Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Aapje - Wat naar zeg, alles zo bij elkaar.

Schokkend nieuws zeg, over zo'n jong meisje......

Hoop dat je man een beetje goed uit het conflict rolt...

Fijn dat het de chemo wel goed is aangeslagen bij je moeder.

Luie baby's

Mima loopt ook alleen als ze zich ergens aan kan vasthouden. Als ze aan onze handen loopt zegt ze steeds de naam van een meisje op de creche... Ik denk dat de leidsters op de creche veel aan het oefenen zijn met haar, zodat ze doorkan naar de wobbler groep (maakt verder weinig verschil, de wobblers en baby's zitten veel samen, maar hebben ieder een eigen leidster)...

Laatst reden we met de auto naar de pub. Mima vroeg zich kennelijk af waar we naar toe gingen... en vroeg eerst 'Kah'? (zo noemt ze het meisje op de creche, die eigenlijk Caoimhe (uitgesproken als 'Kwieva') heet. Ik: 'nee, we gaan niet naar de creche, we gaan naar de pub. Toen zei ze 'Beppe?' (zo noemt ze mijn moeder, oma op zn Fries) Ik: Nee, we gaan niet naar beppe, we gaan naar de pub....

Het afgelopen weekend vroeg ze direct 'Pubbe?' toen we in de auto zaten. En op mijn bevestiging: 'Etuh! Etuh! Etuh!'... zo grappig

Verder is ze helemaal gek op Peppa Pig (is dat ook op de Nederlandse tv?)

Rebbel - Ik weet niet hoe zwaar Mima is, maar bij de 9-maanden check op het CB was ze 73 cm en 10 kilo. Ik vermoed dat ze wel een stukje zwaarder is dan Mattie .

Aruba - Mima kent ook heel wat woorden (nooit geteld, maar ze verstaat veel in het Nederlands en Engels)... Vind het erg bijzonder aan Saba dat hij zich zowel fysiek als verbaal zo snel ontwikkelt, volgens mij zie je dat niet zo veel.

Overigens, voor de niet praters: Ik heb een collega die geen woord zei tot haar tweede. Zij is een hele slimme en praatgrage tante . Eigenlijk maakt het dus geen klap uit hoe snel een kind is met praten.

Haha, Dier, een ondeugende Cesar... Hier ook wel veel ondeugd... Zo grappig

Nala - Je zus schiet dus al lekker op! Spannend hoor! Trekt ze het nog een beetje?

Pipi- Alles goed met jou?

Gympy- Wat goed dat Kabouter loopt! Heb je wat genoten van je weekendje alleen met Kabouter? Mima en ik waren vorige week een nacht alleen, omdat mijn man een etentje had met zijn werk en de volgende dag vroeg moest beginnen. Naar huis rijden was geen doen. Ik vond het eerlijk gezegd best zwaar om 's avonds alles alleen te doen en Mima de volgende ochtend vlot op de creche te krijgen... Toch wel fijn dat we het normaal gesproken samen kunnen doen.
Nou zeg, had van de week al een foutmelding met reageren op alle vragen van Aapje. Maar nu staat 'ie er nog niet.

Dan nu nog maar eens alle antwoorden.

Essie praat pas een paar woordjes, maar ze snapt steeds meer.

Het lopen gaat wel als een tierelier.

Een tweede wil ik voorlopig nog niet hoor, vind dit soms al pittig genoeg.

BMR prik heeft Essie nog niet gehad, omdat ze ziek was. Dus ben benieuwd hoe ze dan gaat reageren.

Zwaan kleef aan fase hebben we hier gelukkig (nog) niet, maar moet wel in de buurt blijven hoor.

Fijn dat er goede berichten bij je moeder vandaan komen.

Hoe ging het gesprek maandag? En op je Vent zijn werk?

Haha Dier, als ik één keer het woordje NEE zeg, gaat Essie al huilen.

Ze heeft nu ook zelf geleerd om NEE te zeggen, maar dat gilt ze liever.

Zozo, Saba kan al aardig wat woordjes, Aruba. Essie blijft hangen bij: papa, opa, eten, bad, nee en Gijs. (zo heet de hond) Denk dat dat het wel was.

Rebbel, dat begrijpt Essie idd ook. Als wij zeggen, gaan we in bad, dan loopt ze naar de badkamer. En als we naar bed zeggen, staat ze al bij het traphekje.

Maten van Essie zijn nu: 78 cm en 10,3 kilo. Net mooi boven het lijntje.

Hier gaat het allemaal goed. Essie is weer helemaal beter en gaat gewoon weer naar het kdv en ik hoef deze week niet te werken. Dus kan aardig wat dingetjes doen zo.

Voel me verder goed, al een tijdje niet meer zo moe, dus das lekker.

Nu heerlijk mijn bedje in.
Vis, mijn zusje is een harde tante, die moppert niet zo snel.

Maar haar zwangerschap gaat eigenlijk ook voorspoedig.

Tuurlijk de standaard dingetjes, maar ze slaat zich er aardig goed doorheen.

Wordt nu wel spannend hoor. Thx for asking.
Nala, Saba praat ook nog niet zoveel hoor! Hij ként ze alleen (aanwijzen)

Wat een grappig verslagje van jullie autotocht Vis, leuk!

Lengte en gewicht, 78 cm en 11,8 kilo.
Haha die Essie is onder de indruk van haar moeders Nee! I like....Als ik tegen Cesar Nee zeg of Mag niet of verzin het maar, dan kijkt hij direct ondeugend,doet het nog een keertje en loopt dan als de wiedeweerga weg. Wel lachen hoor maar soms....

Haha VIs mooi verslag van Mima in de auto. Maar begrijp het niet helemaal, als ze kan praten mag ze dan naar de andere groep? Grappig hoor dat getut en geklets.
Volgens mij naar een andere groep als ze kan lopen toch?
Hey Aruba, ik dacht dat Saba heel erg groot zou zijn, maar Mattie is gewoon 2 cm langer! Zou je niet zeggen zo van de foto's. Wel een verschil in verhoudingen, want Saba is wel weer zwaarder.

Ik ontdekte gisteren opeens een peuter in Mattie. Voor onze keuken zit een hekje en die deed ik voor zijn neus dicht, begint ie me toch te huilen! Hij liep helemaal rood aan. Ik dacht dat ie misschien pijn had ofzo, want hij was echt compleet overstuur. Tien minuten later zelfde verhaal: hekje dicht, Mattie zet een keel op. Hij zette zijn mond wijd open, liep zelfs paars aan en na 10 seconden ofzo kwam er eindelijk een enorme schreeuw uit. Ging ie er nog bij op de grond liggen, met z'n armen en benen wijduit! 't Is dat Bekkie tegenwoordig al heel lang niet meer zulke acties heeft gehad, want ik verdacht hem er echt even van dat ie dit ergens had afgekeken.

Wel erg grappig, want zo ken ik hem dus helemaal niet. Heeft dus toch wat van mama geërfd...

Dier, opleiding gaat goed tot nu. Afgelopen maandag eerste opdrachten ingeleverd voor beoordeling.. spannend dus! Wat is er op je werk dan of kan dat niet hier? Hoeveel dagen werk je ook alweer? Succes er maar mee in ieder geval.

Vis, Mima klinkt erg leuk! En heeft meer de verhoudingen die Bekkie ook had destijds zo te horen. Drinkt ze nog steeds aan de borst?

Nala, fijn dat het met jou wat beter gaat nu. Geniet er maar van, weer wat meer energie voor je meisje.
hoi hoi, das lang geleden. We zijn heel druk met de verhuizing geweest en zitten nu al 3 weekjes in ons nieuwe domein : Geweldig!

Ik heb al even lekker zitten lezen en erg gelachen om een aantal verhalen. kleine drammende peutertjes, woordjes, lopen : Het blijft leuk om te lezen hoe jullie kids het allemaal doen en wat er bij jullie speelt.

Ben wel geschrokken van het verhaal van Aapje , wat zijn er toch onrechtvaardige dingen in de wereld!

Nala : Fijn dat het met je zus goed gaat en dat het einde in zicht is.. Weten jullie al wat het gaat worden.

Vis : Wat een kletskous is Mima! moppie zegt nog vrij weinig , maar gebruikt wel steeds dezelfde klanken voor bepaalde dingen.. het begin is er.

Moppie is nog steeds een kleintje. Laatste meting op 14 maanden : 73 cm en 8590gram. Ze zit in de onderste zone..

Ik ben ook druk op het werk. De groep 7 die ik op ma en di heb is heel pittig en ik moet alle zeilen bij zetten. Groep 6 op woensdagochtend is heeeel gezellig. Dit laat maar weer eesn zien hoe belangrijk het is in wat voor groep je kind zit.

Ook willen ze dit jaar de schooltijden gaan aanpassen aan de landelijke tendens..

Gr en vanaf nu ga ik mijn leven weer beteren..
Hij oogt inderdaad groot, met zijn oudemannen buik en lange haartjes Maar op kdv is veruit de grootste dus Mattie is dan ook best lang toch?

Meneer staat nu te dansen bij nijntje, zoooo lief. Kan ik echt emotioneel van worden zo schattig vind ik dat.

Wat een peuterfratsen die Mattie. Hier wordt ook vaak geacteerd! Jantje huilt, jantje lacht.

Hey wat lekker dat je in je nieuw huis zit Pauwie!Wat vinden de kinderen ervan?

Owja, behalve de laatste 4 grote kiezen is hier nu alles door. Hebben we daar in ieder geval geen last meer van voorlopig.
Hee Aruba!

Het huis is super! De kinderen zijn ook al gewend.

Na de kerst gaan ze naar hun nieuwe school. Spannend!

Moppie heeft nog maar 8 tandjes.. Kiezen zijn nog niet te bekennen.

Dansende dreumesjes zijn inderdaad geweldig..
Rebbel, 78 cm en 10,1 kilo. Volgens CB nog steeds gemiddeld qua lengte en gewicht er net iets onder.

Hier volgens mij een late prater en loper. Lopen langs de bank en achter zijn kar gaat goed, maar ik zie hem vandaag of morgen nog niet los lopen.

Hier ook nog geen papa of mama. Hij zegt het soms wel na, vooral papa. Maar hij spreekt ons nog niet zo aan. Dus ik weet niet of hij weet wie het zijn. Ook verder merk ik nog niet dat hij woorden begrijpt. Hij wordt niet enthousiast als ik eten zeg ofzo. Wel als de tafel wordt gedekt. Nee begrijpt hij wel en wordt hier ook beantwoord met heel hard brullen. Maar gelukkig is hij snel af te leiden en verder een lekker vrolijk manneke. Verder wijst hij wel van alles aan wat hij leuk vind en zegt dan "tie" (lampen, schilderijtje, zijn loopkar als ie erachter wil) En dat praten komt dadelijk heus we., Ook mijn schoonvader zegt dat hij heel late praatte en toen ie begon nooit meer is opgehouden (volgens zijn eigen ouders)

Verder morgen begrafenis van man van collega. Hij was al een tijdje ziek, maar ik vind het dan toch altijd weer heftig dat te jonge mensen overlijden
Rebbel, hier ook al een klein peutertje hoor.

Essie gaat ook languit liggen als ik haar ergens weg haal waar ze niet mag komen. Ze is ons nu onwijs aan het uitproberen. Helemaal met eten, een RAMP is dat!

Hoe doen jullie dat? Essie at altijd de korstjes van d'r brood, maar ze kijkt nu eerst naar het stukje, zit er een korstje aan, mot ze em niet. Gaat echt huilen als ik het weer geef.

D'r warme prak is helemaal ellende. Ook als ik het haar zelf laat doen.

Denk dat het weer een fase is, want op het kdv eet ze wel goed.

Das lekker Pauwie, verhuisd! Fijn dat jullie gesetteld zijn.

Is het allemaal een beetje meegevallen?

We weten dat mijn zusje een meisje krijgt. Mijn eerste nichtje!!!

Moppie is idd echt een ukkie.

Aruba, leuk is dat dansen hè?

Ik heb mijn hele leven aan dansen gedaan, dus vind het altijd leuk als ze reageert op muziek.

En al 4 kiezen door! Essie loopt nog steeds te tobben met de eerste. Hij komt maar niet door.

Pipi, heftig, een jong iemand overleden.

Is nooit fijn.

Essie heeft weer een nieuw woordje geleerd; auto. Vind het echt zo leuk dat d'r woordenschat heel langzaam wordt uitgebreid.

Bij ieder busje of vrachtwagen zegt ze OPA! (hij rijdt in een busje )

Ik ben helaas weer verkouden aan het worden. Fijn een kriebelhoestje, pijn in mijn oren en keel en een verstopte neus...

Essie vermaakt zich gelukkig prima. Nou ja, over het algemeen gezien dan...
Dier - In Ierland gaan babies die kunnen lopen door naar de wobbler groep. De meeste creches die ik ken hebben horizontale groepen. Omdat de onze zo klein is zitten de wobblers en babies vaak samen.

Haha, Mattie de Rebbel Hier heel af en toe peuterbuien, maar nog niet zo heel vaak. Mima krijgt nog steeds bv inderdaad, maar alleen 's avonds en 's ochtends voor het opstaan. En als ze een beetje ziekig is ofzo vaker.

Sinds deze week staat Mima los We zijn er ook achter waarom ze steeds de naam van haar crechegenootje roept als we met haar lopen. Die loopt namelijk al wel

Nala - Ik besteed geen aandacht aan kieskeurigheid met eten. Mima wil alleen banaan eten uit de schil en lust geen schijfjes banaan Ik geef daar gewoon aan toe. Ik geef haar meestal een bord met verschillende dingen, zodat ze kan kiezen. Als ik jou was zou ik haar gewoon een bord geven met brood met en zonder korstjes. Wie weet gaat ze ze 'per ongeluk' wel weer eten. En anders komt ze toch niets te kort. Dwingen kun je niet en als je er een strijd van maakt heb je bij voorbaat al verloren. Grote kans dat ze het dan ook met ander eten gaat doen als ze aandacht wil. Choose your battles Kinderen van deze leeftijd zorgen toch altijd wel dat ze genoeg binnen krijgen.

Pipi - Wat sneu voor je collega zeg!

Fijn dat Prinsje lekker vrolijk is. Dat is toch het belangrijkste. De rest komt vanzelf.

Pauwie - Wat een verschil tussen die twee klassen joh! Is ook wel leuk wat afwisseling lijkt me, of heb je liever alleen 'gemakkelijke' klassen?

Aruba - Ik vindt Saba er altijd heel leuk uitzien op Hyves!

Toen ik Mima een poosje geleden van de creche haalde waren de grotere kinderen aan het zingen, en Mima zong in haar eigen taaltje mee . Als we een cd met Engelstalige kinderliedjes draaien doet ze bij sommige liedjes gebaren (altijd bij dezelfde)... Vind het best wel een vreemde ervaring dat ik niet precies weet wat ze doet (het is natuurlijk een dreumes-immitatie van wat de peuters doen)... Mima heeft een eigen leven
Eten is hier geen probleem. Ik kan er alles inschuiven! Hij eet eerst 200 gram eigen prakje en dan daarna gerust nog met ons mee. Boterham gaat alleen vaak wel moeilijker, houdt hij gewoon niet zo van. Anders is het misschien een idee om ontbijtcrackers te geven, als boterham echt niet gaat?

Mima heeft een eigen leven. Tja het worden echt eigen persoonlijkheidjes he.

Lief Essie Bus = Opa. Hier is het bij elke auto: doei doei.

Peuterbuien... Ik vind dat getimmer op de laptop en het elke keer weer cd's uit de cd kast halen wel vermoeiend soms hoor! Vanaf wanneer gaan ze een beetje luisteren? Of is dat illusie?

Saba doet nu 'High Five' en Eskimo kusjes. Zo leuk dat echt mensje worden. Wauw, ik weet zeker dat ik er ooit nog eentje wil!
Haha..wat schattig al die peuters met hun eigen willetje.

Aruba; eeehmmm luisteren en stoppen met cd's uitladen....bij Alissa stopte dat toen ze 2 1/2 was....en nu doet haar zus het :-). Dus voorlopig weinig hoop. Al is Saba natuurlijk erg snel met alles, dus misschien ook wel met luisteren naar mama .

Mima heeft een eigen leven, leuk is dat he?! Ook wel confronterend misschien, maar ik vind het sociaal leven van peuters zo geweldig. Ze hebben echt al heel jong voorkeuren voor bepaalde personen/kindjes.

Nala; wij laten onze kinderen gewoon aanmodderen met eten. Wat ze eten eten ze, en wat ze laten liggen blijft liggen. Korstjes vond Alissa ook nooit lekker aan haar brood, nu eet ze ze soms wel en soms niet, maakt mij niet veel uit. Wat ze wel deed (en eigenlijk nog doet) is haar eigen korstjes laten liggen en vervolgens bij mij komen zeuren om mijn korstjes van het brood te eten, raar kind heb ik hoor.

De eerste peuterbuien: check! Bij de bakker en in de supermarkt drama, omdat madam een krentenbol wilde en die niet kreeg (echt ze ziet van kilometers afstand al waar ze krentebollen verkopen).
Wat kunnen ze ook steeds meer zo, he.

Hier ook een dametje met een eigen willetje. Is echt een kopietje van haar oudere broer (helaas )

Maar wel een lekker wijffie hoor, alleen heeft ze erg veel pit!

Hier is het een gezellige drukte, even gekkenhuis met studie, maar we genieten!

Dikke kus voor iedereen!
Ben al makkelijker met eten hoor. En erachter gekomen dat ze wel de korstjes eet als ik d'r brood nog aan het smeren ben.

Die eet ze dus alvast als we nog in de keuken staan.

Het avondeten is nu een crime. Maar ze is ook zo aan het tobben met d'r doorkomende kiezen, dus kijk het gewoon nog ff aan.

En ik heb nog leuk nieuws, ik ben tante geworden! Mijn zusje is vanmorgen bevallen van een gezonde dochter. Zet de naam wel ff op onze Hyves.

We mogen d'r vanavond gaan bewonderen!!!
Gefeliciteerd Nala!
Nala, gefeliciteerd met nichtje!!

En van dat eten niet een te groot probleem maken hoor. Dan maar weinig avondeten of brood zoder korsten. (maar ja dat is natuurlijk makkelijk zeggen met kind dat alles eet en hooguit boos wordt als het op is)
Ik heb qua eten soms juist weer zorgen naar de andere kant. Eet hij soms niet te veel? Hij kan blijven eten. Net zat hij ook weer de helft van mijn bord te plukken. En dat na 200 gram eten + toetje en 2 boterhammen tussen de middag. Maar goed hij is niet te dik en krijgt qua tussendoortjes eigenlijk altijd komkommer paprika etc. Gisteren heeft hij augurk gegeten!

Sinds kort kan hij zich uitkleden (met een beetje hulp) en probeert zich ook aan te kleden. En hij zegt wanneer hij 'bah' heeft gedaan, handig!

Vandaag zeiden ze op het kdv dat hij zo pienter was en al zoveel woorden kende, trots...

Wat grappig dat Elfje zo zin had in een krentenbol. Hoe gaat het met de zussen onderling? Loopt je oudste eigenlijk met de wagen mee, of hoe doe je dat?

Vis, we krijgen binnenkort hier een KDV waar de kindjes buiten slapen, biologisch eten krijgen en tussen de dieren op een boederij zitten etc. Zit Mima nou ook op zo'n KDV?

Rebbel, heb je al cijfers terug van je studie?

Nala, hoe gaat het met je zus en nichtje? En heeft Essie haar al gezien? Hoe reageerde ze?
Nala, gefeliciteerd! Mooie namen ook. Is de eerste naam de roepnaam?

Je zegt het zelf al Aruba, als Saba niet te dik is, dan hoef je je echt niet in te houden met eten. Tenminste, veel suiker zou ik wel mee oppassen, maar dat doe jij ook wel volgens mij. Er komt vanzelf een tijd dat ze minder gaan eten, denk ik zo. Mattie eet ook enorm veel en Bekkie deed dat op die leeftijd ook. Nu niet meer helaas. Maar de strijd aangaan over eten vertik ik en win je ook niet van een peuter is mijn ervaring . Aan de andere kant hebben ze als peuter ook minder nodig dan als baby/dreumes. Als ik zie wat Mattie allemaal leert, dan moet hij zijn energie ook wel ergens vandaan halen natuurlijk!

Klinkt leuk, dat KDV. Iets voor jullie of niet?

En wat goed dat Saba zich al zelf aan en uitkleedt! Dat vertikt Bekkie dus gewoon hè. En als ik de tijd had, dan zou ik het haar lekker laten uitzoeken, maar als ik dan 's ochtends op tijd bij de dansschool moet zijn, dan lukt dat niet. Dus doe ik het en leert ze het dus nooit. Heb haar verteld dat als ze naar school gaat, ze het zelf moet kunnen, en toen was ze toch wel even gemotiveerd, maar had geloof ik beter een korter doel kunnen stellen.

Heb nog geen cijfers binnen. Eerste opdracht was trouwens een stuk makkelijker dan waar ik nu mee bezig ben. Het kost vooral tijd en die heb ik momenteel wat minder. Ben afgelopen twee weken al vier avonden weggeweest voor school en dan a.s. vrijdagavond nog Sinterklaasdisco (Brrr, niks aan, vind ik, al zijn die bruggers wel schattig, tis hun eerste disco).

Nou, ik ga zo maar lekker onder m'n warme dekbedje. Mis m'n waterbed nu trouwens wel even met deze temperaturen. Maar energierekening mist 'm niet .
Pssttt, Aruba, je klinkt een beetje alsof je klaar bent voor misschien wel nog een kindje de laatste tijd.... (Bedacht ik toen je vroeg naar hoe Lala het combineert met die twee meiden). Saba kan al veel zelfstandig, dus wat dat betreft. Of zei je dat zelf ook al laatst niet, dat je er graag nog een wilde? Weet het even niet meer. Nou ja, niet om te pushen verder hoor, ik ben oprecht geïnteresseerd.

Lala, is je oudste laatst drie geworden of komt dat nog?
Rebbel; Alissa is inderdaad onlangs 3 geworden. Nog 1 jaartje dan gaat ze al naar school. En aankleden kan Alissa ook nog niet echt hoor. Uitkleden wel, ze is dol op rondhuppelen in haar blootje. Is het nodig dat ze dat kunnen op de basisschool? Dan moet ik maar eens aan het werk daarmee. Wat moet je veel werken momenteel, zeker 10 minutengesprekken? Klein nadeeltje van het onderwijs dat die dingen altijd veel tijd kosten.

Aruba; Wow kan Saba zich al uitkleden. Wat knap! Hij is echt mega snel. Ik ben echt heel benieuwd hoe zijn ontwikkeling verder zal gaan, want hij ligt mijlen ver voor op Elfje. Mijn meiden zijn verder dol op elkaar, Alissa is erg zorgzaam naar Elfje toe, noemt haar ook mijn Elfje en wil veel met haar samen doen, de vraag 'lukt het Elfje' horen we meerdere malen per dag. Gelukkig kunnen ze samen ook enorm ruzie maken. Wat niet leuk is, maar wel goed. Alissa loopt nu altijd naast de buggy mee, dat gaat super. Tot afgelopen zomer hadden wij een kidsit achter de wandelwagen waar Alissa op zat, dat ging ook goed. Moet er wel bij zeggen dat Alissa geen kind is wat makkelijk weg loopt bij me.

Wat gaaf een kinderdagverblijf met biologisch eten en buitenbedjes. Wil je Saba daar naartoe doen? Wij hebben hier niet veel keus in het dorp helaas.

Nala; wat leuk een nichtje! Wat lijken onze kindjes dan groot he?! Naast zo'n pasgeboren schatje. Al lekker wezen knuffelen?

Ely: *zwaai*

Wel opvallend dat er hier nog niemand zwanger is trouwens, op het juni/juli topic 2009 zijn er al meerdere zwanger en in het september topic zat ik laatst kort te lezen en daar volgens mij ook al.
Hahaha Rebbel, voor een reactie op jouw 'suggestie' moest ik eerst even rustig gaan zitten. Ik zou dolgraag voor nog een kindje gaan en heb er laatst zelfs over gedroomd dat ik beviel van een tweede. Maar ik heb niet het gevoel dat het nú moet. We zijn geen mensen voor een groot gezin, 2 is echt de max. Ik wil het geluk een beetje uitsmeren zullen we maar zeggen.

Lala, ik soms natuurlijk alleen maar de dingen op die Saba wél kan he Hij kan bijvoorbeeld nog niet (netjes) met een lepel eten. Nou laat ik het hem ook nauwelijks zelf proberen want hij vindt het maar al te prachtig om ermee te gooien. Zouden meiden hier ook beter de concentratie voor kunnen opbrengen?

Dat kan jij wel vergelijken Rebbel, zijn meiden rustiger? (Alhoewel Bekkie er op de foto's vaak uitziet als een doerak) Want wat jij schrijft Lala, dat Allissa niet snel weg zal lopen. Dat zie ik Saba nog niet snel doen, níet op ontdekkingstocht gaan.

Sinterklaasdisco, lijkt mij dus hartstikke leuk om bij te zijn! Waarom is het niet leuk Rebbel?

Voor dat nieuwe KDV ga ik inderdaad eens informeren.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Elyane, wat grappig dat ze zo op haar oudste broer lijkt. Hoe gaat het met jouw studie?
Op het CB zeiden ze idd ook, geen problemen van het eten maken. Wil ze niet, dan niet. En dat vind ik eigenlijk wel een fijne gedachten.

Maar ze eet de laatste tijd weer erg goed!

Rebbel, jullie hebben ook geen waterbed meer? Wij hebben sinds kort ook matrassen en moet er echt aan wennen hoor.

Loop een beetje te klote met een nieuw kussen, wissel iedere keer weer af, maar blijf pijn in mijn nek houden. Zwaar irritant.

Ik mis ook echt wel mijn warme bedje hoor.

Lala, nog gefeliciteerd met Alissa d'r verjaardag!

Ik vind Essie idd nu zo groot en dan zit er een jaartje verschil tussen. Maar het gaat nog niet kriebelen voor een tweede hoor.

Aruba, ik geef Essie vaak ook nog zelf te eten hoor, want echt rustig is zij niet hoor. Dus dat gaat hier niet op. Hihi.

Ik ben pas net mijn bed uit. Essie is uit logeren bij mijn ouders.

We hadden gisteravond sintavond met de vrienden. Paar dobbel spelletjes gedaan, wat erg gezellig was.

Vrijdag zijn mijn ouders hier geweest voor de sint, maar niets bijzonders hoor. Gewoon lekker gegeten en een spelletje gedaan.

Nu nog ff heerlijk aanrommelen en relaxen en dan om 15 uur Essie ophalen.

Daarna gaan we wel uitgebreid sint vieren met mijn schoonfamilie.

Met mijn zusje en nichtje gaat het echt geweldig goed. De bv loopt super en mijn zusje voelt zich ook goed.

Echt voorbeeldig allemaal.

En jullie zullen al vast wel de foto's van mijn mooie nichtje hebben gezien.

Ik heb niet veel zo een mooie baby gezien.

Essie heeft d'r nichtje maandag gelijk al gezien en ze ging er wel ff kijken en op haar manier aaien. Donderdag ook weer. Wel leuk om te zien. Maar vind het ook wel eng hoor, want als zij aait, kan het ook wel iets harder gaan.

Klopt Rebbel, de eerste naam is de roepnaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven