Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Wat leuk Pauwie, dat Kaatje fietst! Ik ben ook van plan op basis van 'gezond verstand' met Mima om te gaan. Maar vind het stiekem toch wel prettig om mijn ideeën daarover bevestigd te zien in een boek . En leuk om nog meer ideeën op te doen die bij me passen.

Nala - voorgevoel... Je krijgt een nichtje... (Ben benieuwd of Dier ook denkt dat het een meisje is... In dat geval is het natuurlijk tòch een jongetje )

Vakantietip: Ik denk dat je je over luiers, eten etc. niet al te druk hoeft te maken, aangezien dat op Corfu ongetwijfeld ook wordt verkocht. Zelf vond ik het de keren dat ik met Mima naar NL/Dublin ben gevlogen wel handig om de maxicosi (op wielen) bij me te hebben. Kandig op het vliegveld, omdat ze erin kan slapen en niet perse op je arm hoeft en handig als je een taxi neemt vanaf het vliegveld. Verder had ik Mima de tweede keer een rompertje aangetrokken, want als je veel moet sjouwen, bijvoorbeeld omdat ze huilerig is kruipt andere kleding vaak op en dan krijg je van die tochtgaten.... Maar ja, Essie is inmiddels natuurlijk al wat ouder en het is ook gelukkig ook geen winter meer . Babyvoeding en verschoningsdingen (ook creme) mag je trouwens gewoon meenemen door de douane (voor het geval je dat niet wist).

Baal een beetje, omdat het er op lijkt dat sinds Mima er is mijn band met mijn schoonmoeder echt niet meer zo goed gaat worden als hij was. Ze heeft rondgeroddeld dat ik 's nachts ook in Dublin blijf door de week en Mima gewoon aan mijn man en de au pair overlaat . Dit is uitterraard helemaal niet waar... Maar zij heeft andere ideeën over werkende moeders en opvoeding dan ik en kennelijk slaat haar fantasie daar nogal over op hol... Bij mijn schoonzussen zijn soortgelijke dingen gebeurd, dus op zich was ik voorbereid. Ik dacht alleen dat ik het me niet zo zou aantrekken, omdat ik weet dat het gewoon door haar leefwereld/achtergrond komt en niet zo persoonlijk is... Maar vind het best moeilijk. Heb weinig zin om met haar te webcammen en al helemaal niet dat ze weer eens een weekje hier komt logeren... Tegelijkertijd vind ik dat ik me wel zo moet openstellen dat ze een goede band met Mima kan opbouwen...
Balen hé Vis, dat gedoe met je schoonmoeder.

Het scheelt misschien wel dat het bij je schoonzussen ook voorkomt.

Thx voor je tips.

Is idd erg handig om de Maxicosi mee te nemen, maar we nemen de complete kinderwagen mee. Dus zit ik altijd met een los onderdeel. (of de Maxicosi of het zitgedeelte van de kinderwagen) Had jij dat ook? Of had je alleen maar Maxicosi en onderstel mee?

Maxicosi is idd erg handig in een taxi, maar zoals ik al zei, zit al met dat andere zitgedeelte.
Nala; wat spannend vliegen met een kleintje; ik zou wel poedermelk uit nederland meenemen. Ze zullen kwalitatief misschien wel net zo'n goede of wellicht betere voeding daar hebben, maar als het smaakje anders is, zou Essie het weleens kunnen weigeren. Luiers zou ik ook niet mee nemen (natuurlijk wel genoeg voor onderweg ) Ze hebben deze week bij Prenatal een aanbieding voor water/zonnepakjes, die zou ik wel een aanschaffen. Natuurlijk leg je haar niet in de zon en smeer je haar in, maar je wilt denk ik toch ook af en toe gaan zwemmen met haar. Die pakjes zijn uv 50.

Vis; tja..schoonmoeders; das echt shit in het begin dat je band verandert, maar ook niet heel gek, ik hoor het overal om me heen en heb het ook zelf ervaren. Voor de korte termijn heb ik geen tips voor je, maar ik heb wel ervaren dat nadat Alissa 2 werd ik het weer meer los kon laten, en mijn schoonmoeder minder op mijn huid ging zitten. En met Elfje bemoeid ze zich er al nauwelijks meer mee. Het lijkt wel of ze gezien heeft dat wij het prima zelf kunnen bepalen en uitvoeren en zich daarom meer op de achtergrond houd. De enige tip die ik heb is blijf dicht bij jezelf. Jij doet het goed, want het is jouw (jullie) kind en een van de leuke dingen van een kind hebben (vind ik) is dat jij alles mag bepalen over de opvoeding. Haha..en mijn meest gebruikte zin in die jaren was, "Oh ja, zo deden ze dat vroeger inderdaad." Sterkte ermee!
Thx Lala, wist niet dat die pakjes nu in de aanbieding zijn.
Vis, naar van band met schoonmoeder. Kan je man het niet een keer met haar over hebben dat jullie dat niet leuk vinden (gewoon rustig, niet als jullie boos zijn)? Hoewel, als ik jou verhaal lees is ze gewoon zo en vraag ik me af of het helpt. Misschien proberen te negeren, en je te bedenken dat ht niet persoonlijk is maar zij gewoon zo is. En net als lala hoor ik het wel vaker. Zelf geen last van, want schoonouders bemoeien zich er (bewust) niet mee. En als schoonmoeder het wel doet krijgt ze van schoonvader de gele kaart :-).

Leuk nala vliegen met Essie. Ik zou het zelf wel eng vinden of ze geen last krijgt van oortjes (heb wel eens meegemaakt in vliegtuig dat kinderen er last van kregen). Dus wij gaan dit jaar lekker met de auto kamperen.

Pauwie, opvoedmethode " gezond verstand" klinkt goed. GA ik ook voor. Verder denk ik ook dat je naast wat bij jezelf past ook altijd moet kijken wat bij je kind aanslaat. vriendin was helemaal niet van de RRR. Maar kind wel:-). Als kleine baby heel onustig en werd alleen beter toen ze ging inbakeren, te slapen legde op donkere kamers zonder prikkels (terwijl ze kind lieftst gewoon bij haar (in huiskamer) liet slapen). En nu kind 2 is heeft ie nog steeds RRR nodig. Heel lastig, want kind wordt heeel onrustig als ze teveel met hem doet. Altijd goed rekening houden met slaapjes (kan niet zomaar ergens anders slapen) en slapen op KDV gaat slecht' (waarschijnlijk teveel prikkels), waardoor ze op die dagen 's avonds altijd een sjagarijnig kind heeft. Andere vrienden hun eerste kind was heel makkelijk en bij vervelend gedrag of als hij iets deed wat niet mocht hoefde ze het alleen even te zeggen dat het niet mocht en hem af te leiden. Nou manier van opvoeden en dat afleiden werkt bij tweede kind helemaal niet. Bij drammerig/ vervelend gedraag negeren ze haar dan draait ze naar een tijd vanzelf wel bijt. En als ze iets doed wat niet mag moeten ze duidelijk/ streng zijn en eventueel straffen.
Nala - Wij gebruiken op dit moment alleen nog de maxicosi, die kunnen we zo op het onderstel klikken. We hebben ook een wandelwagenstoel en willen dat binnenkort eens gaan proberen, aangezien Mima langzaam maar zeker uit de maxicosi aan het groeien is.

Pipi, Nala, Lala - Er zit idd weinig anders op dan schoonmoeder gewoon te negeren hierin. Ze doet het vaak nl niet zo openlijk en ik heb eigenlijk geen hoop dat dit gaat veranderen. Het is ook de andere familiecultuur bij Man thuis waardoor ik er niet veel mee kan, want er wordt niet zo rechtstreeks gecommuniceerd. Man heeft wel laten merken dat hij het belachelijk vindt.
Vis ; sterkte met de perikelen rond je schoonmoeder. Lastige situatie..

Moppie zit al een tijdje in de wandelwagen.

Sinds twee dagen kan ze zelf zitten en vandaag begon ze te kruipen. Niets is dus meer veilig vanaf nu..

Hebben de wieg ook opgeruimd..... Was een gek moment, omdat ik nog steeds niet zeker weet of er een vierde zal komen. Was dit de laatste keer dat wij hem hebben gebruikt?

Vandaag ook voor het eerst wat bloedverlies, ben benieuwd hoe dat verder gaat..

We stappen duidelijk een andere fase in.

Nog 1 weekje vakantie en dan aan de slag op mijn nieuwe school..
Pauwie, wat goed van Moppie, en raar is dat om die fases af te sluiten...ik heb precies hetzelfde. Ben ook dingen voorlopig definitief aan het opruimen. Nog 2 weekjes maxicosi en dan gaat dat ding ook echt op mp en gaat ze in de grote stoel in de auto. Lekker nog 1 weekje vakantie. Ik moet alweer aan het werk maandag.

Elfje kan ook ineens goed los zitten, vanmiddag ruim 45 minuten alleen zitten spelen met een doosje speelgoed wat ze aan het uitladen was, heerlijk. Hoop eerlijk gezegd dat het echte kruipen nog even uit blijft, want dan breekt er weer een drukke periode aan van overal op letten. Nu zet ik haar ergens neer en daar vind ik haar ook weer terug. Hebben jullie de box al omlaag? Ik weet niet goed wanneer dat nodig is.
Maxicosi kan hier nog wel een tijdje. Moppie is niet zo groot.

Toch wel typisch dat ze precies op de dag dat we de wieg hebben opgeruimd gaat staan!!

Ze zit nu veel op de knieen in de box. Wij hebben een heeeeele oude, past in een hoek en is dan half rond aan de voorkant. Deze heeft dus ook geen standen.

Aanstaande woensdag naar het cb voor een tussentijdse meting.

Moppie vermaakt zich nog prima in de box, dus dat houden we lekker zo. Dan hoeven die groten niet de hele tijd op hun speelgoeden knutsels te letten.

Middelbaar onderwijs en bao zouden die vakanties toch eens wat beter moeten laten aansluiten...

Dat wordt nog lastig later met een kind op het vo en een op het bao.. Hoop dat ze dat dan een beetje geregeld hebben.
Wat goed dat Elfje zo lekker kan spelen. Wij hebben de box en bed al een tijdje omlaag omdat hij zich optrekt. Is Elfje al te groot voor de MC? Zohee wat gaat het toch hard.

Vis Schoonma... En heel apart dat ze dat dus bij schoonzussen ook flikt. Je zou denken dat er dan wel een lampje gaat branden.

Pipi, inderdaad lijkt het me bij elk kind weer ontdekken.

Saba zit met en plastic bakje te spelen. Altijd apart, bergen speelgoed maar toch is het bakje zoetjes, een dopje of een zakje veel leuker.

Wanneer we eten en ik laat een druppeltje vallen op het eetblad dan wil dan perse aanraken.

Vliegt er een vogel langs het raam strekt hij zijn armpjes er naar uit. En diezelfde armpjes strekt hij uit om mij een knuffel te geven (of om gewoon opgepakt te worden)

Als je ineens opduikt zonder dat hij je gezien heeft moet hij grinniken omdat hij denkt dat we Kiekeboe spelen.

Lieve Saba
Saba klinkt echt superlief en lekker alert.

Heb hier net twee keer achter elkaar Moppie helemaal kunnen verschonen ivm natte poep...

Nu ligt ze heerlijk te slapen, terwijl ik eigenlijk weg zou willen....., maar jaa
Wat schattig van saba die armpjes

Elfje is qua lengte nog niet te groot, maar heeft brede schouders,. Het is al maanden frotten om die schouders erin te krijgen, en dat vind ik dus zielig, dus niet in de lengte, maar in de breedte te klein. Nog 10 daagjes dan is mijn kleintje al 9 maanden...dan is ze al net zo lang uit mijn buik als dat ze erin gezeten heeft..vreemde gedachte

Pauwie, is ze ziek dan? Hier ook al een week telkens lekkage, blegh...

Mijn oudste is trouwens zindelijk..jippie! Had ze zelf bedacht en vandaag zelfs geen ongelukje gehad. Heerlijk! We bezoeken voorlopig wel even elk toilet als we ergens naartoe gaan, maar dat heb ik er wel voor over :-)
Ha! Pauwie en Lala! Er moet iets in de lucht hebben gezeten de afgelopen dagen (vulkanische as ), want Mima zat ook ineens los gisteren. Ze was zo blij . We hebben er nog mooie foto's van gemaakt, want 's middags hebben we een heuvel (tje) beklommen met z'n drieën en op de top gaan picknicken. Ze staat echt 'on top of the world' op de foto, letterlijk en figuurlijk.

Kruipen doet ze nog niet, maar tijgeren wel... zij het achteruit, tot haar grote frustratie.... Dan wil ze iets pakken, maar gaat ze er juist verder vandaan . Op bed bedacht ze daarnet ineens dat ze naar me toe kon rollen... Ook weer helemaal trots . Verder vandaag voor het eerst haar enige tand gepoetst. Was ook een succes, ze wilde helemaal niet meer stoppen. Hoop dat dat zo blijft .
Vis ; Dat is vast een supermooi moment , Mima op de top!!!!

Moppie was niet echt ziek, maar valt nog steeds in slaap waar ze is en heeft nog niet echt een ritme. Soms is dat erg handig en af en toe niet, want dan valt ze in slaap als jij net wat van plan bent. wakker maken op zo.n moment als het niet hoeft , vindt ik zo sneu..

Gistermiddag zijn Kaatje en wimpie tegen elkaar aan gefietst. kaatje was hard op haar hoofd terecht gekomen. Ze heeft daarna alleen maar op de bank gelegen en rond 18.30 begon ze te spugen. toch maar even de hp gebeld. Man is met haar langsgeweest. we moetsen haar 2 keer wakker maken vannacht en de komende dagen moet ze zich rustig houden. Dat is wel lastig..

Lala ; inderdaad nog een weekje en dan is de negen maanden periode over.. Gek he.. Daarna gaan we alweer richting de eerste verjaardag.

Vandaag een heleboel strijk en de kamer van de kinderen opruimen.
Pauwie, wat goed van Moppie, dat ze kan kruipen!

Hoe is het nu met Kaatje? Balen hoor.

Lala, wat goed dat de oudste zindelijk is!

Wij gaan na onze vakantie (das over 5,5 week) op zoek naar een autostoeltje.

Maxicosi gaat nog wel.

Hadden gelukkig 2 weken geleden de bodem van Essie d'r bedje al naar beneden gedaan. (box kan alleen maar op het midden of helemaal omlaag)

Nu vertelde mijn vriendin dat haar zoontje van de week uit z'n bedje was gevallen.

Die baalde natuurlijk dat ze het bedje niet eerder naar beneden had gedaan.

Aruba, Essie heeft opeens de humor van kiekeboe door. Echt helemaal geweldig.

Zitten gaat hier, maar nog niet stabiel. Ze kukelt nog snel opzij of naar achteren.

Jullie nog een leuke moederdag gehad?

Mijn moederdag was gezellig, maar voelde niet echt als een moederdag aan.

Essie was tot 12 uur bij mijn zusje, sliep daarna tot 15 uur en een half uurtje later kwam de visite voor Vent zijn verjaardag al.

Ben wel verwend met een onwijs mooie bos bloemen. En een zelfgemaakt bonbonsdoosje met 2 zeebanket chocolaatjes erin.

Deze week lekker beetje rustig aan. Rustig aan inkopen doen voor de vakantie.

Vent is vandaag jarig, maar we doen er niets aan.

Verder gaat het prima met mij en Essie. Sinds een paar dagen eet ze een halve boterham en dat gaat er goed in. :p

Dus we hebben hier niets te klagen.
Met Kaatje gaat het goed, gelukkig! Wel lekker rustig aan gedaan vandaag.

Boterhammen gaan hier ook heel goed, wat niet eigenlijk???

Moppie eet als een dijker!

Ben ook langzamerhand aan het nadenken wat en hoe met de vakantie. Wij gaan zodra de vak begint.. Dus dat duurt niet zo lang meer..

Wij zijn bezig met een draaiboek voor de verhuizing/het klussen. en het aanvragen van een hypotheek.

1 sept overdracht. Dat is nog zo'n 3 en halve maand!!!!!!

Moet dus ook mar eens gaan bedenken welke kleur vloer, muur, gordijnen etc. Ik heb daar niet zo heel veel gevoel voor, dus dat is nog wel een klus.

By the way : Strijk is af , maar er ligt alweer nieuwe en de kinderkamer is weer aan kant en daar zijn ze nu aan het spelen!
Pauwie, klinkt als een zeer nuttig dagje!

Oei Nala; das schrikken, ik denk dat ik morgen ook het kinderbedje eens uit elkaar ga schroeven als ik dat zo lees. Maar vind het nog zo makkelijk zo hoog, als het bedje laag staat is het een stuk zwaarder om de kindjes eruit te krijgen. Lekker om al vakantie voorbereidingen te kunnen doen.
Spannend Pauwie, straks verhuizen.

Ik was vorig jaar ook echt wel gestresst met de verhuizing, blij dat ik het achter de rug heb.

Lala, ik vond het bedje hoog ook makkelijker, maar buk liever meer als dat ze op de grond zou vallen.

En het went heel snel.
Nala ; Gelukkig heb ik een man die erg goed is in organiseren en ik ben altijd erg goed in het relaxed blijven in stresssituaties (3 ssen?). Dus ik neem aan dat het wel goed komt. Ben in ieder geval van plan om de kids in de zomervakantie een paar daagjes uit te besteden om dan alvast de dingen die we toch niet meer gebruiken in te pakken en alvast heeel veeeel weg te gooien.

Gisteren bij het opruimen van de kamre van de kids hebben we weer wat speelgoed voor Moppie verzameld. Boekjes van karton, stapelblokken, enz. Ze is nu lekker bezig met een blokboekje van dikke dik. helemaal leuk.

Vandaag naar kerkdienst vanwege het overlijden van een collega. Hij was net gestopt met werken (66).
Even een zwaai maar ben erg gaar! Bijgelezen :-)
Sjees Pauwie, die collega was echt nog niet oud.

Had je er veel contact mee? Onverwacht overlijden?

Gaan jullie morgen nog wat leuks doen? Ik hoop met vrienden ff weg te gaan.

Vent gaat een paar platanen planten in de tuin.

Het bestraten gaat al aardig opschieten!

Ze waren op het kdv erg verbaasd hoeveel Essie de afgelopen weken was ontwikkeld. (hadden d'r 2 weken niet gezien ivm feestdagen)

Das wel leuk om te horen, ipv de opmerkingen in het begin.
Nala wat doe jij in mijn dromen

Vannacht gedroomd dat Diereman en ik bij jullie bleven logeren en dat we ons bed maar niet uit konden komen, zoooo moe. Uiteindelijk om 18.00 uur er uitgesprongen en zonder gedag weg gegaan. Sorry daarvoor . Ben/was een beetje ziekjes, verhoging denk dat het een ijldroom was maar wel funny!
Was een goede collega, hij had altijd een leuke inbreng. Met sommige mensen heb je een klik en dat had ik met hem zeker. Ook omdat hij altijd groep 8 gedraaid had en ik dat ook veel heb gedaan. Het was niet onverwacht, hij was nog niet zo lang gestopt met werken en toen kreeg hij de uitslagen van het ziekenhuis die niet goed waren.

Nala; Fijn dat de tuin lekker opschiet,

Vandaag inspiratie opgedaan voor het nieuwe huis.

Bouwmarkt en meubelzaak, dat ik dat nog eens zou doen op Hemelvaartsdag!!

Ik denk dat ze as maandag ook verbaasd zullen zijn over moppie. De laatste keer kon ze alleen nog maar rollen en nu kruipen, zitten en staan.
Hoi allemaal!

Hier een druk weekend achter de rug.

Helaas werd ik vrijdagavond door een collega gebeld dat er een jongen van mijn werk was overleden.

Volledig onverwacht, wist nog geen eens dat 'ie ziek thuis was...

Essie zit ook niet lekker in d'r vel.

Ze is al 2 nachten aan het hoesten. De eerste nacht stikte ze er bijna in, daar ben ik wel ff van geschrokken.

Sinds gistermiddag is ze ook erg huilerig en niet zichzelf. En ook iedere keer beetje verhoging.

Dus lopen lekker te tobben.

Gister nog een receptie gehad, Vent zijn nichtje ging trouwen.

's Avonds zijn er vrienden komen pokeren.

Morgen dagje werken. Zal wel heftig zijn, na het overlijden van die jongen...

Hihi, leuk Dier, dat je over mij droomt.
Jemig, Pauwie en Nala, gecondoleerd met beide overlijdens

Ik ben er ook weer eens! Was laatst al op het forum, maar net toen ik hier wat wilde gaan tiepen, begon er weer een kind te bleren.

hier gaat alles goed, heb geen nieuws, na afgelopen keer, toch wel handig zo'n trage baby

Maar onze Zemmie doet het lekker. Ze kan wel zwaaien :-)

Andere kinderen doen het ook lekker.

Ik heb het vreselijk druk met studie, het valt echt tegen, qua arbeidsintensiviteit. Maar het is wel leuk allemaal.

Zie hier allemaal knappe, vlotte kindjes....leuk hoor!

Dikke kus voor jullie allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven