***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
heb in de revalidatietechniek gewerkt als management assistente, vandaar......
Xaloy, is dat zwitser-duits heel anders dan gewoon duits? Of kan je je ook wel aardig redden met alleen duits?

Volgens go heeft Ole wel een goede middag gehad, hij was weer lekker vrolijk en heeft goed geslapen en gegeten en hij ging net ook vrij makkelijk slapen, dus ik hoop er maar het beste van. Morgen is Fachatman gelukkig de hele dag thuis.

Ik ben nu bezig om een nieuwe zoom in de judo-broek van Kaj te zetten, heel stom, maar ik voel me nu echt zo'n moeder (zo eentje die mijn moeder ook was!)

Ga trouwens even een vraag op msn zetten wat voor werk jullie nou allemaal doen of deden, want dat is me bij sommigen van jullie nog niet helemaal duidelijk en ben eigenlijk wel erg benieuwd!
Xaloy, niet alleen de taal maar ook de ins en outs van het Zwitserse leven zoals de technieken van racletten, kaasfonduen en het feit dat je op alle artikelen de nationale vlag moet neerzetten. Er zit een verschil tussen een taal- en een inburgeringscursus .

Fachat: wat fijn dat het beter gaat met Ole!

Zucht, mijn vriend heeft een paar uur op Max gepast vanmiddag, maar hem veel te lang laten slapen (langer dat ik in eerste instantie dacht). Daarom wilde hij niet naar bed om een normaal tijdstip en is hij nu weer wakker. Waarom kunnen mannen niet vooruit denken??
Zonnebloem, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, ik duim voor een goede npm zodat je daarna wat onbezorgder van je zs kunt gaan genieten!

Dropneus, gefeliciteerd met je opslag en je bonus, dat je maar heul veul mag gaan verkopen de laatste weken!

Leen, fijn dat het hoofdje van Luna al zoveel is verbeterd in zo'n korte tijd! ik heb de zootjes trouwens gisteren binnengekregen en ze zijn Zahra ook nog te groot, maar daar groeit ze wel in hihi. Die laarsjes die ik heb besteld op baby-schoenen.nl kreeg ik ook vandaag en die zijn ook errug leuk! (en lekker warm)

Xaloy, jij klinkt ook al echt als een carrièrevrouwtje, hoe bevalt je nieuwe baan? Het is idd wel fijn als Compli wat Zwitserduits spreekt, want dat is echt wel anders dan gewoon duits. Heeft hij een beetje een talenknobbel? Toen ik in CH woonde werkte ik in een hotel en als iemand dan iets besteld herhaalde ik de bestelling gewoon fonetisch in de keuken en dan maar afwachten wat je krijgt.

Swissie, ik ben jaloers, 3 weken naar Thailand? heerlijk meid! Nog even doorbijten en dan genieten, ben heel benieuwd hoe het bevalt met Finn erbij.

Icke, hoe zijn de nachten nu? Slaapt Ruben nog steeds door?

Hier een meisje wat last heeft van doorkomende tandjes, ze is een beetje uit haar hummetje en slaapt heel veel. Vanmiddag om kwart voor 6 op bed gelegd en maar wakker gemaakt voor de laatste fles. Normaal zou ik haar in bad doen, maar omdat ze zo laat wakker was dacht ik dat ze dat morgen maar moest doen. Daarna weer op bed gelegd maar toen wilde ze niet slapen dus toen heb ik haar toch maar in bad gedaan. Nu ligt ze gelukkig te slapen.
Met Duits kan ik me aardig redden. Zwitsers zijn ook bereid om Hochdeutsch met mij te reden, aber ik wil volledig (nou ja, bijna dan) integrieren in deze bergmaatschappij. Daar hoort dus ook het leren van de apentaal bij. Vandaar de cursus.

Wat racletten en (kaas)fondue-en betreft ben ik al behoorlijk goed onderlegd. Mede dankzij het feit dat ik al bijna drie jaar samen met mijn alpennimf ben. Zwitserse vlaggen uitsteken gaat me dan weer net te ver. In Nederland weigerde ik ook altijd al aan chauvinistische uitingen mee te doen, dat zal hier niet anders worden.

Een andere aanpassing die ik heb gedaan is dat ik hier elke drol van Bo (onze hond) keurig in een zakje doe en in de daarvoor bestemde afvalbakken werp. Die staan, inclusief zakjes zakjes, elke 30 meter langs de wandelpaden. Verder zal ik - naar goed Zwitsers gebruik - ook hier op oudejaarsavond geen vuurwerk afsteken.

Tot slot ben ik van plan om - ook geheel volgens de Zwitserse traditie - veel centjes te verdienen en te leren skieën. Wat mij betreft is de inburgering met deze punten compleet.
Goedemorgen digidinnetjes!
Goedemorgen Lara!

Hoe was je nacht? Max nog wat bijgetrokken?

Ruben had een wat mindere nacht.

Ach, die moeten er ook zijn:)

Drukke dag vandaag, moet vanalles volgens mijn to do lijst.
Wat moet je allemaal doen vandaag? (ben helemaal niet nieuwsgierig hoor... ). Hoe minder was de nacht op schaal van 1 op 10? Heeft Ruben geen last van een ochtendhumeurtje vandaag? En hoe voel jij je?

Max ging om 23:30 weer slapen, na een tijdje in bed gehuild te hebben en -toen ik dat zat was- in de box te liggen keten (raar joch). Hij werd om 4:30 wakker voor een fles, maar dat heeft mijn vriend gelukkig opgelost.

Ik denk dat hij gewoon echt een gewoontediertje is en het niet werkt als hij niet op zijn eigen bedtijd naar bed gaat. Daarom hou ik hem ook wakker als hij al om 17:00 moe is. Maargoed, nieuwe dag met nieuwe ronden en nieuwe kansen...

Zo, even aan het werk!
Jee Lara, zo laat? Misschien helpt het om inderdaad een vast schema heel strak te hanteren of kun je een ander schema introduceren? Ik deed Ruben ook om de 1,5/2 uur in zijn bedje en dat werkte niet. Nu houd ik 2/2,5 uur aan en hij slaapt zonder problemen in en slaapt ook nog eens fatsoenlijke slaapjes. Soms moet je je schema wat herzien heb ik gemerkt...

En speciaal voor jou:

Ik moet:

kerstkaarten doen (zoals altijd te laat)

boodschappen doen

kerstcadeau kopen

stof halen voor een dekbedhoesje voor Ruben

huis poetsen

naar de kapper

naar het postkantoor (ben geld aan het verdienen op MP:))

naar het CB om toch maar wel te meten en te wegen (anders zijn de kerstkilo's van Ruben niet traceerbaar)

Ruben moet tussendoor eten/drinken en naar de creche gebracht

strijken (de andere helft van de berg. Minst leuke helft met tig dekbedhoezen en overhemden)

en nu moet ik douchen!
goedemorgen digidinnetjes!

Jeetje Lara wat een rotnacht heb jij achter de rug. Hoe lang hou je Max dan op na 17 uur? Ik leg Zahra gewoon nog op bed tussen pakweg 18 en 19 uur, maar de afgelopen dagen moest ik haar om 20 uur gewoon wakker maken voor haar laatste fles en daarna slaapt ze weer lekker door tot de volgende ochtend. (zal wel met haar tandjes te maken hebben)

Icke wat een waslijst, ik strijk geen dekbedden hoor, dat scheelt echt een boel werk. Leuk hè, geld verdienen op MP, ik moet ook weer es wat spulletjes op MP zetten. Wat verkoop jij zoal? Kleding van Ruben? Ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om de kleertjes van Zahra te verkopen, gek hè.
Max slaapt nu een keer 's ochtends en ene keer 's middags, maarja...gisteren was mijn vriend 's middags bij hem en hij heeft hem van 15:30-17:30 laten slapen en dat werkt dus niet. Dat is te lang en te laat.

Ik vind dat soms wel wat moeilijk, ik wil niet betweterig overkomen, maar ik weet het gewoon soms beter als het omn Max gaat. Nouja, nu is het wel duidelijk denk ik dat hij niet meer zo lang en laat moet slapen.

Kerstkaarten moet ik ook nog doen! Krijgt Ruben een dekbedje? En wat ben je allemaal aan het verkopen?

Ik heb vandaag ene dealtje op MP gesloten voor een sack'n seat. Ben erg benieuwd.

Succes met je drukke dag! (en nu ga ik echt, echt, echt aan de slag...)
Vooruit, nog heel even snel: Max gata altijd tussen 18:00 en 19:00 slapen en dat komt in de praktijk om 18:30 neer.
Dan heeft Zahra ook een beetje dezelfde slaaptijden, van 9 tot ongeveer 10, soms nog van half 12 tot 12, van 13.30 tot 15 en van 18 tot 19. (maar nu dus tot 20)
ik heb gewoon een slaapkopje (heeft ze van haar vader denk ik)
Helleu!

Xaloy, wat klink je positief! Fijn dat alles gaat zoals het moet gaan. Vind je het geen vreemd idee dat een maand geleden je leven er heel anders uit zag met Robbie in het ziekenhuis?

Layla, ik heb hier ook twee slaapkopjes! Nu zijn Muisman en ik ook twee duffe konijnen, dus ik denk dat ze erfelijk belast zijn!

Ick, jemig! Wat een waslijst!

But, de poes heeft gekotst...
Ruben heeft eigenlijk vanaf het begin al een dekbedhoesje om zijn dekentje heen.

In de zomer alleen het hoesje, daarna het hoesje met een omslagdoek erin en vervolgens met een dekentje erin. Geen donzen dekbed hoor!

Hier werkt een lakentje met een dekentje gewoon niet. Vind ik hier zelfs gevaarlijker dan een dekentje in een hoes. maar hij heeft maar 1 hoes die om de grote deken past, dus er moet er eentje bijkomen.

Er is niets leuks te vinden in de stad ofwel heeeeeeel duur, dus ik ga zelf knutselen. Degene die hij nu heeft is van Roomseven stof, heb ik ook zelf gemaakt. Crea bea he?!

Tjonge wat een verhaal over een dek-ded-hoes-je........

Ruben slaapt trouwens sinds een week of twee nu van 9/9.30 tot 11 ongeveer en van 13/13.30 tot 14.30 ongeveer. Soms leg ik hem na zijn groentehap rond 16.45 nog eventjes in zijn bedje want het is nog een hele poos van 14.30 tot 19.00 uur wanneer hij weer gaat slapen. Het gebeurd dus ook wel eens dat hij er al om 18.00 in ligt. Maar dat merken we dan helaas meteen de volgende ochtend.

Hij is dus afgestapt van zijn gebruikelijke halve uurtjes en slaapt nu langere pozen maar veel minder vaak op een dag.

Op het Cb was hij zonet 7500 gram en 68,5 cm. Valt het allemaal toch nog mee:)

En ik verkoop op Mp spulletjes van Ruben die hij niet heeft gedragen of die ik niet leuk (meer) vindt en spullen van mezelf. Kleding.
Ick, jij crea-bea! Fijn dat Ruben nu wat langere slaapjes doet zeg! Steijn en Hugo gaan ook zo rond 18:00 naar bed. Voor de wintertijd was dat dus 19:00, maar helaas is dus die stomme wintertijd in gegaan. Tja, ik kan niet van baby's verwachten dat ze zo flexibel zijn en maar een uurtje langer opblijven. (heb er zelf ook moeite mee)

Hee, Ruubje is net zo groot als Hugo! Steijn is ietsje zwaarder, maar ook net zo lang! Onze kindjes zijn even groot (of klein), wat schattig!

Ha, de mennekes zijn wakker. Even een boterhammetje eten.
Over die dekbedhoesjes, ik zag dat ze ze ook ergens verkopen met een rits aan de onderkant zodat ze er niet in verzeild kunnen raken, misschien ook een idee voor jou Icke. Wel leuk dat je ze zelf maak! Crea hoor!

Ole had een goede nacht, hij kwam om 22 uur en daarna pas om 3 uur en toen pas weer om 7 uur. Ik was helemaal verbaasd vanmorgen!

Ole slaap overdag ongeveer van 9.30- 11.15 en van 14.15 - 15.15, daarna pas om ongeveer 19.00 - 19.30 uur.

Ik heb mijn "tuigjes-probleem" trouwens opgelost door het tuihgje zo aan te passen dat Ole's beentjes ipv zijn armpjes door het tuigje gaan. Tis niet ideaal, maar hij schuift tenminste niet meer weg!
Kan iemand even een linkje plaatsen naar msn? Ik kan het niet vinden, ben op mijn werk!
Gefeliciteerd Zonnebloem! Heerlijk nieuws! Ik zal af en toe ff gluren bij je groepje hoe het met je gaat!

En dropneus ook gefeliciteerd met je verdiende loonsverhoging!

Icke ik moest erg lachen om het kerstkado wat je onder rubens neusje hebt geschoven! Heeft het geholpen??

En succes met die mega to do lijst van je!

Layla ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om kleertjes van Tommy weg te doen...Het voelt Alsof ik dan een stukje van hem weg doe...dramatisch hè?? Nou ja, ik moet het nu toch bewaren voor de 2de dus dat is een goed excuus!

Net naar het CB geweest, Tommy is nu 8780gram en 75cm.

Wat een sprietje hè???

verder geen bijzonderheden...Ze vroeg of Tommy al was begonnen met een beetje proberen te kruipen!

Vanmiddag bezoek...zucht ben nog steeds een beetje slapjes na mijn 2griepjes van afgelopen maand....Ik pik opt moment volgens mij elk virusje mee...maar volgens mij is ook bijna heel nederland ziek als ik het zo om mij heen hoor!

oja, en gister kreeg ik tijdens mijn werk weer een heel hard schopje van de beeb wat een heerlijk gevoel is dat toch!
Sorry Fachat, kan je niet helpen, zit ook op kantoor en daar is msn geblokt.

Meis, hoe hou je het vol met zulke nachten, en dat is nog een goede nacht van Ole ook.

Finn is een avondmens (heeft ie van zijn papa), hij weigert voor 22 uur te gaan slapen (vinden we niet zo erg, want dan zien we hem tenminsten nog even 's avonds). Vanmorgen sliep hij op mijn schouder verder toen ik hem uit zijn bed viste.

Icke, hoe gaat het met je to do lijst? Ik wil niet eens aan die van mij denken, voorlopig alleen maar even een zakelijke lijst wat te doen voor de vakantie.

Ik vind dekbedjes ook zo leuk. Alleen vind ik zelf een slaapzak beter voor Finn, dus dat is ook het enige dat hij krijgt. Daar ligt hij relatief strak in, en ik weet dat er niks verkeerd kan gaan, hij kan zijn bed niet uitkruipen bijvoorbeeld.

Gaaf dat je de overtrekken zelf maakt, ik wou dat ik iets meer crea bea was.

Muis, hoe is het met Steijn? Is hij erg verkouden of valt het mee?

Zonnebloem, wij zijn ook hard aan het duimen dat alles goed gaat. In ieder geval positief dat de groei nu goed gaat. Ben je nu onder controle bij een gyn? Doen ze vaker echo's?

Compli, haha ik zie je al lopen met je zakjes. Gelukkig is dei regel nog niet ingevoerd voor katten. Hoe is het met de katten? Staan die nog naar buiten te kijken, of mogen ze inmiddels al naar buiten?

Was net ff bij de apotheek, even alvast wat spullen voor vakantie gekocht. Vroeg om proefpakketjes melk en kreeg een stuk of 10 pakketjes brei mee. Joepie, erg handig voor vakantie. Vanmiddag zou ze ook weer melk hebben (gaat ze ff bestellen).

Lunchpauze is voorbij, kom later wel weer aanwaaien.

De oplossing voor T's eetprobleem! Smiddags zijn groentehap!!!

(goede tip icke,buitenmeis!)

Hij heeft net zonder mokken 200cc witlofprut+een danoontje gesmikkeld!!
Goed zo Tommy! Zo mag ik het zien!

Framboosje, wat leuk dat je de baby voelt! Ik kan ook nog niet de kleertjes van Steijn en Hugo weg doen; het voelt inderdaad alsof ik dan een stukje van ze weg doe. Dramatisch? Welnee! Mijn moeder heeft ook nog een hele berg kleertjes liggen van toen mijn zusje en ik klein waren en ze kan het nog steeds niet weg doen. Volgens mij hoopt ze op een kleindochter, zodat zij de kleertjes mooi aan kan doen! Ik denk het niet. Het is wel heel erg jaren 70 allemaal. (toen best leuk, nu niet!)

Steijntje is niet meer verkouden. Ik snap het niet! Gister was hij zo snotterig en vandaag is hij weer helemaal zijn lieve, berige zelfje.

Hee, de postbode.
muis, dan had steijntje vast een kort variantje van het verkoudheid virus! Ze hangen op dit moment allemaal in de lucht dus dan heb je dat.....:)

Mijn moeder heeft ook nog bijna alle kleertjes van mij bewaard...Ik denk dat ik haar achterna ga straks!

Nog leuke kaarten bij de post???
Framboosje: wat fijn dat het eetprobleempje is opgelost!!

Icke: hoe staat het met je enorme to-do-list? Wat slaapt Ruben overdag goed zeg! Wordt hij tussendoor ook niet wakker?

Ik be bevroren van het ritje van mijn werk naar huis. Brrrr...wat is het koud!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven