Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Godsamme, zoon werd wakker met koorts en dikke groene snottebellen. Daar gaan we weer . Meisje gaat er binnen twee dagen natuurlijk achteraan. Zucht...
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Aaahh nee chryssa, alweer? Jullie zijn er net vanaf toch? Hopen dat je zoon snel op knapt en jullie buiten schot blijven!!
Hoi hoi,

Ben de laatste dagen niet zo 'posterig'. Alles goed wel. Uk is vandaag gevaccineerd. Ze heeft geen verhoging maar gaat in haar slaap zo nu en dan ineens huilen.

@Toetje

Gatverdamme, ook dat nog! Hopen dat de antibiotica aanslaat

@Myself

Denk ook dat er tegenwoordig meer mogelijk is. Gauw aan de bel trekken

@Chryssa

Ik ga voor je duimen dat het zo'n 24uursgeval is. Je hebt het er maar druk mee

@Meet

Nog de laptop niet aangezwiept. Wij zijn hoogstwaarschijnlijk met ingang van 5 december 10 dagen op vakantie. Had het willen doorgeven maar wachtte omdat de tickets nog niet gekocht zijn. Gaan jullie lekker meeten. Wil wel de foto's zien hoor!

@Intouchables

Wat een prachtige film! Aanrader!

Slaap lekker allemaal. Hier slaapt iedereen. Ik ga ook maar eens
Myself en toet, een hele dikke virtuele knuffel meiden. Wat een ellende!

Zivaa

Oh bijna vakantie! Lekker vooruitzicht!

Rijst

Saai hoor, dat jij er niet bij bent. Kun je niet in november met vakantie

Kwimmie

Wat zielig! Dat heb ik bij mini ook gehad, toen Kreeg ik klysma's mee. Niet gebruikt, maar wel ook met de thermometer moeten helpen. Ik gaf olijfolie op aanraden van de dokter, maar daar was het cb het niet mee eens. Maar daar kon hij wel van poepen.

Rammel

Ik wist niet dat ongi zijn effect op bv heeft. Mijn mini is nu bijna 8 weken en ik ben nog steeds niet ongi... Hmmm.

Gisteren een drukke leuke dag gehad. Bubblez, mini was nu al De sjaak! Zijn spullen zijn natuurlijk reuze interessant dus de beren gingen in zijn bed, maxicosi en bad. En toen werd hij ook als levende pop gebruikt. Daarna nog even een taartje gebakken en de Mac geplunderd. Gezellig hoor!

Nico

Alles goed? Balen dat mini onrustig wordt na een dagje repen (=op pad gaan). Als ik daar nog een oplossing voor weet laat ik het je weten .

Maat

K*tkindje kwam vandaag pas om 5;30 . Een verademing. Hoe heeft huftertje het gedaan? Hij stond natuurlijk al 1-0 achter nadat hij op je bed heeft gescheten...
@rijst, fantastische film ja!! Enne... inderdaad, jullie kunnen toch ook in november gaan?

@ liz, huftertje kwam om 05:15 en lag er om 00:00 in. En ligt nu weer in mn bed, maar wel met een flanellen luier onder zn kont, dit gebeurt me geen 2e.... uuhh 3e keer!

Vandaag foto's laten maken van Minimaatje en mij. Heeft iemand nog een idee??
Morning!

Myself: kan me voorstellen dat t een angst van je is en dat t nu dan gebeurde je enorm geschrokken bent!

Maatje: have fun met fotoshoot! Geen ideeen voor je helaas...

Rijst: je gaat maar gewoon in november op vakantie hoor! Aruba?

Cryssa: ooh jeetje! Hopelijk word meid niet ziek!

Kwimmie/poepen: hier ook moeite met poepen, arm kind.. heb al vaseline op poepertje gedaan, thermometer.. niks helpt... Hij poepte tot vorige week 3x per dag. En nu eergister voor t laatst! En elke keer krampen erdoor, zo sneu... Ik heb nog vit k staan, op olie basis, zou ik daar een paar druppels van kunnen geven? Olie? Dat t helpt?
Morning!!!!

Wat balen met dat poepen bij sommige kleintjes! Hier af en toe wel s krampen etc maar poep komt er goed uit. Zeker laatste dagen....

Ongesteld, wist ik ook niet nee. Bij oudste best lang geduurd, Nouja en nu is t natuurlijk allemaal helemaal traag. Heb t idee dat t vloeien nu wel eens echt over is, nog enkele drupjes per dag mss. Wil eigenlijk volgende week nog wel ff de zee in dus hopelijk is t straks echt over!

O welke zalf was ook weer goed voor die fijne aambeien?!? 😭 ik heb er ineens 1! Zal wel door die ijzerpillen komen wellicht, daar dus subiet mee gestopt. Voel me stuk beter ook.

Toet hoe is t nu?!

Chrys beterschap daar, zit je ook niet mee :(.
@vakantie

We gaan inderdaad naar Aruba November gaat niet in verband met werk RM.

@constipatie

Uk ging iedere dag 1 of 2 keer en nu om de 2 dagen. Ik geef Cinababy tegen de krampjes en verdun de melk door er 10cc water extra bij te doen.

@Maatje

Fotoshoot ze!

We gaan de stad in vandaag. RM wil nieuwe kleren scoren. Fijne dag allemaal
Zucht Rijst Aruba, zo lekker daar he. Ik wilde echt nooit meer weg toen wij er waren. Kortom ik ben jaloers.

Ga zo ff lekker alleen de hort op.
Naakt maar zonder zichtbaar edele delen? Ik hou d'r wel van, ligt er misschien ookbeetje aan wie de fotograaf is.

Klysma? Bij een baby? Dan vliegt het er met een noodgang uit ja.. Daar is een spuitluier niets bij. Lactulose mag een baby hebben. Is verkrijgbaar via de huisarts.

Chryssa hoe was t huis volges je pa??? Spannend hoor!

Cruella heeft in de wagenbak op haar eigen kamer geslapen. Ik heb haar 120 ml geven ipv 100 ml en dat was goed. Bij 100 ml heeft ze honger en gaat ze de hele nacht krijsen.

Rijst ook mijn mini huilt/krijst in haar slaap, dat is sinds de prikjes! Deed ze eerst niet.

Bubbel have fun!
@meet: zowel 8 als 15 december is prima. Ga gauw

naar het sub, ben benieuwd naar de locatie..

@poepen: mini heeft al anderhalve dag geen poepluier geproduceerd. Maar hij lijkt er geen last van te hebben.

Zelf nog steeds pijn bij het poepen. Nu word toch inwendige aambeien vermoed. Heb al sperti geprobeerd, dat stinkt! Nu lidocaine zalf, is pijnstillend. Andere opties zijn hamamelis of curanol zalf.

Fijn rijst, toch op vakantie, lekker naar je mama toe. Grappig dat RM shoppen wil, vriendlief heeft er hekel aan. Nu ben ik degene die zijn kleren online bestelt.... Ik moet toch wat, wil nog niet voor mezelf shoppen. O ja, schoenen staan nog steeds op m'n verlanglijstje
HEt lijkt iets beter te gaan met mij, borst is minder rood, bult is minder dik.. nog wel veel pijn. Maar er zit iig verbetering in!

Minitoet is alweer hele dag aan het huilen, zielig mannetje... Heb consultatiebureau gebelt, advies extra water en hij moet er ff doorheen.. arme vent... Laat m nu maar ff huilen in zijn bed hoor... Weet t soms ook niet!
Wat waardeloos toet. Vooral omdat je niets voor je ventje kan doen. Even lekker in badje misschien?

Fijn dat borst wat beter gaat!
Ja.. sneu... En maakt de stemming tussen mij en toetman ook niet beter... Zielig voor kleine manneke!

Hebben jullie btw al een vast ritme? Mensen met fv? Of is het elke dag verschillend? Hierkrijgt toetbaby nog6x 120+4.. maar heb. T idee ook dat ie al wel wat meer mag.. maandag maar eens wegen..

Sorry voor de ego's, ff geen puf overal op te reageren...
We hebben nog 2 december dan kan rijst mee!

Hier ook geen moeite met poepen, altijd 1 luier per dag en gister ineens 5!!!! Ik zal wat poop jullie kant op sturen!

Ziev ik kom vanmiddag gezellig bij je langs ga ff lunchen bij de walrus
Toet ik heb 6 x 100 en eigenlijk dagelijks wel ongeveer zelfde tijd. Savonds laatste fles 120 omdat ik zeker weet dat ze honger heeft ga volgende week weer wegen.. Rustig aan!

Nu lumchen
...snel even...2 december kan ik wel
Zo, shoot achter de rug. Denk met heel mooi resultaat en lekkere naakte baby.

Ik heb vast een voorproefje op het sub gezet, die ik met mijn eigen telefoon gemaakt heb.
Net terug uit de stad! Heb me suf geshopt voor Rammeltje die heel de dag op 3x voeden na in de draagdoek geslapen heeft!

Resultaat: ugg slofjes, uber leuk setje bij de Zara, jasje van Benneton en een muts met beren oren hahha!! Heerlijk! Alles in maat 68 trouwens..

Ik ga straks even bijlezen, 2 december kan ik ook wel denk ik! Leuk als rijstemeis er ook bij is!!
Pfft, kraamvisites van vandaag weer achter de rug. Met kids die overal aanzaten, bijna de mobile sloopten en niet door hun ouders gesommeerd werden om na afloop het overal verspreide speelgoed weer even op te ruimen. Morgen gelukkig lekker een dagje zonder visite!

We krijgen inmiddels ook weer allerlei uitnodigingen voor feestjes en andere dingen in het weekend en 's avonds. Mijn man is daar dan direct enthousiast over, maar ik zou het liefst nog lekker thuis cocoonen. Maar ik vind het ook niet leuk om dan in het weekend alleen thuis voor de kleine te moeten zorgen als ik dat de hele werkweek ook al gedaan heb. Ik zou het liefst gewoon lekker met z'n drietjes thuis zijn, en dat m'n man dan vooral mini verzorgt zodat ik lekker in huis kan aanrommelen enzo. Maar ik snap ook wel dat m'n man het leuk vind om dingen te ondernemen. Hoe zouden jullie dat doen?

@poopen: wij hebben op advies van de kraam in de kraamweek 2x een beetje olijfolie door de fles gedaan omdat Minico toen een paar dagen niet poepte. Het leek te werken (althans, hij poepte vrij kort daarna, maar je weet natuurlijk nooit of hij dat anders ook gedaan zou hebben). Waarom raadt het cb het af dan?

@Rijst: huh, inentingen??!! Ik snap er niks van, wij zitten toch bij hetzelfde cb?

@Maatje: ik ben benieuwd, zal zo eens kijken!

@Toetje: wat fijn dat het beter gaat met de ontsteking!

@meet: op 2 dec kan ik hoogstwaarschijnlijk niet. Op 1 dec. wel denk ik.

@ritme: qua drinken, als het aan mini ligt zoveel mogelijk, hij heeft nog nooit een druppel laten staan. En dan elke 3,5 tot 4 uur. Slapen: zeer onregelmatig een paar keer een uur of half uur. 's Avonds soms 2 uur. En vandaag eigenlijk alleen tegen mij aan, in bed is hij weer klaarwakker en begint hij al snel te huilen.
Morning ladies,

Goede nacht gehad. Zoon sliep zowaar prima, ondanks de verkoudheid. Het arme mannetje is nog steeds ontzettend snotterig, ik vind het echt zielig. Had hij het net gehad, begint het weer opnieuw. Meisje is vooralsnog snotvrij, maar dat kan nooit lang duren.

@rijst: leuk, zo'n fotoshoot! Ik ga zo snel op het sub kijken.

@toetje: Het zit je niet mee meid, wat vervelend allemaal .

@ziev: Ik heb van die pads voor aambeien, die krijg je hier in het ziekenhuis nadat je bevallen bent. Je moet ze in je onderbroek stoppen en ze zijn een beetje koud. 'Tucks' heten ze.

@anne: Fijn dat je meisje goed geslapen heeft op haar eigen kamer. Misschien moest ze gewoon even wennen.

@Ongesteldheid: hier nog niks van te bekennen. Ben ongeveer een week geleden gestopt met vloeien en van mij mag de eerste ongesteldheid nog wel even wegblijven. Bij zoon duurde het drie maanden en toen gaf ik voornamelijk flesvoeding. Ik hoop stiekem dat me nu iets langer gegund is . Ik weet nog dat ik na de bevalling van zoon weer voor het eerst ongesteld werd en toen dacht ik dat ik opnieuw moest bevallen, zoveel pijn deed het .

@Poep: Meisje poept één keer per dag en dan gelijk een behoorlijke lading spuitpoep. De afgelopen twee dagen was het enigszins groenig, het leek een beetje op erwtensoep . Ik heb even zitten Googlen en ik las dat dat kan komen doordat ze teveel voormelk krijgt en te weinig vette achtermelk. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Rammel?

Over het huis dat we op het oog hebben: we zitten erg in dubio. Het is een koopwoning, die we eerst zouden kunnen huren. Helemaal nieuw, volledig afgewerkt en in een hele mooie landelijke omgeving. 95 Vierkante meter, dus niet heel groot en 880 Euro per maand (dus wel redelijk aan de prijs), maar wel met een tuin op het zuiden. Huis is van alles voorzien, hoeft niks meer aan te gebeuren en er is heel veel ruimte voor de kindjes om buiten te spelen. Ik zet wel een linkje op het sub, kunnen jullie je mening geven .
Yeaaaahhhh eeen enorrmmee poepbroek! Romper, papa's broek, alles vies! En stinken!!! Maar wij zijn trots! Haha! Baby is meteen weer relaxed.. leg hem in de box en 5 min slaapt ie! Heerlijk!!

Rijst: jaaaa je moet mee!!

1dec: kan ik niet.... Ofja, papa is jarig.. kan ook gewoon niet naar verjaardag gaan.... Haha

Chryssa: ben benieuwd naar huis!! Tuin is ook heel wat waard hoor dan ruimte! En fijn dat je eerst kan huren! Je zal zoiezo wel in hogere prijsklasse zitten want je moet natuurlijk snel een huis hebben..

Nico: fijn he die kinderen vanandere... Herken het wel hoor... Overal aanzitten.. zo hebben wij eettafel stoelen met wieltjes, mennn vinde ze ook altijd zo leuk... Wij minder...

Borst: lijkt weer iets meer pijn te gaan doen... Naja, gister gestart met antibiotica... Positiefblijven!! Al zie ik mezlefal helemaal op OK liggen voor een drain...... :( ging net kolven btw, na een week niet gekolfd te hebben... Gewoon nog 30 cc uit die borst he!
@chrys, hier ook 1x daags een kont ontploffing

Wat ik heb begrepen is dat bij te veel voormelk de ontlasting knal groen is en een beetje schuimend/gistend en met witte stukjes er in. Hier ook regelmatig erwten soep of sporen daarvan. Geen idee maar het mag. De kraamhulp gaf de darmkrampjes de schuld van groene poep.

Ik ga zo spieken naar het huis en doordat meisje BV krijgt is er ook een kans dat ze de verkoudheid over slaat he! Ik ga duimen voor je

@toet, yeaaaahhhh poep!!!
Nou ja, darmpkrampjes heeft meisje wel. Dus dan kan dat blijkbaar ook de oorzaak zijn van de erwtensoep-poep. Het is in ieder geval niet knalgroen of schuimend.
@nico: hmmm ja, ik kan me van je man voorstellen dat hij in het weekend leuke dingen wil doen. Hier is vriendlief in het weekend ook wel weg. Maar bijv. vanavond met z'n drieën in bad, heel gezellig. Dus compromissen maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven