Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Hé Arubke!

Mima drinkt alles: wijndruppels , verdund sap, melk, water, en 's avonds, 's ochtends en als ze ziekig is BV. Ik laat het gewoon op z'n beloop nu met de BV. Het is eigenlijk alleen maar gemakkelijk, als ik 's ochtends wat langer wil slapen of als ze 's nachts eens wakker wordt. Een ander voordeel is dat ze BV altijd neemt, ook bijvoorbeeld bij tandjespijn als ze verder nauwelijks eet. Als ik er niet ben maalt ze er verder niet om. Zie mezelf nog steeds niet als langvoeder, en voel me ook niet verwant aan de Maffia ... maar geloof dat ik officieel wel tot de langvoeders behoor nu

Mima speelt graag met haar bakfiets... Ze zit het liefst in de bak zelf Als ze tv wil kijken parkeert ze eerst haar bakfiets er voor, om er vervolgens in te klimmen. Het is dus eigenlijk een soort mobiele fauteuil . Verder leest ze veel boekjes. Gisteren hoorde ik vanuit haar speelhoek 'Etuh Etuh Etuh!'... Toen zat ze Rupsje Nooitgenoeg te lezen . Ze laadt dingen in en uit kastjes en in haar bakfiets. Ze speelt ook graag met knuffels. Ze heeft een tijd met auto'tjes door het huis gereden, maar dat lijkt weer voorbij.

En Saba?
Dubbel.
Kan me heel goed voorstellen dat je het op z'n beloop laat. BV is toch troost en voeding tegelijkertijd. Had ze veel last van haar tanden/kiezen?

Saba kijkt nog steeds niet om naar zijn speelgoed. Ik dacht eraan een keukentje of een boederij te kopen, dat vind hij misschien wel leuk. Maar elke maand koop ik weer iets en blijkt dat hij het toch niet zo leuk vindt. Net zoals Mima leest hij nog steeds het liefst boekjes en herkent hij sinds kort ook een paar letters. Ik vond het nogal bizar maar dat is gewoon omdat we alles moeten benoemen waar hij met zijn vingertje naar toe wijst.

Mooi boek he, Rupsje nooitgenoeg. Ennuh... staat de bakfiets in de woonkamer?
Wat een wijsneus, die Saba zeg! Hier heb je van die reclame spotjes op de tv van 'your baby can read', een cursus om babies/peuters te leren lezen. Het is erg Amerikaans (streberig) en zou er zelf ook niet aan beginnen... Maar Saba leert het dus spontaan. Wat leuk zeg!

De bakfiets staat meestal in de buurt van waar Mima aan het spelen is, want ze sleept hem altijd mee en ze transporteert er ander speelgoed mee . Eigenlijk is onze hele woonkamer een speelkamer geworden . We hadden al één bank aan de kant geschoven om gekleurde rubber speeltegels en Mima's speelgoed neer te leggen en vorige week heeft Man de andere bank ook weggeschoven, zodat Mima uit het raam kan kijken... (ik realisseer me nu ik dit schrijf dat het voor veel mensen een horor scenario is om je kind zo het huis over te laten nemen )

Ik verwissel elke paar weken een deel van Mima's speelgoed. Ik heb gemerkt dat als ze te veel heeft, ze zich gaat vervelen en de helft staat in een doos waar ze niet bij kan. Nu heeft ze iedere paar weken 'nieuwe spullen' . En vaak speelt ze daar dan even heel intensief mee. Met sommig speelgoed speelt ze bijna iedere dag en dat laat ik dan ook altijd liggen.

Speelt Saba wel met dingen die geen speelgoed zijn? Misschien vindt hij het leuk om hetzelfde te doen als jullie? Als een van ons gaat koken geven we Mima een plastic bakje, een leeg zoutvaatje, een leeg doosje van bouilon blokjes, een pollepel en een doosje rozijntjes. Ze gaat dan altijd rozijntjes koken (en door de keuken verspreiden... ze eet ze niet), gewoon op de keukenvloer. Zo af en toe trekt ze dan aan je broekspijp omdat ze even in de pan wil kijken. Voor inspiratie denk ik en dan gaat ze weer verder.

Op de creche speelt ze vooral in de (binnen)zandbak heb ik begrepen.

Van kiezen heeft ze zo nu en dan heel veel last. Ik zie het altijd aankomen, want dan worden haar wangen helemaal rood. Ik zie nu al uit naar de tijd dat ze ze allemaal heeft .
Oh Aruba, je zit er toch niet mee he, dat Saba niet met speelgoed speelt? Niet doen hoor! Op deze leeftijd hebben ze gewoon een hele eigen ontwikkeling en interesses. Saba is heel snel met lopen en taal... Ze kunnen gewoon niet alles tegelijk. Op een gegeven moment krijgt hij wel belangstelling voor andere dingen en vaak blijft de taalontwikkeling weer eventjes stilstaan. Ze hebben het gewoon te druk om alles tegelijkertijd te doen.

Ik merk aan Mima bijvoorbeeld dat ze gewoon geen tijd heeft om te lopen. Ze vermaakt zich prima op de grond en kan kruipend overal komen... Het komt allemaal vanzelf.
Ik zit er niet echt mee hoor, alleen zit ik wel regelmatig online om te kijken naar speelgoed wat hem misschien wel kan bekoren.

Wat lief dat Mima rozijnen kookt Ze doet jullie graag na zeker? Daarom zat ik er ook aan te denken om een keukentje te kopen. Ik ben benieuwd of hij daar wel aan de oven durft te zitten

Het is natuurlijk wel lekker als je kind zich een beetje kan vermaken met speelgoed. We hebben in onze nieuwe huis een serre en we hebben besloten dat al het speelgoed daarin gaat. Hopelijk struikelen we dan wat minder. Maar zo te horen is het bij jullie thuis dus ook een soort KDV.

Ik kijk net op you tube een filmpje van dat "your baby can read'' Dat is echt bizar, geloof er niets van. Met 15 maanden of soms nog jonger al lezen!
Aruba, zou je willen dat hij wat meer zelf kan spelen? Of doet hij dat wel, alleen niet met speelgoed?

Hier leiden niet-speelgoeddingen vaak tot groot vermaak, bijvoorbeeld een doos tissues (trekt ze er allemaal uit, en heeft het dan erg druk met 'neus snuiten' , een stapel tijdschriften (lekker scheuren en 'lezen'), kleien vindt ze geweldig, houdt ze rustig drie kwartier vol ('klei' gemaakt van meel, olie en water... moet je alleen wel bij blijven, want er komt altijd een moment dat ze het in haar mond steekt), lege plastic flessen, kerstkaarten, een rol wc papier etc.

Mima vindt het ook heel leuk om te 'duiken' op een opgevouwen dekbed dat we soms speciaal voor dat doel in haar speelhoek (woonkamer dus ) leggen. Dat doet ze ook rustig een half uur of langer.. Misschien is dat ook van voor een fysiek ingesteld jongetje als Saba?
Aruba, zou je willen dat hij wat meer zelf kan spelen? Of doet hij dat wel, alleen niet met speelgoed?

Hier leiden niet-speelgoeddingen vaak tot groot vermaak, bijvoorbeeld een doos tissues (trekt ze er allemaal uit, en heeft het dan erg druk met 'neus snuiten' , een stapel tijdschriften (lekker scheuren en 'lezen'), kleien vindt ze geweldig, houdt ze rustig drie kwartier vol ('klei' gemaakt van meel, olie en water... moet je alleen wel bij blijven, want er komt altijd een moment dat ze het in haar mond steekt), lege plastic flessen, kerstkaarten, een rol wc papier etc.

Mima vindt het ook heel leuk om te 'duiken' op een opgevouwen dekbed dat we soms speciaal voor dat doel in haar speelhoek (woonkamer dus ) leggen. Dat doet ze ook rustig een half uur of langer.. Misschien is dat ook van voor een fysiek ingesteld jongetje als Saba?
Het gaat me inderdaad niet om het met speelgoed spelen maar het sowieso af en toe eens alleen spelen. Op zich gaat het af en toe wel eens goed hoor maar ik ben ook niet snel tevreden. Hij kan zich gerust een tijd zoet houden met de papierbak, maar ja dat vind ik dan weer niet zo.

Potten en pannen zijn wel leuk. Ik denk ook dat ik nog niet zoveel van hem moet verwachten. Maar dat is gewoon lastig want met zijn boeken kan hij echt uren rustig zitten (op schoot) maar met een nieuw speeltje (wel of geen echt speelgoed) is hij het na hooguit 10 minuten beu.

Dat lijkt me een leuk spelletje, kleed duiken! En kleien heb ik ook nog niet eerder aan gedacht. Ze hebben volgens mij ook speciale klei he?
Misschien leuk als iedereen wat speelideeën opschrijft. Waarschijnlijk doet iedereen wel wel spelletjes waar anderen nooit aan gedacht hebben.

Mima heeft ook wel eens dagen dat ze constant onze aandacht wil hoor. Ik denk dat de meeste ouders wel eens zoeken naar iets wat hun kind langer kan bezighouden .

Dekbed duiken heeft mijn man bedacht. Misschien kun je aan je man vragen of hij iets kan bedenken? (als hij dat al niet doet?) Ik merk dat mijn man hele andere dingen met Mima doet dan ik (vaak wat fysieker... cliché, maar waar bij ons ), die soms heel goed aanslaan. Heb nooit naar speciale klei gezocht, maar het zou me niet verbazen als het er is . Hier op de creche verft ze ook (vingerverf), maar heb geen idee of het speciale verf is. Zelf nooit geprobeerd.

Mima heeft 2 boekjes die ze altijd zelf leest. Ze duwt ze altijd weg als ik ze wil voorlezen . In eentje staan allemaal dieren met stukjes vacht (pluche) waar je aan kunt voelen en in de andere staan allemaal babygezichten. Ze voert met beiden hele gesprekken en geeft ze kusjes (best gek eigenlijk, als ik het zo opschrijf ). Saba is toch ook gek op dieren? Misschien zou een dierenboekje met pluche voor hem ook werken? Valt tenslotte weing aan voor te lezen .

Mima vindt het ook heel leuk om met een lege doos te spelen. Ze gaat er zelf in zitten of doet er dingen in en uit.

De ultieme remedie tegen verveling hier is trouwens een cd met kinderliedjes (ook in de auto). Daar gaat ze echt naar zitten luisteren (helpt wel dat bij ze bij veel Engelse liedjes gebaren heeft geleerd op de creche... die doet ze (sort of ) als ze er naar luistert. Of de tv met Peppa Pig.

Hier op de creche laten ze kinderen in hun regenpak ook met een bak water spelen . Denk dat ik dat Mima thuis ook eens ga laten doen op de keukenvloer. Weet zeker dat ze dat geweldig vindt .
Oh, wat hier trouwens echt altijd werkt is naar boven gaan. Als ze zich beneden verveelt ga ik met haar naar boven, zet alle deuren naar de slaapkamers (4) open en het traphekje dicht. Ze vindt het al een avontuur om de verschillende kamers in te kruipen en ook om met het speelgoed te spelen wat we nooit meenemen naar beneden.

Ze helpt mijn man ook vaak met was opvouwen .
Leuke ideeen vis!
'annemaria koekoek' vind zoon hier helemaal geweldig en hij speelt met alles wat geen speelgoed is...

was in de wasmachine of was uit sorteren, ophangen of eraf halen. pannen en dan met de deksels slaan, houten pollepel roeren, papierbak, wc rollen uit de prullenbak in de wc vissen of wc papiertjes afscheuren, billendoekjes uit de verpakking trekken, spullen verstoppen, aan een eigen stoeltje/ tafeltje zitten of kleedje over de tafel heen en dan heb je een tent is ook helemaal hilarisch en daar samen in zitten! Met een eigen doekje en emmer mee helpen poetsen (doe er geen water in want dat werd een bende).. En inderdaad boven spelen is ook leuk! En weer ander speelgoed..

Hebben jullie nog leuke spel ideeen? hihi ik lees altijd met jullie mee zoon is van 27 aug! (was 6 sept uitgerekend)
Aapje wat een goed nieuws van je moeder! Maar kan me wel voorstellen dat het ondanks het goede nieuws toch een emotionele achtbaan is.

Gymp, hopelijk binnekort ect goed nieuws.

Aruba, Prinsje kan soms wel een tijd met iets bezig zijn. Bladeren in kartonnen boekjes vind hij geweldig. Maar al ik iets wil benoemen of voorlezen is hij allang weer op een andere bladzijde. Met een stapel tijdschriften of folders kan hij ook uren bezig zijn. (daar wil ik alleen bij zijn omdat ht afg en toe toch zijn mond in gaat). Zijn loopkar vind ie ook geweldig. Maar die moet ik steeds wel voor hem omdraaien als hij aan de ander kant van de kamer is. (dan draait ie zich naar mij toe, steekt zijn hand naar me uit en zegt iets van mmmm mm om mijn aandacht te trekken). Hij kan er uren mee doorgaan, maar na een kwartier steeds zijn kar omdraaien ben ik het wel weer zat :-). Het is zo een houten blokkenkar en hij gaat er ook vaak inzitten (en kijkt mij dan aan en het is de bedoeling dat ik hem moet gaan rondrijden). Verder blokken en duplo. Vooral afbreken van dingen die ik bouw en rondgooien en blokjes in en uit de bak doen.
Wat een leuke spel ideeen allemaal. Vind het ook altijd zo grappig om te lezen hoe anders alle kinderen zich ontwikkelen

MM speelt vooral heel veel met zijn stapelbekers. Als sinds juni elke dag! Hij heeft kleine pannetjes, maar vindt de grote pannen leuker. Lades opentrekken en uitruimen, bakjes open maken en dingen instoppen. En heel veel met ballen. Hij stopt ballen overal in en haalt ze er weer uit. Boekjes lezen vindt MM ook erg leuk, maar hij molt ze ook snel. Boeken zoals Vis vertelt met vacht, zijn hier al allemaal gesneuvelt.

En doe spelletjes: stoeien op het grote bed! Onder en op de deken. tikketjes spelen (ík kom je pakken...) Op een damespaard zingen, heel hoog in de lucht gooien en heel hard kietelen. En klimmen natuurlijk! Overal op waar hij op kan komen. MM is echt een jochie, hoe wilder hoe beter.

Verder kleien wij (idd speciale klei die niet giftig is) en tekenen.

Wij dachten er ook aan om een keukentje cadeau te doen, maar hebben nu voor een duplotrein gekozen , Geen idee of hij dat echt leuk vindt, maar daar komen we snel achter.

Heel herkenbaar ook dat Mima het zo leuk vindt om zich te verstoppen. MM verstopt zich vaak achter het gordijn. Hilarisch. Hij houdt dan de gordijnen heel strak dicht en wacht tot een van ons hem komt zoeken. Als hij dan kijkt en ik zit al voor hem en roep heel hard 'boe', komt ie haast niet meer bij. Is al vaak gebeurt dat hij dan van schrik en plezier om gevallen is.

Verder vind ik het zo knap van Saba dat hij al letters herkent... MM kan net dieren aanwijzen in een boekje.

Hoe gaat het eigenlijk met jullie kids en de kerstbomen. Laten ze ze een beetje met rust?
Oh ja en idd als speelgoedtopper:

zijn bobbycar (auto) en loopfiets!
Aapje, stapelbekers waren afgelopen zomer hier ook heel populair. Nu wat minder.

Verder qua spelletje. Allerlei soorten kiekeboe spelletjes. En verder hem omduwen als hij zit op bank of bed en dan weer overeindtrekken (op slot hoef je niet meer te duwen, want hij valt zelf al)

Pas had hij trouwens mijn sleutelbos te pakken. Dat heeft ie wel vaker en zijn natuurlijk hartstikke leuk, dat rammelen en glimmen. Nu kroop hij er mee naar de deur en ging sleutels in het onderste sleutelgat proberen te steken (we hebben boven en onder zo een pin en bij de onders kan die dus bij al hij op zijn knieen zit)
Leuk om te lezen Aapje, Pipi en Appel (welkom, leuk om ook eens van een meelezer te lezen ... ik sta er nooit zo bij stil dat er ook anderen zijn die ons topic lezen ) MM is een stuk wilder dan Mima . Mima heeft nog nooit iets stuk gemaakt geloof ik .

Haha, dit vindt ik altijd van die leuke acties, als ze iets proberen te doen wat ze nog lang niet kunnen:

quote:pipi28 schreef op 22 december 2010 @ 20:58:

Pas had hij trouwens mijn sleutelbos te pakken. Dat heeft ie wel vaker en zijn natuurlijk hartstikke leuk, dat rammelen en glimmen. Nu kroop hij er mee naar de deur en ging sleutels in het onderste sleutelgat proberen te steken (we hebben boven en onder zo een pin en bij de onders kan die dus bij al hij op zijn knieen zit)Mima probeert zich vaak zelf aan te kleden... of haar sokken aan te doen. Is ook altijd lachen . Als ze met mijn man was aan het opvouwen is trekt ze vaak een bh van mij aan en onze t-shirts... alleen over haar hoofd..
hihi, ja dat aankleden probeert MM ook. Vooral sokken.

En de sleutelbos is natuurlijk ook een enorm leuk speeltje! Is het al een keer per ongeluk gelukt?
Owja ik heb wél iets waar Saba leuk mee speelt. Houten blokjes om te stapelen, moest eraan denken toen jullie het over de stapelbekers hadden.

Maar speciale klei is een leuk idee! En appel, wij hebben een hema tentje waar we samen wel eens in spelen.

Qua speelgoed was deze heel lang een succes, het is een soort knikkerbaan.

Misschien moet ik hem een tijd boven zetten en dan weer eens tevoorschijn halen.

Hebben jullie kindjes toevallig al een driewieler? Dat lijkt me ook leuk voor deze leeftijd, alhoewel een slee op dit moment beter is

Ahh ik ben dus niet de enige met een kindje wat graag kleding aan en uit doet. En spullen over het traphekje naar beneden gooien, ook leuk.

Ik ben benieuwd wat MM van de duplotrein zal vinden!En wat leuk dat hij zo graag met zijn stapelbekers speelt, echt een succes dus.

Saba is best voorzichtig met zijn boeken. Alhoewel er van de boeken die niet van karton zijn al wel eens een bladzijde is afgescheurd. Ik heb laatst een hele bups tweedehands boeken voor hem gekocht dan is het ook niet zo erg.
Hé, wat een drukte ineens hier. ff Snel een reactie, want ik ben net klaar met werken voor studie -Pff, wat een gedoe, hele dag druk met kids, we aten laat, want lief was laat en moest vervolgens direct weer weg, dus zelf boel opruimen en kids in bed, die lagen eindelijk om 21u en vanaf 21.45u weer in de weer geweest met Mattie die huilde vanwege koppie vol snot, heb hem een uur later kunnen overdragen aan lief die weer thuis kwam en nu ben ik eindelijk klaar met opdracht. Zo dat was even mijn klaagzang. -

Maar het boekje wat jij beschrijft, Vis, hebben wij hier ook in twee varianten en is ook hier favoriet. De bijbehorende geluiden worden geproduceerd en bij de vis wordt met een serieus bekkie 'gehapt'. Andere boekjes waar je dingen kunt openklappen of schuiven, zijn ook in trek.

Wat Mattie het meeste doet is lopen met de poppenwagen van zijn zus en daar wordt dan van alles ingestouwd. Of rijden op zijn wheelybug (bij op wieltjes).

Verder dingetjes ergens in stoppen (hij pakt altijd het houten taartje met kaarsjes van Bekkies keukentje en gaat dan alle kaarsjes erin zitten te steken, erg priegelig werkje, want ze zijn echt minuscuul). En ook veel klimmen en klauteren zoals Aapje beschrijft.

Hij speelt ook heel erg veel met zijn zus. Samen rondjes ergens omheen lopen, samen op mama klimmen, samen met een fiets/wheelybug door de kamer, samen met de knikkerbaan. Gaat natuurlijk ook heel vaak mis als Bekkie een spel heeft bedacht met de poppetjes van Little People of Duplo, dan kan Mattie nog niet zo leuk meedoen. Maar als ze met haar keukentje speelt, kan Mattie wel de kopjes leegdrinken en de taartjes opeten. Ik doe zelf eigenlijk best weinig met Mattie, behalve dan boekjes lezen. O ja, en als klimtoestel fungeren natuurlijk.

Dieren is hier wel altijd leuk trouwens. Wij hebben nu een vogelhuisje in de tuin en daar komen zoveel vogels op af. Kunnen ze soms best tien minuten naar zitten kijken, lekker vanaf de bank. Misschien een idee, Aruba? Hoef je lekker niet naar buiten.

Een driewieler is denk ik nog best lastig, alhoewel Saba natuurlijk wel snel is, dus misschien dat hij dat al wel aankan. Bekkie kan het nog steeds met haar 3 jaar en 4 maanden... Maar dat komt ook omdat ze er nooit op rijdt, want ze zit al vanaf anderhalf op haar loopfiets. We hebben een kleintje voor in huis en de wishbonebike voor buiten, erg gaaf ding en handig want je kunt beginnen met drie wielen voor meer evenwicht en hij is nu omgebouwd naar tweewieler. Zit nu te denken hoe we dat doen met Mattie, want die zou er ook al wel op kunnen, maar Bekkie gebruikt hem nog erg veel. Een nieuwe erbij is nogal duur...

Nou, toch nog weer heel verhaal van mij. Zag net filmpje van Zemmie op haifs, wat een schatje! Moest eigenlijk het hardst lachen om het commentaar op de achtergrond, haha.
Leuke verhalen hier.

Ik ben ziek. Heb de hele dag al koorts, tussen de 38,5 en 40 graden. Mima was er heel boos om vanmorgen dat ik niet ' normaal' deed. Ze heeft me 2 x gebeten en ging keihard huilen toen ik zei dat dat niet mocht . Verder ging ze ook heel hard hoesten, net als ik en was ze huilerig. Ze leek zelf wel ziek . Toen ik een boekje met haar ging lezen was het weer over en heeft Man haar naar de creche gebracht. Ik baal er nogal van, want ik had nog veel willen doen vandaag. Man begon net ook al te rillen :( , het zou ook bijzonder slecht uitkomen als hij ziek wordt, want hij moet werken tussen Kerst en Oud en Nieuw, om een deadline te halen.

Anyway, we moeten ons er maar aan overgeven... Dit is mijn 3e virus al sinds Mima op de creche zit. Hebben jullie daar ook zo'n last van? Eerder werd ik nooit ziek.
Sjees, zo wordt er een week niets geplaatst en zo moet je 2 pagina's terug lezen. Gezellie!

Essie vindt de sneeuw helemaal niets, dus naar buiten met de slee gebeurd hier niet. Vaak pak ik dus de auto, want alles is sowieso verder als normaal.

Maar de sneeuw gaat hier nu ook weer minder worden. (wel jammer, zo vlak voor de kerst...)

Aapje, wat een geweldig nieuws zeg van je moeder! Wonderen bestaan gelukkig nog. Maar kan je gevoel begrijpen hoor, lijkt me allemaal erg onwerkelijk.

Essie blijft wonderbaarlijk genoeg van de kerstboom af. Had ik niet verwacht.

Hadden hem vorig jaar in de erker en nu wilde man heb op de grond. Zag ik echt niet zitten, maar gaat goed! En bij jullie?

Gympy, fijn dat je er zo positief over denkt. Suc6 ermee.

Vis, hoe gaat het nu met je? Is de koorts gezakt? Mijn man is ook 2 dagen ziek geweest en ik blijf maar verkouden, fijn hè, een kleine op de crèche... Beterschap!

Essie vindt het erg leuk om spookje te spelen achter de vitrage, ze zegt er dan ook nog BOE bij.

En idd ook mee naar boven. Komen ze natuurlijk niet zoveel, dus dat blijft leuk.

Auba, hier is van alles in trek qua speelgoed, maar merk dat ze opeens helemaal in to het kleuren is. Verder is de blokkenstoof ook favo. En sinds gister snapt ze dat je met een balletje kan gooien en BOEM zeggen.

Ik doe ook haar speelgoed afwisselen. Er ligt een deel in haar kamer, achter de schotten en iedere keer haal ik weer wat anders tevoorschijn.

Hier nog geen driewieler. Man begon er laatst toevallig wel over.

Dat was een pittige avond Rebbel, gaat het nu weer wat lekkerder met Mattie?

Iedereen verder een beetje zin in de kerst? Ik wel hoor.

Vanaaf gezellie met z'n drietjes lekker eten en cadeautjes.

Morgen met schoonfamilie gourmetten en zondag met mijn familie pizzaatjes maken. (en mijn zusje is ook nog eens jarig)

Wel beide dagen pas eind van de middag afgesproken, dus lekker relaxt.

Als ik jullie niet meer spreek, hele fijne kerstdagen!!!
Zo, ik ben wel ff geschrokken, zat opeens in een slip vanmorgen.

Zat een klojo achter mij te douwen en ging daardoor toch iets harder als dat ik wilde.

De wegen hier zien er prima uit, niets aan de hand, maar in 1 bocht lag er opeens stuifsneeuw.

En toen hield ik de auto niet meer. Gleed zo door naar de andere weghelft, waar tuurlijk psies een andere auto reedt. Die kon ik nog net ontwijken (denk echt dat het kiele kiele was), maar door die slip schoot ik de andere kant op, richting de berm... En die knakker achter mij zat bijna bovenop mij.

Gelukkig kon ik weer zonder kleerscheuren uit de slip komen en ben verder gereden.

Eenmaal thuis storte ik ff in. Man, wat was ik geschrokken, had ff anders af kunnen lopen.
Zit hier lekker in mezelf te praten.

Maarre... Merry Christmas everybody!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven