***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik zwaai even! Met een vriendinnetje gaan borrelen en nu heb ik een kater... Irritant.
Lara! Net als Xaal een kater? (Heel erg, maar ik wou dat ik weer eens een kater kon hebben. Nu heb ik er wel eentje, Sjors, maar dat is niet gelijk aan een avondje uit!)

Wij zijn net naar de kinderboerderij geweest en het was gezellig! Zowel Steijn als Huug heeft een half kinderpannenkoekje op! Hugo heeft eindelijk een pannenkoek gegeten! Ik kon me al niet voorstellen dat hij het niet lekker zou vinden...Ook hebben ze beiden netjes (!!!) jus uit een glas gedronken, bijna zonder te knoeien!

En nu ben ik moe.
Wauw wat goed dat ze al uit een glas kunnen drinken. Ik probeer nog steeds de tuitbeker, ze drinkt wel, maar maar mondjesmaat. Vanmiddag had ze toch weer 38.8 dus heb ik maar weer een pammetje gegeven. Gelukkig heeft ze wel lekker geslapen en ik dus ook (bijna 2,5! uur)

Dropneus, is het bij jullie nog droog? Hier is het ineens gaan regenen. Wel jammer, want er komen vrienden langs en ik hoopte dat we buiten konden eten, maar dat zit er niet in.
Micha, gezellig dat je er weer bent!

Mooi filmpje, ik kreeg er tranen van in mijn ogen.

Haha, op de Laratour. Ik wilde bij dze zs heel graag een jongen, ik kon me ook niet voorstellen wat ik met een meisje moest. Nu lijkt me een meisje toch ook wel leuk hoor, dat is ook later gezellig.

Wat lekker dat je ook even hebt kunnen bijslapen Layla. Scheelt een boel he?

Vanmiddag mijn golfles gehad en het ging best goed. Hartstikke leuk ook trouwens. Vriend was de hele dag met Puk de hort op (AH en de zandbak), dus dat was ook wel fijn. Daarna heeft hij mijn band geplakt. Lief!!

Gisteren zou ik eigenlijk met een vriendinnetje gaan eten, maar we bedachten ons dat Nelli Furtado opdtrad en we besloten gewapend met een flesje wit en een flesje rose even te kijken of er nog kaarten waren. Die waren er niet, maar buiten het terrein kon je het ook prima zien.

Daarna nog even de kroeg ingegaan en daar ben ik dus mijn portemonnee kwijtgeraakt (verloren of gerold). Echt heel beroerd, want al mijn passen en mijn rijbewijs zitten er in. Zucht.

Oh eten klaar.
hallo allemaal,

Weer een tijdje niet geweest..pfff. Heb nu ik ziek thuis ben nog minder tijd om achter de pc te zitten dan als ik werk..vreemd!!

Spitsmuisje: Wat leuk dat het waarschijnlijk een jongetje is.

En gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Laat de mensen maar kletsen, dat je onder je niveau gaat werken. Jij vind het toch leuk.. Ik heb er ook af en toe over nagedacht om een baan te nemen die wat minder inspannend is..en waar je de dag afsluit en je hebt niets meer aan je hoofd.

Swissie: Wat vervelend van de creche van Finn. Een slechte communicatie is niet goed.. Hopelijk is er snel plaats op een nieuwe/betere creche.

Je schreef dat je man en jij soms een beetje langs elkaar heen leven..maken jullie wel eens tijd vrij voor jullie tweetjes. Het zou jammer zijn als jullie uit elkaar groeien! Is niet betuttelend bedoeld hoor

Leen: Wat goed dat Luna de blokjes stapelde bij het CB. Kim had met het blokje gegooid en de CB mevrouw was not amused :-)

Het lopen komt vanzelf wel. Mijn zusje was ook een billenschuiver, dat ging nog sneller dan kruipen haha. En opeens stond en liep ze.

Dropneus: Wat balen he als zwanger worden niet zo snel gaat als je wil. Ik werd ook met de maand emotioneler als het niet gelukt was. Wij zijn ongeveer 9 maanden bezig geweest en toen ik de moed had opgegeven en tegen mijn vriend zei 'als het deze maand niet raak is gaan we naar de dokter" was het raak.

Wat grappig dat je de haren hebt laten knippen van Fleur. Kim heeft nog steeds weinig haar. Ze krijgt nu wel steeds meer krullen. Maar knippen, nee nog lang niet nodig

Layla: Wat leuk een meisje, een zusje voor Zahra. Echt leuk 2 meiden. Mijn stiefzusje heeft ook 2 meisjes die nog geen jaar schelen. Ze hebben echt veel aan elkaar.

Hoe is het nu trouwens met de koorts?

Witchke: Las dat Xander niet in bad wil. Kim gaat in het grote bad en vind dat echt geweldig. Als je nu samen in bad gaat met hem, in een stoeltje ofzo? Misschien een idee? Of heb je geen bad?

Lara: Kan begrijpen dat je van de week boos was op je vriend. Jij je verheugd op een avond met z'n tweetjes..pffff.

Micha: Wat fijn dat je zo'n lekker vakantie hebt gehad. Heb je ook echt verdiend!!

Framboosje: Volgens mij heb je nu het ritme met je 2 schatjes toch goed onder de knie. Je klinkt erg positief en relaxed. Wat goed dat Livia en Tommie zo goed geslapen hadden. Kon jij ook even tijd voor jezelf nemen.

Pff ik moet echt wat vaker reageren..het wordt zo'n lang verhaal Sorry!!!

Hier gaat alles goed, met Kim gaat het prima. Ze speelt nu ook heel lief alleen. Soms heeft ze wel driftbuien, maar die waaien ook snel weer over hahah

Oja. Kim slaat sinds een week ongeveer iedereen in het gezicht en lachen dat ze dan doet. Ik probeer streng te zijn, maar het dringt niet echt door. Hoe doen jullie dat?

Ik ga er vandoor, een fijne avond allemaal!!!!
Goedemorgen!
goedemorgen!!!!

Layla, gefeliciteerd met je meisje en muis met je jongetje!!

Irritant is dat, he? Dat iedereen wel een mening heeft over wat het geslacht van de volgende baby zou 'moeten'zijn. Maar, ik moet eerlijk zeggen dat wij een meisje wel heel erg leuk zouden vinden. Al was het alleen maar omdat ik me dan eindeljk kan laten gaan mdet aldie roze tuttendingetjes :-)

Maar, ik denk zelf dat het voor Noah leuk zou zijn om een broertje te krijgen, lekker stoeien samen. Dus, geen voorkeur hier.

Gister naar de kinderboerderij geweest. Vinden noah, maar vooral mama superleuk! Ze hebben hele leuke skelters, waar je samen met je kindje op kan. En verder heb ik er vrijwilligerswerk gedaan, dus Noah mag altijd het kleine flessebokje aaien.

Straks naar de beekse bergen. Ben benieuwd wat Noah daar van vind.

Noah slaat alleen bij een driftbui en dan niet echt bewust, meer uit frustratie. Ik zou Kim gewoon op de grond zetten als ze dat doet en dan streng nee zeggen.

Noah is al 2x geknipt en het is nu weer hoog tijd. Hoewel ik dat langere eigenlijk wel schattig vind.

Mich, fijn dat je een leuke vakantie het gehad.

Hier wordt vooral met de blokken gegooid, die vind je dus ook overal terug, maar nog niet in de koelkast, die krijgt ie nog niet open.

Fijne dag iedereen!

Katers weer vertrokken hoop ik?
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Wij zijn eigenlijk nog niet streng met Robbie. We zeggen gewoon (rustig, anders gaattie huilen) en halen 'm weg bij de situatie. Als we boos worden raakt hij compleet overstuur, en da's ook niet de bedoeling. Nou is hij ook meestal erg lief en hebben we het huis een beetje op hem ingericht. Geen salontafel (we hebben ook een hond met een staart ) veel kruipruimte en weinig dingen waar hij niet aan mag komen. Dus we maken het ons lekker makkelijk en laten hem spelen. Tot nu toe heeft dat aardig effect, want hij loopt al een stuk minder achter met zijn ontwikkeling!

Ik ben blij dat ik niet meer naar het CB hoef. Wij doen daar hier niet aan Robbie groeit, ontwikkelt zich, eet en slaapt goed, en kan trouwens ook blokjes stapelen (en bekertjes) dus we vinden het wel best. Maar ik heb begrepen van ons CB in Enschede dat als we niet meer zouden komen dat er dan een vermerk in Robbie's dossier zou komen te staan.. We hebben ons dus netjes afgemeld.

Micha, leuke foto's!! Ik heb ook zo'n zin in vakantie, nog 3 weekjes en dan gaan wij ook een week weg!
Moggel!

Xaloy, wat is een vermerk? Robbie is een superkindje! Ik vind het nog steeds zo knap van hem dat hij zich zo door de meningitis heeft geslagen!

Hugo en Steijn stapelen trouwens ook blokjes, maar nog niet altijd even recht op elkaar. Volgens mij zijn het echte knulletjes: dol op Duplo en ze doen maar al te graag A. na! Ik ben er achter gekomen dat ik echt een vrouw ben: nul technisch en ruimtelijk inzicht en ik vind het moeilijk om iets te bouwen van Duplo. (ja, dat kan. Ook als je 31 bent)

Ik ben trouwens erg nerveus. Ik had het gister niet verteld, maar we hebben het huis der huizen gezien. Totaal onpraktisch met kinderen, maar dat geeft niet. Wij zijn onpraktisch, dus het past bij ons! Ik ben dus stimpel-stompel-stapel verliefd geworden, maar ik ben bang dat het al verkocht is. Morgenochtend rond een uurtje of negen gaan we aan de slag met de makelaar, dus ik vraag aan jullie of jullie echt allemaal heel erg aan ons willen denken en hopen dat wij dit huis gaan kopen!

(Ben zelfs zo nerveus, dat ik er niet van kon slapen vannacht)
Xaal. vast nummer staat op de msn!
Een aantekening. Sorry, dat was een germanisme

Robbel ligt in bed, zat alweer op een onlogische tijd te gapen en te staren, maar wil nu toch geloof ik niet slapen. Even afwachten maar.
Goedemorgen! Lekker uitgeslapen vanochtend. Fleur lag gisteren pas om 22 uur in bed, dus was vanochtend nog helemaal op. Fijn voor papa en mama. Maar dat zal dinsdag wel weer wennen worden als ze naar de opvang gaat.

We hebben het gisteren idd niet droog gehouden met de bbq, maar met de partytent (die overigens wel op instorten staat0 en de parasol hebben wel het toch heel gezellig gehad buiten. De kinders, 4,2 en 1 hebben lekker binnen rond gerend en zich ook prima vermaakt. Het jongetje van vier was bang van onze vijver omdat er een hele grote vis naar boven kwam toen hij ze wilde voeren. Zo schattig!!! Hij liet van schrik het hele bakje met voer vallen.

Muis: Ik zal aan jullie denken morgen! Spannend hoor! Wat is er niet praktisch aan het huis? En waar val je dan wel voor, veel sfeer?

Xaloy: Robbie doet het echt goed he! Het is echt deeeee kanjer van dit forum. Ben zo blij voor jullie dat ie alle ellende zo goed te boven is gekomen.

Draak: Noah heeft ook wel een flionke bos haar he! Fkeur is gek op jongetjes met veel haar. Haar vriendje van d eopvang heeft een grote bos krullen. Ook zooooo lief.

Lara: Is het nu weer een beetje goed met je vriend? Hij heeft zo te lezen wel zijn best gedaan...

Layla: Beterschap voor Zahra. Veel slapen is goed, dus ze knapt vast snel weer op.

Yumak: Ik heb het vast gemist (of ik ben het weer vergeten). Waarom zit je ziek thuis? Beterschap he!!!!
Drop, het is een huis uit 1895 met grote ramen en dergelijke. Prachtig dus! Het is net zo groot (of klein) als ons huidige huis, ware het niet dat ons huis heel onpraktisch is ingedeeld. Het Huis waar ik op hoop voelt twee keer groter aan dan het werkelijk is! Daarbij komt dat het in een hofje ligt, midden in het centrum.

Wacht, ik plak wel even de link op de msn!
Ik denk dat je niet meer kunt doen dan streng toespreken Yumak. Puk slaat nooit, maar gooit zit natuurlijk wel eens aan dingen waar hij niet aan mag zitten. Ik kijk hem dan aan en zeg dan streng "nee". Vervolgens gaat hij zijn hele reportoir af van dingen die ik leuk vind (kusjes geven, aaien etc), dus blijkbaar snapt hij wel dat er iets niet goed ging.

Muis: spannend van het huis! Wat is er niet kindvriendelijk aan?

Bluh, moet nog heel veel doen in huis maar ik heb echt geen zin.
Jeetje wat een prachtig huis Muis! Ow geen wonder dat je dat wilt! Ik zie echter ook niet waarom onpraktisch voor kinderen? trappen? Open haard hoef je niet aan te doen, alleen als de kids slapen kan ook hoor :-) Op de foto's is het trouwens ook erg mooi ingericht. Maar ik mis kleur in dat huis! Hoog tijd dat jullie er in gaan!

Grappig dat Puk dat doorheeft Lara. Robbie snapt er helemaal niets van en gaat *plof* op zijn kontje en trekt een pruillip en gaat dan heel hard brullen. Wij kúnnen dus niet eens streng zijn want Robbie raakt erg overstuur! Wij denken dat dat iets met de hond te maken heeft. Die krijgt er natuurlijk wel es verbaal van langs ('Néé Bo!! Af! Klaar!) en als we dezelfde strenge toon bij Robbie gebruiken kan hij daar niet tegen. Dus doen we het maar niet want het is echt compleet overtrokken. Hij heeft wel door deze schade en schande geleerd dat hij niet aan de waterbakjes van de hond mag komen (heeft 3 huilbuien als bovenstaande gekost en sindsdien komt hij er nooit meer aan!).
Dank Drop, wij zijn ook erg trots op Bobbel. Had ik al verteld dat zijn ogen ook weer goedgekeurd zijn? Amper meer afwijkingen, terwijl hij die begin dit jaar nog wel had! Afgelopen week was hij met papa bij de oogarts en die was erg tevreden. Robbie lijkt dus inderdaad niets overgehouden te hebben van de meningitis! Hij heeft zich een tijd wat langzaam ontwikkelt, maar zelfs dat is hij hard aan het inhalen. Hij staat soms al los, kan op zijn hurkjes zitten, dus dat lopen zal ook geen eeuwen meer duren. Met gaan zitten was hij 4 maanden 'te laat', met lopen zal hij net op tijd of misschien iets 'te laat' zijn. Hard ingehaald dus
Xaloy, wat goed dat Robbies oogjes het weer goed doen! Volgens mij ontwikkelt Robbie zich fysiek even snel (of langzaam, het is maar hoe je het bekijkt!) als zijn blonde evenbeeld Steijn, grappig!

Het onpraktische aan het huis is dat het aan de kleine kant is voor vijf personen. Aan de andere kant heeft een vriendin van mij met haar drie broers haar jeugd doorgebracht op een klein flatje in een prutwijk en daar heeft ze niets aan overgehouden! Ruimte is mijns inziens dus geen argument, maar voor A. wel. Verder heeft het beneden geen plee, wat me onhandig lijkt als een paar jongetjes zindelijk willen worden. Aan de andere kant gaan ze ook niet dood van een paar keer in hun broekje plassen of een trap op moeten lopen. Verder is er geen bergruimte, maar dat is een goede reden voor me om eens wat spullen weg te mikken! (ben een typische kreeft wat dat betreft: kan niets weggooien , want stel je voor dat ik het ooit in de verre toekomst nog eens nodig heb?)

De inrichting lijkt op die van ons! Ons oude huis was een bonte boel, maar toen ik zwanger was van Steijntje en Huug wilde ik ineens alles wit! We zouden dus bijna niets aan het huis hoeven te doen, behalve een nieuwe vloer er in fietsen en de plaats achter opknappen.

Snotdorie, dit is gewoon mijn huis!!! (Het is trouwens het huis waar ik een keer zou gaan kijken, maar de makelaar deed niet open!)
Wat een prachtig huis!
Kan je geen plee laten plaatsen dan? Is meestal niet zo erg moeilijk hoor, je hoeft alleen maar een waterafvoer ergens te hebben. Geen bergruimte hebben wij ook. Héérlijk! Geen rotzooi meer!
dames, man en ik schamen ons voor onze zoon!

Hij is een schat en steelt echt alle harten van volwassenen. Maar bij andere kinderen is hij rambo, gemeen irritant en een rotjong!

Zo, ik heb gezegd.

Gisteren overdag een BBQ in een zwembad. Daar waren een paar andere kinderen en Finn is vanuit de creche gewend om (als kleinste) zijn plaatsje te veroveren. Nu duwt hij andere kinderen dus echt nogal hard opzij. Een meisje van 3 durfde niet eens bij hem in de buurt te zijn. Ok, ik vond het zelf nogal een irri meisje, want zoooo sterk is hij nu ook weer niet, en bang voor Finn hoef je niet echt te zijn, maar de eigenschap en gewoontje van wegduwen vind ik niet fijn.

Zijn vriendje van 1 was er ook, en die had duidelijk minder problemen (ook een creche kindje), maar het feit dat hij mensen wegduwt vind ik erg vervelend. Nee zeggen en weghalen lukt niet, want hij loopt gewoon terug en doet het weer. Oki ik vind het beter dat hij niet bang is en een duwtje geeft dan dat hij als dat meisje achter de rok van mama gaat staan (of naar Finn toe als die in zijn campingbedje vaststaat), maar toch.

Jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel.

Oeps, alarm, het is mijn beurt.
Muis wat een heerlijk huis zeg! Helemaal mijn stijl. Ik zou het liefst de meubels erbij overnemen. SCHITTEREND!

Moet vandaag ff een electronisch foto frame installeren. Hebben we (onze afdeling) vorige week van een oude investerings relatie gekregen. Leuk leuk leuk, ik ben dol op de foto's van mijn mooie jongen, dus als ik ze de hele dag langs kan laten komen vind ik dat heerlijk.

Xaloy, wat heerlijk dat alles zo goed gaat met Robbie, super zeg!

Yamuk, jeetje mevrouw van Cb not amused? Hoort het gooien niet ook bij de ontwikkeling? Ik vind gooien ook niet leuk, maar leer er meteen bij dat hij de dingen moet opruimen.

Heb trouwens het idee dat Finn nu al aan zijn terrible two's begint met zijn duwen, idd blokjes weggooien, eten weigeren en wat dan ook.

Daarover gesproken, ik ga weer even proberen wat bij die kleine naar binnen te krijgen. De laatste paar dagen gaat het weer goed.
Muis: mooi huis!!! Zo'n huis zou ik ook wel willen, maar dat kunnen wij helaas echt never nooit niet betalen ...

Maar ik ben heel tevreden nu hoor. Geen mooi oud huis, maar wel lekker de ruimte hier en dat is ook heel fijn. En een man die ambtenaar (dus geen mega salaris, maar wel heel goed) is, is ook wel fijn want hij heeft veel vrije tijd.

Xaloy: Volgens mij doet Robbie al meer dan Fleur doet hoor!!! En ik heb niet echt het idee dat ze achterloopt qua ontwikkeling. Ze doen het allemaal op hun eigen tempo. Fleur kan nu gaan staan en gaan zitten. Lopen aan twee handjes (aan 1 handje vindt ze doodeng en daarom doet ze het niet) Hier gaat het nog wel even duren vorodat ze los gaat staan en gaat lopen. Ze is overal heel voorzichtig mee.

Ons kleine moppie ligt nog in bed. Ze is vanochtend maar een uurtje op geweest. Vanmiddag om twee jaar hebben we een feestje van dat jongetje dat onze vissen eng vond (hij wordt vandaag 4) en hij heeft een zusje van twee. Dan heeft ze vanmiddag lekker veel energie om daar in de tuin te ravotten. En dat is dan weer fijn voro papa en mama :-)
Hihihi Finn een Rambo? Ach, dat gaat vast wel weer over hoor. Zahra is ook wel een beetje zo, dat komt denk ik door het kdv, ze laat geen speelgoed afpakken door een ander kindje als zij ergens mee bezig is. Ik ben wel blij dat ze een beetje assertief is hoor.

Spitsmuis, dat huis ziet er heel mooi uit, maar ik kan me de bezwaren van A. wel een beetje indenken. Ik vind bergruimte toch wel handig (hebben wij nu ook niet dus ik mis het echt), maar je hebt in ieder geval wel een vliering. En het is wel zo, je wordt gedwongen om meer weg te gooien wat je niet meer gebruikt.

Verder heb je 4 slaapkamers, dat zou betekenen dat je geen extra kamertje meer hebt, maar goed, dat hebben wij straks ook niet. Als we logées krijgen wordt het improviseren, gelukkig komt dat niet al te vaak voor.
Ze woont in de binnenstad van Delft, er zijn vast veel hotels daar :-)

Robbie zit naast mij te poepen. Hij loopt helemaal rood aan!
Er liggen nu blokjes in de wasmand en in de kast.

Het regent en papa is aan het werk, merken jullie mijn enorme verveling? Robbie is lief en grappig enzo, maar heb geen zin om de hele dag blokjes te ruimen en huishouden te doen!

Swiss, Robbie is erg slaperig vandaag, anders had ik je gebeld.

Oh jee, hij kan ineens bij de vensterbank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven