***April 2007***
woensdag 2 september 2009 om 13:23
April 2007 - het vervolg
***April 2007***
naamleef-
tijdnaam kindjegeb.
datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/07Mees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk
29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars
22/12/05
Nina
15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot
04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia
24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj
15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa
20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin
23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee
05/01/10
Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote
Framboos
Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy
Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
***April 2007***
naamleef-
tijdnaam kindjegeb.
datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/07Mees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk
29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars
22/12/05
Nina
15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot
04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia
24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj
15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa
20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin
23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee
05/01/10
Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote
Framboos
Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy
Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
vrijdag 8 januari 2010 om 15:01
Layla, het is een slangenkuil op je werk. Wel fijn dat je collega toch achter je staat, maar ik vind het voor haar ook best sneu dat ze dat niet kan laten merken. Bah! Ben je al aan het rondneuzen naar iets anders? Kun je eigenlijk wel ontslag nemen, of komen jullie anders financieel in de knoop? Ga je je laten ontslaan? (heb ik eens gedaan, maar dat heeft heel veel voeten in de aarde gehad. Ik weigerde om zelf ontslag te nemen met het oog op een uitkering en de school waar ik werkte wilde me niet ontslaan, ondanks bizarre acties van hun kant. Zo had mijn verlof lang genoeg geduurd, aangezien ik vanaf 26 weken zwangerschap thuis kwam te zitten. Tja. Ik dacht er anders over.)
vrijdag 8 januari 2010 om 15:55
Wat ben ik toch een oen!!! Ik kan me toch zo goed in nesten werken. Hopelijk geraak ik er nog uit.
Het zit zo, heb nog eens gekeken op de website van de arbeidsdienst. Daar vond ik toch een opleiding voor schriftelijke kennis Frans.
Ik heel enthousiast bellen naar de arbeidsdienst en mij ingeschreven. Haak ik in, en wat zie ik maximum 1 jaar werkloosheid toegelaten.
Bel dus terug naar de arbeidsdienst, om te vragen of dat in mijn geval (jullie kennen de historie tijdje gesukkeld met werken, dan opleiding en dan ziek) mag doen. Ze geven mij de telefoonnr van degene door die de opleiding organiseert. Ik die bellen, ze weten het ook niet. Ze geven me een andere nr door. Die weet het ook niet, geeft me een emailadres. Maandag zou ik dus meer moeten weten. In ieder geval de kans is groot dat ik een uitnodiging krijg eind februari (cursus gaat door in maart)en als ik er dan niet op inga (voorbeeld als ze me zeggen dat ik niet toegelaten wordt) is de kans er dat ik geen werkloosheidssteun meer krijg.
Ga dus hopen dat ik per mail een antwoord krijg en ga vragen als ze bellen en ik mag niet dat ze dat per mail bevestigen.
Het zit zo, heb nog eens gekeken op de website van de arbeidsdienst. Daar vond ik toch een opleiding voor schriftelijke kennis Frans.
Ik heel enthousiast bellen naar de arbeidsdienst en mij ingeschreven. Haak ik in, en wat zie ik maximum 1 jaar werkloosheid toegelaten.
Bel dus terug naar de arbeidsdienst, om te vragen of dat in mijn geval (jullie kennen de historie tijdje gesukkeld met werken, dan opleiding en dan ziek) mag doen. Ze geven mij de telefoonnr van degene door die de opleiding organiseert. Ik die bellen, ze weten het ook niet. Ze geven me een andere nr door. Die weet het ook niet, geeft me een emailadres. Maandag zou ik dus meer moeten weten. In ieder geval de kans is groot dat ik een uitnodiging krijg eind februari (cursus gaat door in maart)en als ik er dan niet op inga (voorbeeld als ze me zeggen dat ik niet toegelaten wordt) is de kans er dat ik geen werkloosheidssteun meer krijg.
Ga dus hopen dat ik per mail een antwoord krijg en ga vragen als ze bellen en ik mag niet dat ze dat per mail bevestigen.
vrijdag 8 januari 2010 om 16:31
Witchke, ik snap er niets van...wat is precies het probleem? Kun je het nog een keer uitleggen?
Zo, oppas is geregeld. Dikke buik in een feestjurk gehezen. Even wachten op vriend en dan kunnen we gaan.
(grappig, hij begint nu echt zenuwachtig te worden. Hij had al tegen de oppas -een goede vriendin van ons- gezegd dat hij dacht dat het vanavond gaat gebeuren. Ik dnek van niet, want ik voel namelijk niets).
Zo, oppas is geregeld. Dikke buik in een feestjurk gehezen. Even wachten op vriend en dan kunnen we gaan.
(grappig, hij begint nu echt zenuwachtig te worden. Hij had al tegen de oppas -een goede vriendin van ons- gezegd dat hij dacht dat het vanavond gaat gebeuren. Ik dnek van niet, want ik voel namelijk niets).
vrijdag 8 januari 2010 om 16:42
Laar ik weet het het is dus nu eenmaal ingewikkeld.
ff korter nu dus : ik heb me ergens ingeschreven via de arbeidsdienst waarvoor je maar een jaar werkloos mag zijn. Ik weet dus niet vanaf welke periode ze beginnen te tellen. Vanaf 2007 of vanaf nu midden december. Probleem is dat je ingeschreven cursussen moet volgen. Maar hoe kan ik nou een cursus volgen, die ik eigenlijk niet mag volgen.
ff korter nu dus : ik heb me ergens ingeschreven via de arbeidsdienst waarvoor je maar een jaar werkloos mag zijn. Ik weet dus niet vanaf welke periode ze beginnen te tellen. Vanaf 2007 of vanaf nu midden december. Probleem is dat je ingeschreven cursussen moet volgen. Maar hoe kan ik nou een cursus volgen, die ik eigenlijk niet mag volgen.
vrijdag 8 januari 2010 om 19:02
Witch, ik zou gewoon die cursus gaan volgen en geen woorden vuil maken aan de werkeloosheid. Je hebt toch nog wel ergens gewerkt nog geen jaar geleden? Een dag werk lijkt mij een dag werk. Maar goed, ik zou mijn mond houden en pas het verhaal vertellen als ze er naar vragen.
Laar! Wat ben je een stoer wijf! Serieus, ik ken niemand, echt geen hond, die overtijd zichzelf nog even in een feestjurk hijst om naar een bruiloft te gaan! Sterkte en ik hoop niet dat de geboorte op de bruiloft begint! (alhoewel: ze zeggen toch "van een bruiloft komt een bruiloft", dus zou "van een baby komt een baby" ook opgaan?)
Laar! Wat ben je een stoer wijf! Serieus, ik ken niemand, echt geen hond, die overtijd zichzelf nog even in een feestjurk hijst om naar een bruiloft te gaan! Sterkte en ik hoop niet dat de geboorte op de bruiloft begint! (alhoewel: ze zeggen toch "van een bruiloft komt een bruiloft", dus zou "van een baby komt een baby" ook opgaan?)
anoniem_32255 wijzigde dit bericht op 08-01-2010 19:40
Reden: Uitdrukking helemaal verkeerd!
Reden: Uitdrukking helemaal verkeerd!
% gewijzigd
vrijdag 8 januari 2010 om 19:32
Het is in orde, heb het nagevraagd, mag de cursus volgen van degene die ze organiseert..
Is al de 5 woensdagen in maart. Nu nog toelating aan RVA vragen, deze beslist of je toelating krijgt om ze te volgen. RVA betaalt uitkeringen uit. Jaja ik weet het het is hier ingewikkeld.
En ja ik vind Lara een stoere bikkel. Zou in zo een situatie liever thuisblijven, maar ja ik ben wel een schijterd
Is al de 5 woensdagen in maart. Nu nog toelating aan RVA vragen, deze beslist of je toelating krijgt om ze te volgen. RVA betaalt uitkeringen uit. Jaja ik weet het het is hier ingewikkeld.
En ja ik vind Lara een stoere bikkel. Zou in zo een situatie liever thuisblijven, maar ja ik ben wel een schijterd
vrijdag 8 januari 2010 om 20:02
Woehaa Laar! Leuk hoor, doet me denken aan mezelf bij mijn nummer twee! Avond voor de bevalling van Morris had ik ook een feest. Toen was het hittegolf, dat wel. Kan me nog zo goed herinneren dat ik daar stond met mijn grote - 11 dagen overtijdse - buik in een naar omstandigheden kekke jurk! Ik ben benieuwd!
vrijdag 8 januari 2010 om 20:11
Hihi, ik was op de avond voor de bevalling van Fleur ook naar een feestje. Dus heb goede hoop dat het bij lara ook gaat werken.
* Drop klimt snel op de tribune met een pot hete thee en doos zakdoekjes*
Vandaag weer een beetje gewerkt. Geloof dat de motivatie van diverse collega's tot het nulpunt is gedaald.... geen goed teken dus.... Ga er hier verder niet teveel over zeggen, ben ook wel een beetje bang voor herkenning
* Drop klimt snel op de tribune met een pot hete thee en doos zakdoekjes*
Vandaag weer een beetje gewerkt. Geloof dat de motivatie van diverse collega's tot het nulpunt is gedaald.... geen goed teken dus.... Ga er hier verder niet teveel over zeggen, ben ook wel een beetje bang voor herkenning
vrijdag 8 januari 2010 om 21:57
Even moed verzamelen voor een vraagje over mijn onderkantje....
Ik vrees dat ik een schimmelinfectie heb (al een maand of twee) en ik loop steeds tegen beter weten in te hopen dat het vanzelf over gaat.... maar dat gaat dus niet gebeuren.
Ik las dat er zelftesten zijn, iemand ervaring? en als je naar de huisarts gaat wat gebeurt er dan? Maakt de assistente dan een uitstrijkje? Ik heb geen zin om voor mijn huisarts mijn broek uit te doen en daardoor loop ik er ook al een tijdje mee rond... Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen....
Ik vrees dat ik een schimmelinfectie heb (al een maand of twee) en ik loop steeds tegen beter weten in te hopen dat het vanzelf over gaat.... maar dat gaat dus niet gebeuren.
Ik las dat er zelftesten zijn, iemand ervaring? en als je naar de huisarts gaat wat gebeurt er dan? Maakt de assistente dan een uitstrijkje? Ik heb geen zin om voor mijn huisarts mijn broek uit te doen en daardoor loop ik er ook al een tijdje mee rond... Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen....
vrijdag 8 januari 2010 om 22:39
Hoi Muis, dat begrijp ik wel, maar ik voe me er toch ongemakkelijk bij (zou liever een vrouwelijke arts hebben) Ik denk dat morgen toch eerst maar even een zelftest ga kopen en dan kan ik altijd nog kijken wat ik ermee doe... Ook een beetje stom dat ik gisteren niet meteen een dubbel consult heb gedaan...... maar vandaag is het ineens zo erg dat ik het eigenlijk nu direct wil weten en iets wil doen (tactisch zo net in het weekend....)
vrijdag 8 januari 2010 om 23:06
He drop, kun je niet de huisarts bellen en vertellen dat je denkt dat je een schimmelinfectie hebt, maar dat je liever hebt dat een vrouw ernaar kijkt. Misschien kan de assistente iets of krijg je sowieso een zalfje. Had er een maand geleden ook last van, al lang, en ben zo blij dat ik naar de ha ben geweest.
Verder druk hier. Een zieke man, en arme T heeft een middenoor ontsteking en bronchitis. Zo zielig zo'n benauwd ventje. En hij vind de inhalator vreselijk, arm jochie! En arme wij, want we slapen niet zo goed.
Muis, fijn dat t weer beter gaat met A en jou. Waar een beetje vrouwelijke hysterie al niet goed voor is, he?
Wauw Laar, bikkel.
De dag dat Thomas geboren werd ben ik 's middags nog op de fiets door de kou naar de kinderboerderij geweest.
Layla, wat een gedoe op je werk zeg! Ik vind t zo vervelend voor je!
Swiss, je leest t wel niet meer, maar geniet van het skieeen. En fijn dat je zo snel ondedr het mes kan, nu weer hopen dat t niks is. Trouwens, ik moet zo lachen om jullie humor!
Arm mezemuisje, al snel onder het mes.
Drop, ben je weer beter? En muis?
Nu lekker naar bed, want brrrr, wat is het koud!
Verder druk hier. Een zieke man, en arme T heeft een middenoor ontsteking en bronchitis. Zo zielig zo'n benauwd ventje. En hij vind de inhalator vreselijk, arm jochie! En arme wij, want we slapen niet zo goed.
Muis, fijn dat t weer beter gaat met A en jou. Waar een beetje vrouwelijke hysterie al niet goed voor is, he?
Wauw Laar, bikkel.
De dag dat Thomas geboren werd ben ik 's middags nog op de fiets door de kou naar de kinderboerderij geweest.
Layla, wat een gedoe op je werk zeg! Ik vind t zo vervelend voor je!
Swiss, je leest t wel niet meer, maar geniet van het skieeen. En fijn dat je zo snel ondedr het mes kan, nu weer hopen dat t niks is. Trouwens, ik moet zo lachen om jullie humor!
Arm mezemuisje, al snel onder het mes.
Drop, ben je weer beter? En muis?
Nu lekker naar bed, want brrrr, wat is het koud!
You can't have a rainbow without a little rain
zaterdag 9 januari 2010 om 00:14
Feestje was leuk, daarna nog thuis een drankje gedronken met een vriendinnetje en nu ben ik moe.
Drop: waar heb je last van dan? Jeukt het heel erg? Beetje (heel erg) vies, maar een tampon met yoghurt helpt soms wel. En anders naar de ha. Tsja, het is niet anders. Sterkte!
(maar ik twijfel of het wel een schimmelinfectie is, want die keer dat ik het had sprong ik van de jeuk ongeveer door het dak heen. Dan was je na 2 maanden wel gek geworden...)
Drop: waar heb je last van dan? Jeukt het heel erg? Beetje (heel erg) vies, maar een tampon met yoghurt helpt soms wel. En anders naar de ha. Tsja, het is niet anders. Sterkte!
(maar ik twijfel of het wel een schimmelinfectie is, want die keer dat ik het had sprong ik van de jeuk ongeveer door het dak heen. Dan was je na 2 maanden wel gek geworden...)
zaterdag 9 januari 2010 om 06:53
Laar, stoer meisje. Nog even hoogzwanger naar een bruiloftsfeestje.
Dn beterschap voor Thomas, zo zielig als zo'n kleintje een middenoorontstekking heeft.
Layla wat een gedoe op je werk. Is kijken naar ander werk een optie voor jou?
Drop, als de schimmelinfectie aan de buitenkant zit kun je ook met verdunde Molkosan (drogist) aan de slag. De schimmel houdt niet van de zuren. Maar niet te lang zelf tobben hoor!
Xaal, hoe gaat het met jou?
Muis wat gaat dat in een keer snel, meesje naar het ziekenhuis.
Ben jij zelf al weer een beetje fit. Super van A dat hij deze week vrij heeft genomen om jou te ontlasten.
BM, jij ook beterschap. Een voorhoofdsholteontsteking is echt niet fijn.
Witchke fijn dat je de cursus mag gaan volgen.
Mich, hoe gaat het met Lars? Vindt hij het leuk om naar school te gaan? Kun je er zelf al een beetje aan wennen?
Het is echt een virtueel besmettelijke holteontsteking. Dinsdag was Feline al thuis met giga oorpijn. Vanaf die dag dus al dag en nacht paracetamol. Vrijdagochtend belde de juf dat Felien heel erge hoofdpijn had. Meteen de dokter gebeld want nu had het allemaal lang genoeg geduurd (al aan het kwakkelen van voor de kerstvakantie). Resultaat, een flinke oorontsteking (wel over het hoogte punt heen), een flinke verkoudheid en voorhoofds- en bijholteontsteking. Met een tas vol medicijnen nu zorgen dat ze snel fit wordt en lekker kan gaan schaatsen.
Dn beterschap voor Thomas, zo zielig als zo'n kleintje een middenoorontstekking heeft.
Layla wat een gedoe op je werk. Is kijken naar ander werk een optie voor jou?
Drop, als de schimmelinfectie aan de buitenkant zit kun je ook met verdunde Molkosan (drogist) aan de slag. De schimmel houdt niet van de zuren. Maar niet te lang zelf tobben hoor!
Xaal, hoe gaat het met jou?
Muis wat gaat dat in een keer snel, meesje naar het ziekenhuis.
Ben jij zelf al weer een beetje fit. Super van A dat hij deze week vrij heeft genomen om jou te ontlasten.
BM, jij ook beterschap. Een voorhoofdsholteontsteking is echt niet fijn.
Witchke fijn dat je de cursus mag gaan volgen.
Mich, hoe gaat het met Lars? Vindt hij het leuk om naar school te gaan? Kun je er zelf al een beetje aan wennen?
Het is echt een virtueel besmettelijke holteontsteking. Dinsdag was Feline al thuis met giga oorpijn. Vanaf die dag dus al dag en nacht paracetamol. Vrijdagochtend belde de juf dat Felien heel erge hoofdpijn had. Meteen de dokter gebeld want nu had het allemaal lang genoeg geduurd (al aan het kwakkelen van voor de kerstvakantie). Resultaat, een flinke oorontsteking (wel over het hoogte punt heen), een flinke verkoudheid en voorhoofds- en bijholteontsteking. Met een tas vol medicijnen nu zorgen dat ze snel fit wordt en lekker kan gaan schaatsen.
zaterdag 9 januari 2010 om 09:33
Bedankt voor jullie reacties.... voor mij is het de eerste keer duis vandaar de onzekerheid.
Uhm, helaas heb ik de problemen vooral inwendig zitten en produceer ik zelf een soort van kwark (sorry voor de viezigheid)
zelftesten zijn alleen online te koop, dus maandag toch maar even de ha bellen....
Lara, ik heb hele slechte dagen gehad dat ik ook gek werd van de jeuk en de pijn, maar dan zakte het ineens weer weg. Ik las helaas dat antibiotica kuren het vaak verergeren, dus ik vrees dat ik daardoor nu ineens weer heel veel problemen heb/krijg..
Ach ja, verder gaat het iedere dag een beeje beter met de holtes en longen, maar ben er nog niet vanaf helaas...
Uhm, helaas heb ik de problemen vooral inwendig zitten en produceer ik zelf een soort van kwark (sorry voor de viezigheid)
zelftesten zijn alleen online te koop, dus maandag toch maar even de ha bellen....
Lara, ik heb hele slechte dagen gehad dat ik ook gek werd van de jeuk en de pijn, maar dan zakte het ineens weer weg. Ik las helaas dat antibiotica kuren het vaak verergeren, dus ik vrees dat ik daardoor nu ineens weer heel veel problemen heb/krijg..
Ach ja, verder gaat het iedere dag een beeje beter met de holtes en longen, maar ben er nog niet vanaf helaas...
zaterdag 9 januari 2010 om 09:51
zaterdag 9 januari 2010 om 10:18
Het gaat goed en daardoor heb ik ook niet het idee dat het snel gaat gebeuren. Oke, die buik zit nogal in de weg als ik 's nachts voor de 30e keer mijn bed uit wil rollen, maar verder heb ik nog voldoende energie. Dat is toch een teken dat mijn lichaam er nog niet klaar mee is, of wel?
Dit weekend komt oppastechnisch voor Puk wel goed uit...
Ik zou vandaag ook wel grappig vinden. Dan zijn Puk, baby en ik allemaal op de 9e jarig. Morgen is leuk want dat is 10-1-10.
Dit weekend komt oppastechnisch voor Puk wel goed uit...
Ik zou vandaag ook wel grappig vinden. Dan zijn Puk, baby en ik allemaal op de 9e jarig. Morgen is leuk want dat is 10-1-10.
zaterdag 9 januari 2010 om 10:35
Tja Laar, ik had ook nooit het idee dat het snel zou gaan gebeuren en dat deed het dan ook niet. Maar bij jou gaat het dit keer vast anders, hoop ik voor je in ieder geval.
Ik denk dat ik weinig ga doen vandaag. Het is en S. is een dagje weg met vrienden. Naar Groningen, met de auto. Ik hoop dat ze niet insneeuwen en/of ergens stranden, want het zou een beetje noodweer worden vandaag. Ik heb nog steeds een bijholteontsteking, super irritant, maar ik ben niet de enige lees ik hier.
Ik denk dat ik weinig ga doen vandaag. Het is en S. is een dagje weg met vrienden. Naar Groningen, met de auto. Ik hoop dat ze niet insneeuwen en/of ergens stranden, want het zou een beetje noodweer worden vandaag. Ik heb nog steeds een bijholteontsteking, super irritant, maar ik ben niet de enige lees ik hier.
zaterdag 9 januari 2010 om 10:59
Ik denk dat onze lichamen gewoon niet snappen dat het met 40 weken echt genoeg is. Beetje dom.
Nouja, volgende week twee keer strippen (ik kan de vk vandaag bellen als ik het echt zat ben, maar zo nodig hoeft het niet) en anders gaan ze op een gegeven moment de vliezen breken. Dat werkte bij jou ook toch?
Is S. helemaal naar Groningen met dit weer? Lijkt me geen fijn idee... Hoe laat komt hij terug? En heb je een slee?
Nouja, volgende week twee keer strippen (ik kan de vk vandaag bellen als ik het echt zat ben, maar zo nodig hoeft het niet) en anders gaan ze op een gegeven moment de vliezen breken. Dat werkte bij jou ook toch?
Is S. helemaal naar Groningen met dit weer? Lijkt me geen fijn idee... Hoe laat komt hij terug? En heb je een slee?