***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Weet iemand of je ook losse tuigjes voor de kinderstoel kan kopen, ik heb nu een los tuigje, maar daar zit geen stukje tussen zijn beentjes zodat hij de hele tijd onderuit schuift en dan zeg maar in zijn tuigje hangt (zie msn). Kan me niet herinneren dat Kaj dat ook deed, bij hem werkt dat andere tuigje prima.

Ik heb geen triptrap of zoiets, maar een ouderwetse stoel waar ik als baby ook nog ingezeten heb. Iemand een goede tip?
Hallo allemaal!

Framboos; heb je niet kunnen vinden bij idols! Nu is het voor mij natuurlijk ook moeilijk aangezien ik je nog nooit live heb gezien! Lijkt mij ook wel leuk om een keer mee te maken!

Wat leuk dat je de baby hebt gevoeld! Wanneer heb je de 20 weken echo en willen jullie weten wat het wordt?

Spitsmuisje; die arme Hugo! Hoop dat hij snel beter in zijn velletje zit!

Esan; wat balen van jullie auto zeg! Hoop dat jullie snel een leenauto krijgen zodat je toch met de auto de boodschappen kan doen voor de verjaardag! Is er anders geen auto te leen van ouders of vrienden?

Fachat; (nog) gefeliciteerd met Kai! En wat ben jij creatief zeg! Je zult ook wel een hoop ideen op je werk opdoen of niet?

Sorry weet zo niet meer wat iedereen geschreven heeft, mijn hoofd loopt een beetje over de laatste tijd!

Hier gaat alles goed! Druk, druk, druk en moe, moe, moe maar goed tis voor het goede doel!

Ben afgelopen vrijdag weer naar het CB geweest met luna ze is nu 7430 gram en 67 cm! (had het de vorige keer haar lengte verkeerd doorgegeven!)

Morgen gaan we weer naar de kinderarts voor de controle van haar bolletje!

En ook hier is het eerste tandje een feit!
Goeiemorgen,

Gisteren helemaal vergeten op Esan te reageren; jullie hebben geluk gehad zeg! Gelukkig dat jullie zelf helemaal niets hebben, zo eng vind ik dat altijd!

Zo, nu even Daantje uit bed plukken en in bad zetten..tot later
Haai....

Nou ik heb geloof ik de klap van de maanden weinig slaap ook heel hard te pakken. Schijnt normaal te zijn als je weer eens wel wat meer slaap krijgt. Man, wat ben ik moe! Ruben heeft niet weer een hele nacht doorgeslapen maar het houdt bij 3 keer wakker worden tussen 7 en 7 wel op, gemiddeld. Dus we zijn blij! Maar moe moe moe moe moe moe.

Heb nog niet echt bijgelezen, moet nu nog vanalles doen en straks babyzwemmen dus 't wordt hem ook even niet.

Later!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Icke: beroerd is dat he? Kun je een keer slapen en word je dan ineens moe... Wordt Ruben eigenlijk op vaste tijden wakker?

Leen: hoe was het bij de kinderarts?
Helleu,

Icke, ik ken dat. Als je eenmaal een beetje kunt gaan slapen word je ineens zo moe. Trekt wel weer bij, over een maandje of wat. Super dat het zo goed gaat nu.

Layla, bij Zahra duurde het toch ook best lang voor je zwanger was? Is er ook iets medisch aan te pas gekomen of hebben? Weet het niet meer zo goed. Ik hoorde net dat een vriendin van me zwanger is, ze had gisteren getest. Ze is ook al 37 en was ook bang dat het niet snel zou lukken, maar toch wel! Ik ben zo blij voor haar.

Morris gaat als een trein hoor. Als hij ergens tegenaan staat begint hij nu ook een beetje te stappen, zo langs het randje van de box of aan de tafel, of waar hij dan toevallig tegenaan staat. Stoer! Of hij laat heel nonchalant een handje los, zodat hij half los staat. En hij kijkt er zo droog bij, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Hij is zo stoicijns!

Straks even naar een stripboekenwinkel hier in de straat, want daar verkopen ze ontzettend gave barbapapparugzakjes! De tas zelf is in de vorm van een barbapappa, zo leuk. Echt iets voor Lars als hij naar de peuterschool gaat in januari.

Lars had net een potje sudocreme over z'n handen en gezicht gesmeerd, en over het beeldscherm van de computer. Het is echt geen grap! Normaal staan alle tubes en potjes ver buiten zijn bereik, maar deze had ik laten slingeren. Misschien wordt hij later wel visagist!
Fijn dat het goed gaat Icke! Jullie zullen idd even bij moeten komen van het weinige slapen de afgelopen maanden.

Het was allemaal goed bij het CB, Ole alweer 9155 gr en 69 cm, hij is dus hartstikke goed gegroeid. Verder ging alles hartstikke goed. Ik stond met 5 minuten eigenlijk alweer buiten. Over het 's nachts wakker zijn deden ze ook niet moeilijk, zolang ik het geen groot bezwaar vind, gewoon blijven voeden 's nachts.

Wat stoer van Morris zeg, ookal stapjes zetten! En haha Lars de visagist, moet wel lachen hoor om wat dat kleine jochie elke keer weer allemaal uitspookt!

Hmmm, ik probeer er weer een beetje normaal "in zijn bedje slaapritme" in te krijgen bij Ole, maar ik heb hem net in zijn bedje gelegd en hij wil echt niet slapen. Natuurlijk was hij weer in de fietskar in slaap gevallen! Ik kijk het nog eventjes aan.

Zijn er al kindjes mee op de fiets in het fietsstoeltje geweest?
oh ja, Micha, wat klinkt dat leuk die barbapapa-rugzakjes, zijn het gevoerde zakjes of kan je er ook nog wel behoorlijk wat instoppen?

Welke stripwinkel is het?
YESSS!!!!!

Ein-de-lijk weer internet!

Even snel voordat ik een wagonlading werk ga inhalen: alle zieken heel veel beterschap gewenst en alle vermoeiden veel nachtrust toegewenst.

Swissie en Swissieman hebben hier een fantastisch mooie kerstboom afgeleverd! Waar Robbie elke dag met veel plezier en bewondering naar kijkt. Overigens waren Xaloy en ik volgens mij nog veel vermoeider dan Swissie en man zaterdag, ik vond ze energiek genoeg en Finn is een geweldig leuke beebie. Allemachtig, wat kan dat ventje al goed kruipen en staan! Zwaaien doet-ie ook al.

Tot later, lieve mensen, jullie zullen vanavond ongetwijfeld nog wat van Xaloy horen. Die is vandaag bij haar nieuwe baan begonnen en zal zeker net zo blij zijn als ik met onze kersverse (en snelle) internet-aansluiting.
He Spitsmuis: is Hugo alweer een beetje aan de beterende hand?

Fijn dat het internet weer werkt Xaloy en Compli. Ik hoop dat jullie het gigantisch naar jullie zin gaan hebben in het prachtige Zwitserland (ik wilde als kind alleen maa naar Zwitserland op vakantie, zucht.... dat waren nog eens tijden...)

Poezewoef: fijn om te horen dat het zo goed gaat met jou en Kieran. Fleur is ook geen motorisch wonderkind. Ze rolt nog steeds niet om (alleen per ongeluk). Wel kan ze nu echt goed in haar eentje zitten. Maar we moeten haar uiteraard wel zelf neerzetten dan. Ook nog geen kruip of tijgeracties hier.

Drinken jullie kindjes nog veel? Ik maak me een beetje zorgen over het drinkgedrag van Fleur. De ochtendfles gaat goed, maar daarna wil ze eigenlijk geen flesjes meer en uit een beker drinkt ze ook niet goed. Ze krijgt nu qua vocht. 200cc ochtendfles, 100 cc yoghurt en dan 's avonds een bordje pap van 200cc (we hopen tenminste dat ze dat wil eten) De fruithap eet ze goed op, maar de warme hap wil er na het ziek zijn ook niet meer echt goed in.
Dropneus, volgens mij krijgt Fleurtje genoeg binnen! Ze moeten geloof ik een halve liter vocht per dag krijgen en daar komt ze toch aan?

POEZ!!! Woefke van me! Wat leuk om weer wat van je te horen meid! Fijn dat het goed gaat met Kieran. Steijn en Hugo zijn ook geen motorische wonders, dus Kieran is niet de enige. Hoe gaat het met je vriend? Hoe is je baan?

Compli, haaaai! Gezellig dat jullie weer kunnen internetten!

Fach, arme Ole! Ik hoop voor je (en voor hem) dat hij snel weer goed in zijn babyvelletje zit.

Ehhhh, ik vergeet vast iemand. Alvast sorry.

Ben net op het CB geweest (oh joy!) en alles was goed met de mannetjes. De arts vond dat ze goed reageerden, goed de speeltjes pakten, erg goed uitzagen, kortom: ze doen het goed!

Voor de tabel:

Steijn: 69 centimeter (volgens mij een cm korter, maar goed) en 7760 gram.

Hugo: 69 cm en 7570 gram.

Huug piept. Even kijken.
Je stelt me weer een beetje gerust Spitsmuis. Alleen dat laatste bordje pap, dat is maar en idee van ons. Ik weet niet of het gaat werken. Als het goed is belt het CB me zo terug. Ben benieuwd wat zij zeggen.

Ik ben inmiddels wel extra vitamine d aan het geven. Ze drinkt niet meer genoeg melk om hier nog voldoende van binnen te krijgen, dus dan maar wee druppelen.

Zo, ik ga effe liggen voordat mijjn hoofd explodeert.... Pfoeeeee
Compli, welkom terug in de wereld van internet. Ben blij dat het gelukt is. Dat zal je zelf ook wel zijn. Heb je al een update over hoe het met Xaloy en Robbie gaat, eerste werkdag / oppasdag?

Wij vonden het ook erg gezellig, inderdaad een schitterende boom. Ik hoop dat jullie er veel plezier van hebben.

En die vermoeidheid hebben we mooi verborgen. Ik ben namelijk echt helemaal stuk. Zal echt blij zijn "als" we zondag in een vliegtuig zitten.

Even voor de rest, sorry, heel snel even bijgelezen, ik heb geen energie om op iedereen te reageren. Weer een korte nacht met paar keer wakker worden, ik ben gebroken.

Het was heel gezellig bij Xaloy en Compli, alleen vond Finn het nodig om Robbie te gebruiken als opstapje, hij kroop vrolijk over Robbie heen, althans dat was de bedoeling, toen bleven ze alleen buik op buik liggen aangezien Finn wel naar boven, maar niet naar beneden kan kruipen.

Jammer genoeg geen foto's van onze kant, omdat mijn camera leeg was.

Dropneus, hier wordt ook duidelijk minder gedronken. Wel veel gegeten, dus het zal wel goed zijn.

Spitsmuis, beterschap voor Hugo, krijgt hij geen ab tegen die middenoorontsteking? Dat kreeg Finn wel.

Finn is weer naar de creche! Eindelijk weer eens. Nu zelf een weekje werken (moet zoooooo veel doen) en dan hopenlijk vakantie.

We hebben gisteren vrienden geprobeerd over te halen mee te gaan op vakantie. Ik ben benieuwd- Plan is trouwens Thailand.
Hey Poez fijn je nog eens te horen !! Xander is ook niet zo een wonder hoor. Hij kan rollen, zitten , heeft 8 tandjes, zegt tatatata and that's it.

Ow Swissie thailand fijn !! Ik wou dat ik ook nog eens op vakantie kon gaan, maar dat is jammer genoeg financieel niet haalbaar.
Compli en Xaloy; lekker dat jullie internet het weer doet.

Dropneus: wat zei het cb?

Ben gebroken, enorm druk geweest op kantoor. Snel even een uurtje slapen voordat Max opgehaald moet worden.
Hé Compli, welkom terug online! Spannend Xaloy zo'n eerste werkdag! Ben erg benieuwd hoe het is geweest!

Jullie gaan dus naar Thailand Swissie? Wauw, leuk hoor! En lekker warm ook!

hoelang blijven jullie weg?

Die Witchke, haha, Xander is niet zo'n wonder, hij kan al rollen, zitten én heeft al 8 tandjes hoor!

Hehe eindelijk ligt Ole even lekker in zijn bedje te slapen, vanmorgen wilde hij echt niet slapen! Ben nu alleen bang dat ik hem dadelijk weer wakker moet maken om Kaj van school te halen...hmmmm
Nog niks van CB gehoord. Heb in ieder geval pap gehaald voor vanavond. Het zal wel niet zo'n vaart lopen. Maar ik graag zeker weten dat ze genoeg binnen krijgt. Het koekje en de yoghurt gingen er weer goed in daarnet. Ze vindt yoghurt zooooo lekker. Als haar warme eten niet lust smokkelen we soms door een beetje yoghurt vooraan op de lepel te doen en dan hapt ze wel. Gek kind.....

Gisteren met mijn man over een tweede gekletst. Waarschijnlijk gaan wij eind van de zomer weer eens aan de slag. Ik heb wel zin in een zomer met zijn drietjes zonder dikke buik of zwangerschapskwaaltjes. Even genieten zo en dan op voor de gezinsuitbreiding.
fachat : maar als ik de rest hier zo hoor. kruipen en staan !! Hij is al 9 maanden en ho maar dat kruipen ...kan hij niet.
Witchke: Ik heb soms hetzelfde gevoel over Fleur. maar Fachat heeft helemaal gelijk hoor. Ze kunnen ook een heleboel al wel. En ze leren vanzelf de rest bij. Over een paar jaar kunnen al die kinderen weer precies hetzelfde.
En de kindjes die al lopen en staan zijn gewoon turbokindjes qua motoriek. Xander heeft vast weer andere talenten en begint je misschien straks wel ineens de oren van de kop te kletsen.
dat is ook zo witch en dropneus, baby's kiezen zelf uit wat ze als eerste onder de knie willen hebben! De 1 vind brabbelen leuk, de ander is motorisch weer actiever. Baby's kunnen maar 1ding tegelijk!

Leen hoe was het bolletje van Luna???Ben benieuwd of er al verbetering is.

oja, 16jan. heb ik de 20wk echo!Laat het jullie uiteraard meteen weten wat het wordt.

Mich Ilove barbapapa!! Ik zat er al aan te denken om op de duo babykamer op de schouw (oude jaren 30 schouw zit daar nog)

een grote barbapapa te maken. Misschien verven, maar ik heb ook een leuke site gevonden met grote barbapapa stickers!!:)

Morris is ook lekker vlot met staan dus! hij staat al heel lang hè?Zag het een tijd geleden op een foto op de msn. Zo herkenbaar wat je zegt of dat nonsjie opzij stappen, en handjes ineens loslaten zo lief van die kleine beentjes die zo druk aan het oefenen zijn!

Laatst stond Tommy ineens met zijn rug naar de spijlen met 1 handje achterlangs! (vraag niet hoe!?) Dus ik naar de box gesneld maar daar ging die al voorover op zijn snuitje!! gelukkig had ik 2 boxkleden op elkaar in de box liggen!

Compli en Xaloy Welkom terug!!!!

Dropneus, Wat vervelend dat fleur zo weinig wil drinken! Ik vind het vergelijken moeilijk want fleur is wel een stukkie ouder dan Tommy, en de behoeftes kunnen dan erg verschillen.

Heeft ze ook geen zin in dixsap enzo?of thee? misschien is ze toe aan een nieuwe uitdaging? en wil ze eens uit een bekertje drinken?bijv. die van difrax?

Misschien moet je eens bellen met het CB hoeveel cc vocht ze precies nodig heeft?

Durf bijna niet te zeggen wat Tommy drinkt...1200cc p/d

Maar dit is wel boven het gemiddelde hoor!

Fachat hoe ging het slaapje van Ole? moest je hem nog wakker maken? zonde is dat dan hè???

Vroeg jij nou naar dat bekertje? Tommy krijgt zijn gepureerde peer uit dat difrax bekertje. Die gepureerde peer is zo dun als een papje en hij hapt dit zo vrolijk rustig uit het bekertje!

Ik denk dat onze babytjes voor echt drinken uit die beker nog een beetje te jong zijn...het moet een beetje dikker spul zijn en dat werkt perfect!

Swissie naar Thailand! Wauw! Ook met Finn?
Witchke, ik zou er ook maar mooi blij mee zijn hoor. Ik vind het stiekem wel een beetje jammer dat Finn zo snel is. Hij mocht best wel wat langer baby blijven. Ik kan hem amper op schoot houden, hij is zo vreselijk sterk en wil alleen maar staan.

Gaan we bij Xaloy en Compli op bezoek, kruipt hij gewoon over Robbie heen. Ik schaamde me dood! En Robbie lag gewoon heel lief toe te kijken wat Finn allemaal gek aan het doen was. Volgens mij dacht Robbie hetzelfde als ik "uitslover".

Een kindje van vrienden van ons is meer dan een jaar ouder dan Finn en staat nog niet. Die zit en beweegt zich al zittend voort. Gaat razendsnel. Mams vindt het minder, want alle broeken gaan kapot, maar voor het kindje is het prima. Die is zo lenig als ik weet niet wat.
Yep Framboos, ik wil dolgraag met Finn op vakantie. Lekker full time aandacht, zonder werk enzo. Het is de bedoeling om 3 weken weg te gaan. Zondag a.s. vliegen en zaterdag 12 jan weer terug.

Ouders en schoonouders zijn natuurlijk helemaal niet happy ivm kerstdagen enzo ("dan krijgen jullie ook geen kado's") maar we hebben het gewoon even nodig. Zijn allebei nogal workaholics dus zou wel goed zijn.
owww je maakt me al nieuwsgierig framboos !! Hopen jullie stiekem niet dat het een kleine meid zal zijn?
Gaan we bij Xaloy en Compli op bezoek, kruipt hij gewoon over Robbie heen. Ik schaamde me dood! En Robbie lag gewoon heel lief toe te kijken wat Finn allemaal gek aan het doen was. Volgens mij dacht Robbie hetzelfde als ik "uitslover".

sorry hoor, ik moet er wel een beetje om lachen! En onze goedzak Robbie vond het allemaal prima de schat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven