Als kinderloos stel kinderen over de vloer krijgen

13-04-2021 10:34 252 berichten
Mijn vriend en ik hebben geen kinderen. En die gaan er ook niet komen, want we hebben absoluut geen kinderwens. We zijn begin/halverwege de 30, net als de meeste van onze vrienden. Veel van hen hebben inmiddels kinderen in de peuter- en kleuterleeftijd.

Ik vind het erg gezellig om ze over de vloer te hebben, maar onze woning is natuurlijk onwijs saai voor kleine kinderen. Wat zouden we kunnen doen om het voor hun wat leuker te maken? Ik wil niet onze woning omtoveren tot een kinderparadijs, maar wat voor kleine dingen zou ik wel kunnen doen? Ik dacht misschien een iig een grote bak/krat vol met allerlei verschillend speelgoed erin. Hebben jullie nog andere ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Wat lief TO, jij denkt er gelukkig nog aan.
Ik als Kinder-vrije vergeet het eerlijk gezegd meestal.
Wel haal ik alles weg wat gevaarlijk is en ik zorg dat mijn honden nog uitgelaten moeten worden. Door samen de honden uit te laten is een bezoekje voor kinderen toch nooit saai en kan ik ze de liefde voor dieren wat meegeven.
Qua eten en drinken heb ik wel altijd wat in huis en voor de oudere neefjes/nichtjes maakte ik online een woordzoeker wat ze ook leuk vonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kratje staan met wat Play-Doh, kleurboeken en stiften. Heb bij mijn ouders ooit een grote doos houten bouwblokken van de zolder getrokken (die hebben toch geen kleinkinderen, dus de rotzooi blijft daar ongebruikt staan).

En nichtje wil altijd kettinkjes maken als ze bij ons is, dus een heel arsenaal aan verschillende kraaltjes en dergelijke (want dat vind ik als tante stiekem ook leuk).
Duchesnea schreef:
13-04-2021 12:06
Dat snap ik echt niet, dat het niet als gastvrij aanvoelt omdat de gastvrouw haar huis puntgaaf wil houden. Ze kan haar hele interieur toch moeilijk gaan aanpassen en als er wat gebeurt, zit zij ermee. Voor jou is een vlekje misschien niet erg, voor haar is het dat wel. De ouders van de kleuter die tegen mijn aquarium sloeg, vonden die paar kleine krasjes ook niet zo erg. Voor mij was het dus wél erg, ze zitten recht in het zicht en zijn op elke foto zichtbaar. Ik kan dus best snappen dat een vlekje op een spierwitte bank haar dagelijks zou ergeren.
Ik denk dat je haar dus beter zegt dat je daarom voorlopig liever niet bij haar afspreekt, tot de kinderen wat ouder zijn of zoiets.
Dit dus.

Een kindvrije vriendin van mij liet wel de koter van haar broer logeren, maar dat resulteerde in stift op de houten tafel en stoffen bank en een afgebroken cd-klepje. Dat kan voor mensen met 'n gezin dan wel normaal zijn dat hun huis half gesloopt en ondergekladderd wordt, maar voor mensen die zuinig zijn op hun huis is het dat beslist niet. Dan is het bezoek toch totaal niet ontspannen als ze die kinderen meeslepen? Ze komen maar als ze oppas regelen of de man blijft gewoon thuis oppassen.
Alle reacties Link kopieren
Kijken of je via marktplaats wat duplo goedkoop kunt kopen. Gewoon losse blokken. Blijft hier voor peuter en kleuter een groot succes!

Verder neem ik altijd zelf wat speelgoed mee als we ergens naartoe gaan waar geen kinderen zijn.

Ik zou niet te moeilijk denken, want kinderen vermaken zich vaak prima met de spullen die er zijn.
En bedenk goed: stiften etc zijn leuk, maar als mijn peuter ze te pakken heeft dan wordt er niet alleen gekleurd op papier 🙈 Zou dus voor kleurpotloden gaan, of het gewoon niet in huis hebben.

Wat ik dan weer wel in huis zou halen: simpele plastic bakjes/bordjes/bekers (action, hema, ikea). Voorkomt dat je eigen servies eraan gaat, en blijft handig (ook om bv mee te spelen)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-04-2021 12:10
Dit dus.

Een kindvrije vriendin van mij liet wel de koter van haar broer logeren, maar dat resulteerde in stift op de houten tafel en stoffen bank en een afgebroken cd-klepje. Dat kan voor mensen met 'n gezin dan wel normaal zijn dat hun huis half gesloopt en ondergekladderd wordt, maar voor mensen die zuinig zijn op hun huis is het dat beslist niet. Dan is het bezoek toch totaal niet ontspannen als ze die kinderen meeslepen? Ze komen maar als ze oppas regelen of de man blijft gewoon thuis oppassen.
wat zullen jullie, als kindvrijen, daar heerlijk over hebben kunnen gallen! Het bewijs was weer geleverd: Kinderen deugen niet, en hun ouders al helemaal niet!
Wat een hoop reacties zeg, bedankt allemaal voor het meedenken! Kringloop klinkt als een goed idee. Een knutselbak is ook leuk. Ook voor mezelf, haha.

En Impala, wat een zure reactie zeg. Ik maak me helemaal nergens druk om. Ik vind het gewoon gezellig als de kinderen bij ons zijn en het ook naar hun zin hebben.
Alle reacties Link kopieren
of je wandelt samen naar een speeltuintje in de buurt. Geen potentiële vlekkenmakers in huis, en de kinderen hebben het leuk!
Eten en drinken voor kinderen heb ik altijd wel in huis. Fristi doet het inderdaad erg goed en surprise-eieren ook.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-04-2021 12:14
wat zullen jullie, als kindvrijen, daar heerlijk over hebben kunnen gallen! Het bewijs was weer geleverd: Kinderen deugen niet, en hun ouders al helemaal niet!

Wat een absolute onzin. Alsof alle kindvrijen hetzelfde zijn?
TO geeft al aan dat ze er over nadenkt bijvoorbeeld.

Niet iedereen over 1 kam scheren zeg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
13-04-2021 12:17
Wat een absolute onzin. Alsof alle kindvrijen hetzelfde zijn?
TO geeft al aan dat ze er over nadenkt bijvoorbeeld.

Niet iedereen over 1 kam scheren zeg.
Ze heeft het tegen Redbulletje denk ik 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik had een speelkleed van ikea wn een bak met van alles en nog wat. En altijd wat Njjntje koekjes en rozijntjes.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
13-04-2021 12:17
Wat een absolute onzin. Alsof alle kindvrijen hetzelfde zijn?
TO geeft al aan dat ze er over nadenkt bijvoorbeeld.

Niet iedereen over 1 kam scheren zeg.
ik heb het over de poster en haar vriendin, vandaar het woord "jullie".
geen moment dat ik denk, dat TO ook zo denkt
lilalinda schreef:
13-04-2021 12:14
wat zullen jullie, als kindvrijen, daar heerlijk over hebben kunnen gallen! Het bewijs was weer geleverd: Kinderen deugen niet, en hun ouders al helemaal niet!
Ik voel me niet aangesproken, ik ben ongewild kinderloos.
Ik begrijp helemaal dat kinderen onbewust en ongewild schade maken, bij mij werd de kleuter gewoon overenthousiast want : Nemo !!! Maar de schade is er daarom nog wel en dat is, zoals bij mijn aquarium, niet altijd op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig... Ik wou als kindvrije al in de verdediging schieten ;-)
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
13-04-2021 12:23
Ik voel me niet aangesproken, ik ben ongewild kinderloos.
Ik begrijp helemaal dat kinderen onbewust en ongewild schade maken, bij mij werd de kleuter gewoon overenthousiast want : Nemo !!! Maar de schade is er daarom nog wel en dat is, zoals bij mijn aquarium, niet altijd op te lossen.
daar zijn mensen voor verzekerd hoor!

enne... ik had 1 vriendin, die ik nooit meer met kind uitnodigde, het jong sloopte echt alles.
tot groot verdriet van mij, maar helemaal van mijn kind
Alle reacties Link kopieren
Voor wij zelf kinderen kregen, hadden we ook altijd een grote doos met o.a. wat speelgoed, maar zaten ook oude sjaaltjes, petjes, zonnebrillen en dat soort spul in. En dan in de kast nog wat potloden (geen stiften!), papier, stickers en van die boekjes waar je met wat water zo op kon verven.

Dat was toch altijd veel interessanter dan het speelgoed wat zelf werd meegebracht.
Alle reacties Link kopieren
LaLoupe schreef:
13-04-2021 10:46
De ander heeft een hyper strak wit huis waarbij ze telkens achter de kindjes aanloopt of ze niks vies maken. Nou dan kom ik liever niet eigenlijk, komen ze maar naar ons (rommelhuis).
Wat moet ze dan doen? Het "maar laten gebeuren"? Ik weet dat mijn vader vroeger kartonnen dozen op de vloer legde en dat was dan de vierkante meter waarop mijn jongere neefjes en nichtjes mochten spelen. Dat verhaal doet het nog steeds goed op familiefeesten en ik voel altijd plaatsvervangende schaamte. Ik heb ook een dure houten vloer waar ik heel voorzichtig mee ben, dus ik zou ook niet lekker rustig kunnen zitten met kleine kinderen die daar overheen banjeren. Maar kartonnen dozen neerleggen gaat mij dan weer te ver.

Ik heb zelf een doos lego, stiften en spelletjes in huis. Maar die zijn "gewoon" van mezelf, niet speciaal aangeschaft voor bezoek ofzo. Probleem is eerder dat ik in mijn omgeving niemand met kinderen heb. En ik heb een kat, die doet het wel altijd goed bij de buurtkinderen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
13-04-2021 12:26
Wat moet ze dan doen? Het "maar laten gebeuren"? Ik weet dat mijn vader vroeger kartonnen dozen op de vloer legde en dat was dan de vierkante meter waarop mijn jongere neefjes en nichtjes mochten spelen. Dat verhaal doet het nog steeds goed op familiefeesten en ik voel altijd plaatsvervangende schaamte. Ik heb ook een dure houten vloer waar ik heel voorzichtig mee ben, dus ik zou ook niet lekker rustig kunnen zitten met kleine kinderen die daar overheen banjeren. Maar kartonnen dozen neerleggen gaat mij dan weer te ver.

Ik heb zelf een doos lego, stiften en spelletjes in huis. Maar die zijn "gewoon" van mezelf, niet speciaal aangeschaft voor bezoek ofzo. Probleem is eerder dat ik in mijn omgeving niemand met kinderen heb.
Heel simpel, ergens anders afspreken. Ik ben team Redbulletje wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat bij mij ooit kapot is gegaan door de kinderen is een rolmaatje aan een sleutelhanger (relatiegeschenk) was neefje uren zoet mee, tot hij het te ver uittrok. Dus TO heb je nog zoiets ergens liggen, ook een succes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
lilalinda schreef:
13-04-2021 12:26
daar zijn mensen voor verzekerd hoor!

enne... ik had 1 vriendin, die ik nooit meer met kind uitnodigde, het jong sloopte echt alles.
tot groot verdriet van mij, maar helemaal van mijn kind
Ja dat weet ik. Maar die verzekering heeft mij natuurlijk geen nieuwe bak gegeven ( van een paar duizend euro ) voor wat krassen, enkel een kleine vergoeding.
Leuk!

Ik heb altijd een doos gehad met daarin:
Papier en potloden om te tekenen, knuffel, kleine stoffen bal, kleine frutsels die ah weggeeft voor een eigen supermarkt ed.

Voor oudere kinderen heb ik kralen, bordspelletjes en kaarten (kan je zoveel spelletjes meedoen! Kwartet, ezelen, pesten, ik doe graag mee met ze).

We hebben een grote tuin en geven de kinderen ook weleens gewoon een voetbal voor in de tuin. Onze enige boom beschutten we met 2 tafels
Daveotion schreef:
13-04-2021 11:04
Ik heb een grote kist met oud speelgoed van mezelf die ik van zolder haal als er kinderen op bezoek komen.
Dit inderdaad! Heb je nog iets van vroeger liggen (of heeft een van jullie ouders misschien wat bewaard)? Juist dat ouderwetse speelgoed is vaak boeiend, en dan hoef jij er geen geld aan uit te geven.

Verder heel erg lief van je, TO, en natuurlijk ook niet nodig. Wij nemen altijd wat mee, en ik ga er niet vanuit dat mijn kinderloze vrienden met zoon rekening houden wat betreft eten en entertainment.

Maar ik vind het sowieso superfijn als ik met peuter op bezoek ga als waardevolle, breekbare en gevaarlijke spullen ergens staan waar hij er niet bij kan. Anders zit ik vaak de hele tijd "nee" te roepen, en peuter weg te slepen bij de verboden shinies (hij is volgende maand 2, dus van tevoren afspraken maken en grenzen stellen is er nog niet bij) - dat is toch minder gezellig en dan spreek ik liever zonder kind af.
Alle reacties Link kopieren
Ha, hier ook geen kinderen. Bij mij altijd succes: stapel Donald Ducks, spelletjes (koehandel, memory) en 'tekeningen doorgeven': je tekent een hoofd, vouwt het blaadje om, geeft het door, volgende tekent een lichaam, vouwt om, volgende de voeten. Daar heb je alleen maar een paar kladblokken en een pen voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bak met knutselspullen en kraaltjes en een Playstation. Als er kinderen komen leg ik een kleed in de slaapkamer waar ik alles uitstal, schaaltjes met lekkere dingen en limonade erbij en klaar is hun chillroom :)
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
13-04-2021 12:26
Wat moet ze dan doen? Het "maar laten gebeuren"?
buiten-spelen? in een park afspreken
Of: bij de vriendin met kinderen
Of: de vriendin zonder kinderen vragen


Ik ga liefst (jaja, na Corona) uiteten of ergens iets drinken met een vriendin. Thuis heb je meer "stoorzenders"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven