Als kinderloos stel kinderen over de vloer krijgen

13-04-2021 10:34 252 berichten
Mijn vriend en ik hebben geen kinderen. En die gaan er ook niet komen, want we hebben absoluut geen kinderwens. We zijn begin/halverwege de 30, net als de meeste van onze vrienden. Veel van hen hebben inmiddels kinderen in de peuter- en kleuterleeftijd.

Ik vind het erg gezellig om ze over de vloer te hebben, maar onze woning is natuurlijk onwijs saai voor kleine kinderen. Wat zouden we kunnen doen om het voor hun wat leuker te maken? Ik wil niet onze woning omtoveren tot een kinderparadijs, maar wat voor kleine dingen zou ik wel kunnen doen? Ik dacht misschien een iig een grote bak/krat vol met allerlei verschillend speelgoed erin. Hebben jullie nog andere ideeën?
Niet alles gelezen, maar mijn schoonmoeder had altijd zo'n kleed waar de kinderen op konden spelen. Ze was nogal bang voor krassen op de vloer door autootjes. Geen idee natuurlijk wat voor een vloer je hebt natuurlijk
en hoeveel waarde je aan een krasvrije vloer hecht, maar anders is dat nog iets om over na te denken. Inmiddels zijn de kids groter dus hebben ze inderdaad alleen nog maar een wifi code nodig...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-04-2021 12:33
buiten-spelen? in een park afspreken
Of: bij de vriendin met kinderen
Of: de vriendin zonder kinderen vragen


ja, dat snap ik. Ik vatte de reactie verkeerd op als dat de vriendin maar "gezellig" moest blijven zitten en lijdzaam moest toestaan dat de kinderen door de woning ravotten.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Een tv met een spelcomputer eraan, waar je YouTube op kunt streamen.
Lego, Duplo, kleurplaten en potloden. Wat auto's een paar Barbie achtige dingen. Voor buiten een bal, badminton setje, kubb.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
13-04-2021 12:37
ja, dat snap ik. Ik vatte de reactie verkeerd op als dat de vriendin maar "gezellig" moest blijven zitten en lijdzaam moest toestaan dat de kinderen door de woning ravotten.
oh ook dat hoeft echt niet hoor
Gewoon grenzen stellen, als een kind met stift richting je bank gaat, dan pak je de stift af.
"stiften zijn om aan tafel mee te kleuren"
Alle reacties Link kopieren
en een uurtje Netflix kan natuurlijk ook altijd nog
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben een bak met speelgoed en die komt tevoorschijn als er een klein kind komt. Daar zit in oud speelgoed, gekregen/gespaard spul, plastic bakjes etc. Verder hebben ze een etui met potloden. Een kleurplaat kan geprint worden of vrij tekenen op het printpapier. Verder staat er op de logeerkamer een boekenkast met oude strips en leesboekjes. De oudere kinderen kunnen die gewoon gaan halen of daar chillen op de logeerkamer. Ook heeft ze zo'n 200 spellendoos waar de grotere mee kunnen spelen. Is er maar 1 kind; hallo oma...mag ik op de laptop.

Mijn schoonmoeder heeft toen mijn dochter klein was, haar mee genomen naar de rommelmarkt en wat uit laten kiezen. Ze heeft daar vervolgens jaren met zo'n Dora-achtig poppenhuis gespeeld. En nu is ze 10 en is het de laptop of ze heeft haar Nintendo mee.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
13-04-2021 12:38
Een tv met een spelcomputer eraan, waar je YouTube op kunt streamen.
Dit is ook ideaal. Bij hun ouders thuis mogen ze niet zo lang achter het scherm, maar jij bent geen ouder dus dan mag het. :)
redbulletje schreef:
13-04-2021 12:10
Dit dus.

Een kindvrije vriendin van mij liet wel de koter van haar broer logeren, maar dat resulteerde in stift op de houten tafel en stoffen bank en een afgebroken cd-klepje. Dat kan voor mensen met 'n gezin dan wel normaal zijn dat hun huis half gesloopt en ondergekladderd wordt, maar voor mensen die zuinig zijn op hun huis is het dat beslist niet. Dan is het bezoek toch totaal niet ontspannen als ze die kinderen meeslepen? Ze komen maar als ze oppas regelen of de man blijft gewoon thuis oppassen.
Maar dan ligt dat toch niet aan het kind maar aan wat er wordt geleerd aan dat kind? Bij mij zijn een keer 6 nichtjes tegelijk wezen logeren (leeftijd van hen destijds 6 jaar). Het was dolle pret, we hebben de hele week lol gehad. En echt waar, niks kapot, geen rare vlekken, niks. Dus kinderen kunnen heus ook wel netjes zijn (en dat terwijl we koekjes hebben gebakken, hebben geverfd en ze zelf pizza mochten maken)

Overigens is het voor kinderen ook niet leuk om op hun tenen te lopen en niks vies te mogen maken. Worden ze rete zenuwachtig van en juist dan laten ze alles vallen (althans dat deed ik altijd als ik bij mijn smetvrees tante was)
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
13-04-2021 12:32
Dit inderdaad! Heb je nog iets van vroeger liggen (of heeft een van jullie ouders misschien wat bewaard)? Juist dat ouderwetse speelgoed is vaak boeiend, en dan hoef jij er geen geld aan uit te geven.
Mocht je bij je ouders nog oud fisher price speelgoed hebben liggen zoals de garage, kassa of telefoon. Die dingen doet het altijd goed is mijn ervaring.
Lief dat jullie eraan denken.. ik had ook vaak wel wat speelgoed in een doos toen ik nog geen kind had, sommige vriendinnen van me ook. Vaak is iets kleins al heel leuk.
Wat poppetjes, duplo, of iets knutselachtigs (zou dan eerder gaan voor potloden ipv stiften) Rollenspel spul blijft ook voor veel leeftijden leuk (boodschappenmandje met wat nep boodschapjes, keukenspulletjes, zoiets..)

Keuze is reuze 😁
impala schreef:
13-04-2021 10:43
Mijn god, dat is toch zwaar overdreven voor een kind dat even mee komt op bezoek.
Nou... mijn vriendin, toen zij nog leefde, had haar dochter niet zo in de hand. Dus constant achter de kat aan en ik iedere keer haar kind van de trap afhalen. Met ketchup aan haar vingertjes over mijn crèmekleurige bank aaien. Ik was best boos en toen vertrok ze geïrriteerd met haar kind. We hebben elkaar toen een tijd niet gezien.

Toen mijn jongste nichtje geboren werd, was mijn vader al mijn kaarsen aan het uitblazen en wegzetten. Toen ik hem daarop aansprak, reageerde hij kriegelig dat ik geen huis had wat geschikt was voor kleine kinderen. Eh nee, ik heb niks met kinderen en als je ze meeneemt, moet je wel tegen mijn commentaar kunnen. Anders wachten tot het groter is en beter kan luisteren.

Schoonzus liet zich ooit ontvallen dat ik wel vaker dan eens per zes maanden interesse hoorde te tonen... pffff
Moeders zijn zo gevoelig...
Alle reacties Link kopieren
mrs.lamaze schreef:
13-04-2021 11:22
Hier vinden ze een bak met allerlei troepjes ontzettend leuk. Er zit echt vanalles in. Het zoeken, vinden en bekijken is volgens mij wat het zo leuk maakt.
Oude portemonneetjes, geld, tolletjes, kleine poppetjes etc.
Ik denk als je al je laatjes en kastjes langs gaat, je al een beste verzameling hebt.
Dit idd. Relatiegeschenken en van die rommeltjes die je bij de supermarkt krijgt. Gewoon alles in een kist en rommelen maar. Mijn kinderen zijn er dol op, en ik zelf vroeger ook. Voor hele kleine kinderen iets van plastic, fisher price of duplo ofzo zodat je t goed kunt afwassen voordat de volgende komt.

Mijn moeder had een 'geheime trommel' met allerlei haakjes, sleutelhangers, clipjes, elastiekjes, buitenlandse muntjes etc. Die stond hoog in de kast voor als ze ooit iets 'speciaals' nodig had, ik vond t geweldig om daarin te romnelen, misschien ook juust omdat t niet zo vaak mocht.

Ik zou trouwens geen stiften geven, daarmee heb je juist veel kans op onbedoelde vlekken.
nootboek wijzigde dit bericht op 13-04-2021 12:51
4.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ligt grotendeels aan de ouders. Ik heb ook viltstift op mijn houten tafel maar dat is omdat ik zelf vergeten was een tafelzeil neer te leggen. Als de moeder van de peuter erbij is denkt zij er altijd aan.

Alles wat met een doekje of de stofzuiger opgelost kan worden daar doe ik niet moeilijk over. Een berg croissantkruimels op mijn vloerkleed is binnen een minuut weer opgelost.
Duchesnea schreef:
13-04-2021 12:06
Dat snap ik echt niet, dat het niet als gastvrij aanvoelt omdat de gastvrouw haar huis puntgaaf wil houden. Ze kan haar hele interieur toch moeilijk gaan aanpassen en als er wat gebeurt, zit zij ermee. Voor jou is een vlekje misschien niet erg, voor haar is het dat wel. De ouders van de kleuter die tegen mijn aquarium sloeg, vonden die paar kleine krasjes ook niet zo erg. Voor mij was het dus wél erg, ze zitten recht in het zicht en zijn op elke foto zichtbaar. Ik kan dus best snappen dat een vlekje op een spierwitte bank haar dagelijks zou ergeren.
Ik denk dat je haar dus beter zegt dat je daarom voorlopig liever niet bij haar afspreekt, tot de kinderen wat ouder zijn of zoiets.
Wat onsympathiek, om voor een ander te bepalen of schade wel of niet erg is. Daar hadden ze inderdaad prima hun verzekering voor in kunnen zetten.

Mijn broer is ooit per ongeluk als kind met een spijkerbroek met metalen knopen bij vrienden van een bank afgegleden. Totaal geen opzet, maar er zat wel een lichte kras in het leer. Mijn ouders hebben dat toen inderdaad via de verzekering op kunnen lossen en laten opknappen.
Ik heb alleen de eerste paar reacties gelezen, dus misschien is het al genoemd. Ik weet niet hoe "clean" jullie huis is. Maar waar ik altijd extra bewust van was met kinderen van mezelf en anderen, waren de vlekken en ongelukjes. Als ik als ouder weet dat er een "veilige zone" is en wat voor de kinderen ook duidelijk is, dan zit iedereen een stuk rustiger.
Daarom zou ik denk ik -naast een krat of bak met speelgoed- investeren in een goedkoop 2e hands vloerkleed op MP. Je kunt vaak al voor €20 een (laagpolig!) kleed kopen. Kinderen zitten vaak op de grond en als je een kleed van 2 x 1,60 (of groter) ergens kunt uitrollen, waar kruimels en vlekken op mogen komen en wat voor de kinderen een duidelijk afgebakende zone is (dit is 'jullie' kleed, hier mogen jullie spelen en kruimelen), dan kun je kinderen daar vrij makkelijk naar terug verwijzen. Als ze een krat ook omgedraaid kunnen gebruiken als tafeltje is dat extra handig. En scheelt toch echt stress als er een chocokoekje in kruimels ligt en die zooi blijft op dat kleed.

Bij moesten alle kinderen, niemand uitgezonderd, aan tafel eten en drinken en werd er niet mee gelopen. Maak dit meteen duidelijk, zodat je hier nooit gezeur over krijgt. Ouders én kinderen hebben zich aan te passen aan jullie regels. Een goeie regel voor kinderen is ook: bij ons trekt iedereen onder de 12 jaar de schoenen uit.

Ohja, en koop natte doekjes (van die snoetenpoetsers), zodat je vieze plakhandjes meteen te lijf kunt gaan, voordat ze denken te gaan stempelen op je mooie witte muurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Grappig toch, dat in een topic over kinderen van een kindvrij iemand het altijd uitdraait op hoe afschuwelijk kinderen zijn!
Als beelddenker zie ik deze mensen (de kinderhaters) met een handdoeken bij het hekje van een Spaans zwembad staan. Zodra het poortje open gaat stormen de naar binnen om daar hun woordje in het topic te gaan doen! Vanaf een afstandje grappig, maar wat moet het vermoeiend zijn om zo te zijn!

En TO: wat lief dat je zo nadenkt over je kleine gasten. Ze zullen het dan ook vast leuk vinden om bij jou te spelen.
Wat je ook zou kunnen doen: aan de mensen met de grootste kinderen om wat afdankertjes voor de kleintjes. En dan vervolgens aan dat kind vragen wat hij/zij leuk vindt om mee te spelen en dat aan te schaffen. Dan heb je voor alle leeftijden wat!

En misschien heb je nog een oude tablet? Als je daar een stevige hoes voor aanschaft weet je al helemaal zeker dat je geen kind meer aan ze hebt!
Netflix erop of wat leuke spelletjes en klaar!
moizer wijzigde dit bericht op 13-04-2021 12:54
11.05% gewijzigd
firedraakje schreef:
13-04-2021 10:39
Naast wat spelletjes, knutselspulletjes, etc zou je ook kunnen kijken of er een hoekje oid is waar ze met kussens een tent kunnen bouwen.
Ook altijd een goede plek. Lakens over de eettafel spannen en je ziet die kinderen uren niet meer. Als er onder die tafel dan weinig schade aan te richten valt (dure tafel of mooi kleed eronder is dan niet handig), is dat gegarandeerd een succesnummer.
Alle reacties Link kopieren
Lucieanders schreef:
13-04-2021 12:46
Schoonzus liet zich ooit ontvallen dat ik wel vaker dan eens per zes maanden interesse hoorde te tonen... pffff
Moeders zijn zo gevoelig...
:HA:
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
13-04-2021 12:26
Wat moet ze dan doen? Het "maar laten gebeuren"? Ik weet dat mijn vader vroeger kartonnen dozen op de vloer legde en dat was dan de vierkante meter waarop mijn jongere neefjes en nichtjes mochten spelen. Dat verhaal doet het nog steeds goed op familiefeesten en ik voel altijd plaatsvervangende schaamte. Ik heb ook een dure houten vloer waar ik heel voorzichtig mee ben, dus ik zou ook niet lekker rustig kunnen zitten met kleine kinderen die daar overheen banjeren. Maar kartonnen dozen neerleggen gaat mij dan weer te ver.

Ik heb zelf een doos lego, stiften en spelletjes in huis. Maar die zijn "gewoon" van mezelf, niet speciaal aangeschaft voor bezoek ofzo. Probleem is eerder dat ik in mijn omgeving niemand met kinderen heb. En ik heb een kat, die doet het wel altijd goed bij de buurtkinderen.
Leg dan in elk geval een lekker zacht en gezellig kleed neer! Dat staat tenminste uitnodigend.
novaviva schreef:
13-04-2021 12:49
Wat onsympathiek, om voor een ander te bepalen of schade wel of niet erg is. Daar hadden ze inderdaad prima hun verzekering voor in kunnen zetten.

Mijn broer is ooit per ongeluk als kind met een spijkerbroek met metalen knopen bij vrienden van een bank afgegleden. Totaal geen opzet, maar er zat wel een lichte kras in het leer. Mijn ouders hebben dat toen inderdaad via de verzekering op kunnen lossen en laten opknappen.
Ze hebben de verzekering wel aangesproken hoor, alleen vergoedde die uiteraard niet de volledige waarde van de bak. Ik moet er dus tegenaan blijven kijken, want het is ook niet te repareren.
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
13-04-2021 12:57
Ze hebben de verzekering wel aangesproken hoor, alleen vergoedde die uiteraard niet de volledige waarde van de bak. Ik moet er dus tegenaan blijven kijken, want het is ook niet te repareren.
Misschien stomme suggestie hoor, maar als het om glas gaat, dan kun je het laten polijsten. Dan zie je niets meer van de krassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd zelf wat te spelen mee voor mijn kind als we ergens op visite gaan.

Ik vind dat toch echt de verantwoordelijkheid van de ouders.
Al is het natuurlijk wel leuk om ze te verrassen. Heb je niet nog wat spullen van jezelf van vroeger? Ook met 'oud' speelgoed spelen ze graag!
K0koro schreef:
13-04-2021 10:50
Wat lief dat je er zo over nadenkt :). Ik zou in dit geval gaan voor een speelgoedtas/zak die in een kleed verandert. Dan heb je ook direct je vloer beschermd ;-D.

https://www.wehkamp.nl/play-go-stripes- ... t=16726028

Afbeelding
Zeker goed idee, behalve dat zo'n kleed niet veel dikker is dan een laken. Dus warm en zacht om op te zitten is het niet, het absorbeert geen vlekken en geluiden. Mocht to plek hebben voor een kleed, dan zou ik gaan voor een écht kleed én een bak/mand, al dan niet op wielen.Afbeelding

En ik had vroeger zulke bakken voor mijn kinderen die ik onderin de kast schoof. Als die omgekiept werden, dan werden ze ook nog gebruikt als tafeltje, verstopmuur, klimbak, poppenhuis, babybed, you name it
Afbeelding

En als de kinderen supervervelend zijn, geef je ze zo weer mee aan de ouder :P
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook geen kinderen.

Wanneer vrienden hun kinderen meenemen, dan moeten ze zelf voor entertainment zorgen. Dus zelf speelgoed of tablet meenemen. En nee, ze mogen niet op mijn tablet en de tv gaat ook niet aan.

Veel vrienden hebben ook geen kinderen of het zijn mensen die niet overal hun kinderen mee naar toe slepen.

In mijn familie/vriendengroep zijn relatief veel mensen die geen kinderen willen of kunnen krijgen.

Ik heb absoluut geen hekel aan kinderen. Maar ik zit er echt niet op te wachten dat wanneer ik een vriendin/vriend/vrienden uitnodig dat er altijd kinderen bij zijn. Of wanneer je duidelijk een stel uitnodigt om te komen eten dat ze dan eerder willen afspreken want dat is het kind gewend, of dat het kind bepaalde dingen niet lust. Sorry, maar ik nodig 2 volwassen vrienden uit op een volwassen tijdstip. Ga er dan niet automatisch vanuit dat kinderen mee uitgenodigd zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nee, ik ga niet speciaal een kleed neerleggen voor kinderbedden, dat gaat me echt te ver. Een mandje met speelgoed of kleurboeken, prima. Maar een lelijk kleed dat ik daarna weer moet opbergen vind ik wat overdreven. Ouders gaan met die kinderen toch ook naar terrassen en restaurants? Die redden zich echt wel zonder kleed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven