Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 11:00

Ga lekker aan de simit jij.
Heerlijk hoor met een lik roomboter en volvette kaas.
Elastiekje22 schreef:
10-04-2018 11:06
Veel mensen vertrouwen op de regels van het voedingcentrum terwijl er genoeg wetenschappelijk bewijs is dat de voeding die daar aangeprezen wordt helemaal niet zo gezond is. Zo drinken wij (Nederlanders) het meeste melk ter wereld maar hebben wij ook het meeste last van botontkalking. Ook brood is zeker niet zo gezond als wordt beweerd. Ik denk dat de voeding die to haar kind geeft, een stuk voedzamer is.
.
Maarja, wat jij en TO vinden en denken en voelen, is niet direct wetenschappelijk onderbouwd.
Als hier iemand komt die denkt en voelt dat haar kind hartstikke gezond leeft op 4 frikandellen en 1 liter cola, dan krab jij je toch ook even achter je oren? Dan kom je toch ook met leefregels, die wetenschappelijk bewezen zijn?
Later is nu
shisha schreef:
10-04-2018 11:03
Je hebt het over dat forum wat zo ontaard is dat ze sinds een paar jaar niet eens de naam Weston Price meer mogen voeren.
Dat forum kun je idd niet meer serieus nemen.
Maar daar kan Weston Price niets aan doen.
Zit nog wel wat verschil per user, maar sommigen idd erg ontaard.
Elastiekje22 schreef:
10-04-2018 11:06
Veel mensen vertrouwen op de regels van het voedingcentrum terwijl er genoeg wetenschappelijk bewijs is dat de voeding die daar aangeprezen wordt helemaal niet zo gezond is. Zo drinken wij (Nederlanders) het meeste melk ter wereld maar hebben wij ook het meeste last van botontkalking. Ook brood is zeker niet zo gezond als wordt beweerd. Ik denk dat de voeding die to haar kind geeft, een stuk voedzamer is.
:jump: Iemand aan mijn kant
Simitçi schreef:
10-04-2018 11:10
Heerlijk hoor met een lik roomboter en volvette kaas.
Simit cok guzel
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 11:12

:jump: Iemand aan mijn kant
Misschien ook maar de zuivelprodukten weglaten dan? :sarcastic:
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 11:12
Simit cok guzel
Evet !
Kan je ook in het Nederlands blijven?
Dreamer schreef:
10-04-2018 11:10
.
Maarja, wat jij en TO vinden en denken en voelen, is niet direct wetenschappelijk onderbouwd.
Als hier iemand komt die denkt en voelt dat haar kind hartstikke gezond leeft op 4 frikandellen en 1 liter cola, dan krab jij je toch ook even achter je oren? Dan kom je toch ook met leefregels, die wetenschappelijk bewezen zijn?
Dat is toch precies wat ik zeg. Er is meer wetenschappelijke onderbouwing dat het dieet van to gezond is dan dat het dieet van het Voedingscentrum gezond is. Overigens eet ik ook gewoon het dieet wat als “normaal” bestempeld wordt, maar dat is meer uit gemakzucht dan dat ik hier achter sta
Er ligt nog een wereld van verschil tussen "minder gezond als beweerd wordt" en ronduit "ongezond".
liubi schreef:
10-04-2018 11:14
Kan je ook in het Nederlands blijven?
Het was een grapje ze zei dat een simit erg lekker is .
Elastiekje22 schreef:
10-04-2018 11:15
Dat is toch precies wat ik zeg. Er is meer wetenschappelijke onderbouwing dat het dieet van to gezond is dan dat het dieet van het Voedingscentrum gezond is. Overigens eet ik ook gewoon het dieet wat als “normaal” bestempeld wordt, maar dat is meer uit gemakzucht dan dat ik hier achter sta
.
Nou, nee dus, want het voedingscentrum volgt de wetenschap
Later is nu
liubi schreef:
10-04-2018 11:09
De etnische keuken leunt zwaar op vlees, vis, melk (meestal rendieren want inheems) en deegwaren. Hoe vetter hoe beter want koud.
Welk land? Want mijn overgrootouders leunden zwaar op zuivel en ei, daarnaast vlees. En het hele dorp was wel in goede gezondheid.
HaPu schreef:
10-04-2018 09:25
Paleo?
Dat dieet waarbij je terug gaat naar de oermens?
Diezelfde oermens met de hersencapaciteit van een bovengemiddelde aap en maar 30 jaar oud werden?

Ik snap dat mensen in deze tijd, waarin de supermarkt gevuld is met bewerkt eten, terug willen grijpen naar iets wat puur is, maar de stelling dat wij genetisch hetzelfde zijn als 150.000 jaar geleden is gewoon niet waar. Mensen van nu hebben echt andere verhoudingen van bouwstoffen nodig en om hier bij een kind, wiens hersenen nog volledig in ontwikkeling zijn, aan te gaan knutselen is gewoon niet zo'n goed idee.

Dit. Ik moet altijd een beetje lachen om die paleo-gekkies.
En geen een die het volhoudt.

Laat de pakjes en zakjes en voorverpakte koekjes staan en start een moestuin.
Veel ingewikkelder hoeft het niet te zijn.

Rauwe eieren blijf ik liever bij vandaan, mijn kind krijgt ze zeker niet.
I wanna live my life with the volume full!
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 11:18
Welk land? Want mijn overgrootouders leunden zwaar op zuivel en ei, daarnaast vlees. En het hele dorp was wel in goede gezondheid.
Zucht......
Er zijn meer factoren t.b.v. een goede gezondheid en lang leven dan alleen voedsel.
Waar woonden je overgrootouders? Hoe leefden ze? In welk klimaat? Hoe was hun dagritme? Verrichten ze lichamelijke arbeid?
Hoe was hun stressniveau?
Eidde schreef:
10-04-2018 11:21
Dit. Ik moet altijd een beetje lachen om die paleo-gekkies.
En geen een die het volhoudt.

Rauwe eieren blijf ik liever bij vandaan, mijn kind krijgt ze zeker niet.
En beperk zout- en suikerinname.
amarna schreef:
10-04-2018 11:23
En beperk zout- en suikerinname.

Alles met mate, sowieso.
I wanna live my life with the volume full!
Dreamer schreef:
10-04-2018 11:17
.
Nou, nee dus, want het voedingscentrum volgt de wetenschap
Dat willen ze ons misschien doen geloven maar dan zou melk allang uit ze schijf van 5 verdwenen zijn.

https://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/ ... ezond.html
LizBakker schreef:
10-04-2018 10:40
Nee, geen 1,95m, maar kinderen van immigranten zijn in Nederland echt veel langer dan ze in het land van oorsprong zouden zijn. Nu zijn jongere generaties natuurlijk altijd langer, maar de verschillen onder immigrantenkinderen en adoptiekinderen in Nederland zijn echt veel groter. Dus de genetische lengte wordt hier wat dat betreft wel geoptimaliseerd.

Bovendien hebben wij hier die genetische aanleg ook niet altijd gehad, dat heeft zich zo ontwikkeld, er zijn heel veel theorieën over waarom we juist in Nederland zo lang zijn geworden, want we zijn ook ooit juist kleiner dan de rest van Europa geweest. Maar dat het met het voedingspatroon te maken heeft zijn de meesten het wel over eens.
Veel gezondere voeding dan ooit.
Los van hormonen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik heb begrepen dat op skeletten van de vroegere natuurvolkeren uit onze regio, ook gewoon sporen van kaakontstekingen waren, dus kennelijk zitten we sowieso in een ongezonde hoek.

Van meer natuurvolken heb ik bij de oudere mensen (van een jaar of 50) een beeld van veel rimpels en weinig tanden, maar dat zal dan weer aan iets anders liggen. De pannenkoekjes, die ze maken ofzo
Later is nu
Solomio schreef:
10-04-2018 11:25
Veel gezondere voeding dan ooit.
Los van hormonen.
Dat sowieso. Maar dat geldt voor heel Europa.
[quote=Eidde post_id=28366900 time=1523352103 user_id=36241

[/quote]

Dit streef ik een beetje na.
Verse groente en fruit eten weinig vlees en pakjes en zakjes probeer ik te vermijden.
Zo ben ik ook opgevoed en kom uit een geslacht waar mensen erg oud worden.
Daar hadden ze in hun dorp ook een bijnaam voor.
Elastiekje22 schreef:
10-04-2018 11:15
Het voedingscentrum baseert de adviezen op de laatste wetenschappelijke inzichten.
Dat zouden meer mensen moeten doen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik ben misschien een beetje teveel in de contramine hoor, maar 'zo ben ik ook opgevoed' als het om pakjes en zakjes gaat, zegt me niet zoveel. Mijn man is ook opgevoed zonder de pakjes en zakjes, die waren er vroeger gewoon ook niet zoveel. Toch is dat bijna het enige dat hij echt lekker vindt.

Bij mijn weten at iedereen vroeger zonder pakjes en zakjes.
Later is nu
Solomio schreef:
10-04-2018 11:30
Het voedingscentrum baseert de adviezen op de laatste wetenschappelijke inzichten.
Dat zouden meer mensen moeten doen.
https://happyhealthy.nl/voedingscentrum ... fhankelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven