Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe vaardigheid rijker! Speeltjes pakken als ze op de buik ligt en op de bank ligt draait ze van rug naar zij.. Bank loopt wel n beetje af!
Zo, Minico heeft het weer goed gedaan op het KDV (behalve het niet veel slapen maar dat doet hij thuis meestal ook). Hij is weer een stuk beter dan vorige week gelukkig!

Ikzelf ben helaas wat minder gezond. Huisarts heeft me doorverwezen ivm buikpijn aanvallen (inmiddels toegenomen tot 3-4x per week 's avonds of 's nachts) en vandaag bleek dat m'n galblaas vol zit met kleine galstenen. Waarschijnlijk komt er steeds een klein steentje uit die vast blijft zitten in de galbuis en flinke pijn veroorzaakt tot ie weer doorgeschoten is. Ik moet nog de uitslag van een bloedtest afwachten (die kan aantonen of de pijn ook door een maagzweer kan komen) en het daaropvolgende gesprek met de huisarts, maar uit wat de arts zei ben ik bang dat het een operatie wordt om de galblaas te verwijderen. En als ik dan in het ziekenhuis lig moet ik Minico missen en mag ik daarna een tijd niet tillen.

Wat een vaardigheden weer allemaal bij jullie, mooi hoor! Minico leert steeds beter op zijn buik liggen. Hij vindt het nu op een voedingskussen echt leuk en houdt dat best een tijd vol. Zonder kussen kan hij het nu ook en kan er soms zelfs een klein lachje vanaf, maar verder met veel gezucht en gesteun. Wordt vanzelf beter, hij is al zoveel verder weer dan een paar weken geleden! Volgens mij doet hij ook pogingen tot draaien (buik naar rug), maar dat lukt hem nog niet, behalve als wij hem uit evenwicht brengen en hij alleen het laatste stukje nog zelf hoeft te doen. Dat vindt hij overigens wel heel erg grappig.

@Dodo: ik hoop dat je snel herstelt, lijkt me heel vervelend om pijn/jeuk/gonsgeluiden te hebben daar!

@Juut: beterschap!

@Chryssa: ik hoop dat jullie alle vier snel gewend zijn aan het nieuwe huis. Fijn dat er zo'n weiland is in de buurt waar je oudste lekker uit kan razen.

@Kroos: hoe was het gesprek met je baas? Ik hoop voor je dat het meeviel!

@Myself en Bub: was het werken leuk, of pittig om er weer in te komen?
Rammel, is schoonloeder weer bezig? Zullen we samen even gal spuwen op de meet? Ik moet ook nodig met die van mij praten, haha.

Nico

Beterschap! Wat klinkt dat pijnlijk. En dat je straks mini moet missen en niet op mag pakken lijkt me ook vervelend. Dodo heeft nu hetzelfde. Beterschap allebei!

Minico leert het wel hoor! Weet je, er is niemand die op zijn 18e nog met een wiebelhoofd loopt...je stimuleert hem genoeg en meer kun je niet doen. Ieder kind is anders, waarschijnlijk praat die van jou straks als eerste ofzo.

Anne

Weet jij nu eigenlijk het exacte aantal, rijst gaat niet mee, zitten we dan op 13?

Zivaa, Liz, Anne, beppe, myself, Chryssa, bub, Nico, rammel, kwimmie, toetje, maat, Mart.

Mis ik nu nog iemand? We wachten denk ik nog op een reactie van zoete, of niet?

Juut

Beterschap! Hoop dat je dit weekend beter bent, je gat toch Christmas shoppen?
Liz 13 sowieso : ik kwim Mart maat rammel bubbel Nico chrys myself beppe Liz ziva toet

Dodo en kroos misschien en zoete weten we nog niet. Maar doe is gemaild.

Mail komt eraan dames! Maar hij os niet verstuurd omdat hotmail geen verbinding had!
Nico: dat klinkt niet fijn, galstenen. Moet je daar snel aan geopereerd worden?

Anne: leuk al weer nieuwe dingen. Minianne heeft duidelijk een sprongetje gemaakt!

Dodo en juut, beterschap!

Chryssa: super dat jullie helemaal over zijn. Kan me voorstellen hoor, de eerste 10 jaar niet weer.

Rammel: ik zit te denken om maxicosi, wagenonderstel en draagdoek mee te nemen. Woensdag maar oefenen of dat werkt...

Hier is het minder eten weer over. Minimart heeft vandaag 2x 180 en 2x 210 bijna helemaal leeg

gedronken. Ook hier gaat het grijpen steeds

beter.

Het weekend was lekker relaxed. Mini was steeds tegen 7 uur wakker. Zaterdag direct boodschappen gedaan en zondag vroeg naar een verjaardag. Dus beide dagen lekker de middag voor mezelf. Lekker met naaiprojectje bezig.

Heb ik niet nog de kleinste uk? Denk dat minimart nog geen 5,5 kilo weegt.
Wat drinkt jouw mini grote flessen Martje! Doe je dat om een bepaalde reden (omdat hij niet 5x wil drinken ofzo)? Bij mij raadde het cb bij 5,5 kg nog af om van 150 naar 180 te gaan, dus dat jij dan zelfs al flessen van 210 geeft verbaast me wel!

M'n huisarts belde net, ik moet inderdaad een operatie. Morgen maar even een paar ziekenhuizen in de buurt bellen hoe het staat met de wachtlijsten, zou fijn zijn als ik dit jaar nog aan de beurt kan komen.
Nico: oh jee galstenen! Ik hoop dat het snel goed komt! Dikke

Kleinste mini: Martje mijn mini (18 weken vandaag) woog afgelopen donderdag 5300 gram en is precies een maand ouder dan jouw mini..

Ze krijgt 4 x 180/6.

Meet: ik weet nog niet of ik kom. Het ligt eraan hoe ik me voel en of ik überhaupt mag tillen.
Ik zie een 'Uitgerekend eind juli/augustus' topic dat net geopend is. Brings back memories... Realiseerde me opeens dat het vandaag precies een jaar geleden is dat ik de positieve test in handen had! Op zaterdag, om 8 uur 's ochtends, in bed. Wat was dat een geweldige dag toen. En nu ligt er een heel lief kereltje van 3,5 maanden in z'n bedje te slapen (en af en toe te schreeuwen maar dat vergeten we nu maar even). Smelt... Ben de hormonen nog niet helemaal kwijt, ha ha!
Oh neee Nico dat klinkt naar en pijnlijk zeg, sterkte meid! Hopelijk kun je snel geholpen worden.

Gesprek met mijn baas was bizar maar wel goed. Ik heb nog steeds een baan. Ik laat de details even. Ben moe.

Fijne avond meiden!
Dames 'van de 4 flessen': hoe hebben jullie dat gedaan? Lieten jullie mini's er gewoon zelf steeds meer tijd tussen zitten, zodat je aan de 5e fles niet meer toekwam? Of wilden ze hun laatste avondfles niet meer? Ik had namelijk altijd het idee van de 5e fles er pas af bij een volledige groentehap, maar als ik jullie lees dan loopt het dus blijkbaar ook vaak anders. Ik vind het maar ingewikkeld hoor!
@ nico, wat heftig zeg, galstenen! Wanneer gaan ze verder onderzoek doen? Neem aan dat je een buikecho krijgt?

@ rammel, ik zou gewoon met de wagen komen en je draagdoek mee nemen. Wij accepteren natuurlijk niet dat rammeltje alleen maar in de draagdoek zit!

Oh en ik wil graag leren hoe je een draagdoek gebruikt!

Ik ga namelijk 20-12 tm 01-01 mee varen met Maximaat. En het zou wel heel handig zijn voor aan boord als minimaatje in een draagdoek wil of in een draagzak. Ik kan eventueel een doek lenen namelijk.

Hoewel een draagzak me makkelijker lijkt, maar die moet ik dan aan gaan schaffen en ik vind het nogal een uitgave.

Ik kan wel een baby bjorn lenen, maar ik geloof dat ik dan gelyncht word?

@ nico... oohhh een augustus topic! Ik weet nog toen ik die opende dat ik reacties kreeg van augustus moeders die inderdaad een baby van drie maanden hadden.
En ik werd n jaar geleden zwanger rond deze dag!

Nico je merkt het van zelf. Laat minico al grote delen van de flessen staan (180 geef je hè?) dan zou hij uit zichzelf alweer 1 fles in totaal moeten laten staan. Mini hoer laat van de 5 x 150 ook al n deel staan ik ga over op 4 x 180 omdat ze ook veel meer tijd tussen de flessen laat.

Als hij nog niet minder kan hebben laat hij weinig tot niets staan en komt gewoon om de 3 (?) uur. Hier zitten er vaak wel 5 tussen!

Beterschap met hè galstenen!
Ik heb vandaag die echo gekregen Maat, vandaar dat ze weten dat de galblaas vol met stenen zit. Morgen krijg ik een verwijzing voor de chirurg om een afspraak te maken in een ziekenhuis.

Wat leuk dat je mee gaat varen! Tsja, een Babybjorn zou ik niet doen, is slecht voor de baby (grootste bezwaren: hij hangt op z'n kruis en niet goed voor ontwikkeling heupjes) en veel zwaarder voor jezelf. Ik heb mijn drager (Storchenwiege) op MP gekocht en kan het tzt voor hetzelfde bedrag weer verkopen, dus dan valt die uitgave wel mee!

Minico raakt er trouwens steeds meer aan gewend. Ik breng en haal hem nu altijd van het KDV ermee en dat gaat heel goed, ideaal ding is het dan. Man draagt hem op de arm van en naar het KDV, nou poeh, dat heb ik ook een keer geprobeerd en ik had direct spierpijn en rugpijn!
Oh, dan is Minico er nog niet aan toe. Die drinkt de meeste flessen nog goed leeg en schreeuwt om de 3,5 uur voor een volgende fles. Kleine schrokop...
Oohhhh nico, dan heb ik het helemaal verkeerd gelezen! Sorry! Jeetje zeg wat heftig!!

Misschien dat ik toch die baby bjorn ga lenen. Het is maar voor kleine stukjes alleen aan boord zelf.

En ik denk dat ik hem thuis toch niet ga gebruiken.
Maat ik heb ook een baby Björn te leen gebruik m heel af en toe tijdens t koken. Ik knoop altij nog sjaal onde de billetjes door over m'n schouders en dan knoop voor op m'n buik dan hangt ze niet zo in d'r kruis

Nico dan zou ik ind nog niet een hele fles eraf halen.
Auw nico, beterschap. Galstenen hebben is niet fijn.

Ik hoop ook dat je snel aan de beurt bent.

En je kunt ook je zorgverzekering bellen voor wachtlijstbemiddeling.

(welnademeettoch )

Liefs beppe
Hoi meiden! Heb echt superzin on de meet!!

@nico: ooh meid pijnlijk galstenen! Kan dat een nasleep zijn van zwangerschap? Kennis van mij heeft het ook, word vrijdag geopereerd en is 6mnd geleden bevallen.

@maat: leuk varen! Wel koud of niet?

@do: hoop dat je kunt komen zondag! Dan wil ik wel je echte naam horen hoor

@rammel: fijn dat visite bij je vriendin goed voelde! Hoe is het met schoonloeder

@ann: nog een week dan weer werken!! Of begin je zaterdag al?

@chrys: pfff ben je niet gesloopt met kids die zo vroeg wakker zijn steeds? Respect hoor!!

@kroos: fijn dat gesprek met je baas ok ging. Nu lekker uitrusten!

@myself: hoe was je eerste werkdag?

@mart: je klinkt relaxed, mooi!

@augustustopic: wat gaaf! Ik was een jaar geleden een week zwanger denk ik!

@mini: haha volgens mij is mijn mini babyzilla 6,1kilo en van 8aug. Ze stopt al een aantal week van alles in de mond, sputtert, kletst en draait!

Na een dag werken geniet ik nog meer van het knuffelen!

Mini deed het vandaag matig bij beppe...Was niet overstuur maar wilde geen fles van haar. Vriend was om 12u al klaar en heeft haar de fles gegeven.

Vriend moet volgende week pas beginnen bij nieuwe baan dus mini hoeft niet nr oppas.

Toch breng ik haar nog wel een paar keer deze week en volgende week wanr ze zal er toch doorheen moeten!
Kroos: fijn dat je een goed gesprek had met je baas!

Maat: wat leuk dat jullie de feestdagen samen gaan varen!

5/4 flessen: voor de laatste fles moesten we haar steeds wakker maken. Ze kreeg toen nog 150/5 Het cb raadde aan om de laatste niet meer te doen en dus laten vervallen. En 4 x 180/6 te geven. Anders kan ze gaan wennen om 's avonds wakker gemaakt te worden.
@ bubb, als ik niet aan dek kom is het niet koud hoor. Is echt een viersterren hotel op het water.

We slapen ook in een gastencabine met bad. En mocht ik willen heb ik 24/7 roomservice. Sauna en turks stoombad aan boord.

We doen leuke plaatsen aan, dusseldorf, koblenz, antwerpen, rotterdam, amsterdam, arnhem, rehmhagen.

Zag het eerst niet zo zitten maar ik krijg er steeds meer zin in.
Hier 150 x 5 x 5 flessen is 750 ml meid laat altijd wel 60 cc staan over de dag en laat veel tijd tussen de flessen.. 4 x 180 is 720 cc dus dat kan prima.

Ik red die 5 flessen gewoon niet op n dag.
Maat dat klinkt heel cool!

Kroos fijn dat t gesprek goed is gegaan!
Dat is heel goed mogelijk Bub. Na zwangerschappen komt het inderdaad vaker voor. Waarschijnlijk door de hormonen. Alsof ik tijdens de zwangerschap niet al genoeg ellende gehad heb... Grootste risico lopen vrouwen van boven de 35 die zwaarlijvig zijn en net een kind hebben gehad. Ik voldoe maar aan 2 van die 4 dingen, dus heb gewoon ook dikke pech denk ik.

Jammer dat het niet helemaal goed ging met MiniBub bij de oppas, maar dat wordt vast snel beter!

Wow Maatje, dat klinkt heel fijn! Maar ik snap wel dat je het ook spannend vindt.

Kroos, ben benieuwd wat die rare baas van je nou weer te vertellen had, maar gelukkig ben je redelijk positief en is het eindresultaat goed.
Oeh nico! Autsj!! Wat zal jij je ellendig voelen bij een pijn aanval!

Wat een mini en maxi baby's hier! Leuk al die verschillen

Maat, dat klinkt super zeg!! Heerlijk! Ik heb evt een BB-tai die je wel mag lenen. Een babybjorn is namelijk niet alleen voor minimaat niet ergonomisch, voor jou ook niet. En dat samen met je hypermobiliteit lijkt me niet fijn! Ik neem hem mee op de meet, dan kunnen we proberen!

Als ik met de auto kom neem ik ook de wagen mee, kom ik met de trein dan alleen de doek.. Dan prak ik Rammeltje als ze wakker is wel bij een van haar forum neefjes of nichtjes in de wagen

Kroos, ben ook benieuwd wat die baas van je had te melden, gelukkig was het ok!
Oh rammel, dat zou wel heel super zijn als ik die van je mag lenen! Heb hem even gegoogled en ziet er inderdaad fijn uit.

Ik denk dat de baby van juut de grootste is hoor! Was die al niet zeven kilo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven