Mss juist wel eens goed om wél boos te worden (en boos worden kan op een hele nette manier hoor).
maandag 10 september 2012 om 09:31
quote:mamasilly2009 schreef op 10 september 2012 @ 09:29:
Met het dat ik niet echt heb kunnen genieten die 3 jaar bedoel ik dat ik een heftige bevalling heb gehad daarna instanties over de vloer
Dochtertje bijna een jaar uit huis geplaatst en nu eindelijk wat rust en kunnen we genietenJe dochtertje is vast niet uit huis geplaatst omdat de bevalling zo zwaar was.
Met het dat ik niet echt heb kunnen genieten die 3 jaar bedoel ik dat ik een heftige bevalling heb gehad daarna instanties over de vloer
Dochtertje bijna een jaar uit huis geplaatst en nu eindelijk wat rust en kunnen we genietenJe dochtertje is vast niet uit huis geplaatst omdat de bevalling zo zwaar was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 10 september 2012 om 09:33
quote:mamasilly2009 schreef op 10 september 2012 @ 09:25:
@superhuisvrouw dat bedoel ik er zitten ook een stuk of 5 kinderen van andere afkomst in haar groep die geen Nederlands kunnen en ook stil zijn
Wat ik ook raar vind bedenk ik me ineens
De leidster kwam laatst naar me toe dat ons dochtertje de vrijdagsmiddag ook daarheen mocht komen
Dus dan wordt het 4x in de week
Heb ik het daar met andere moeders over waarvan de kinderen zelfs een paar maanden ouder zijn en tegen hun is dat nooit gezegd
Scheeld dat vrijdagsmiddag niet goed uitkomt maar waarom vraagt ze dat wel aan mij en niet aan andere
Zo te lezen is jouw kind gekwalificeerd als v v e kind.
http://www.onderwijsachte ... chtergrond/vveach004.html
Dat betekend ook dat je veel minder voor de psz hoort te betalen omdat het zwaar gesubsidieerd is.
Ik geloof dat jouw psz nogal wat mist in communicatieskills.
@superhuisvrouw dat bedoel ik er zitten ook een stuk of 5 kinderen van andere afkomst in haar groep die geen Nederlands kunnen en ook stil zijn
Wat ik ook raar vind bedenk ik me ineens
De leidster kwam laatst naar me toe dat ons dochtertje de vrijdagsmiddag ook daarheen mocht komen
Dus dan wordt het 4x in de week
Heb ik het daar met andere moeders over waarvan de kinderen zelfs een paar maanden ouder zijn en tegen hun is dat nooit gezegd
Scheeld dat vrijdagsmiddag niet goed uitkomt maar waarom vraagt ze dat wel aan mij en niet aan andere
Zo te lezen is jouw kind gekwalificeerd als v v e kind.
http://www.onderwijsachte ... chtergrond/vveach004.html
Dat betekend ook dat je veel minder voor de psz hoort te betalen omdat het zwaar gesubsidieerd is.
Ik geloof dat jouw psz nogal wat mist in communicatieskills.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
maandag 10 september 2012 om 09:33
Ik vind dat prima vragen voor de psz, waarom wordt jouw kind uitgenodigd voor een extra dag?
Enje had het over andere instanties die zich bemoeien met jouw gezin, zijn ze daarvan op de psz op de hoogte?, misschien dat ze op jouw dochtertje extra letten.
Ik heb het gevoel dat er een heel verhaal achter zit.
Enje had het over andere instanties die zich bemoeien met jouw gezin, zijn ze daarvan op de psz op de hoogte?, misschien dat ze op jouw dochtertje extra letten.
Ik heb het gevoel dat er een heel verhaal achter zit.
maandag 10 september 2012 om 09:34
quote:mamasilly2009 schreef op 10 september 2012 @ 09:25:
Misschien vanwege jouw autisme? Vanwege de vroegere uithuisplaatsing?
Het zal in ieder geval niet zijn vanwege een karige woordenschat.
Misschien vanwege jouw autisme? Vanwege de vroegere uithuisplaatsing?
Het zal in ieder geval niet zijn vanwege een karige woordenschat.
maandag 10 september 2012 om 09:35
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 september 2012 @ 09:30:
[...]
Is dat altijd zo? TO's dochter is al een keer uit huis geplaatst, ik neem aan dat dit redelijk standaard is; dat ze het kind een poos blijven volgen.
Lijkt mij eigenlijk niet meer dan normaal.
Je hebt een verschil tussen 'gewoon' observeren en er extra voor gaan zitten.
Je moet echt toestemming geven voor deze observaties. En met observeren is helemaal niks mis natuurlijk.
[...]
Is dat altijd zo? TO's dochter is al een keer uit huis geplaatst, ik neem aan dat dit redelijk standaard is; dat ze het kind een poos blijven volgen.
Lijkt mij eigenlijk niet meer dan normaal.
Je moet echt toestemming geven voor deze observaties. En met observeren is helemaal niks mis natuurlijk.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Lijkt me fijn dat er iemand meedenkt, bij ieder kind, want opvoeden is moeilijk zat. Maar natuurlijk niet zonder dat dat eerst met jou is overlegd! Terecht dat je daar niet blij mee bent! Ik zou dat aangeven, maar tegelijk wel zo'n observatie laten doen, alleen prettig toch? Niet omdat er iets zou zijn met je kindje, maar gewoon omdat het altijd leuk en leerzaam is wanneer anderen meedenken over je kind. Ik vond het altijd leuk alsbijvoorbeeld stagiaires mijn kindjes wilden "lenen" voor hun observaties over taalontwikkeling of speelgedrag of weet ik veel wat. En we hebben ook wel eens een kindercoach op de groep gehad voor ons dochtertje, ook omdat daar zo teruggetrokken kon zijn. Thuis was ze veel vrijer, maar we wilden dat ze het ook op het kdv naar haar zin had, en dat was spannender voor haar. Met wat tips van de coach hebben we haar kunnen helpen om zich ook in drukke situaties wat meer op haar gemak te voelen.
maandag 10 september 2012 om 09:36
quote:saaaaar81 schreef op 10 september 2012 @ 09:35:
[...]
Je moet echt toestemming geven voor deze observaties.Ook als kind wordt gevolgd door de Raad voor Kinderbescherming oid?
[...]
Je moet echt toestemming geven voor deze observaties.Ook als kind wordt gevolgd door de Raad voor Kinderbescherming oid?
maandag 10 september 2012 om 09:37
Ik heb jaren geleden precies hetzelfde meegemaakt met mijn dochter. Zij ging naar de psz en ineens kregen we een brief dat we een afspraak hadden met een logopediste op de psz. Zij had blijkbaar testjes uitgevoerd met mijn dochter en wilde de uitslag daarvan met ons bespreken. Wij dachten eerst dat dit een standaardprocedure was en dat alle kinderen bij de logopediste getest werden maar bij navraag kregen we te horen dat alleen de kinderen waar twijfel bij bestond eruit gepikt werden.
Toen we de logopediste hiernaar vroegen zei ze verontwaardigd: "Ja, we bespreken dit niet vooraf met de ouders omdat zij meestal te positief praten over de ontwikkeling van hun kind. Wij kijken er objectief naar zodat we problemen voortijdig kunnen signaleren."
Wij vonden dit een slecht argument aangezien je op deze leeftijd juist de ouders nodig hebt voor een helder beeld over de taalontwikkeling van een peuter. De kinderen zijn nog niet leerplichtig maar er wordt op de psz wel al een dossier aangelegd en ik vind dan ook dat dit soort dingen in overleg met ouders moeten gaan. Wie weet krijgt je kind wel onterecht een stempel nog voordat het naar school gaat. We hebben bij de leidsters aangegeven dat we het niet eens waren met hun beleid.
Overigens was bij mijn dochter ook de reden dat ze niet veel praatte op de psz en nog niet zoveel interactie zocht met de andere kinderen. Thuis praatte ze echter prima en dat spelen met andere kinderen is later op school ook helemaal goedgekomen, zij had daar als peuter gewoon nog niet zoveel mee.
Toen we de logopediste hiernaar vroegen zei ze verontwaardigd: "Ja, we bespreken dit niet vooraf met de ouders omdat zij meestal te positief praten over de ontwikkeling van hun kind. Wij kijken er objectief naar zodat we problemen voortijdig kunnen signaleren."
Wij vonden dit een slecht argument aangezien je op deze leeftijd juist de ouders nodig hebt voor een helder beeld over de taalontwikkeling van een peuter. De kinderen zijn nog niet leerplichtig maar er wordt op de psz wel al een dossier aangelegd en ik vind dan ook dat dit soort dingen in overleg met ouders moeten gaan. Wie weet krijgt je kind wel onterecht een stempel nog voordat het naar school gaat. We hebben bij de leidsters aangegeven dat we het niet eens waren met hun beleid.
Overigens was bij mijn dochter ook de reden dat ze niet veel praatte op de psz en nog niet zoveel interactie zocht met de andere kinderen. Thuis praatte ze echter prima en dat spelen met andere kinderen is later op school ook helemaal goedgekomen, zij had daar als peuter gewoon nog niet zoveel mee.
maandag 10 september 2012 om 09:38
maandag 10 september 2012 om 09:41
Natuurlijk hadden ze jou daar over moeten inlichten. Maar om nu te zeggen dat je haar morgen thuis houdt (terwijl je net zelf aangaf dat je dat nog niet weet of ze morgen beter is)??? Het lijkt er nu op dat je wilt voorkomen dat ze naar je dochter gaan kijken. Maar dat kan toch geen kwaad? Ben met je eens dat men niet meteen overal wat achter moet gaan zoeken, maar je geeft zelf al aan dat er in de afgelopen jaren veel problemen zijn geweest met instanties, dus misschien speelt dat ook wel een rol. Het gaat hier wel om het welzijn van je kind, hoor!
maandag 10 september 2012 om 09:44
Waar het mij om gaat is dat de psz dit soort Dingen hoort te melden en alles bespreekbaar moet zijn met de ouders
Ik vind het helemaal super dat mensen opletten enz maar maak dit dan ff bespreekbaar
Ik ga vanaf nu ook elke keer als ik de kleine ophaal vragen hoe het ging
Als ik aan mijn dochtertje vraag hoe het was zegt ze altijd dat het heel leuk was lekker buiten gespeeld enz en als ik haar naar de psz breng gaat ze ook meteen spelen met andere kindjes
Ik vind het helemaal super dat mensen opletten enz maar maak dit dan ff bespreekbaar
Ik ga vanaf nu ook elke keer als ik de kleine ophaal vragen hoe het ging
Als ik aan mijn dochtertje vraag hoe het was zegt ze altijd dat het heel leuk was lekker buiten gespeeld enz en als ik haar naar de psz breng gaat ze ook meteen spelen met andere kindjes
maandag 10 september 2012 om 09:44
Dus er zijn helemaal geen instanties meer betrokken bij jouw kind? Op geen enkele manier?
Gezien de korte maar heftige geschiedenis van jouw meisje zou ik als ik jou was een goede samenwerking zoeken met de psz, omdat ze wellicht inderdaad wat ondersteuning kan gebruiken bij haar ontwikkeling.
Mooi dat je straks even gaat praten, en dan zou ik haar morgen gewoon brengen. Dat is in het belang van je kind.
Gezien de korte maar heftige geschiedenis van jouw meisje zou ik als ik jou was een goede samenwerking zoeken met de psz, omdat ze wellicht inderdaad wat ondersteuning kan gebruiken bij haar ontwikkeling.
Mooi dat je straks even gaat praten, en dan zou ik haar morgen gewoon brengen. Dat is in het belang van je kind.
maandag 10 september 2012 om 09:45
maandag 10 september 2012 om 09:45
quote:liv_1 schreef op 10 september 2012 @ 09:31:
[...]
En dus mag je nooit boos worden als een psz of een school zo naast de pot piest? Mss juist wel eens goed om wél boos te worden (en boos worden kan op een hele nette manier hoor).Ik weet niet of de psz naast de pot piest, je hoort hier een kant van het verhaal van een moeder waar het allemaal niet even lekker is gegaan (geen oordeel, absoluut niet). Dat de psz niets zegt vind ik ook raar, maar waarom i.p.v. boos worden niet even bellen en vragen hoe het zit? Mensen reageren tegenwoordig gelijk zo boos.
[...]
En dus mag je nooit boos worden als een psz of een school zo naast de pot piest? Mss juist wel eens goed om wél boos te worden (en boos worden kan op een hele nette manier hoor).Ik weet niet of de psz naast de pot piest, je hoort hier een kant van het verhaal van een moeder waar het allemaal niet even lekker is gegaan (geen oordeel, absoluut niet). Dat de psz niets zegt vind ik ook raar, maar waarom i.p.v. boos worden niet even bellen en vragen hoe het zit? Mensen reageren tegenwoordig gelijk zo boos.