Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Je weet toch ook dat binnen de natuurvolkeren zelf, in ieder geval bij de Boerjaten, de opvatting leeft dat vermenging gezonder maakt omdat de mensen anders veel te snel ziek worden? Nooit van gehoord zeker. Ook bij de Yakoeten leeft deze opvatting. Vooral vrouwen uit andere 'stammen' waren gewild.

En hallo, het zijn niet mijn voorouders he. Maar die van mijn man.
Tiana_76 schreef:
10-04-2018 13:38
Sterk en mooi staat niet gelijk aan gezond oud worden.
Toch wel lijkt mij.
Gezonde mensen zien er mooi en sterk uit en zien er ook jonger uit dan ze in werkelijkheid zijn.
Iemand die niet gezond is is ook niet sterk en mooi.
shisha schreef:
10-04-2018 13:48
Toch wel lijkt mij.
Gezonde mensen zien er mooi en sterk uit en zien er ook jonger uit dan ze in werkelijkheid zijn.
Zeer subjectief dit. Echt volslagen kul.
Neem nu die wielrenner die afgelopen weekend overleed. Sterke, knappe kerel. Maar niet gezond dus.
shisha schreef:
Toch wel lijkt mij.
.
Oh
WOW

Gelukkig is dit allemaal behoorlijk off toipc.
(en dom.. hoezo kan een 'lelijk' iemand niet gezond en sterk zijn? )
Later is nu
shisha schreef:
Toch wel lijkt mij.
Mooi is geen objectief gegeven.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
shisha schreef:
Toch wel lijkt mij.
Onzin! Mijn echtgenoot (58) is lang, sterk, slank, jongensachtig, blozend maar mankeert van alles.
Ik (59) ben te dik, heb kringen onder mn ogen en meer rimpels dan hij, maar ik ben kerngezond.
amarna wijzigde dit bericht op 10-04-2018 13:59
10.28% gewijzigd
Chart schreef:
10-04-2018 13:24
Dit!

Daarnaast hebben ze vanwege de eenzijdige voeding ook vaak slecht zicht... Dat verklaart waarom ze zulke kleurrijke doeken dragen.
Mij is verteld (door een Masai die in een lodge in de Masai Mara werkte) dat de kleur rood wilde dieren afschrikt en ze daarom rode doeken dragen.
amarna schreef:
10-04-2018 13:54
Onzin! Mijn echtgenoot (58) is lang, sterk, slank, jongensachtig, blozend maar mankeert van alles.
Ik (59) ben te dik, heb kringen onder mn ogen en meer rimpels dan hij, maar ik ben kerngezond.
Dik is inderdaad niet synoniem met ongezond.
Dat is iets wat in onze samenleving momenteel niet het schoonheidsideaal is, maar in veel culturen wel.
En als jouw man van alles mankeert dan zal hij niet echt sterk zijn in de zin dat hij een gevecht met 15 leeuwen aangaat in de hitte.
shisha schreef:
10-04-2018 14:01
Dik is inderdaad niet synoniem met ongezond.
Dat is iets wat in onze samenleving momenteel niet het schoonheidsideaal is, maar in veel culturen wel.
En als jouw man van alles mankeert dan zal hij niet echt sterk zijn in de zin dat hij een gevecht met 15 leeuwen aangaat in de hitte.
er staat dan ook TE dik
Solomio schreef:
10-04-2018 13:54
Mooi is geen objectief gegeven.
Indrdaad, wat ik mooi vind is iemand die blaakt van gezondheid, of die nu dik of dun is.
Trouwens is er wel een maatstaf voor die redelijk objectief is: mensen schijnen mensen met een symmetrisch uiterlijk mooier te vinden en de ogen mogen niet té klein zijn en moeten op een bepaalde afstand uit elkaar staan.
Volle lippen en een brede glimlach worden ook algemeen mooi gevonden.
lilalinda schreef:
10-04-2018 14:03
er staat dan ook TE dik
Te dik volgens wie?
shisha schreef:
10-04-2018 14:05
Te dik volgens wie?
ik neem aan (dit is een serieuze poster) dat ze dat zelf weet
(beter dan jij en ik iig)
:frusty:
lilalinda schreef:
10-04-2018 14:06
ik neem aan (dit is een serieuze poster) dat ze dat zelf weet
(beter dan jij en ik iig)
Als iemand gezond is, dan is die persoon dus niet te dik om toch gezond te zijn.
shisha schreef:
Toch wel lijkt mij.
Wat een flauwekul
shisha schreef:
10-04-2018 14:08
Als iemand gezond is, dan is die persoon dus niet te dik om toch gezond te zijn.
TE dik geeft ook gezondheidsproblemen op termijn
(maar ik ga het hier niet meer over hebben, want dit gaat over 1 specifieke poster in dit draadje, dat is niet netjes)
lilalinda schreef:
10-04-2018 14:10
TE dik geeft ook gezondheidsproblemen op termijn
(maar ik ga het hier niet meer over hebben, want dit gaat over 1 specifieke poster in dit draadje, dat is niet netjes)
Inderdaad.

De masaï stonden er dus om bekend dat ze zo sterk en gezond waren, toen in die tijd.
shisha schreef:
10-04-2018 14:12
Inderdaad.

De masaï stonden er dus om bekend dat ze zo sterk en gezond waren, toen in die tijd.
Gemiddelde leeftijd in Tanzania is 60, in NL zitten we boven de 80
Ze doen toch echt dingen niet zo goed als wij hoor
shisha schreef:
10-04-2018 14:12
Inderdaad.

En de levensverwachting negeer je zomaar even?
Life is short. Eat dessert first.
lilalinda schreef:
10-04-2018 14:14
Precies. Dan lijkt het me niet raar dat je nog sterk en gezond bent.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
10-04-2018 14:22
Precies. Dan lijkt het me niet raar dat je nog sterk en gezond bent.
Dat.

En de zwakkeren stierven gewoon. Survival of the fittest. Niet zo raar, want niet jagen is gewoon geen optie natuurlijk. In de bijstand en een voedselpakket halen kan niet.
doornroosje9 schreef:
10-04-2018 14:22
En de levensverwachting negeer je zomaar even?
Dat is de levensverwachting nú, maar de tijd dat Weston Price zijn onderzoek deed was in het begin van de 19e eeuw.
Dus zouden we dan nú een groep masaï moeten onderzoeken die nog geheel volgens de oude tradities leven zoals in de tijd dat zij toen werden onderzocht.
lilalinda schreef:
10-04-2018 14:14
De gemiddelde leeftijd in Tanzania is niet hetzelfde als de gemiddelde leeftijd van een bepaalde groep masaï die nog geheel volgens oude tradities leeft.
Niet alle tanzanianem zijn masaï en niet alle masaï leven volgens oude tradities.
shisha schreef:
10-04-2018 14:32
Dat is de levensverwachting nú, maar de tijd dat Weston Price zijn onderzoek deed was in het begin van de 19e eeuw.
Dus zouden we dan nú een groep masaï moeten onderzoeken die nog geheel volgens de oude tradities leven zoals in de tijd dat zij toen werden onderzocht.
maar wat was de levensverwachting van de Masai toen dan? en die van Europeanen?
en waar gingen mensen toen aan dood?
Ook in Europa nog niet aan welvaartsziekten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven