***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Nou Ole is weer beneden.

Muis, ik kan het ook geen roepen noemen wat hij doet, het is echt schreeuwen alsof zijn leven ervan afhangt, huilen en aan zijn bed schudden zodat die begint te stuiteren.

Hoe lang laat jij hem dan roepen? Na 20 minuten vond ik het nu echt wel genoeg, het werd ook niet minder, meestal, idd aan de kreuntjes te horen valt hij op een gegeven moment wel in slaap. Maar de afgelopen weken? Echt niet!
Drukke dag, dus ik zwaai even. Misschien tot vanavond!
Fach, ik ga elk kwartier naar Hugo toe en zeg tegen hem dat hij geen grote jongen kan worden als hij niet gaat slapen. Ik geef hem dan een aai over zijn bol en dat is het. Maar goed, Hugo ligt niet te gillen (heel soms wel), maar tettert vrolijk "mammaaaa" door het huis!

Laar, zwaai!

De jongens lagen om 18:45 in bed! Zo vroeg is het in tijden niet geweest! We gingen op de gebruikelijke tijd eten, maar ze waren na een kwartier al helemaal klaar. Alle bordjes, inclusief de kwark, waren leeg en ze hadden hun buikjes rond gevroten. Eerlijk? Ik vind het heerlijk dat ze eens voor zevenen in bed liggen! (overigens hou ik wel heel veel van ze en was het heel gezellig met ze vandaag, maar ik ben aan het einde van de dag finaal afgeknoedeld)
Allemaal bedankt voor de tips, maar waarschijnlijk ga ik met Xander toch naar het centrum. We hebben hierover een gesprek volgende week woensdag. Ik hoop dat we mogen komen. En anders ga ik zeker van jullie tips gebruik maken !

Muis wat een actieve dagplanning heb jij met de jongens zeg !

Ik ga volgende week weer zo een belangrijke test hebben, dit maal van Windows XP. Ik wou het nog een weekje uitstellen, omdat ik vandaag maar net gedaan had, maar de instructeur wou me geen uitstel geven. Het moet dus dinsdagochtend gebeuren. Woensdagochtend heb ik ook nog een belangrijke test van Frans, woorden in het vrouwelijk en meervoud omzetten. Hiervoor ga ik elke dag een kwartiertje leren, en dan lukt het mij wel (heb hiervan al een basis).
Zo, Meisje is weer thuis. Ze is nog steeds ziekig, maar wel stabiel en mag thuis verder uitzieken. Ze krijgt nog een paar keer een spray en we moeten haar neus goed blijven spoelen en dan zou het met een dag of 4 a 5 ver over moeten zijn.

Swiss, doe je wel rustig aan meid. Je kan beter nu je rust nemen dan dat je over een tijdje ineens instort hoor!

Muisje, wat schattig dat ze elkaars namen zeggen!

Daan is nog niet zover hoor, die brabbelt alleen wat. Hij kan eigenlijk nog helemaal niet zoveel zeggen, maar dat zal vanzelf wel komen...kan niet anders als ie ook maar een beetje van mijn genen heeft gekregen!

Yumak, gefiliciteerd! Is het de eerste keer dat je tante wordt?

Wat hebben jullie een drukke dag-indeling als ik dat zo zie, Daan heeft nooit een speel afspraakje, we kennen eigenlijk niemand met kinderen dus speel ik meestal met hem.

Soms vind ik dat wel sneu voor hem, hij speelt wel graag met andere kinderen namelijk als we dan eens ergens heen gaan.

Ik maak ook niet echt zo makkelijk contact met andere moeders in bijvoorbeeld de speeltuin..ja, wel een kletspraatje enzo, maar echt verder komt het niet, doen jullie dat wel?

Ik heb een dilemma dat ik even aan jullie wil voorleggen; ik kan kiezen uit 2 banen (luxe!) en ik kan niet kiezen welke!

Baan 1- 24 uur, dagen in overleg, groot internationaal bedrijf in ingenieursbranche, leuk werk waar ik bekend mee ben, weinig uitdaging, leuke mensen, vast omlijnde taken, team van middelbare leeftijd, geen werkdruk.

Baan 2- 32 uur, dagen in overleg, internationaal bedrijf in technische branche, leuk werk, gedeeltelijk nieuwe taken waar ik onbekend mee ben, grote uitdaging, verantwoordelijkheid, jong team, grote werkdruk.

Financieel biedt baan 2 meer, maar dan moeten we ook een dag meer kinderopvang regelen. Ik twijfel ontzettend!

Had ik geen kinderen gehad dan had ik meteen voor baan 2 gekozen, maar ik denk nu dat ik misschien teveel van huis ga zijn en er is een grote werkdruk (wat ik over het algemeen erg fijn werken vind trouwens.), maar de uitdaging trekt me wel heel erg aan.

Kies ik voor makkelijk en rustig en meer tijd voor de kinderen of voor uitdagend en wat meer financiele vrijheid, maar wel minder kindertijd.....help!
Lievelust, wat fijn dat meisje weer thuis is, hopelijk is ze snel weer helemaal beter. Wat een luxe zeg, kiezen uit 2 banen. Ik weet niet waar ik voor zou kiezen, misschien toch voor baan 2 ondanks dat er meer werkdruk is? Een baan waar weinig uitdaging inzit ben je misschien weer snel zat. Ik vind het echt moeilijk, ook omdat je nog niet weet hoe de combi werk met 2 kinderen ipv 1 gaat verlopen.

Fachat, wat een drukke dagindeling heb je met 2 kinderen, ik word nu al moe hihi. Ik heb vandaag ook een drukke dag gehad. Vanmorgen Zahra weggebracht naar het kdv, daarna naar het zh voor controle, daarna even langs het werk om wat te printen en te kopiëren (voor de belastingdienst). Daarna moeder opgehaald (mijn vader is grieperig dus die kon haar niet brengen) want die zou de zoom in mijn gordijnen maken (was losgegaan), daarna eten gekookt voor man en samen met moeder boodschappen gedaan, moeder thuisgebracht en even een uurtje op de bank gelegen. Daarna Zahra opgehaald in het kdv en eten voor ons opgewarmd. Na het eten Zahra in bad gedaan (had overigens een enorme poepluier brrrrrr was enorm doorgelekt in romper, maillot en broekje), fles melk gegeven en om 7 uur lag ze lekker in bed. Ik ben nu moeeeeeeeeeee!

BM, mooi kaartje!
Lievelust, wat fijn dat meisje weer thuis is. Hopelijk knapt ze nu snel op.

Witch: Volgens mij heb je zo een hele lijst activiteiten om te doen als je even niet goed weet wat je met X kan doen. En zoals Lara al zei... Google is je beste vriend.

Layla: Voel je nog helemaal niets van een naderende bevalling? Het wordt nu wel spannend hoor.

Swissie: Kalm aan meisje. Hopelijk heb je dit weekend met B genoeg afleiding zodat het heel snel dinsdag is.

Muis: Heel hartelijk bedankt voor het mooie cadeautje! En natuurlijk mag je een keertje langskomen op kraambezoek. Zou het heel leuk vinden! Maar ik hoop voor je dat het niet hoeft omdat je dan zelf lekker snel in het kraambed ligt. Komen wij gewoon weer een kijkje in Delft nemen.

Leuk dat jullie het kaartje mooi vinden. Wij zijn er ook heel blij mee.

Hier gaat alles verder lekker. De kraamtijd is veel rustiger dan bij Koen. Tot nu toe minder bezoek, maar ook omdat alles al veel meer bekend is. Het badderen en kleden enzo hoef je niet meer te leren. Wel is het weer wennen met zo'n heel kleintje. En dan hebben wij niet eens een echt kleintje.

Gijs was vandaag alweer terug op geboortegewicht en doet het echt lekker. Hij is nu ff niet zo blij. Ik ga hem redden en spreek jullie snel weer.
BM, wat een origineel kaartje, leuk!!

Witchke: kun je dan niet een paar dagen centrum doen en een paar dagen thuis? Het is ook goed om te leren de dagen met Xander gezellig door te brengen toch?

LL: ik zou voor baan 2 kiezen. De kinderopvang is voor Daan denk ik alleen maar leuk, dus dat hoeft je niet af te schrikken denk ik.

Ik denk dat je heel eerlijk naar jezelf moet kijken. Voor sommige mensen is werk niet meer zo belangrijk en anderen halen daar juist vele voldoening uit. Als het binnen mijn fysieke mogelijkheden zou liggen zou ik ook graag meer werken (de uitdaging heb ik gelukkig wel), maar ik ben me ervan bewust dat dat niet voor iedereen geldt.

Ik zou het moeilijk vinden me te blijven motiveren in een baan die me niet voldoende uitdagingen zou bieden. Je moet je ook afvragen of jij het redt om meer uur te werken, in combinatie met 2 kinderen (kan je vriend bijvoorbeeld genoeg doen in huis?). Heb je daar wat aan?

Muis, jeetje wat een makkelijke slapers heb jij toch, dat viel me de vorige keer al op. Bij Puk werkt jouw truuk niet hoor..., hij zet het op een gillen en houdt dat uren vol (helaas).

Swissie, red je het nog een beetje, of zit je veel te piekeren?

Vanavond een filmpje gekeken met een vriendinnetje en was erg gezellig. Puk wilde alleen eerst niet slapen, maar bleek een fles te willen. Gek joch, want het is de tweede al deze week en hij had prima gegeten. Vast een groeispurt ofzo.
*Yep, ik ben weer eens wakker. Vertel zo waarom*

BM, fijn dat je het cadeautje leuk vindt! Steijn en Hugo hebben het met zorg voor Gijs uitgezocht! (en met wat bemoeienis van mams)

LL, ik weet niet wat ik zou doen. Het zou er voor mij heel erg vanaf hangen hoeveel je vriend kan doen in huis en hoeveel hij thuis is. Gevoelsmatig zou ik (tijdelijk) voor baan 1 kiezen, juist omdat je twee kleintjes hebt. Ik denk dat het met 1 kind makkelijker is om er een drukke baan naast te hebben dan met twee kinderen, maar ik heb al tijden niet meer gewerkt en kan er weinig over zeggen.

Lara, Steijn en Hugo zijn sowieso heel makkelijke kindjes! Ik hoop dat Ernie net zo relaxt wordt als zijn broertjes, want dan is het hebben van drie kinderen onder de twee jaar niet zo moeilijk.

Witch, zou je het niet leuk vinden om een paar dagen alleen met Xander op te trekken dan? Ik merk bijvoorbeeld aan Steijn en Huug dat zij het heel prettig vinden om een dagje met moeders te "chillen" als we een paar drukke dagen achter de rug hebben. Ik ken Xander niet, maar hier hoef ik de jongens echt niet heel de dag bezig te houden. Sterker nog: ze houden mij bezig! Ze geven zelf aan wat ze willen: boekje lezen, dansen, rommelen en noem maar op. Ik bepaal verder de dagindeling, maar ik kan vaak zat met de Marie-Claire op de bank hangen terwijl zij wat aan het doen zijn. (moet wel met een oog in de gaten houden dat er geen rare dingen gebeuren, maar daar zijn het kleintjes voor)

Zowel Steijn als Hugo heeft vannacht overgegeven en nu ben ik dus wakker. Ik lag net zo lekker te snurken toen A. met een huilend en stinkend Steijntje de slaapkamer in kwam. Geeft niets! Ik heb Steijn bij me genomen en A. is zijn bedje schoon gaan maken. Steijn is na 20 minuten weer naar bed gegaan en ik kon ook weer verder slapen. Om half twee werd ik wakker van een hysterisch krijsende Steijn en bleek hij weer overgegeven te hebben! Hup, Steijntje weer bij moeders in bed en we doezelden (en boerden) even verder, toen Hugo gillend in zijn bedje lag. Kruimeltje had dus ook overgegeven en alles zat onder! A. is weer alles schoon gaan maken en Hugo lag intussen ook bij me, om vervolgens weer op mij en Steijn over te geven. Lekker! (gelukkig is het van je eigen kinderen lang niet zo vies als van anderen!)

Nu liggen al mijn mannen weer te slapen, maar ik ben klaar wakker. Ik heb al het vieze spul maar even in de wasmachine gegooid en ik hoop echt dat niemand tot het ontbijt wakker wordt...
Oh LL, vergeet ik helemaal te zeggen dat het fijn is dat Meisje weer thuis is! Trok je het een beetje met Daan en een baby in het ziekenhuis?
Grappig, ik zou dus metéén voor baan 1 kiezen nu :-) Maar dat komt omdat ik drukke banen met veel werk druk meer danzat ben even :-)

Jeetje wat een kotserij bij jullie Muis. Kan je bijslapen vandaag?

Swiss, ik wilde eigenlijk voorstellen langs te komen dit weekend, maar heb nu ineens allemaal plannen waarvan ik niet wist dat ik ze had (die dus Compli gemaakt heeft). Maar ik kan eventueel nog zondagmiddag langs komen. Vind je dat gezellig? KAn je?
He bah, wat een rotnacht! Hopelijk slapen ze nog even lekker verder Muis.

Ik doe momenteel even een moord voor een babykamer in gehoorafstand van mijn slaapkamer, zodat ik geen babyfoon meer nodig heb. Puk was erg onrustig en heeft denk ik wel 5 keer heel even gehuild vannacht. Ik hoefde er niet heen, maar werd wel wakker, omdat de babyfoon (die al op de lichtste stand staat) af ging.

Oh, bedenk me nu dat ik dat ding natuurlijk ook buiten mijn kamer kan zetten. Dat doen we vanavond maar eens.

Ik heb hem om 7 uur nog even rechtgelegd en hoop stiekem dat hij tot acht uur slaapt. Even koffie drinken.
Goeiemorgen,

Muis nachtbraakster, ik hoop echt dat je weer een beetje normaal kunt slapen als Enie er is hoor!

Daan mocht niet mee naar het ziekenhuis ivm besmettingsgevaar van de andere kinderen op de afdeling, dus die was een paar dagen bij mijn schoonouders. Erg fijn, dat geeft even een stuk rust, anders is het zo'n geren en geregel met wie er thuis moet zijn en wie er in het ziekenhuis is.

Bedankt voor jullie wijze raad, ik moet het dit weekend beslissen en a even alle voors en tegens op een rijtje zetten...ik vind het allebei erg leuk en er is niet echt een duidelijk plus of minpunt aan beide banen helaas, anders wist ik het wel.

BM, bedankt voor het kaartje, Ziet er heel leuk uit! Ik vond de kraamtijd ook een stuk rustiger als de eerste keer, erg fijn wel, meer tijd en minder zenuwachtig.

Mich, hoe is het met jou?

Layla, jij hebt ook drukke dagen zeg, als ik dat zo lees. doe je wel een beetje rustig en neem de tijd voor jezelf hoor...nu kan het nog!

Morgen is je uitgerekende datum toch?
Chance, hoe is het met Luna, is ze alweer wat opgeknapt?

Xaloy, wat irritant dat het niet lekker loopt op je werk trouwens, heb je wel aangegeven dat het niet gaat en willen ze daar wat

aan doen?

Je had laatst een gesprek toch, bij PWC, hoe is dat gegaan?
Lievelust, ja hoor. Ik heb sinds maandag een administratieve hulp. Maar dat verandert niets aan het feit dat ik mijn cheffin een kutwijf vind... Dus hoop ik dat PWC mij wat kan/wil aanbieden. Volgende week 2de gesprek. Duimen maar.
Het is wel een opluchting om es te schrijven dat ze een Kutwijf is. Een Kutwijf.

:-)

Sorry voor de taal!
quote:Xaloy schreef op 15 november 2008 @ 09:29:

Het is wel een opluchting om es te schrijven dat ze een Kutwijf is. Een Kutwijf.

:-)

Sorry voor de taal!

En nu in het schweizerdeutch! (hoe schrijf je dat eigenlijk)
Goedemorgen,

LL, fijn dat meisje weer thuis is!!

Ik ga ff naar een vriendinnetje, tot later.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Lucht uw hart hier maar in alle talen hoor =)
Morgen!

Xaloy; wat kan dat opluchten he! Zal voor je duimen dat het tweede gesprek positief verloopt!

Lievelust wat fijn dat het weer beter gaat met meisje. Ik zou (denk ik) voorlopig voor baan 1 kiezen. Meer omdat je niet weet hoe een drukke baan te combineren is met 2 kindjes. 32 uur per week werken lijkt mij met 2 kindjes behoorlijk zwaar, al staat daar iedereen weer anders is. Moeilijk hoor, succes met kiezen!

Muis; bah wat een nacht! Hebben de jongens iets verkeerds gegeten ofzo? Hoe is het nu met ze?

Micha hoe gaat het bij jou?

Lara heb je nog in alle rust kunnen genieten van je koffie?

Met Luna gaat het gelukkig beter. Ze heeft geen koorts meer. Wel eet ze nog steeds slecht 's avonds. Ik kreeg er gisteren echt geen 1 hap in! En ze slaapt ook veel meer. Ze was vanochtend pas om kwart voor 9 wakker en ligt er nu alweer in!
Oh zie nu pas dat ik nog helemaal geen datum heb doorgegeven dat Muis gaat bevallen. Het wordt 2 december denk ik!
Zal eerst ff prberen te reageren.

LL, wat heerlijk dat Meisje weer thuis is! Lukt het een beetje om haar de medicijnen te geven?

Luxe zeg, dat je kan kiezen uit 2 jobs. Op basis van de beschrijving lees ik dat eigenlijk je voorkeur ligt bij baan 2.

Is het mogelijk om eventueel vanuit huis het een en ander te doen? Bijvoorbeeld zoiets als wat ik doe, 3 dagen kantoor 1 thuis?

En hoe is het met evt zieke kids?

Mijn voorkeur zou ook baan 2 zijn, uitdagend werk is leuk, en bovendien lijkt het me leuker met een jong team te werken.

BM, fijn dat de kraamtijd zo lekker verloopt en dat Gijs zo makkelijk is. Hoe gaat het met Koen en Gijs samen?

Muis, jeetje wat een nacht weer. Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen bijslapen. En dat je vandaag misschien ook een beetje kunt slapen. Enig idee waarom de jongens ineens zo moesten overgeven?

Lara, welke film heb je nu uiteindelijk gekeken?

Xaloy, schrijf maar lekker van je af hoor. Ik ken je gevoel wel, ik heb ook een jaar lang met een rot baas gewerkt, dat vreet vreselijk veel energie. Fijn dat je de 2e ronde ingaat.

Ik zou het op zich heel erg gezellig vinden als je morgen langskomt. Het enige is dat we vandaag allemaal aan het kwakkelen zijn. Finn is vreselijk verkouden en wij hebben allebei ook al behoorlijke keelpijn.

Dus laten we ff kijken hoe het morgen gaat.

Tja, dan ff ego. Gisteren dus naar het ziekenhuis geweest. Nou die hechtingen zitten er nog in (teveel risico dat de wonden nog opengaan, omdat er veel druk op komt bij bewegen).

Toen kwam de hoofdarts van de afdeling plastiche chirurgie die een gedeelte van de uitslag had (geen idee dat hij dat zou hebben). Er was wel een vreemde cel gevonden, maar dacht dat alles ok was. Maar als de onkologische afdeling er anders over dacht hoor ik dat dinsdag wel.

Wat een eikel! Gelukkig heb ik het rapport meegekregen, dus ik kan me een heel weekend bezighouden met onderzoek naar de bevindingen. In ieder geval zijn de resultaten van het klieronderzoek niet heel slecht (joepie). Maar de klier is ook niet helemaal schoon. Ze hebben een geisoleerde cel gevonden die zowel goed- als kwaadaardig kan zijn. Omdat de cel geisoleerde is heeft hij weinig kans op verdere uitzaaiing. Dit laatste heb ik dan weer van internet.

Aan de ene kant vind ik het zwaar beroerd dat die vent het zomaar vertelde, zat er met mijn hoofd echt niet bij, aan de andere kant kan ik me nu wel goed voorbereiden op vragen voor dinsdag.

En ik moet nog resultaten voor een andere moedervlek, bloed en longen.

Conclusie, we hebben gisteren een flesje bubbels gedronken. Geen champagne, want de uitslag was niet helemaal goed, maar toch bubbels, omdat de uitslag ook zeker niet slecht was.
LL, fijn dat meisje weer thuis is.

Layla hoe voel je je, met de bevalling in het vooruitzicht, mag de kleine van jou part al komen?

Swiss : veel sterkte dinsdag

Op msn weer kutnieuws ... waarom stopt dit niet ...
Ha Swis, dat is toch een beetje goed nieuws? Ik hoop voor je dat het dinsdag nog veel beter nieuws zal zijn!

Xaloy, werken voor een kutwijf is verschrikkelijk. Ik heb het ook ooit eens gehad en het vrat me toen echt op! Wanneer heb je het tweede gesprek bij PWC?

Chance, wat fijn dat het met Luna beter gaat!

Tja, ik heb er echt mijn hersens voor zitten kraken, maar ik snap niet waarom de jongetjes zo misselijk waren vannacht. Ze hebben geen eten gehad dat over de datum was (let ik altijd heel erg op), maar wat is het dan wel? Ik heb geen idee...

A. heeft me laten slapen vanochtend, maar ik werd wakker omdat ik echt een heel bizarre droom had. Ik droomde dat Hugo dronken was (??) en dat iedereen daar heel erg om moest lachen, maar ik kon alleen maar huilen! Bizar. Ik werd dan ook huilend wakker (je bent zwanger of niet) en ik moest echt even bijkomen.

A, gaat straks naar de kapper, want ik geloof dat hij mijn werk niet zo mooi vind. (ik knip wel eens zijn haar, ja) Nu baal ik, want ik wilde eigenlijk wat nieuwe kleertjes kopen voor Hugo! Huugje heeft een enorme groeispurt de laatste tijd: maanden heeft hij maat 74 gehad, maat 80 was hij zo uit en maat 86 wordt nu ook krap. Steijntje past nog makkelijk in 86 bovenkleding, maar Hugo ziet er echt een beetje armoedig uit met zijn te korte spijkerbroek en te strakke shirt.
Ja, het is idd een beetje goed nieuws. Vandaar ook die heerlijke bubbels. Als we dinsdag goede resultaten krijgen gaan we echt aan de champagne.

Dinsdag spreken we met de onkoloog, die heeft tenminsten echt verstand van zaken!

Snel kunnen die jongens ineens groeien he. WIj hebben Finn net in een slaapzak gelegd van 90cm, nou die past eigenlijk niet meer. Snel even de grotere slaapzakken wassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven