***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ook hier, vers uit bed en het eerste wat gebeurt is computer aan voor nieuws. Ik hoop dat Robbie de nacht goed doorgekomen is en de koorts eindelijk eens echt gaat zakken. Dat zou al een hoop paniek schelen hé. En nog mooier als ze er achter komen wat Robbie nu zo ziek houdt.. Ik duim door..

Xaloy en Compli, nu al ruim een week zo in de zorgen en het 'gewone' leven op halt. Hier gaat het wel door maar jullie zijn ontzettend veel in mijn (onze) gedachten. Kan weinig anders doen dan jullie sterkte te blijven wensen, maar mocht er toch iets zijn, vooral zeggen.

Goldielocks, nu weet ik zeker dat je bent wie ik al dacht ( en grappig ondanks de situatie, ik hoor je taaltje in je berichten ) . Ik vind het ook heel bijzonder om de oude bekenden weer te zien. ( jij en lic, nef, its en olijf ) Dat je elkaar op zo'n moment dan toch weer weervindt. Dat geeft toch een warm gevoel. Alles goed met jullie en je meiden? Ik weet helaas nog steeds niet hoe ik tekst in een (zachter) kleurtje kan krijgen anders had ik het ook gedaan hoor.
hmmm, nog geen nieuws...laten we maar weer hopen op geen nieuws, goed nieuws. Ik ga nu weg en ben de hele dag op pad. Hopelijk als ik vanavond terug kom beter nieuws....... Ik zal blijven duimen...
Berichtje van 9.16

Helaas. Robbie is weer terug bij af. Koorts boven de 39, hij ligt constant te stuipen. Neuroloog komt er zo weer aan, slaapmiddel is weer verhoogd. Gisteravond leek het even beter te gaan, maar vroeg in de ochtend ging het dus weer mis. Heb net een tijdje toegekeken hoe zijn oogjes de hele tijd weer weg draaien en hoe zijn lichaampje gaat schokken, afschuwelijk. Het is ook een enorm frusterend iets dat zelfs de artsen van een van de beste ziekenhuizen in Nederland niet goed weten wat er aan de hand is, behalve dan dat Robbie meningitis heeft. Wij zijn langzamerhand wanhopig aan het worden, weten niet wat we moeten doen of waar we het zoeken moeten. Hij krijgt straks weer een EEG, misschien morgen of overmorgen een MRI scan, opnieuw, om te kijken of er toch geen abcesontwikkeling is. Robbie heeft een doorligplek op zijn achterhoofd, dat ziet er heel naar uit. Zijn HB wordt steeds lager, als dat zo doorgaat komt er een bloedtransfusie. Maar dat doen ze niet snel bij kinderen, weet niet waarom.

Helaas geen goed nieuws dus. Ik wilde met alle kracht dat dat anders was, we zijn echt enorm toe aan een lichtpuntje in deze lange donkere tunnel. Arme arme arme Robbie!!
Punkie! Wat heerlijk om te lezen dat kleine pop het zo goed doet! Helemaal super!

Layla, ik hoop dat Zahra niet al te heftig op de laxo reageert. Nou ja, je hebt niet veel gegeven, dus het moet wel goed gaan.
anoniem_32255 wijzigde dit bericht op 28-10-2007 11:30
Reden: Het voelt een beetje cru om wat futiliteiten te posten terwijl het met Robbie niet goed gaat.
% gewijzigd
Neeeeeeee! Wat naar! Arme Robbie! Dit kan toch niet?? Dit mag niet!!! Zo'n lief klein ventje! Ik kan me niet indenken hoe machteloos en wanhopig Xaloy en Compli zich moeten voelen. Zelf word ik al helemaal naar bij het lezen van dit bericht en dan is Robbie niet eens mijn eigen kind.

Kom op Robbie, laat zien wat je kan! Je bent zo lief en dapper; het moet wel goed komen met je!

Xaloy en Compli, ik kan niets anders zeggen dan dat jullie en Robbie heel de dag in ons hoofd zitten. Wij hopen met iedereen hier (ook onze ouders en mijn zusje) dat het snel beter mag gaan.
Gatverdamme, wat een nachtmerrie. Ik kan er niet bij dat Robbie nu zo ziek is terwijl hij op de laatste meet een blozende baby was.
Robbie, nou moet je echt beter worden! Ik wil namelijk gewoon binnenkort weer met je ouders een biertje drinken, en dan moet jij gewoon lekker in je eigen bedje liggen te slapen terwijl er iemand aan 't oppassen is. Het maakt mij niet uit hoe je het doet, als je maar gewoon beter wordt! Wij zijn hier in E'de helemaal aan 't stressen om jou. Yasmams, Yaspaps, Yaszoon en ik kunnen aan niks anders denken en branden om de klap kaarsjes voor je! En er zijn er hier in enschede nog veel meer mensen die aan je denken, en we vinden allemaal dat het nu wel genoeg is en dat je gewoon lekker beter moet worden!

Kom op, grote vent, knokken!
Hallo allemaal,

Zijn net weer even bij Robbie geweest. De koorts is gelukkig weer aan het zakken en hij krijgt nu -- naast het slaapmiddel -- epileptica tegen de stuipen. De artsen zijn in overleg. De neurologen die eerder bij hem waren hebben gezegd dat ze geen aanleiding zien om nu een EEG of MRI te doen, omdat er geen wijzigingen in het eerdere beeld zijn.

Op zich is hij dus nog redelijk stabiel. Zelf denken we inmiddels aan een klein nisje ergens in Robbie's hoofdje waar de penicilline niet goed bij kan komen zodat de bacterie zich kan blijven vermenigvuldigen. Er worden wel bacteriën gedood, want dat blijkt uit het feit dat hij af en toe hele koude handjes en voetjes krijgt, maar onvoldoende.

We zitten nu te wachten op een gesprekje met de arts(en) als hun overleg beëindigd is en op de uitslag van zijn laatste CRP-meting. Hopelijk laat die een daling zien, dat zou betekenen dat de ontsteking afneemt. Maar we durven op dit moment niets te voorspellen en hopen gewoon dat de kuur een keer gaat aanslaan.

Al met al nogal slopend. Maar we gaan nog altijd uit van een spoedig herstel, hoe dan ook. Robbie krijg je er niet zo maar onder, hij is een enorme bikkel.
X en C : sterkte tijdens deze slopende tijd, Robbie vechten mannetje, je kan het.

Nog eens gefeliciteerd Lilien.
Net thuis en alleen de berichten over Robbie gelezen. Wat is het vreselijk en wanneer komt er eens een einde aan?! Ik hoop echt dat de ontsteking af blijkt te nemen...!

Hoe lang duren "sprongetjes"? Ik vermoed dat Max er last van heeft. Donderdagnacht heeft hij dus uren gekrijsd, vrijdagnacht sliep hij wel normaal, maar vannacht was het weer 3 keer raak. Overdag moet hij constant vermaakt worden want anders gaat hij weer huilen en hij eet heel erg slecht. Gisteren heeft hij tussen 9 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds niks gedronken. Vandaag nog maar 60 cc. Iemand een idee?
Potverdorie nog aan toe. Nog geen verbetering of duidelijkheid, wat ontzettend slopend. En wat voel je je machteloos als ouders, zo aan de zijlijn. Totaal overgeleverd aan de medici. Bah bah bah!! Was er maar iets wat ik kon doen, écht kon doen....

Als ze willen dat ik even langskom, dan spring ik onmiddellijk in de bus of op de fiets, geen enkel probleem.....

Maar kan me evenzogoed indenken dat ze daar totaal nul behoefte aan hebben.

Klotezooi...

Lieve mensen, hou vol!

Wij denken hier allemaal aan jullie!

Heel veel kracht, en heel veel knuffels

Zoy en co
Oh wat een nare berichten toch steeds, dat arme mannetje toch.

Ik kan me niet indenken hoe afschuwelijk het moet zijn om je babietje te zien stuipen.

Vreselijk veel sterkte alledrie, hopelijk blijft hij nu tenminste stabiel en gaat de kuur aanslaan.
Ik ben benieuwd hoe het gesprek met de artsen is gegaan.

Ik kan me ook niet indenken hoe het moet zijn om die stuipen bij je kindje te zien.... Ik hoor wel eens van ouders wiens kind 1 koortsstuip heeft gehad, dat duur maar een minuutje geloof ik en die zijn er vaak al helemaal van onderste boven en dachten dat ze hun kind kwijt waren enzo. En bij jullie dan continue.... Het is echt verschrikkelijk. En slopend, al die emotie's, afwachten, afwachten, afwachten, de hulpeloosheid...

Ook vanuit het midden van het land alle knuffels, ook hier is zo'n beetje de hele familie op de hoogte en leeft met jullie mee! Lieve sterke Robbie, we weten dat je het zwaar hebt, maar we hebben alle vertrouwen in je ! Je kunt het!

Spitsmuis, ik vind het ook zo'n gek idee dat zo'n stevige, vrolijke baby, die het tot nu toe zo super deed opeens zo ziek kan zijn.... Kan er ook niet over uit.
Compli & Xaloy, zitten jullie nog in het Ronald Mcdonald huis? Hoe gaat dat?

En hebben jullie nog behoefte aan iets, is er op wat voor manier dan ook iets wat we voor jullie kunnen doen?
Tjonge zeg...nog geen verbetering..bah. Robbie, kom op knul: laat ze een poepie ruiken! Beter worden hoor!

Even een beetje off topic:

Hoi Myrthe, hoe is het met jou meiske? Een kleurtje aan je tekst geven doe je zo: je tekst selecteren met li. muisknop en dan klikken op het 6e icoontje van links (hierboven): dat vakje waar een T in staat met kleurtjes ernaast. Et voilà: je kan het kleurtje kiezen wat je wil! Maar wat je zegt: ineens zie je mensen van het 'oude clubje' weer opduiken. Ik vind dat erg bijzonder en ook heel erg leuk! Ik heb jullie toch best wel gemist hoor!

Verder: hoi Nef, Its en Lic: hoe is het allemaal met jullie dan?

Goldielocks kan ik op dit moment even niet plaatsen, maar ik moet je dus kennen. Ik ga nu ff verder in mijn geheugen graven...denk denk.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Wat een nare berichten, die arme Robbie. Ben ook erg benieuwd hoe het gesprek met de arts is gegaan. Hij (en X en C) is niet uit mijn gedachten!

Lara, Kaj is ruim 1,5 week 's nachts wakker geworden. Soms 1x soms een paar keer. Nu slaapt hij weer door. Als ik uit zijn gezichtsveld verdween was het huilen. Dat is nu ook weer over. Volgens mij ook weer zo'n sprongetje, maar met eten had hij geen probleem (en nog nooit gehad ook...dikkertje).
Wat een nare toestand he?

Had Xaloy vanochtend aan de telfoon ivm met eventueel spullen brengen naar groningen......xaloy wat klonk jij sterk!

heb echt enorm veel bewondering voor jullie. Wilde hier het laatste nieuws posten maar zag net dat compli dat al gedaan had!

Blijf kijken vandaag en duimen voor dit kleine vechtertje!

lilien; alsnog gefeliciteerd! Sorry, gisteren overheen gelezen!
Ach mensen toch..het wil maar niet opschieten he. Wat een verschrikking, ik zit steeds met kippenvel te lezen wat Robbie (en jullie zelf!!) allemaal moet doormaken. Ik hoop dat het overleg van die doctoren wat oplevert, dat ze concreet met hem aan de slag kunnen. Houd moed jongens, hij komt er weer bovenop!
Berichtje van Ies om 13.22:

De CRP waardes zijn verhóógd....

Pffff.....
Ik weet niet wat CRP-waardes precies zijn maar begrijp wel uit de post van mevrouwtjepoes dat het niet goed is....

en met alle vooruitgang en technieken en kennis van tegenwoordig, wat kan je je dan vreselijk machteloos voelen...
CRP waardes geven de mate van ontsteking aan. Hoe hoger hoe meer ontsteking (als ik het goed heb) Dus geen goed nieuws........
Getver, wat een toestand toch.
nieuw berichtje:

'Net lang bij een wakkere Robbie gezeten. Hij heeft lekker aan mijn pink gezogen, de koorts is weg! Nog harder duimen! ´

duimduimduim......
Slecht en goed nieuws dus? Ik duim heel, heel erg hard!

Lieve Xaloy en Compli: wat een vreselijke toestand is het toch! Ik hoop echt dat die ellendige koorts nu eens weg blijft en de ontsteking zal zakken bij jullie sterke dappere ventje. Jullie zijn constant in onze gedachten!
Wow, de koorts weg! En een wakkere Robbie. Joepie, dat klinkt positief. Een ding is zeker, het is een echte vechter.

Hopenlijk gaat het vanaf nu alleen maar beter. Xaloy en Compli, ook wij zijn de hele dag in gedachten bij jullie. Mijn computer draait overuren. Als ik nu midden in de nacht wakkerwordt kijk ik meteen even of er nog updates zijn, mijn man heeft hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven