Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid
vrijdag 6 april 2018 om 10:07
Hoi forumleden,
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt

dinsdag 10 april 2018 om 11:39
Oh ja dat klopt hoor heb ze toen we net samenwoonden rijkelijk gebruikt maar hoe leuker ik koken ging vinden hoe minder ik ze gebruik en naar de basis ga.Dreamer schreef: ↑10-04-2018 11:34Ik ben misschien een beetje teveel in de contramine hoor, maar 'zo ben ik ook opgevoed' als het om pakjes en zakjes gaat, zegt me niet zoveel. Mijn man is ook opgevoed zonder de pakjes en zakjes, die waren er vroeger gewoon ook niet zoveel. Toch is dat bijna het enige dat hij echt lekker vindt.
Bij mijn weten at iedereen vroeger zonder pakjes en zakjes.
Nou pakjes Saroma en klopklop werden vroeger bv kwistig gebruikt hoor

Waarom toch steeds van die vage bronnen?

Dat eet mijn 8 jarige nog steeds, maar ze groeit er goed op.....(not)Frizz schreef: ↑10-04-2018 00:32Allereerst vind ik het wonderlijk wat al die kleintjes binnen krijgen.
Op die leeftijd at de mijne zo'n beetje een halve boterham, een kwart peer, drie rozijnen, 4 happen warme hap en een stukje kaas. Op een goeie dag dan he! En, net als de jouwe Driewieler, borstvoeding. En wat denk je? Een flinke kerel!
Ik denk niet dat 'hij groeit goed' voldoende bewijs is dat jouw menu goed is. Ons menu was dat ook niet, maar borstvoeding maakt veel goed.
Overigens zie ik zelfs op de pro-rauwe-eieren-sites adviezen staan deze niet aan bepaalde groepen te geven, oa aan kleine kinderen.

dinsdag 10 april 2018 om 11:40
Ja, de jaren '70 en '80 waren topjaren voor de fabrikanten. Nu zijn we juist weer veel meer zelf aan het koken.

dinsdag 10 april 2018 om 11:40
Mijn moeder was nogal een, eh, beperkte kok en wij aten alle sauzen uit zakjes. Macaroni mix van Maggi en roomsaus met van die fijne poederklonten. Zelfs de jus kwam niet altijd echt van het vleesDreamer schreef: ↑10-04-2018 11:34Ik ben misschien een beetje teveel in de contramine hoor, maar 'zo ben ik ook opgevoed' als het om pakjes en zakjes gaat, zegt me niet zoveel. Mijn man is ook opgevoed zonder de pakjes en zakjes, die waren er vroeger gewoon ook niet zoveel. Toch is dat bijna het enige dat hij echt lekker vindt.
Bij mijn weten at iedereen vroeger zonder pakjes en zakjes.
Maar moet er zelf niets van hebben (waarschijnlijk dankzij haar kookkunsten)
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 10-04-2018 11:41
0.28% gewijzigd

dinsdag 10 april 2018 om 11:42
Ronduit arrogant, beetje op het randje van psychisch niet helemaal in orde.
dinsdag 10 april 2018 om 11:45

En dan als bron een website als 'happy healthy'.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 10 april 2018 om 11:48
Ik heb mijn aluhoedje er even bij opgezet hoor.
dinsdag 10 april 2018 om 11:48
.HaPu schreef: ↑10-04-2018 11:40Mijn moeder was nogal een, eh, beperkte kok en wij aten alle sauzen uit zakjes. Macaroni mix van Maggi en roomsaus met van die fijne poederklonten. Zelfs de jus kwam niet altijd echt van het vlees
Maar moet er zelf niets van hebben (waarschijnlijk dankzij haar kookkunsten)
Zowel mijn vader als mijn schoonmoeder gebruikten alles vers (voor zover ik weet van mijn schoonmoeder dan) Ik vind vers vaak lekkerder, maar als ik een verse saus voor m'n man maak, gooit hij er nog een ladig zout overheen, anders vindt hij het echt niet lekker. Dat pakjes en zakjes dus per definitie zouter zijn, geloof ik ook niet zo

Later is nu
dinsdag 10 april 2018 om 11:50
Ik ben van de pakjes-en-zakjes-maffia. En daar dan nog wat zout bij.Dreamer schreef: ↑10-04-2018 11:48.
Zowel mijn vader als mijn schoonmoeder gebruikten alles vers (voor zover ik weet van mijn schoonmoeder dan) Ik vind vers vaak lekkerder, maar als ik een verse saus voor m'n man maak, gooit hij er nog een ladig zout overheen, anders vindt hij het echt niet lekker. Dat pakjes en zakjes dus per definitie zouter zijn, geloof ik ook niet zo![]()

David Dunning
David Dunning

dinsdag 10 april 2018 om 11:53
BoerjatieDriewieler01 schreef: ↑10-04-2018 11:18Welk land? Want mijn overgrootouders leunden zwaar op zuivel en ei, daarnaast vlees. En het hele dorp was wel in goede gezondheid.

dinsdag 10 april 2018 om 11:55
Juist wel dan toch ? Omdat hij gewend is aan de zoute smaak van pakjes gooit hij bij vers zout er over. Of ik begrijp het verkeerd ?Dreamer schreef: ↑10-04-2018 11:48.
Zowel mijn vader als mijn schoonmoeder gebruikten alles vers (voor zover ik weet van mijn schoonmoeder dan) Ik vind vers vaak lekkerder, maar als ik een verse saus voor m'n man maak, gooit hij er nog een ladig zout overheen, anders vindt hij het echt niet lekker. Dat pakjes en zakjes dus per definitie zouter zijn, geloof ik ook niet zo![]()

dinsdag 10 april 2018 om 11:58
.
Ja, want z'n moeder kookte zonder pakjes, dus je zou zeggen dat hij dat niet gewend was.
Maar goed, vroeger ging sowieso overal veel meer zout over, volgens mij.
Later is nu

dinsdag 10 april 2018 om 12:00

dinsdag 10 april 2018 om 12:06
dinsdag 10 april 2018 om 12:06
dinsdag 10 april 2018 om 12:12
Ja, maar voor gezonde mensen is het geen probleem.
Ik lees vrij nauwkeurig etiketten en probeer onder de maximale hoeveelheid zout te blijven.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 10 april 2018 om 12:19
wilt u zout op uw lulkoek?