Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Aapje, ik had dezelfde tip gekregen van opgerolde handdoek

Aruba, ik ben niet zo lang, nog geen 1.70 (maar als kind was ik wel lang). Vriend is 1,88.

Fijne kerstdagen.
Pfff, was een lekker dagje, maar nu is ons huis heerlijk opgeruimd, hebben we vervroegd verjaardagsvisite alvast gehad (jarige is de 26e jarig) en heb ik alle tassen gepakt. En dan morgen naar de kerk, daarna naar het noorden naar familie, gewoon ondanks voorspellingen (het valt hier nu nog erg mee, hopelijk blijft dat zo) en dan zitten we daar gebakken tot en met zondag Heerlijk, hoef geen enkele dag te koken! Ook wel eens leuk, meestal doen we zelf wel vanalles, maar nu dus niet.

Iedereen gezellige kerstdagen gewenst, geniet ervan!

O ja, weet nog dat ik vorig jaar me in allerlei bochten heb gewrongen om onopvallend onder de wijn uit te komen tijdens de kerstdagen, lekker dat dat nu niet meer hoeft Niet onopvallend tenminste

Ga lekker tukken nu, terwijl ik hier in Brabant overal de kerkklokken hoor slaan voor de mis. Vanavond kerst bij de katholieken, morgen de protestanten haha.
M'n best gedaan om bij te lezen..maar pff..is wel wat veel.

Vakantie was heerlijk. We hebben echt even met z'n 4tjes genoten van elkaar en veel lol gehad. Een kinderhuisje van Landal gehad, perfect met baby en peuter, alles aanwezig wat we nodig hadden. Vandaag weer een drama dag van Alissa, nu slaapt ze..en hopelijk blijft dat nog even.

Nala; wat verschrikkelijk is dat zeg...een van mijn angsten bij bevallen was ook om het niet te overleven en nu maak jij het van dichtbij mee..brrr...fijn dat de crematie mooi was.

Mmomo, hopelijk in 2010 een gezonder jaar voor jullie gezinnetje. Ik herken het wel hoor...wij zijn ook echt aan het kwakkelen geweest hier, tijd voor het voorjaar .

Verder allemaal fijne kerstdagen!
Ow ja...gek idee vind ik dat, vorig jaar wist ik net dat ik zwanger was..jullie ook al denk ik ...of anders bijna...alweer een jaar geleden.
Even een fijne Kerst wensen aan iedereen. Man is gisteren ook gearriveerd hier en het is erg gezellig. Mika staat in het middelpunt van de belangstelling . Internet mobiel en dat gaat niet zo snel . Idd raar om een jaar terug te denken. Wij ontdekten op 2 e kerstdag dat ik zwanger was. Toevalligerwijs vond mijn man gisteren de ring terug die we die dag in MAlaga gekocht hadden en die ik nog tijdens de vakantie kwijt raakte . zal hem meteen als we terug zijn in irl kleiner te maken.
Wij wisten het pas met oud en nieuw. Hadden het ook nog niet verwacht. Ben met kerst nog lekker aan de drank geweest, oeps....

Hier lekker een dagje thuis. Gisteren circus was heel leuk, Parkeergarage een klein drama. Er waren teveel auto's die er niet uitkonden, dus lekker veel uitlaatgassen. Op een gegeven moment ging het alarm van de garage af en werd men verzocht om de auto uit te doen en lopend de garage te verlaten. Bijna niemand volgde dat op. Wij wel , het loodje leggen in een parkeergarage met kerst.... Daar hadden we geen behoefte aan . Degene die die dag de garage beheerde snapte er werkelijk helemaal niets van. 's ochtends was hij vergeten de tweede etage te openen. Er reden al 20 minuten allemaal auto's in de rondte op zoek naar een parkeerplaatsje.

Diner met Gijs Gans was heerlijk en gezellig.
Is iedereen de kerstdagen weer goed doorgekomen?

Wij zijn eerste kerstdag bij mijn schoonouders geweest en gisteren bij mijn ouders (net als elk jaar dus). Voordeel is wel dat ik niet heb hoeven koken. Mijn moeder had het kerstdiner uit mijn kerstpakket klaar gemaakt en het heeft ook dit jaar weer gesmaakt. Alhoewel de eend heb ik overgeslagen en ik heb een lekker stukje kip gegeten.

Wij wisten trouwens pas 4 januari dat ik zwanger was. Ik had al ruim voor die tijd het vermoeden dat ik zwanger was en heb toen op kerstavond een test gedaan, maar die was negatief. Dus toen dacht ik nou dan is het niet zo en dan mag ik met kerst gewoon alles eten, wijn lust ik niet, dus dat is geen probleem. Toch bleef ik het gevoel houden dat ik zwanger was en omdat ik een oproep had gehad om bloed te geven, dacht ik nog even testen om het zeker te weten dat het niet zo is en toen was de test dus positief. De bloedbank gebeld dat ik niet kon geven, omdat ik zwanger was en zij gaven aan dat ik 7 maanden na de geboorte weer mocht geven. Alleen nu heb ik ze dus weer moeten bellen, omdat ik vanwege die bloedtransfusie nu helemaal niet meer mag geven. Jammer, maar helaas. Gelukkig heeft mijn vriend zich nu aangemeld...

Nu op naar het nieuwe jaar!
Hello!

Allemaal leuke kerstdagen gehad? Wij wel!

Vent houdt er nooit zo van, dat gehang bij familie en zo. Maar hij had er nu voor het eerst zin in. Denk ook doordat Essie er nu is.

Kerstavond kwamen mijn ouders, zusje en zwager hier eten. Hebben allemaal wat te eten gemaakt.

Daarna spelletje gedaan met cadeautjes.

Essie is ook nog verwend met kleertjes en haar eerste pop. :D

Eerste kerstdag gegourmet bij Vent zijn nichtje en gister hier gegourmet met nog 4 vrienden. Was onwijs gezellig.

Vandaag veel in huis gedaan en de kantine gesopt.

Mijn eerste werkdag verliep goed. Was wel heel raar, maar ben het nog niet verleerd.

Tot nu toe volgende week nog niets, dus zoals afgesproken nu pas per 1 jan werken.

Pauwie, met het dochtertje van die overleden mama gaat het gelukkig goed. Ze is de 24e thuis gekomen.

Mijn vriendin is er nu weer een nachtje naartoe. Dus hoor van de week weer meer.

Wat stom zeg, in die garage. Nog nooit meegemaakt. Wel goed dat je naar buiten bent gegaan. Zou ik ook gedaan hebben.

Vind het ook een gek idee hoor. Een jaar geleden raakten we allemaal zwanger. Ik weet de data allemaal nog psies. Van de eicelpunctie (17 dec), terugplaatsing (20 dec), dag van testen (2 jan) en van de 1e echo (16 jan).

En dan is er alweer een jaar voorbij! Eindelijk een oud en nieuw met andere voornemens.

Hier ook vreetbuien hoor. Zeg iedere keer dat ik nu echt op ga letten en af wil vallen, maar is nog erg moeilijk.

Aruba, heb de Beco Butterfly besteld! Ben benieuwd wanneer die binnenkomt.

Volgens mij gaat Essie nu voor het eerst echt verkouden worden. Het zet nog niet door, maar het niezen en hoesten wordt steeds meer.

Papa was ook zo verkouden, dus is ook niet zo gek.

Ze is ook een beetje mieperig, dus ben benieuwd hoe het verder gaat deze week.
Hallo iedereen!

Ook wij zijn goed door de kerstdagen gekomen. Kerstavond bij mijn moeder met mijn broertje. Lekker kaasfondue gegeten en MM heeft cadeau's gekregen. Een kruipende winnie de pooh, die ook nog geluid maakt , kleertjes en een boekje! Erg leuk!

Eerste kerstdag waren we bij schoonouders en 's avonds weer lekker thuis. En tweede kerstdag ook met z'n drieeen thuis. Gezellig samen gekookt ! Heerlijk!

@ Pauwie: bizar van de garage! Heb ik ook nog nooit eerder meegemaakt. Ik zou idd ook gewoon lekker naar buiten zijn gegaan. En nog belangrijker: tof dat de circus helemaal leuk was!

@ gymp: mag je na een transfusie nooit meer geven? Dat wist ik niet... (kan ik dat dus ook weer van mijn lijstje halen...)

Ik wist op 31 dec dat ik zwanger was. Moest pas op 2 jan. ongesteld worden, maar omdat ik normaal nogal veel drink tijdens oud en nieuw, heb ik voor de zekerheid alvast een test gedaan om de 31ste. Ik verwachte ECHT niet dat ik zwanger zou zijn. Heb de test ook gewoon om 12.00 uur gedaan, terwijl vent pas om 17.00 uur thuis zou komen. Was er zelfs een beetje geirriteerd over... En toen... opeens twee streepjes. Pfff.. ik heb een vriendin gemaild (die mij gelijk belde) en heb een kaartje en knuffeltje gekocht. Op het kaartje geschreven dat ´we samen een nieuw hartje gemaakt hebben´. Het was ontzettend onwerkelijk en mijn eerste nuchtere oud en nieuw!

Pas een paar weken later hebben we het de rest verteld!!

Grappig Nala dat jij ook echt nog alle data weet. Ik heb dat ook (ook al was het bij ons 'gewoon' een eisprong en sex hebben) ;)

En Gymp wist het dus ook al voor de test! Bijzonder joh!

Oh Nala: welke heb je besteld! Ik ben benieuwd!!
Leuk he, even terugkijken naar een jaar geleden. Het lijkt wel weer een compleet ander leven. we reden naar het circus met twee kinderen in de auto, Moppie ging niet mee, we misten toen al echt iets, gek he?

Gisteren hebben we gebruncht bij vrienden in het Westland. Was erg gezellig. De kinderen hebben hutten en tunnels gebouwd van dozen in de kas. Gelukkig had ik ze geen nieuwe kleren aangegeven. Daarna hebben we 's avonds met z'n viertjes gegourmet. We hadden nog heel wat vlees uit onze kapotte vriezer liggen!! Was heel gezellig..

De vriezer doet het trouwens weer. Blijkt aan de omgevingstemperatuur te liggen als deze onder een bepaalde grens komt houdt de koelkast er mee op.

Vanmiddag gezellig even naar mijn zus met alle kids.

Man moet nog werken deze week. ze gaan over op een nieuw computerprogramma en niemand mag vrij nemen in dec en jan.

Volgende week moet ik ook weer werken, ik krijg nog steeds geen warm gevoel bij het idee. Ik sanp er niets van , want ik vond werken altijd erg leuk..

Gaan jullie met oud en nieuw nog wat leuks doen?

Wij hebben een soort van apres ski-feestje bij zwager en schoonzus. Daar kunnen we dan ook blijven slapen met z'n allen.

Druk programma deze week.. Morgen zwager jarig, woensdag buurtborrel, donderdag oud en nieuw, vrijdag verplichte nummers nieuwjaardsag,

Wat is het dan heerlijk dat we het weekend nog even helemaal niets hebben.
Ik moet de laatste dagen ook vaak denken aan vorig jaar toen het allemaal begon en nog zo onwerkelijk was (en nu zoals Pauwie zegt een totaal ander leven)

Ook ik weet de data nog. Op oudjaarsdag was ik twee dagen overtijd (maar cyclus is niet helemaal regelmatig en tot 4 a 5 dagen overtijd komt wel vaker voor) en heb getwijfeld om een test te kopen, maar mocht niet van mezelf. Wel maar 1 glas champagne gedronken (ik had met kerst nog wel veel gedronken). Op nieuwjaarsavond baalde ik ervan. Nog steeds niet ongesteld en ik lag in bed en moest zo vaak naar de WC dat ik bijna zeker wist dat ik zwanger was. Op 2 jan toen eindelijk test gekocht en heb me kunnen bedwingen tot vriend thuis was om te testen.

Pauwie, had je dat na je vorige twee verloven ook dat je geen zin had om te werken? En is het echt geen zin hem om te werken ongeacht wat voor werk (dus gewoon thuis/ bij je kids willen zijn) of meer niet tevreden met werlk dat je nu doet?

Ik vind het werken ook heel dubbel hoor. Aan de ene kant heel leuk, maar aan de andere kant wil ik ook bij Prinsje zijn. Maar voor me zelf weet ik dat ik uiteindelijk iets zou missen als ik altijd thuis zou zijn.
@Aapje: Sinds enkele jaren mag je niet meer geven als je een bloedtransfusie gehad hebt. Toen ik belde, hebben ze me uitgelegd dat dat is, omdat er geen test is die uitsluit dat je de gekkekoeienziekte hebt overgebracht gekregen met de transfusie. Om te voorkomen dat dit zich dus verspreid, mag je niet meer geven. Mocht er op termijn een test beschikbaar komen of mocht vast komen te staan dat de kans dat de gekkekoeienziekte overgebracht kan worden met een transfusie, dan mag je wel weer geven. Ik sta nu dus nog wel in de administratie en kreeg misschien ooit weer een oproep om te geven.
Pipi ; Volgens mij zie ik vooral op tegen de race 's ochtends..

6.00 opstaan, 6.30 de kinderen wakker maken. Om 7.10 de deur uit. 7.15 bij de BSO, daarna om 7.30 bij het kdv (ik hoop dat ik Moppie dan nog net even 10 minuten kan voeden) Daarna moet ik om 8.00 op mijn werk zijn.

Twee keer in de week , moet te doen zijn... Maar me erop verheugen?

En dan weet ik ook nog niet hoe het kolven op het werk gaat lopen en hoe me dat gaat bevallen.

Daarnaast weet ik ook nog niet wat er allemaal voor me te doen is. Ik ga in ieder geval een collega ondersteunen die het erg zwaar heeft met haar groep en haar adv-dagen overnemen.

Ik heb Moppie gisteren voor het eerst een afgekolfde fles met rijstebloempap gegeven. Ze kwam steeds vaker 's nachts. Vannacht alleen nog maar om 3.00 uur en daarna om 6.00 en om 9.00 uur. Ik heb nog geen idee of het helpt. Ik heb nog nooit een kindje gehad dat niet doorsliep 's nachts.

Ik moet morgen naar het cb. Ik zal eens vragen wat zij ervan vinden. ook ga ik vragen wat zij adviseren voor het geven van bijvoeding als er misschien sprake is van een allergische reactie. Heb ik eindelijk eens iets om te vragen..

Lekkere relax-ochtend . De kinderen kijken de zapp-film van vanochtend en daarna gaan we lekker aanlummelen. Vanmiddag naar de verjaardag van mijn zwager (man zus).
Nieuwe lottogetallen van Moppie ;

lengte : 60,5 cm

gewicht ; 5820 gram (bijna verdubbeling van het geb gewicht, 3160)

Goed gegroeid , ze gaat gestaan door op haar eigen lijntje een stukje onder het gemiddelde.

Bijvoedingsadvies ; bv tot en met 6 maanden daarna met fruit beginnen steeds drie dagen achter elkaar hetzelfde en dan reactie van het huidje bekijken.

De prikjes zijn ook weer binnen...

Nu pas weer in maart voor het volgende bezoek.

Ik kwam allemaal bekenden tegen bij het cb. Helemaal leuk!

Vanavond buurtborrel, ze zijn de partytenten al aan het opzetten.
Zo ik reageer nu vanaf mijn laptop die ik van het weekend gekocht heb en gisteren is binnen gekomen. Mijn vriend heeft vandaag een kastje gekocht zodat ik nu beneden met mijn laptop draadloos kan internetten. Tot nog toe bevalt dit prima. Ik vind het ook wel handig voor als ik zometeen een paar uur per week thuis ga werken, dan kan ik dit namelijk gewoon lekker beneden doen.

Kabouter moet volgende week vrijdag weer naar het CB. De laatste keer (nu dus 3 weken geleden) woog hij 5.080 kilo en was hij 48 centimeter. Ook een kleintje dus, maar is te verwachten als je vader en moeder en niet zo groot zijn. Op zijn eigen groeilijn doet hij het in ieder geval goed en hij zit niet eens op de onderste groeilijn, maar 1 lijntje erboven, dus dat valt dan weer mee.
Veel plezier trouwens met de buurtborrel... Mij krijg je nu echt het huis niet uit, want ik houd niet van vuurwerk. Mijn moeder is morgen jarig, maar sinds 2 jaar vieren we oud en nieuw hier en dat bevalt me prima, want ik hoef de deur dus niet uit. Vriend is morgen vrij en die gaat samen met Kabouter op verjaardagsvisite bij mijn moeder en was vriend niet vrij geweest, dan had mijn vader Kabouter opgehaald.
Gympy; Ik houd ook niet zo van vuurwerk. Van achter het raam vandaan vind ik het wel mooi, maar afsteken heb ik ook nooit gedaan. Jij hebt er zo te lezen echt een beetje angst voor.. Jarig zijn op 31 jan lijkt me ook niet echt geweldig.

Mijn moeder is op 2 jan jarig, gelukkig is ze dit jaar op vakantie. Hebben we lekker rust aankomend weekend.

Kabouter is dus echt een kleine kabouter.. Ben benieuwd hoe hij gegroeid is..

Buurtborrel was gezellig, maar erg koud.. Na anderhalf uur hadden we koude voeten en handen.

Morgenavond mijn sneeuwschoenen en handschoenen aan, het apres-ski-feestje is buiten, brrrrrrr.
Aapje, ik heb de Beco Butterfly besteld en van de week binnen gekregen. Nu nog uitproberen, nog niet gedaan.

Pauwie, was je van de week bij ons op de laan bij die vrienden?

Leek me ook koud ja, buurtborrel in een partytent. Brrr...

Gympy, wat is Kabouter klein zeg! Essie was bij haar geboorte al 50 cm.

Ik ben ook echt niet van het vuurwerk. Maar het is wel minder geworden. Zijn morgen bij vrienden, maar das midden in een woonwijk.

Dat vind ik iets minder...

Pipi, ik heb dat ook met werken hoor. Ga volgende week echt beginnen. (die ene dag was als hulp, maar zou pas per 1 jan beginnen)

Vind het op zich leuk om te werken, maar ben liever bij mij lieve kleine meid.

Hier gaat het goed. Zoals gewoonlijk weer druk.

Merkte vanmiddag dat het ff teveel was. Kreeg weer eens koppijn.

Maar morgen niet zoveel overdag, kan ik uitrusten voor 's avonds.

We gaan naar vrienden toe. Heb er zin in.

Met Essie gaat het toppie. Wat een lekker meisje is het toch en zo makkelijk.

Ging vanmorgen voor het eerst wennen op het kdv. Dat ging goed. En mama heeft het ook overleefd. :D

Ze zeiden daar dat we een erg tevreden en makkelijk kind hebben. (toch wel leuk om te horen)

Vandaag ook geregeld dat Essie 17 januari gedoopt gaat worden.

Dus alleen maar leuke berichten vanuit hier.

Iedereen alvast een heel gezellige jaarwisseling toegewenst en een super 2010!
Wat een lekker kaboutertje is kabouter.

Fijn dat het goed ging op kdv Nala.

Zijn jullie baby's ook zo aan het gillen? Saba vind zijn stemmetje ge-wel-dig... Ik niet de hele dag
Pauwie, ik kan me voorstellen dat je opziet tegen dat gedoe er om heen. Dat met een hele onderneming zijn met 3 kids zo 's morgens vroeg.

Gympie, hier nog een bangerik. Ik kom nog wel buiten met oudjaarsdag om bv daar naar toe te gaan waar we het vieren. Maar verder blijf ik ook het liefst binnen.

Kabouter 48 cm? Echt zo klein of is dit een tikfout, moet het geen 58 zijn?

Leuk wa je te horen kreeg over Essie op kdv Nala. En ook fijn dat je het zelf hebt overleeft :-).

Hier geen gillende baby hoor Aruba. Wat doet die dan, gewoon echt gillen of meer lachen. En wordt die daar dan niet hartstikke schor van.

Prinsje kan nu echt bewust dingen vaspakken (kost nog wel moeite). En alles verdwijnt zijn mond in (of pobeert hij erin te laen verdwijnen). Ook op zijn eigen knuistje kauwt hij nu meer dan hij sabbelt. Hij slijmt ook heel veel. Ik denk dat hij tandjes gaat krijgen. Hebben jullie kids al tandjes?
En natuurlijk een hele goede jaarwisseling gewenst. En een heel goed 2010.
Foutje... Nee, zo klein is Kabouter ook weer niet. Hij was 3 weken geleden inderdaad 58 centimeter. 48 centimeter was hij bij de geboorte. Zou niet best zijn als hij nog steeds niet gegroeid zou zijn. Dan zouden we nu een hele dikke baby gehad hebben .
Nee hij begint laag met zijn stemmetje en dan eindigt hij in een heel hoog piepje. Ik kan niet niet zo goed omschrijven maar hij vind het zelf prachtig.

Ow wacht ik heb op hyves een filmpje staan mocht je het willen zien!

Hahaha Gympy. Anders had je echt een propje. Maar 58 cm is netjes.

Slijm en kwijl hebben we hier ook maar tandjes nog niet gevoelt.
Moppie vindt haar handjes ook geweldig lekker..

Kwijlen check.. Geen tandjes..

Nala ; was inderdaad op jullie laantje..

Complimentjes over je meissie zijn altijd leuk!!

Hier alleen nog lachen met geluid en af en toe een beetje kirren en knorren..

Fijne jaarwisseling...
Aruba, Essie gilt niet, maar ze maakt wel hard geluid. (lijkt op brabbelen, maar dan heel hard) Tot nu toe is het nog leuk om aan te horen.

Sta vaak eventjes met haar voor de spiegel, even lachen naar onszelf. Nu hoorde ik voor het eerst een klein lachje. Helemaal geweldig.

Pipi, hier nog geen tandjes, maar Essie doet psies dezelfde dingen.

Is volgens mij gewoon het ontdekken van van alles. Tandjes komen volgens mij vaak pas met 6 maanden.

Gympy, ik vond het al gek dat Kabouter zo klein was. Gelukkig issie wel gegroeid. :-)

Wij zijn ook klaar voor de jaarwisseling. Essie ligt nog ff op bed en wij zitten nog eventjes te relaxen.

Gaan zo meteen naar vrienden. Ben benieuwd of Essie om 12 uur door slaapt.

Allemaal een fijne jaarwisseling!!!

Oh ja, vergeet ik bijna het belangrijkste nieuws! De makelaar belde vanmorgen, dat de kopers toch een bank hebben gevonden die hun een lening wil verstrekken!

Ik durf nog niet te hard te juichen, doe dat pas als we geen sleutel meer hebben en het geld op de bank hebben staan.

Maar het ziet er allemaal heel goed uit!

Voor 31 januari moet de sleuteloverdracht zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven