***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Mogge!

Succes met je gevecht tegen de functie Layla. Ik vind het goed dat je protesteert, het is allemaal wel heel raar wat ze met je proberen te doen.

Laar; framboos was de stresskip, wij niet :-) En inderdaad, je bevalt op 2 januari, zoals ik voorspeld heb (en swiss ook maar die was veel later dan ik )

Mich, mijn ouders zijn andersom. De keren dat zij een cadeautje gekocht hebben voor Robbie is op een hand te tellen, want hij heeft al genoeg. Affectie is helaas ook ver te zoeken, zodat Robbie in ieder geval aan één opa en oma verdomde weinig heeft. Gelukkig maken de ouders van C weer veel goed, wat dat betreft.
Layla, wat een gehannes en getwat op je werk. Bah!

Fach, Steijn en vooral Hugo zitten heel erg in hun plasfase en alles wat maar met billen en piemels te maken heeft is heel geestig. Zo langzamerhand beginnen ze zich bewust te worden van de verschillende seksen; Steijn vraagt me elke ochtend waar ik mijn piemel heb verstopt! Na wat uitleg (lees: elke dag tig keer hetzelfde zeggen) begint het volgens mij door te siepelen dat hij, pappa, Mees en Hugo jongens zijn, maar mamma niet. Ha!

Witch, ik ben het eigenlijk met Layla eens. (het is zo veel gemakkelijker om iemands mening te adopteren!) Ik denk dat een tweede kind plus zwangerschap in jullie geval echt geen goed idee is. Wat Lay zegt klopt als een bus: een kind is echt heel veel gemakkelijker dan twee (of drie). Ik merk op de ochtenden dat ik alleen met Mees ben dat alles veel sneller, makkelijker en soepeler verloopt dan wanneer ik ze alledrie om me heen heb.

Maar goed, ik vind het heel gezellig dat Steijn en Huug vakantie hebben. We hebben dikke pret met z'n allen en rommelen heel de dag maar wat aan, maar Steijn en Huug vinden het heerlijk. Meesje weet niet beter en hij heeft geen vakantie, dus voor hem is alles hetzelfde.

Steijn heeft een nare plek op zijn koppie zitten en het arme schaap is vanochtend door bijna iedereen op straat en in de winkels aangesproken. Ik moest wel om hem lachen; op een gegeven moment werd hij elke keer dezelfde vraag echt goed zat en zei hij "Vraag maar aan mamma" als er weer werd gevraagd of hij soms was gevallen! Slim kind, wat ik je brom!
hihaho. Kreeg net nog een brief nav mijn sollicitatie. Ze bewaren me nog even, dus niet helemaal negatief....
Oh nou dat is toch niet slecht Drop. Wie weet wat er nog uitkomt. Ik ben vandaag naar mijn werk gereden om het voorstel & plan van aanpak op te halen. Het plan van aanpak was maar half ingevuld en er zat geen functieomschrijving bij! Die volgt in de week van 4 januari (?!) Ik ga natuurlijk niks tekenen en eerst maandag die man van het re-integratieburo bellen. Op deze manier valt er dus niks te re-integreren. Ik zit echt te twijfelen of ik nu een mail moet sturen aan mijn leidinggevende waarin ik stel dat ik mijn functieomschrijving vandaag nog wil hebben. Iemand advies?
Oh jee Layla, wat een netelige kwestie! IWat vreemd dat het plan van aanpak maar half ingevuld was, maar nog vreemder is dat de functieomschrijving ontbrak! Fijn om ergens te reíntegreren als er zo weinig te integreren valt. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik zou doen. Je hebt mijns inziens drie opties:

1. Een mail op poten sturen naar je leidinggevende, maar ik denk niet dat je daar vrienden mee maakt.

2. De softere aanpak: je leidinggevende bellen en vragen of het klopt dat er geen functieomschrijving bij zat. Misschien is er iets fout gegaan?

3. Op je krent blijven zitten en niets doen. Ik denk alleen dat je dat in de toekomst nog wel eens verweten kan worden.

Oh Drop, een kleine positief! Mooi zo!

De piano is weg! De piano is weg! De piano is weg! Straks komt A. thuis en hij kan dan mooi het mooie witte kastje weer op zijn plek zetten!
Er stond bij dat de functieomschrijving in de week van 4 januari volgt. M.i. duidt dit erop dat ze voor mij helemaal nog geen functie in gedachten hadden, anders hadden ze toch allang een functie/taakomschrijving kunnen maken? Dat verhaal wat hij dus aan die man van dat re-integratieburo heeft opgehangen klopt voor geen meter, dat vermoeden had ik gisteren al, maar dat is dus nog maar eens bevestigd.

Fijn dat je piano is opgehaald, heb je tenminste weer wat ruimte.
Wil jullie een mooie kerst wensen.

Wat betreft een 2de, op dit moment is het zeker geen goed idee. Maar mijn vriend sluit het volledig uit. Denkt natuurlijk dat ik per direct wil, maar daarvoor sta ik veel te realistisch in mijn schoenen, eerst maar eens een lange tijd ergens gewerkt hebben en over een jaartje of vijf nog eens zien. Daarop zegt hij dat mijn kinderwens allang geblust is. Daar geloof ik niet echt in. Wat ik graag wil doen is tijdens een stabiele periode van werk mijn antipsychotica herleiden naar nul. Iets van antipsychotica dat ik al lang had moeten stopzetten (lukt niet, ik slaap dan niet) ga ik nu proberen te halveren (in samenspraak met psychiater natuurlijk) en vragen of ik het op termijn kan vervangen door een slaapmiddel. Verder zoek ik te vragen dat ik over een jaar mag overstappen van 6 mg invega naar 3 mg invega (is mijn hoofdantipsychotica dat ik dagelijks neem). Het verlagen mits ik natuurlijk wederom in een stabiele arbeidspositie zit. Ik denk wel dat ik aan de verlaging van het ene antipsychoticum toe ben, mits het stoppen met antidepressiva (sinds september dus echt al uitgewerkt) een succes was.

Op 4 januari ga ik naar de psychiater (mijn vroegere in tijd van psychose) hoop dat ze me wat duidelijkheid kan geven inzake de medicatie.
Layla, ik zou wat aan dossiervorming doen en er een mailtje (op redelijke toon) over schrijven; dat je eigenlijk vindt dat de functieomschrijving gewoon aanstaande maandag moet worden toegezonden.
Laar, ik kan wel een mail sturen, maar volgende week is iedereen vrij, want het bedrijf is dicht. Ik ga maandag wel even overleggen met die man van het re-integratieburo,kijken wat die ervan zegt. Ik ben al bezig om alles wat er gebeurd is op te schrijven.
Witch, je klinkt heel verstandig. En het zou kunnen zijn dat vriend bijdraait, of dat jij van gedachten verandert, 5 jaar is een lange tijd, dus ik zou niet teveel vooruit kijken. Gewoon kleine stapjes voorwaarts, het belangrijkste is jouw herstel en dat je een leuk bestaan op kunt bouwen met je gezinnetje, dus een leuke baan en het evt. afbouwen van je medicijnen in overleg met je psych.

Fijne kerst!
Iedereen een hele fijne kerst gewenst!!!!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
.
Fijne kerstdagen allemaal!!
Fijne kerstdagen voor iedereen!!!
Fijne kerstdagen!
Prettige kerst lieverds!

Wat gaan jullie doen?

Wij hadden gisteravond kerstdiner met de familie van A. en het was gezellig! Mees was aan het einde van zijn avond zwaar overprikkeld door alle mensen die ineens (voor zijn gevoel dan) binnen gedruppeld kwamen. Toch gaf hij nog een show van zijn kunnen weg! Maar goed, ik heb Mees naar bed gebracht en Steijn en Huug zaten nog beneden cadeautjes uit te pakken die ze van een oom en tante van A. hadden gekregen, dus zij waren ook blij.

Het eten was lekker! A. en zijn moeder hadden flink gekookt en ik had niets gedaan, dus ik vond het een prima verdeling! Mijn mooie witte kastje staat weer met mijn mooie witte Ipod op zijn plek, dus dat is ook fijn. (waar een mens zich niet druk om kan maken)

Vanochtend was ik gaar en ben laat opgestaan. A. heeft de jongens vermaakt en dat was ook wel eens prettig voor me! Vanmiddag komt de kerstman langs met cadeaus en ik verheug me er nu al op. (het is toch sneu als ik de jongens mijn Engelse achtergrond ontzeg? Ja toch?)
Zoho, de kerstman is geweest en de score is genant dit jaar met dank aan de opa's en oma's! (wij hebben geen cent uitgegeven op een schooltje van Framboos na!)

- Duplo vliegveld (die is zo gaaf! Vooral Hugo is er blij mee, aangezien hij het geconfisceerd heeft. Eigenlijk is het vliegveld van al mijn kindjes, maar Huug ziet dat anders.)

- FP schooltje (is van allemaal, maar Steijn heeft het geclaimd en is er gelukkig mee)

- FP klok. Het is mijn oude klok waar ik ooit bij mijn opa zaliger op schoot heb leren klokkijken, dus ik vind het leuk dat Steijn hem nu heeft gekregen van mijn ouders.

- FP dokterskoffertje. Wederom is dit van mij geweest! Mijn vader heeft het in Canada gekocht toen ik nog lief, klein en onschuldig was, maar nu heeft Hugo het. Hij is er zo leuk mee!

- Mees heeft een paar Duploboerderijdieren en een beer gekregen. Hij lijkt er gelukkig mee te zijn!
Dat zijn leuke kado's Muis! Hier hebben we geen kado's met kerst gedaan, de kinderen hebben sowieso al genoeg speelgoed en ik heb de afgelopen week al lekker geshopt. Nieuw geurtje, wat nieuwe kleren voor mij en de kids, dus ik heb de buit al binnen.

We zijn net terug van mijn ouders waar we lekker gegeten hebben. Was wel weer gezellig, maar zijn op tijd weggegaan vanwege de kinderen, Yasemin was onderweg in slaap gevallen dus die ligt al op bed, Zahra wordt nu op bed gelegd door lief.
Oh Lay, dat klinkt gezellig!

(ik bedacht me net dat ik het met Laar eens ben wat betreft dossiervorming. Beter hebben dan erom verlegen zitten!)

A. is van huis uit ook niet gevierd om kerst te vieren met cadeaus, maar ik wel. Mijn moeders familie is Nederlands en viert Sinterklaas altijd uitbundig (ik dus ook!), maar mijn vaders familie is (was) zo Engels als Monty Python en viert (vierde) kerst altijd met schofterig veel cadeaus. (tot ergernis van mijn moeder en haar familie) Dit was voor mij als kind zo leuk! Aan de ene kant mijn Hollandse kant met veel Sinterklaascadeaus en aan de andere kant mijn Engelse verwanten met heel veel kerstcadeaus! Tja, A. probeert de jongens een deel van zijn Franse genen mee te geven (heel veel eten), maar ik laat me niet kennen en geef mijn Engelse bloed weer mee! Arme schaapjes van me.

Oh Drop, heb je je horoscoop voor 2010 al gelezen? (jij bent toch, net als ik, een kreeft?) Het wordt een goed jaar!
anoniem_32255 wijzigde dit bericht op 25-12-2009 21:46
Reden: knots van een spelfout
% gewijzigd
Pfff, hier iedereen eindelijk cde deur uit. Was erg gezellig, maar wel druk. Kleine T is compleet over de rooie. Had vandaag geen ritme door alle drukte en daardoor ook slecht gegeten en nu dus overstuur. Ach ja, hoort erbij, maar vind t wel zielig. Eten was geweldig gelukt, was trots op mezelf. Noah heeft t ook super gedaan, erg lief geweest en net pas op bed. Hier geen kado's voor de kids, alleen met de sint, vind ik wel genoeg. Wel onszelf verwend met een mooie peper en zout strooier en een geweldige theedoos.

Haha muis, wat zullen jouw kinderen lster terugkijken op geweldige feestdagen met sl die verschillende genen. Super.

Nu nog ff rust op de bank hoop ik.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Ik heb een kater. Een echte. Kerst bij vrienden is vele malen leuker dan familie
Voor jullie allemaal nog een hele fijne 2e kerstdag!

Xaloy, een kater na een geweldige avond is in ieder geval een kater met voldoening! Heb je nog ene drukke dag vandaag of kan je lekker op de bank uitkateren?

Muis, ik vind het juist heel leuk dat jullie allebei een stukje achtergrond meegeven. M. en ik zijn er ook wel mee bezig (hij is Belg), maar dan meer wat betreft het fenomeen Peter en Meter en hoe we dat aan Daan willen gaan uitleggen aangezien ik zelf totaal niets weet hiervan en eigenlijk het hele gebeuren met nieuwjaarsbrieven en het in mijn ogen voortrekken van een een Pete/Metekindje een beetje 'vreemd' vind om mee te maken. Ik moet er zelf ook nog steeds aan wennen.

Hier hebben we boven verwachting een leuke kerst 1e kerst gehad. We zouden eigenlijk thuisblijven, maar 'moesten' naar mijn schoonouders en normaal gesproken is altijd een beetje geforceerd met dit soort dagen omdat eigenlijk niemand het écht leuk vind en er dus constant een gespannen sfeertje is.

Wij hadden bedacht dat we maar eens wat moesten gaan doen ipv allemaal een beetje te zitten en ons te ergeren, dus we hebben allemaal spelletjes meegenomen en dat was een succes.

Geen tijd om te discuzeuren over elk jaar terugkerende onderwerpen maar iedereen heeft ontspannen spelletjes zitten doen. Voor herhaling vatbaar!

Vandaag blijven we gewoon thuis en gaan we een taart maken en pannenkoeken bakken op het gourmet stel en komt mijn zusje even langs.

Fijne dag allemaal!
sterkte Xaloy, maar goed je hebt een gezellige dag gehad en dat is het belangrijkste.

Gaan jullie vandaag nog wat bijzonders doen?

I. is vandaag weer aan het werk (gisteren ook) tot 14.30 uur. Ik denk dat ik vandaag maar rustig thuisblijf met de kinderen, we zijn ineens ook allemaal een beetje verkouden en ik heb ook keelpijn. Vanavond gaan we bakplaten.
Lievelust, fijn dat jullie ook een gezellige dag hebben gehad. Ik moet ook nog vaak wennen aan dingen uit de cultuur van I. hoor.

bijv. gisteren had ik nog een discussie met hem over het onderhouden van vriendschappen.Ik vroeg of hij nog iets van een bep. vriend gehoord had en toen zei hij van niet. Ik vroeg of hij hem dan zelf gebeld had, maar nee, dat deed hij niet, want die vriend is jonger en die moet dan maar als eerste bellen (?!). In de turkse cultuur schijnt dit dus gebruikelijk te zijn. Enfin,ik heb hem gezegd dat hij die turkse gewoonte maar eens opzij moest zetten, want hij woont nu eenmaal in NL en anders hou je op die manier geen vriendschap over. Hij gaf me wel gelijk gelukkig, en hij zou die vriend binnenkort zelf opbellen.

Wat zijn dan die nieuwsjaarbrieven waar je het over had?

Zijn jullie kindjes trouwens ook gek op verjaardagen? Yasemin komt nu weer met haar verjaardagsmuts aanzetten, die moet ik dan op haar hoofd zetten en zingen haha.
Fijne kerst allemaal!!

Muis, wat een goed idee om van alle culturen het beste mee te nemen en in ere te houden. Daar hebben de muisjes vast geen bezwaar tegen

Layla, het houdt je maar bezig dat gedoe op je werk. Niet echt een goede basis om weer te reintegreren. Goede tip van Laar om aan dossiervorming te gaan werken.

Lievelust gezellig hoor spelletjes doen, scheelt waarschijnlijk een hoop dode momenten. Hebben de kinderen ook ?

Xaloy, balen van je hoofdpijn

Het is wel raar hoor mijn meisje wordt groot, sinds gisteren negen jaar. Ze is flink verwend en heeft genoten! 's Avonds heeft ze geholpen met het kerstdiner. Ze kijkt nog weleens het programma over de kook en dat werd hier nagespeeld. Gelukkig kreeg ik goede punten van de chef. Laat in de avond alle familie de deur uit en nu lekker even chillen............. Vanavond iedereen zelf kokkerelen tijdens de qourmet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven