Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 11:47
Nogmaals, ben opzoek naar mensen die ongeveer hetzelfde eten met een dreumes/kind, zodat we tips kunnen uitwisselen.
Ik mag hopen dat er geen anderen zo gek zijn hun kind 4 rauwe eidooiers per dag te voeren. Ik vind dit echt sneu voor je kind.

Heb je zelf een eetprobleem (of andere psychische problemen) to? Anders kan ik me niet voorstellen dat je een kind in de groei dit aandoet.

Er zijn zoveel méér opties dan brood, dan dit.
anoniem_355978 wijzigde dit bericht op 06-04-2018 11:54
22.97% gewijzigd
lilalinda schreef:
06-04-2018 10:39
je moet in dit soort zaken je 'geloof' uitschakelen en vertrouwen op de wetenschap.
Rauwe eidooiers, ben jij helemaal achterlijk.

In gun jouw kind absoluut geen salmonellavergiftiging, ben wel verbaasd dat jij je kind dit wel gunt. Houd je niet van je kind? Is er iets mis? PND??
Salmonella door eieren is achterhaald, zijn genoeg andere voedignsmiddelen die een hoger risico hebben.
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 11:47
Ik geloof dat granen niet goed voor je zijn en de darmwand irriteren. Ik vind het juist niet leuk om afwijkend te zijn, vandaar dat ik opzoek was naar mensen die hetzelfde eten.
Nog afgezien van of wat jij gelooft waarheid is...
Maar waar haal je vandaan dat een avocado en rauwe eieren een gelijkwaardig alternatief zijn?
Je zou ook voeding op basis van rijst kunnen aanbieden, of aardappelen bijvoorbeeld.
Viva-Account schreef:
06-04-2018 10:41
Het is een variant op het keto-dieet...
Dat ontworpen werd om volwassen te doen afvallen, niet voor peutertjes die in volle groei zijn.
Ze krijgt toch voldoende voedingsstoffen en ze groeit juist bovengemiddeld.
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 11:52
Een kind dat alleen frikandellen eet groeit ook bovengemiddeld. Toch is dat niet gezond.
BahcoBarbie schreef:
06-04-2018 10:44
Ik zou de vezels wat omhoog gooien met bonen/peulvruchten en de groenten verdubbelen.

Vergeet ook niet om noten toe te voegen (als dip of crumble koekjes) en voeg vis toe.

En vertel niet dat je tegen brood bent. Nederlanders snappen dat niet en behandelen je als een melaatse die een nationale traditie beledigt. Men ziet vaak nog niet in dat je je beter kan volstoppen met dingen die 100x voedzamer zijn dan brood. Brood is inferieur en een zinloos vulmiddel.
Groenten verdubbelen is idd wel een idee.
Vis doe ik wel af ent oe, probeer wekelijks, vergeten te noteren.
Een notendip ofzo bedoel je? En dan dippen met bijv komkommer?
Eindelijk iemand die me snapt! Brood is zo overrated.

En op bezoek eet ze trouwens wel een koekje (een halve mee, want net zo tevreden mee), broodje of wat anders mee.
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 11:49
Het is niet echt een dieet, maar een totaal andere levenswijze. Een kind dat gezond is, laat je ook niet roken bij wijze van.
Waarom zijn eidooiers slecht, een goede bron van ijzer, vitamine a, d enzovoort.
Eidooiers zijn niet slecht, in grote hoeveelheden, en die geef jij, zijn ze niet meer gezond. Eidooiers zijn niet slecht, maar rauwe eidooiers zijn niet altijd gezond. Heb je enig idee wat een flinke salmonellainfectie kan aanrichten, ook blijvend?
Waarom lijkt het alsof je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent, maar wel het idee hebt dat je goed bezig bent? Heb je je uberhaupt ergens in verdiept, zo kom je namelijk beslist niet over.
yette schreef:
06-04-2018 10:45
Als je ouders zoekt met kinderen die een ketogeen dieet volgen, kijk dan eens op een epilepsie-forum.
Thanks!
Driewieler01 schreef:
Salmonella door eieren is achterhaald, zijn genoeg andere voedignsmiddelen die een hoger risico hebben.
Salmonella is een bacterie die in de kip leeft en op de eierschaal terechtkomt als deze wordt uitgebroed. Door de schaal te breken kan de bacterie in contact komen met de inhoud van het ei. Salmonella door eieren is niet 'achterhaald'.
Ik hoop dat je kind wel genoeg beweegt, dat is ook heel belangrijk voor de gezondheid. Ben je al met krachttraining met haar begonnen to?

(zet meer koffie en belt werk dat ik vandaag niet kan komen)
Driewieler01 schreef:
Nee, ze krijgt teveel van bepaalde voedingsstoffen binnen.
Hexx schreef:
06-04-2018 10:46
Is 300 ml borstvoeding het enige dat dit kind drinkt?
Ik ben zo benieuwd wat het verder binnen krijgt.
200-300 ml borstvoeding
100-200 gram volle yoghurt
op verzoek water (geeft ze zelf aan)
en wat sinaasappelsap
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 11:49
Het is niet echt een dieet, maar een totaal andere levenswijze. Een kind dat gezond is, laat je ook niet roken bij wijze van.
Waarom zijn eidooiers slecht, een goede bron van ijzer, vitamine a, d enzovoort.
Je zegt het hier zelf al, een kind dat gezond is laat je niet roken. Dus een kind dat gezond is ga je niet op een dieet zetten. Precies zoals je het zelf noemt in je OP en de titel. Dus een levenswijze is dit niet.

Eidooiers zijn rauw slecht. En 4 zeker.....

Lees je eerst eens goed in als het een levenswijze voor je is, want wat je uitkraamt is onzin.
Een kind dat gezond is moet gezond blijven. Dit doe je door een gevarieerd gezond dieet aan te bieden. We zijn omnivoren. Dit betekent dat we gemaakt zijn om alles te eten onze vitamines en mineralen halen we uit een gevarieerd dieet waarin koolhydraten ook een rol spelen, geen rauwe eieren (ze is toch geen bodybuilder).

Mijn vraag aan jou is waar komt deze visie/ levenswijze vandaan?
1Aapje schreef:
06-04-2018 10:50
Wat is er trouwens veranderd sinds oktober? Aangezien je toen schreef dat kind wel brood at
Ben me meer gaan verdiepen in voeding
Maar nogmaals: waarom bak je geen pannekoekjes van banaan en ei? Eventueel havermout erdoorheen.

Hummus met groenten een idee?
Nouschi schreef:
06-04-2018 10:50
Hoezo lastig? Rauw eitje in de tas en gaan.
Ik was het eitje voor ik hem breek, en vindt het niet zo fris om met rauw eiwit aan mn handen rond te lopen dus moet altijd mijn handen kunnenw assen.
Paaseierdooiers, tellen die ook?
nina1966 schreef:
06-04-2018 10:57
Kind is 20 maanden... en je doet dit eten zo al maaaanden.... eh ok.
Vakantie?
Vakantie?
Westworld schreef:
06-04-2018 11:00
Dat jij liever geen brood geeft moet je zelf weten, alleen het eten is wel erg eentonig. Variatie is belangrijk, dus ik zou toch iets meer je best doen om alternatieven in elkaar te flansen. Of misschien af en toe havermout geven. En wat meer variëren qua fruit. En ja bonen, linzen, kikkererwten toevoegen aan de avondmaaltijd.

Ik hoop dat die rauwe eieren een grapje zijn trouwens. Hoe kom je erbij dat dat gezond is? Je hebt vast wat gezondheids blogs gelezen van zelf benoemde gezondheids guru’s.
Linzensoep is ze dol op dus dat krijgt ze ook. Kikkererwten idem. Maar 1x per week ofzo.
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 11:56
Ik was het eitje voor ik hem breek, en vindt het niet zo fris om met rauw eiwit aan mn handen rond te lopen dus moet altijd mijn handen kunnenw assen.
Dat vind je niet fris maar je voert het wel aan je kind?
Salmonellainfecties achterhaald :rofl:
Echt, waar haal jij je wijsheid vandaan.
Wel eens gezien wat een salmonellainfectie met een darmwand doet? En dan mekker jij over granen die slecht zijn voor de darmwand.
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 11:57
Linzensoep is ze dol op dus dat krijgt ze ook. Kikkererwten idem. Maar 1x per week ofzo.
Nee het moet niet te gek worden natuurlijk!
Pippelottaa schreef:
06-04-2018 11:04
In avocado zit ook een vrij hoog kwikgehalte. Niet echt geschikt voor dagelijkse consumptie bij een jong kindje. Als je tegen brood bent kun je toch h havermoutpap met plantaardige melk oid maken?
OKe dat is wel iets om uit te zoeken, wist ik niet eens, van dat kwik.
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 11:55
Ben me meer gaan verdiepen in voeding
Wel de verkeerde bronnen dan.
IJskoffie schreef:
06-04-2018 11:06
Kind krijgt yoghurt dus gewone melk kan vast ook.

Maar waarom ben je tegen brood? Eten jullie wel zilvervliesrijst of volkoren pasta? Peulvruchten?
wel rijst, linzen, kikkererwten, maar geen pasta

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven