Als kinderloos stel kinderen over de vloer krijgen

13-04-2021 10:34 252 berichten
Mijn vriend en ik hebben geen kinderen. En die gaan er ook niet komen, want we hebben absoluut geen kinderwens. We zijn begin/halverwege de 30, net als de meeste van onze vrienden. Veel van hen hebben inmiddels kinderen in de peuter- en kleuterleeftijd.

Ik vind het erg gezellig om ze over de vloer te hebben, maar onze woning is natuurlijk onwijs saai voor kleine kinderen. Wat zouden we kunnen doen om het voor hun wat leuker te maken? Ik wil niet onze woning omtoveren tot een kinderparadijs, maar wat voor kleine dingen zou ik wel kunnen doen? Ik dacht misschien een iig een grote bak/krat vol met allerlei verschillend speelgoed erin. Hebben jullie nog andere ideeën?
Wat lief TO
novaviva schreef:
13-04-2021 11:11
Het gaat wel ver om je hele inrichting aan te moeten passen.
Het gaat om breekbare dingen en muizengif en dergelijke hè? Niet over dat de bank ergens anders moet staan en alle eetkamerstoelen weg.
Alle reacties Link kopieren
Als kind gingen wij geregeld op bezoek bij een kinderloze tante, en ik weet nog hoe leuk wij het altijd vonden dat daar ander speelgoed dan thuis lag, en geregeld wat nieuwe knutselspulletjes.Was het nodig nee, maar wel erg leuk voor ons. Waarom zou je voor die op bezoek komen wel moeite doen, en voor kinderen niet?
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
13-04-2021 11:11
Het gaat wel ver om je hele inrichting aan te moeten passen.
Persoonlijk frustratiepuntje van mij geloof ik :thunder:
Alle reacties Link kopieren
kylie_ schreef:
13-04-2021 11:03
:hug: omdat ik denk dat je die wel kan gebruiken als je zo reageert!
Niet nodig hoor. Ik zou eerder to een hug geven omdat ze zich druk maakt over niks. Kind komt niet logeren, alleen even mee op bezoek met zijn moeder. Ga je toch geen kist speelgoed voor aanschaffen.
Mijn ervaring is dat moeders zelf een tas meeslepen met speeltjes en drinken enzo. En een stuk papier en een stift heeft iedereen toch wel in huis. Kleine kinderen spelen verder met van alles dat ze zien liggen, idd een wasknijper of een slof ofzo.

Voor de dochter van mijn vriend die vaker bij ons op bezoek kwam heb ik indertijd wel eea aangeschaft aan speel en knutselspul. Maar dat is een hele andere situatie.
impala wijzigde dit bericht op 13-04-2021 11:21
21.47% gewijzigd
.
hmprr schreef:
13-04-2021 11:16
Als kind gingen wij geregeld op bezoek bij een kinderloze tante, en ik weet nog hoe leuk wij het altijd vonden dat daar ander speelgoed dan thuis lag, en geregeld wat nieuwe knutselspulletjes.Was het nodig nee, maar wel erg leuk voor ons. Waarom zou je voor die op bezoek komen wel moeite doen, en voor kinderen niet?


Precies, die ervaring heb ik ook, als kinderloze tante dus. De inmiddels pubers komen nog steeds graag naar mij en halen ook vaak herinneringen op aan de tijd toen zij als kleine kinderen graag naar mij kwamen. En hoeveel moeite kost het nou om wat kleurpotloden en speeltjes in huis te halen?
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 13-04-2021 11:20
0.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat heeft voor een paar euro hele leuke grote zoekboeken. Voor ouders ook nog leuk om mee te zoeken. Daarnaast mandje met kleurpotloden, stickers en lege blaadjes/kleurboeken. Eventueel paar kleine autootjes/speelgoed dieren. Ik zou eens bij de kringloop kijken of als je zonder afspraak wil gewoon de kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
Hier vinden ze een bak met allerlei troepjes ontzettend leuk. Er zit echt vanalles in. Het zoeken, vinden en bekijken is volgens mij wat het zo leuk maakt.
Oude portemonneetjes, geld, tolletjes, kleine poppetjes etc.
Ik denk als je al je laatjes en kastjes langs gaat, je al een beste verzameling hebt.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
LaLoupe schreef:
13-04-2021 11:16
Persoonlijk frustratiepuntje van mij geloof ik :thunder:
Ja, maar ook ouders verschillen daar onderling in van mening, over hoe kindvriendelijk je een huis maakt.
Alle reacties Link kopieren
Lief idee To!

In mijn omgeving ook een paar kinderloze stellen en 1 stel heeft een paar 'superspeciale speeltjes' waar ze alleen daar mee mag spelen. Allemaal klein en makkelijk op te bergen, maar leuk (vb een magneet boekje met hoofdjes, haar, brillen etc om poppetjes te maken)

En goede vriendin heeft een dokterstasje en een knutseldoos met glitter (altijd feest), een bak stickers papier en kleurplaten en daar mag ze altijd wat maken om op het raam te plakken als versiering.

Zelf neem ik ook altijd wel iets mee, maar ze vinden het "nieuwe" speelgoed natuurlijk veel leuker. Tip: hoeft niet heel spannend allemaal en let erop dat het voor meerdere leeftijden werkt
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
13-04-2021 11:23
Ja, maar ook ouders verschillen daar onderling in van mening, over hoe kindvriendelijk je een huis maakt.
Ik denk dat de meeste ouders van peuters het fijn vinden als er niet onverwacht muizengif slingert of naalden. En van drukke peuters, als hele tere snuisterijen opgeborgen worden. Gewoon dat de gastvrouw even een rondje door de woonkamer heeft gelopen, zoveel moeite is dat toch niet?
En een spierwit huis waar geen vlekjes op mogen; dan denk ik echt nodig ons alsjeblieft niet uit en kom lekker naar ons. Voor mij is elk geval veel gezelliger. Allebei de situaties voelen voor mij niet gastvrij, terwijl de gastvrouw dan wel een speeltje in huis heeft gehaald.
Maar wie weet ben ik idd de zeikerd, zal vast.
impala schreef:
13-04-2021 11:17
Niet nodig hoor. Ik zou eerder to een hug geven omdat ze zich druk maakt over niks. Kind komt niet logeren, alleen even mee op bezoek met zijn moeder. Ga je toch geen kist speelgoed voor aanschaffen.
Mijn ervaring is dat moeders zelf een tas meeslepen met speeltjes en drinken enzo. En een stuk papier en een stift heeft iedereen toch wel in huis. Kleine kinderen spelen verder met van alles dat ze zien liggen, idd een wasknijper of een slof ofzo.

Voor de dochter van mijn vriend die vaker bij ons op bezoek kwam heb ik indertijd wel eea aangeschaft aan speel en knutselspul. Maar dat is een hele andere situatie.
Ze maakt zich niet druk, ze vindt het leuk om het extra gezellig te maken voor kinderen die op visite komen en vraagt tips.
Bij ons komt visite vaak langer dan een uurtje en dan is het toch leuk om wat te spelen voor de kinderen te hebben? Of laat ik het zo zeggen: dat zou TO leuk vinden. Net als dat ik altijd probeer te zorgen dat de favo thee en/of koffiesmaak of wijn/hapjes oid in huis is voor de visite. Niet omdat ik me er druk om maak, omdat ik dat dat leuk vind en onze visite waardeert het.
Jouw reactie kwam niet bepaald vriendelijk over.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hoeven toch niets te doen?
Mijn kids gingen gewoon buiten in de tuin spelen of met speelgoed wat ik mee nam. Kinderen vermaken zich al heel snel, je hoeft je niet druk te maken! :)
kylie_ schreef:
13-04-2021 11:32
Ze maakt zich niet druk, ze vindt het leuk om het extra gezellig te maken voor kinderen die op visite komen en vraagt tips.
Bij ons komt visite vaak langer dan een uurtje en dan is het toch leuk om wat te spelen voor de kinderen te hebben? Of laat ik het zo zeggen: dat zou TO leuk vinden. Net als dat ik altijd probeer te zorgen dat de favo thee en/of koffiesmaak of wijn/hapjes oid in huis is voor de visite. Niet omdat ik me er druk om maak, omdat ik dat dat leuk vind en onze visite waardeert het.
Jouw reactie kwam niet bepaald vriendelijk over.

Precies dit inderdaad! Ik zorg ook altijd dat ik drank in huis heb waar mijn bezoek van houdt, vind het gewoon leuk gastvrij te zijn en het kost mij totaal geen extra moeite.
Pioen00 schreef:
13-04-2021 11:34
Jullie hoeven toch niets te doen?
Mijn kids gingen gewoon buiten in de tuin spelen of met speelgoed wat ik mee nam. Kinderen vermaken zich al heel snel, je hoeft je niet druk te maken! :)


Waar lees jij dat TO zich druk maakt? En niet iedereen heeft een tuin of woont in een kindvriendelijke straat waar kinderen veilig kunnen buitenspelen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zelf nog geen kinderen had, vroeg ik de ouders ook altijd even wat de kinderen graag dronken of aten. Ik had zelf eigenlijk altijd alleen koffie, thee, melk en wat cola, maar kinderen drinken graag limonade of iets. En ja, de meesten zouden ook water kunnen drinken of zo, maar ik vond het sneu als de ouders en ik iets lekkers kregen, en de kinderen een glas water.
En een fles ranja in de koelkast zetten kost me ook de kop niet.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
13-04-2021 11:39
Toen ik zelf nog geen kinderen had, vroeg ik de ouders ook altijd even wat de kinderen graag dronken of aten. Ik had zelf eigenlijk altijd alleen koffie, thee, melk en wat cola, maar kinderen drinken graag limonade of iets. En ja, de meesten zouden ook water kunnen drinken of zo, maar ik vond het sneu als de ouders en ik iets lekkers kregen, en de kinderen een glas water.
En een fles ranja in de koelkast zetten kost me ook de kop niet.
inderdaad, een zak Nibbits en een fles limonade (of heel erg: fristi, want dat krijgen kinderen thuis niet) ;)
Alle reacties Link kopieren
mrs.lamaze schreef:
13-04-2021 11:22
Hier vinden ze een bak met allerlei troepjes ontzettend leuk. Er zit echt vanalles in. Het zoeken, vinden en bekijken is volgens mij wat het zo leuk maakt.
Oude portemonneetjes, geld, tolletjes, kleine poppetjes etc.
Ik denk als je al je laatjes en kastjes langs gaat, je al een beste verzameling hebt.
Daar zit wat in. Mijn iets oudere nichtjes hadden vroeger allebei een kastje waarin ze rommeltjes bewaarden, gewoon van alles wat. Ik vond het altijd een feest als ik daarin mocht rommelen - en dan zat er niks van speelgoed bij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook kindvrij, en ik heb een grote schare neefjes en nichtjes (nu al zo goed als volwassen overigens) en vrienden met kinderen. Ik heb in mijn woonkamer een antieke rieten wasmand staan met daarin allerlei speelgoed: lego, playmobil, oude blokkendoos, kleine spelletjes, plastic poppetjes van géén idee meer wat. Daarnaast kleurboeken en platen, stiften, kleurpotloden en een knutseldoosje. Veel van vroegah of wat ik zelf krijg. Het is voor de kinderen elke keer een feest als ze hier komen, want ander speelgoed dan thuis.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Spelletje.
Waterverf.
Iets voor in de tuin/buiten.

Mijn ervaring met kinderen is dat zij vaak al tevreden zijn met iets kleins of heel simpels. Gewoon omdat het bij iemand anders is en die weer andere spullen/speelgoed heeft als thuis.

Een bak/kist is hartstikke leuk en vul die af en toe eens als je iets tegenkomt. Denk aan: een keer zegels sparen bij je supermarkt, als je een leuke knuffel kan krijgen. Koop eens een keer een bellenblaas die bij de kassa afgeprijst staat. Neem eens een boekje met 50% korting mee, bij de speelgoedafdeling van de kruitvat, grappige rietjes waar ze mee kunnen drinken. Maar denk ook aan dingen die geen geld kosten en die je al in huis hebt.

Wel een tip voor alle knutsel activiteiten, koop een zeil voor je tafel!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens bij de kringloop of op marktplaats shoppen.

Mijn kinderloze vriendin heeft een klein plastic poppenhuisje met poppetjes en meubeltjes erin, groot succes.

Bij mijn opa en oma was de super oude elektrische racebaan van mijn neef een groot succes.

Alles wat ze niet thuis hebben is superleuk bij een ander.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Superaardig!

Kleine aanvulling: als je rustig wilt kunnen koffiedrinken met de ouders, dan geen speelgoed wat rotzooi/vlekken kan geven: play doh, waterverf etc. Liever potloden dan stiften.

Maar een bak duplo en tekenspul, dan heb je iets voor de bouwers en iets voor de knutselaars!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je met een rondje Action klaar bent. Daar hebben ze opbergbakken in alle maten en veel keuze in knutselsetjes, potloden, viltstiften (neem uitwasbare) speelgoedjes en kleine verassings dingen om cadeau te doen
LaLoupe schreef:
13-04-2021 11:29
Ik denk dat de meeste ouders van peuters het fijn vinden als er niet onverwacht muizengif slingert of naalden. En van drukke peuters, als hele tere snuisterijen opgeborgen worden. Gewoon dat de gastvrouw even een rondje door de woonkamer heeft gelopen, zoveel moeite is dat toch niet?
En een spierwit huis waar geen vlekjes op mogen; dan denk ik echt nodig ons alsjeblieft niet uit en kom lekker naar ons. Voor mij is elk geval veel gezelliger. Allebei de situaties voelen voor mij niet gastvrij, terwijl de gastvrouw dan wel een speeltje in huis heeft gehaald.
Maar wie weet ben ik idd de zeikerd, zal vast.
Dat snap ik echt niet, dat het niet als gastvrij aanvoelt omdat de gastvrouw haar huis puntgaaf wil houden. Ze kan haar hele interieur toch moeilijk gaan aanpassen en als er wat gebeurt, zit zij ermee. Voor jou is een vlekje misschien niet erg, voor haar is het dat wel. De ouders van de kleuter die tegen mijn aquarium sloeg, vonden die paar kleine krasjes ook niet zo erg. Voor mij was het dus wél erg, ze zitten recht in het zicht en zijn op elke foto zichtbaar. Ik kan dus best snappen dat een vlekje op een spierwitte bank haar dagelijks zou ergeren.
Ik denk dat je haar dus beter zegt dat je daarom voorlopig liever niet bij haar afspreekt, tot de kinderen wat ouder zijn of zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven