***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Xaloy & Compli, wat fijn dat Robbie vooruit gaat en dat hij weer helder overkomt op de momenten dat hij wakker is. Hij zal wel heel moe zijn van het vechten tegen die bacterie, dus het is niet zo gek dat hij nog een beetje hulp van de beademing nodig heeft. Ik hoop dat hij morgen mee mag naar Enschede, dan wordt het voor jullie ook een stuk minder zwaar. Hij is dan in ieder geval in de buurt en jullie kunnen weer naar jullie eigen huisje tussendoor.

Lara, ik hoop dat het champagne-ontbijt geslaagd was en dat je man er van heeft genoten. Wel jammer dat hij de reliëfkaart al gezien had gisteren, maar ja, het zijn natuurlijk enorme gevaartes waar je mee over straat moet.

Icke, ik snap best dat je alles aangrijpt om Ruben te helpen, maar dat paranormale heb ik zelf niks mee, ik heb een paar maanden geleden naar dat programma gekeken met die paranormale mensen die dan allerlei testen moesten doen en de meesten hadden het vaak bij het verkeerde eind.

Ik vind het eigenlijk ook heel erg, dat iemand zoiets beweert en je vervolgens maar een beetje laat 'zweven'. Die informatie verandert eigenlijk niks aan de situatie of heeft ze verder nog handvatten aangereikt zodat je er nog iets mee kan?

Ik kan ook zo kwaad worden als iemand zegt dat je bv niet genoeg voeding bevat, bij mij is het ook teruggelopen sinds ik voedingen ben gaan vervangen, zit nu nog op 1 voeding 's morgens maar dat wordt ook vast minder. Je bent echt een supermoeder dat je het ondanks alles nog zo lang hebt volgehouden hoor! Ruben heeft alle antistoffen van jou toch maar mooi binnengekregen en als hij niet voldoende zou groeien was er allang iets van gezegd op het cb. Je hebt nou eenmaal lichte en zwaardere kindjes.

Spitsmuisje, veel plezier vanavond en alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Lievelust, ik had toevallig gisteren ook weer op www.keukenkikker.nl gekeken, de site was een tijdje uit de lucht maar nu doet hij het weer. Staan inderdaad echt leuke recepten op. Ik had gisteren ff een potje bruine bonen met appel gegeven en ze vond het heerlijk dus ik ga vandaag maar zelf wat porties maken. Dat recept van witlof met appel ga ik ook maken. Op keukenkikker stond het zonder aardappel, dus misschien dat ik dat maar doe. Aardappel vond ze niet echt lekker van de week. (kan natuurlijk ook aan de bloemkool liggen die er vorige week doorheen zat). Spannend van die kijkers van de week, ik hoop dat ze een bod doen maandag. En dan emigreren? Waar wilden jullie ook alweer naartoe?

Gisteravond had ik een gezellig etentje van de zaak. Mijn collega was 30 jaar bij het bedrijf en dat werd gevierd. Errug lekker gegeten in een wijncafé, dus toch maar wat wijn gedronken (bij iedere gang een klein bodempje). Vanmorgen heb ik ze wel gewoon bv gegeven hoor, ik had alles bij elkaar misschien 1 glas gedronken en heeeeeel veeeeeel water dus die alcohol was vanmorgen vast al afgebroken. (toch?)

Verder weinig nieuws te melden eigenlijk, vandaag ga ik lekker even naar de markt om wat groente en fruit te halen en nog wat boodschapjes doen en het huis een beetje opruimen.

Fijne dag allemaal!
Jeetje Lievelust, ik lees net jouw berichtje over je schoonloedermoment. Wat stom zeg! Ik hoorde trouwens dat je door te veel melk te geven zijn maagje kunt oprekken, misschien kun je dat tegen je schoonloeder zeggen, dan laat ze het wel uit haar hoofd denk ik. Zielig voor Daan zeg! Dat kind plofte waarschijnlijk zowat!
Layla, ik las toevallig op borstvoedings.com dat 3 uur een veilige marge is om na een glaasje wijn of i.d. weer bv te geven! Lijkt me dus geen probleem!

Lievelust, wow Australie, lijkt me geweldig om daar te gaan wonen! Hoe komen jullie op australie?
Mogguh van een grieperige Goldielocks...

Had gehoopt op (goed) nieuws over Robbie...
Goedemorgen dames,

Robbie is op dit moment nog lekker aan het slapen. Hij ademt -- via de tube -- nu vanaf 9 uur zelfstandig en dat gaat goed. We weten nog niet wanneer ze hem gaan detuberen, het is op het moment nogal hectisch op het IC met ernstige spoedgevallen.

De vorige keer toen ze hem detubeerden, kreeg hij na een uur ernstige ademhalingsproblemen omdat er zwellingen in zijn luchtpijp optraden. Daarom heeft hij prednisolon gekregen en we hopen dus dat dit keer de zwellingen niet zo ver zullen doorzetten. Al met al erg spannend.

Hopelijk kunnen we jullie later op de dag berichten dat alles goed is gegaan en dat Robbie morgen naar het ziekenhuis in Enschede mag. Heel eventjes de vermoeide duimen nog in beweging zetten aub.

Tot later,

Compli
Goed dat 'ie al zelfstandig ademt. Hoop dat het detuberen goed gaat dit keer.
Wat goed dat hij nu zelfstandig ademt! Nu dus nog even spannend wat er gebeurt als de tube eruit wordt gehaald? Ik duim nog heel hard verder!

Micha: ben je allemaal leuke dingen aan het doen?

Lievelust: wat een idioot verhaal van je schoonloeder zeg! Ik vind het zo stom als iemand oppast en gewoon maar zelf doet wat ze wil! Zeker wat betreft eten en slapen moet ze jullie advies opvolgen. Het arme kind zeg... Ben je heel boos geworden? Kun je dat goed met haar bespreken, of is ze heel moeilijk?

Trouwens, bij Max krijg je het er gewoon niet in als hij niet wil. Hij werkt de speen er dan met zijn tong uit.

Het champagneontbijt was top! We hebben heerlijk in bed gegeten met Max tussen ons in en de kaart vond mijn vriend ook super. Helaas is het gisteren nog niet gelukt een oppas te vinden, dus we moeten nog even een rondje gaan bellen...
Compli, ik zal mijn sufgedraaide duimen weer even aanzwengelen! Spannend zeg!

Lievelust, dat was waar ook! Je wilde naar Australie! (stelt gelijk een meet Down Under voor...) Tja, die schoonmoeders. Wat vervelend dat ze niet naar je geluisterd heeft! Ze mag toch aannemen dat jij Daantje niet stelselmatig te weinig voeding geeft! Die van mij is ook niet zo geweldig met kleine kinderen en dan druk ik me voorzichtig uit.

Lara, hoe was je ontbijt? Gefeliciteerd!

Een jaar getrouwd zijn zou leuk moeten zijn, maar er is geen zak aan. Muisman en ik hebben knallende ruzie gehad vanochtend en ik ben boos. Boos! Boos! Vanavond zouden we uit eten gaan, maar ik zit er hard over na te denken om toch maar "gezellig" thuis te blijven. Bah. Er is helemaal niets aan zo.
Compli, ook hier werken de duimen weer overuren en staan de kaarsjes weer aan. Succes Robbie, kom op. Lekker die vervelende tube weg, dan mag je met mama in de ambulance naar Enschede. Veel leuker daar.

Spitsmuis, haha ik ken dat gevoel van etentje af willen zeggen. Maar denk je niet dat het juist af en toe goed is even lekker met zijn tweeen uit te gaan? Er is het afgelopen jaar ook niet even wat gebeurt, geen wonder dat het af en toe misschien een keer iets minder gaat.

Tja en boos zijn, waarschijnlijk vergeet hij alweer snel waarom jullie ruzie hadden en ben je dus boos om niks. Je kunt mannen niet proberen te veranderen en vaak is het maar het best om gewoon ja en amen te zeggen. Denk maar weer aan de mooie momenten samen.

Lara, succes met het zoeken van een oppas. Gezellig met de hele familie champagne ontbijt.
He bah Spitsmuisje! Wat naar nou!!! Ehm...misschien toch maar met je muizenstaartje tussen je beentjes goed maken zodat het alsnog leuk wordt? Sterkte!
He bah Spitsmuisje! Wat naar nou!!! Ehm...misschien toch maar met je muizenstaartje tussen je beentjes goed maken zodat het alsnog leuk wordt? Sterkte!
Toch even snel checken.

Wat goed dat hij nu al deels zelfstandig aan het ademen is, dat biedt goede hoop voor straks! Weten jullie al wanneer hij aan de beurt is? Nou, wij duimen gewoon door hier, hoop ontzettend dat het detuberen straks goed gaat, wat zou dat fantastisch zijn.

Zet 'm op bikkeltje!! Hou vol Xaloy en Compli!
Vraagje: ik wil Max eens uit de bakerzak hebben. Als ik hem in een slaapzak doe dan wurmt hij zijn armpjes onder de deken uit en trekt hij de speen steeds uit zijn mond, waardoor hij niet in slaap komt. Weet iemand een oplossing?
Het lijkt de goede kant op te gaan met Robbie !! Fijn, go for it !!

Hopelijk is jullie ruzie snel bekoeld spitsmuis, ik hoop dat jullie toch nog een fijne avond kunnen hebben. In ieder geval gefeliciteerd met jullie trouwdag.

mmmmm champagneontbijt, dat zou ik ook nog wel eens willen Lara, als mijn maagje tenminste beter is, want vriend en ik zijn gister goed ziek geweest.

Verder las ik iets op een ander topic van lievelust over dieten, ik ben er zelf mee aanbegonnen. Ben al -3 kg (met ziekte) op een week, maar ik ga doorzetten hoor. Misschien kan je je mee aansluiten aan het topic 'geen onderzetters, maar doorzetters' , zou fijn zijn. Of is er misschien nog iemand anders die wil meedoen?
Hmm ik moet eigenlijk ook wel weer op dieet, maar ik geef nog bv en ik heb nul motivatie op het moment, dus ik denk dat ik beter even kan wachten.

Wat naar dat jullie allebei ziek waren Witchke, hadden jullie ook die nare buikgriep die nu heerst?

Spitsmuisje, hopelijk hebben jullie de ruzie weer bijgelegd en kunnen jullie het goedmaken in het restaurant. Ik kan niet zo goed tegen ruzie en man ook niet dus we proberen het snel weer uit te praten.

Ik heb net weer wat hapjes gemaakt: appel met witlof, aardappel met witlof banaan plakje ham en plakje kaas en peer/appel/banaan fruithapje.

Volgens mij valt dat 2e groentehapje best in de smaak, ik heb net even geproefd en zelfs ik vond het lekker. Ik had de 2 eerste recepten op keukenkikker gevonden. Nu nog een pot bruine bonen halen en dan kan ik bruine bonen met appel maken, vond ze gisteren errug lekker. (alleen die luier vanmorgen was wat minder hahaha)
Hehe Layla wat een keukenprinses ben jij, heb er allemaal niet te veel geduld voor. Xander eet in de week op de creche dus vers en in het weekend potjes.

Wat dieten betreft, je moet natuurlijk gemotiveerd zijn. Dus kan je best wat wachten tot je dat bent, je kan je dan later wel aansluiten. Bij mij gaat het toch lang duren, want heb heel wat kilo's teveel. Wil er maar liefst 30 kwijtraken.
Tja Witchke, ik wil er ook wel minstens 20 vanaf hebben hoor, en dan ben ik nog niet superslank, maar ik wil wel weer in maat 42 kunnen. Keukenprinses valt best mee hoor, ik ben misschien 20 minuutjes bezig en dan heb ik 7 potjes met groente en fruithapjes. Ik doe het meestal 2 x per week en dan maak ik steeds 2 of 3 potjes per soort (net hoe het uitkomt qua hoeveelheid) en dan heb je al snel een vriezer vol met verschillende hapjes. Het is ook echt leuk om te maken vind ik.

Zahra gaat 1 dag per week naar de creche en 3 dagen naar de gastouder en daar eet ze alleen een fruithap. Op de creche krijgt ze wel een potje (van de creche) en voor bij de gastouder geef ik fruithapjes mee. Ze krijgt haar groentehap altijd 's avonds als ik haar heb opgehaald. Ik vind die potjes best wel prijzig, vers is veel goedkoper, maar als je zoals in jouw geval alleen maar in het weekend voor eten hoeft te zorgen zou ik misschien ook voor potjes kiezen, dat is een stuk makkelijker.
he hoi.... Ik kom weer heel eventjes kijken en ik lees goed nieuws!!!

Hier een zieke man in huis waardoor ik een drukdrukdruk weekend heb....

Gisteren met onze directeur gesproken en ze doen wel hun best om me waar mogelijk te ondersteunen. helaas was het verslagje wat hij stuurde naar aanleding van het gesprek erg negatief en daar baal ik wel van. Ik heb dus een aanvulende reacyie teruggezonden (ben bang dat ze het anders tegen me gaan gebruiken) Hoewel in datzelfde verslag ook staat dat ze me niet kwijt willen. beetje dubbel allemaal...... ach ja, schouders eronder en het komt wel goed. mag niet klagen aangezien hier verder alles goed gaat.
Hoe is het nu met Robbie? Al tube-loos? Ik hoop het maar!
Idd hoe zou het met Robbie nu zijn?

Toch goed dropneus , dat je een gesprek hebt kunnen hebben met je directeur. Hopelijk loopt het in de toekomst nu beter dan te voren. Ik duim voor je !
Ik sprak xaloy een uurtje geleden. ze moesten nog wachten op een arts die de tube kan verwijderen. de verwachting is wel vanmiddag...heel spannend hoor of robbie het alleen kan!!
He, alweer wachten. Je zou er toch gek van worden.

Kom op Robbie, wij duimen nog voor je.

Haha Layla, bruine bonen ga ik denk ik nog een tijdje niet geven. Ik geef nog steeds alleen maar potjes. Finn krijgt 3 dagen in de week op de creche vers en de rest van de tijd potjes. Maar hij eet momenteel ongeveer een half potje per keer. Alleen van fruit eet hij meestal wel een hele pot. Ik ga dan ook wel snel zelf fruithapjes maken. Vind ik ook wel leuk.
Sms van Xaloy: Robbie is net van de tube, duimen dat het goed gaat!
Goed nieuws van Xaloy:

Zo schor als een kleine zeehond maar hij ademt zelf en we zijn voorzichtig positief. Nu al 45min zonder tube!
Zo, dat geeft goede hoop, robbie die al deels zelfstandig ademt, ik duim mijn duimen nu nog even paars voor jullie!!! En dan morgen...hup naar Enschede!

Spitsmuis, he bah, ruzie! Duurt het bij jullie altijd een tijdje voor het over is, of gaat dat heel snel zodat jullie het vanavond eigenlijk al weer vergeten zijn?

Is het de eerste keer dat jullie echt iets samen gaan doen na de bevalling?

Dropneus, wat vervelend dat gesprek met zo'n dubbel verslag erover naderhand, maar denk je wel dat het je echt concreet iets heeft opgeleverd?

Bruine bonen met appel vondt Ole niet zo lekker, echt lekker vond hij baby-bami en pompoen met wortel zie mijn topic ik probeer eigenlijk altijd vers (of uit de vriezer) te geven, maar soms als het niet uitkomt krijgt hij een potje. Ik vind potjes zelf wel zo ontzettend vies, terwijl ik mijn prutjes best te eten vindt! Ole lijkt het niets uit te meken!

Goh, veel afvallers zeg! Ik schrijf ook mee op een dieet-topic, als iemand nog aan wilt sluiten klik hier

Ben net even A'dam in geweest, een autostoeltje voor Ole opgehaald (via MP) en wat nieuwe kleren voor mezelf gescoord! Ben weer een stuk armer en de maand is pas net begonnen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven