Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
toetje Gave kleur!!!!
Jaaa, ik ben online in het nieuwe huis. Meisje sliep een uurtje in haar eigen bedje en zit nu weer in de Ergo. Zoon slaapt op z'n nieuwe kamer, in een peuterbed. Mama is trots!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
.

(sorry was een post voor ander topic. Hoe mijn post nu hier terecht komt.....?)
Kapiteinprop is je post voor hier bedoelt??of ben je verkeerd haha?

Toet succes ik maak haar wel wakker anders kom ok niet uit.

Vannacht weer een ramp denk ik? Ik was moe en had hoofdpijn ben als n blok in slaap gevallen. Vriend heeft het verder afgehandeld!

Kroos maat succes! Kroos ik ben jaloers op de fiets naar de cuyp!

Wik ik ook i love de cuyp!

Mini dronk haar eerste fles vanochtend niet eens leeg! Maar 80 cc

Ik vind het zo vreemd dat ze zoveel laat staan steeds! DT deed ze nooit
Ja ook al vind ik het natuurlijk écht heel fijn dat de kindjes in hun eigen bedjes liggen, was de post niet voor hier bedoeld :-)

Sorry voor het inbreken
Maat ik heb goed voor je gedacht, ging t ok bij de arts?

Wow Ann wat heerlijk dat je door de ramp heen hebt kunnen slapen. Dat kan hier niet, mini ligt te dicht bij. Voel je je nu wel beter? Maf dat je mini zo anders doet nu. Lijkt allemaal wel erg op de kenmerken van de 12 weken sprong, maar dat zou dan wel een beetje erg laat zijn...

Ik kan idd op de fiets naar de Cuyp, woon op loopafstand van de Dapper! Ben er trouwens nu niet heen gegaan, voelde me niet happy de peppy genoeg om in m'n uppie over de markt te lopen. Ik heb wel even ergens lekker geluncht.

Toet jij bent lekker bezig, leuk! Ik zag de preview op fb, zo grappig!
Oh en bij de psychologe was t wel goed. Zo'n intake gesprek zegt nog niet zo veel, maar ik geloof dat het wel wat kan worden. Wordt vervolgd dus.
fijn kroos dat het klikte met de psych. Je eerste gevoel is juist.

Liefs beppe
Goedemiddag ! Heerlijk gewerkt vanochtend, voel me opgeladen!

Mini deed het goed met vriend. Vriend alleen pissed off dat 150cc niet genoeg was en dat ik dat niet wist als moeder

Ik kan er ook niks aan doen als mini ineens meer honger heeft...Anyway er was genoeg melk voor 4 flessen ipv 2 dus hij heeft zich gered.

@kroos: hoe was het bij de psych? Heerlijk weer he vandaag!

@maat: hoe ging het bij uwv?

@ziv: wat goed de nacht! Waar ben je mee aan het werk nu?

@toet: klinkt goed die tripptrapp! Veel plezier vanavond!! Groot gelijk dat je de babyfoon uitzet!

Mini gaat hier vannacht weer op dr eigen kamer.
Ik ben alweer terug van m'n werk, heb Minico opgehaald van het KDV. Ze belden dat hij erg moest huilen en 38.3 koorts had. Vanochtend viel het juist mee, thuis had hij 37.5 en was wel levendig en geen diarree meer. Ook de eerste uren op het KDV waren goed gegaan, hij had bijna 2 uur achtereen geslapen. Maar nu toch maar even lekker thuis bij mama en in z'n eigen bedje weer helemaal beter worden!

Waarschijnlijk door z'n verstopte neus hebben we een totale rampnacht achter de rug. Van 2 tot 7 was hij ontzettend aan het spoken, hij heeft wel 10x gehuild. Als we z'n speen gaven dan was het weer even stil, maar na een half uurtje weer huilen. Echt slopend als je net weer lekker slaapt en het begint weer. Respect voor de dames die er nog vaak uit moeten 's nachts, ik weet weer even hoe dat is! Ik heb m'n man inmiddels gevraagd om straks uien en neusspray voor baby's te kopen, het Otrivin uitzuigding dat we hebben werkt voor geen meter namelijk.

@Chryssa: wow, al internet in je nieuwe huis en twee kinderen die in hun eigen bedje slapen daar, top!

@Anne: kop op, het komt goed! Ik vond het ook echt niet tof om steeds maar geen ontwikkeling te zien, maar de afgelopen weken kan hij opeens vanalles en dat maakt het allemaal weer goed! MiniAnne is zich echt wel aan het ontwikkelen, maar je ziet van buiten alleen het topje van de ijsberg, het eindresultaat. Eerst moet nog de 'bedrading' worden aangelegd (verbindingen in de hersenen, ontwikkeling van de spieren) en als dat klaar is dan kan ze opeens iets nieuws.

En ik herken heel erg bij Minico wat je een tijdje terug schreef over doeners en kijkers. Minico slaat nog steeds niet tegen de speeltjes van zijn speelboog en mobiel, zoals sommige andere baby's van hier al tijden doen. Maar wat hij wel doet sinds deze week is eerst heel geconcentreerd kijken naar een speeltje dat boven hem hangt, dan gaat langzaam z'n handje omhoog, strekt hij zijn vingers en maakt hij langzame beheerste grijpbewegingen om het speeltje te pakken. Niks geen geram, gewoon heel nauwkeurig. Erg leuk om te zien.
Nou, madame vond een uurtje in d'r eigen bed wel genoeg. In de Ergo slapen wilde ze niet, want dan moet ik echt flink gaan lopen. Maar ja, zoon ligt boven nog te maffen, dus dat kon niet. Nu slaapt ze in de wipstoel. Niet ideaal, maar ja.

@nico: Zielig dat Minico ziek is. Sneu voor zo'n kleintje.

@kroos: Fijn dat je een goed gevoel hebt bij de psych. Dat is toch wel belangrijk.

Ow, mevrouwtje is weer wakker. Tijd voor een fles, denk ik.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Tjeeeezz... Verf gehaald met manneke, sliep lekker dus ff in maxi gelaten... Ben ik aan t schuren... Denk ik laat ik m in zijn bedje leggen, ja mispoes.... Huilen, niet normaal.... Te moe :( shit!
Pffff moe!!! Haha ben ook niks meer gewend... Beetje met spullen sjouwen, inrichten, dingen ophangen etc Bub. Eigenlijk is het elke keer verhuizen 😜. Huis op foto nu en hopelijk weer snel verkocht!!

Anne heb sub niet gelezen maar wat er hier staat wel; *hug*!! Het is absoluut niet alleen maar leuk, kinderen...

Onze mini doet ook nog niet erg veel, nada qua opdraaien en pakt enkel per ongeluk dingen volgens mij. Haha ze steekt wel steeds als een ware Superman haar vuist recht vooruit om daar dan lekker onnozel naar te kijken haha.

Nico beterschap voor mini!! Zielig!!

Bub, lekker bezig die vriend van jou!! Haha moet er erg om lachen. Top van je nwe baan! Weet ff niet meer of ik wat gezegd had al.

Maat wat lekker een avond weg!!!! Vaker doen meid!

Toet ben benieuwd naar hè stoel! Heb er ook 2 gekocht op mp die ik mss nog verven ga ook (zijn nu rood). Heb jij ook zo'n baby ding erop of wacht je tot hij zit?! Hebben dat laatste bij oudste gedaan, niet echt gemist, maar kijkt me nu ook wel leuk dat mini aan tafel erbij kan, hoewel ze nu wel nog erg veel slaapt natuurlijk.

Chryssa ben je verhuisd!!?! (Sorry beetje weinig hier geweesst(. Sneu van de waterpokken!! Hoop dat hij niet teveel jeuk krijgt!! Pf ik had die ellende op mijn 18e, man wat jeukt dat!!!

Rammel nieuwe carrière 😎, leuk!

Ehm ff bijlezen
Dat is stap 1 voor het vastpakken van dingen, Zivaa, dus ze is goed bezig! Hier begon het ook met naar z'n vuist kijken. Stap 2 was hetzelfde maar dan ook grijpbewegingen maken en stap 3 was gericht naar een speeltje een grijpbeweging maken. Komt vanzelf allemaal goed!
Ziev waterpokken op je 18e? Wow, da's nie grappig...

Maandag wordt bij ons een nieuwe fiets bezorgd. Een bakfiets. Zooo fout, maar vriend wilde het heel graag (hij mag geen auto rijden vanwege een oogafwijking) en hij krijgt m grotendeels vergoed door t fietsplan van zijn werk. Ook wel leuk, dan kunnen we lekker fietsen met mini en wegbrengen naar het kdv wordt zo ook tien keer makkelijker.

Ik ga mini lekker ophalen nu, voor de laatste keer lopend dus :-)
Minico is heel vrolijk, gaat lief slapen, geen koorts meer en heeft z'n fles helemaal op (bij KDV had ie een deel laten staan). Wat nou ziek?! Nou ja, beter dan andersom natuurlijk. Ik ga maar weer verder werken dan! Voor hetzelfde geld slaat het vanavond weer om naar de andere kant, dus nu maar even van genieten dat het zo goed gaat.
Cool hoor Kroos, een bakfiets! Ik zie ze hier regelmatig (en toen ik nog in jouw stad woonde nog veel meer) en vind het er zo schattig uitzien. Voor in de stad lijkt het mij ook veiliger/prettiger dan een fietskar. Ik ben benieuwd hoe het fietst, zal wel even wennen zijn. Fijn dat je daarna dan veel mobieler bent. Is het KDV ver weg?
Jeeeeeej mini heeft net gedraaid! Trotse mama hoor!

T gaat al beter nu ik n nacht goed heb gepit! Ik ben echt overal doorheen geslapen! Zal vriend straks vragen hoe het gegaan is!

Haha ziva dat Superman (wij noemen het het rode mannetje van BNN) vuistje doet mini ook! Maar grijpen doet ze al veel langer! Vooral de bedels in de wipstoel zijn fantastisch!

Die aan het speelkleed (aan de bogen) hangen veel te hoog en die heb ik nu met touwtjes lager gehangen. Ze begint het te snappen

Chrys fijn dat je internet hebt nu! Lekker jullie eigen plek straks!

Kroos fijn van de psych hopelijk wordt het een goede samenwerking! En de cuyp! Oo ik ben echt jaloers

Nico beterschap voor je knul! Hopelijk is ie snel weer fit!

Mini laat steeds veel neer tijd tussen de flessen! Ik kom zo echt niet aan die 5x 150 toe

Ze drinkt ze niet meer leeg, wordt snachts wakker zou ze hapjes willen? Pff handjes sabbelen doet ze ook maar dat zie ik niet als hapjes willen. Ze smakt wel als n gek en zuigt op d'r boven of onderlip doen die van jullie dit ook?? Moeilijk hoor.. Of ik straks met 4 maand al zal beginnen of niet.. Aan de ene kant wil ik t niet en aan de andere kant denk ik dat ze er wel aan toe is. Vitaminen met de lepel is een groot succes en ze wil dan meer! Maar zuigen aan de fles ho maar! Zelfs de ochtend gaat niet meer leeg!
Maf hoor Ann, je mini heeft kuren

Mijn mini ook hoor ik net bij t kdv, hij bleec aandacht vragen vandaag. Stuk ongeduld! Leidsters denken dat hij een sprong maakt.

Nico t kdv is niet heel ver maar toch bijna 20 min lopen of 2 haltes met de tram en dan 5 min lopen
Hmm Ann zou best kunnen hoor dat ze eraan toe is! Leuk he dat draaien, kijkt ze ook zo als ze is gedraaid? Alsof ze denkt: huh wat doe ik nu

Die vuist omhoog noemen we hier Blackpower

@Nico: volgens mij was je mini 'schoolziek'

@kroos: mooi dat je goed gevoel hebt bij de psych! Goeie oplossing voor je vriend die bakfiets!

@ziv: haha ik laat vriend mooi zn gang hoor. Hij komt er vanzelf wel achter dat babies doen wat ze willen en soms van cc veranderenn! Zijn jullie weer beter allemaal?
Even een korte update: de operatie is goed gegaan. Er is veel gebeurd en ik moet nog behoorlijk bijkomen en herstellen. Ik ben inmiddels wel thuis. Balen is wel dat ik mini niet mag tillen.

Met mini gaat het goed. Vandaag is ze met papa op het cb geweest. Morgen is ze 4 maanden. Ze weegt 5300 en is 59,5 cm. Ze volgt keurig de -1 lijn. We mogen de laatste fles laten vervallen en over op 4 x 180/6. En bijvoeden met fruithapje mag ook. Maar daar wachten we nog even mee. De verpleegkundige was verbaasd dat mini kan omrollen van rug naar buik. Mini heeft weer prikjes gehad en de volgende afspraak is over 2 maanden.

Dikke voor allen! (Het kost me iets te veel energie om op alles te reageren).
Haaiii ik zwaai ff!!

Lees vooral even mee, ben druk geweest en knallende koppijn ineens... Zennnnnnn met de uk dus!

@kroos, de dapper daar ben ik opgegroeid! Ik mis de markt!! Ook de cuyp! Ik fietste daar ook vaak heen... Fijn dat het bij de psych ok was!

@anne, yeaaahhh nummer twee die aan de rol is!! Rammeltje ligt nu ook steeds met haar benen ovet de zijkant van de babygym heen... En ze schopt tegen de speeltjes die er onder hangen net dr pa, voetbalstertje in de dop

Dat mindere drinken hoort bij de 4 maanden dip! Over het algemeen noemen ze het alleen zo bij borstgevoedde kinderen maar ik ben er van overtuigd dat flesgevoedde kids het ook hebben, net als regelen. Beide jongens hebben het hier ook gehad! De wereld was zo veel interresanter dan die fles.
Do beterschap en rustig aan knappe do-dotje
Maar ze is nog lang geen 4 maand! Ik ga denk morgen eens 4 x 180 proberen.. Eens kijken of dat goed gaat. En ik denk toch dat ik maar ga bijvoeden bij 4 maand. Heb nog ff de tijd om te denken!

Oo dodo VAn rug naar buik?! Dat is wel knap hoor zo vroeg! 1 fles minder kan ze daar mee toe? Of deed je nog 5 x 150? Dan krijgt ze 30 minder is dat niet erg?
Do en natuurlijk beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven