Baby's van maart 2017

24-04-2017 15:06 866 berichten
Hallo dames,

De topictitel klopt niet helemaal, aangezien een aantal baby's in februari en april geboren zijn, maar omdat het zwanger-topic over eind maart ging heb ik hem maar zo genoemd.
Naam Leeftijd/leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht Geboortedatum
KimJ25 27/26 1 Meisje 31-03
Madiran 29/33 4 Jongetje 13-03
Purdey1977 38/48 1 Meisje 09-04
Fruitsalad 29/35 1 Jongetje 03-03
Pinnetje 27/27 1 Meisje 28-03
Bosje15 25/28 2 Jongetje 26-03
Schelp87 29/28 1 Meisje 23-03
Zeeuwse88 28/33 1 Meisje 29-03
Sunshine246 27/30 1 Jongetje 13-02
Procne 29/30 1 Meisje 06-04
Ice-lady 28/28 1 Meisje 16-03
Floortje_0317 35/39 1 Jongetje 10-03
Wortelsap 22/33 1 Meisje 28-02
Mama1234 29/27 2 Jongetje 06-03
Ingeow 27/31 1 Meisje 20-03
Airballoon88 28/27 1 Meisje 29-03
Jazzie84 32/38 2 Meisje 06-04
Nogablok ? 2 Jongetje 27-03
Irmsz 31/28 1 Meisje 02-04
Honingbijtje ? 2 Meisje 03-04
Prutteltje1 27/28 1 Jongetje 12-03
Fientje83 ? ? Jongetje ?
Xervy 31/31 1 Meisje 23-03
Ankh1977 39 1 Jongetje 22-03
Fleur2017 ? 1 Jongetje 14-03
Iejoene 23/27 1 Meisje 20-03
Lavendel_12 ? 1 Meisje 12-03
Jo_Anna ? 1 Jongetje 16-03
ZonnigKleintje 31/32 2 Meisje 15-03
Sabine23, raisingirl, nouveauvague, ik heb jullie eerst uit de tabel gehaald wegens (lang) niet meer meeschrijven. Laat het even weten als je er wel graag weer in wil!
anoniem_276495 wijzigde dit bericht op 15-08-2017 00:59
65.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wel leuk om al die cijfers te horen! Hier is ons jochie nu 6,5 week en weegt 4260gr en is 54 cm. Hij groeit lekker hard dus.

En voor prutteltje: hier ook een MMM achtergrond. Na 7 jaar in NL ivf geprobeerd te hebben uiteindelijk voor een second opinion naar België gegaan, daar geopereerd en binnen 2 maanden via de natuurlijke weg zwanger...
Alle reacties Link kopieren
Leuk een nieuw topic!

Dankzij domperidon en wat tips liep de borstvoeding uiteindelijk weer heel goed en fijn. Maar helaas doen de hoge bilirubine waarden dat weer een beetje teniet dus geef nu een combinatie van borstvoeding en kunstvoeding in de hoop het beste uit beide te halen. Onze kleine is namelijk sowieso geel door de borstvoeding maar de kans is ook nog steeds dat het door crigler najjar komt :(. Het genetisch onderzoek wordt nu in Rotterdam gedaan over 3 tot 7 weken weten we meer. De stress hiervan én dat mijn schoonvader vorige week dinsdag onverwacht is overleden doen mijn productie weer sterk teruglopen.



Zijn jullie alweer bezig met weer aan het werk gaan? Ik zou over een week of 5 officeel weer moeten beginnen en heb er 4 weken vakantie achteraan geplakt. Alleen is het hier al 3 maanden stress en onzekerheid door hellp, vroeggeboorte, ziektebeelden, overlijden van mijn schoonvader, enz. Als ik me ziek wil melden nav de zwangerschap moet ik dat in de komende 5 weken doen.... ik wil wel op tijd zijn maar ook niet vooruit lopen op de zaken.

Maar ik zie nu echt niet hoe ik mijn werk zou kunnen doen incl de verantwoordelijkheid over groepen cliënten.

Ik mis het om nog niet de oude ik te kunnen zijn en wat meer te kunnen genieten van ons gezinnetje.

Hierbij speelt ook nog wel mee dat mijn zoon nog elke 3 tot 4 uur voor voeding komt, ook 's nachts... en 10 weken lang al gebroken nachten geeft weinig ruimte om weer energie op te bouwen. Tevens slaapt hij heel weinig op een dag en is hij vrolijk en rustig zo lang hij bij ons ligt maar in bedje is soms echt een ramp. Hoewel hij sinds 3 dagen soms 10 a 15 min zichzelf kan vermaken in de wieg... de keren zelf in slaap vallen kan ik op 1 hand tellen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje sunshine, dat klinkt heel heftig allemaal. Gecondoleerd met het overlijden van je schoonvader. Hopelijk voel je snel wat voor jou het beste is om te doen met je werk. Lijkt me geen makkelijke keuze. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
sunshine gecondoleerd

Wat heftig allemaal. Wat duurt dat lang zeg voor jullie wat meer weten kan me voorstellen dat het allemaal bij elkaar aardig wat stress oplevert. Hoop dat je je snel beter voelt en doe wat goed voelt qua werk.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Bosje, ik ben weer helemaal hersteld van de bevalling! Ik was zelfs de dag na de bevalling al koffers etc aan het inpakken omdat we naar de couveuse afdeling moesten. Maar was best een heftig ja, na 2 uur persen was ik er ook wel klaar mee, ik wilde ook echt stoppen maar dat mocht niet! Gek he!?



Floortje, wat heftig zeg! Ik moet zeggen dat wij na 2,5 jaar er al redelijk doorheen zaten, vooral mentaal. Elke keer die onzekerheden en teleurstellingen! Maar wij mogen eigenlijk helemaal niet klagen.. Helemaal niet als ik jouw verhaal lees! Wij hebben gelukkig net het IVF traject kunnen ontlopen, dat was onze volgende en laatste stap geweest. Het werd telkens uitgesteld door de artsen omdat dat meteen het eindstation zou zijn. Wij zijn uiteindelijk dmv ovulatie inductie zwanger geworden.



Sunshine: wat erg allemaal! Gecondoleerd met je schoonvader! Is inderdaad een lastige keus met je werk.. Misschien toch verstandig om het nog even rustig aan te doen? Ik weet uit ervaring dat het soms het beste is om even een stapje terug te doen:)
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Mag ik aanhaken? Ik schreef eerder hier in een zwanger-worden-topic, daarmee zijn we naar Facebook verhuisd. In het topic met zwangeren die rond dezelfde tijd waren uitgerekend haakte ik snel af vanwege de slechte berichten die ik niet trok, ik werd superonzeker van de miskramen van anderen. Klinkt heel lullig misschien..



Anyway, op 27 maart ben ik moeder geworden van een prachtige zoon en het lijkt me leuk om mee te schrijven hier! Ik ben bijna 34 (man is 37).
Alle reacties Link kopieren
Sunshine, gecondoleerd.. heftig hoor!!
Alle reacties Link kopieren
raisingirl welkom





Ppff ik word er een beetje moedeloos van dat ik 4 weken later nog steeds last van onder heb weet wel dat het tijd nodig heeft maar ik wil gewoon weer alles kunnen doen..



Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag ?
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Welkom Raisingirl!



Dat is heel vervelend Kim! Hoop dat het snel beter gaat!

Wij gaan vandaag voor het eerst naar opa en oma met de kleine. Helaas nu pas omdat meneer erg veel last heeft/had van verborgen reflux dus de héle dag aan het huilen was. Nu ik tot mijn grote spijt bv aan het afbouwen ben gaat het al wat beter, waarschijnlijk kreeg hij zoveel en snel binnen dat het daardoor uiteindelijk omhoog kwam en met kolven krijg ik er niet genoeg uit om hem te voorzien in al zijn voedingen. Plus dat ik het idee heb dat ik met kolven de productie alleen maar opschroef, wat niet prettig is!

De laatste paar dagen is hij gelukkig een stuk vrolijker en heeft nu wat meer energie om na de voeding nog eventjes wakker te blijven.

Dus we kunnen er eindelijk wat meer op uit. Misschien als het weer het toe laat dat we nog met zijn alle even over de rommelmarkt lopen en een terrasje pakken.

Wat zijn jouw plannen?
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat balen Kim!!



Ik ga zo kijken of fietsen inmiddels goed gaat. Morgen een kappersafspraak in de stad en ik kom er liever nu achter dat het niet gaat, dan morgen halverwege (het is 20 minuten fietsen). Vanmiddag lopen we misschien even een rondje door de stad. Heb jij nog plannen?
Alle reacties Link kopieren
prutteltje wat fijn dat het nu beter gaat met de kleine man. Wel naar dat je dan moet stoppen met borstvoeding.



Wij gaan zo ook naar opa & oma , wij wonen namelijk midden in het centrum en hier staat nu al keiharde muziek op dat gaat natuurlijk de hele dag door . Dus wij gaan lekker bij opa & oma slapen misschien dat we daar nog even gaan rond struinen, geen idee of het daar wat is haha maar dat zien we vanmiddag dan wel weer.
Carpe diem
Sunshine: heftig, gecondoleerd . Wat naar dat je nu al de stress ervaart van het weer aan het werk moeten straks. Vanuit persoonlijke ervaring zou ik het rustig aan doen. Het is allemaal heftig genoeg bij elkaar en net wat je zegt, met gebroken nachten is je energielevel ook niet hoog. Is het een mogelijkheid om eventueel als je zou willen nog extra (onbetaald) verlof op te nemen? Het klinkt in jou situatie misschien raar, maar misschien geeft dat je wel wat meer lucht zodat je wat meer kunt genieten. Ze zijn maar zo kort zo klein, dus ik zou het je zo gunnen dat je meer van je gezin kan genieten!



Prutteltje: ja heel gek . Ik heb bij mijn oudste ook 2 uur geperst dus ik snap heel goed het gevoel dat je ermee wilde stoppen. Gelukkig hebben we dat niet gedaan haha! Fijn dat je weer zo goed hersteld bent. Jammer dat je moet stoppen met de borstvoeding, maar fijn dat hij een stuk vrolijker is de laatste dagen!



Raisingirl: welkom, ik zet je erin! Is het je eerste kindje? Hoe is je bevalling gegaan? Ben je weer een beetje hersteld?



Kim: wat naar dat je nog altijd zo'n last hebt. Ik weet niet of dat normaal is? Toch even de verloskundige bellen misschien? Hier verder weinig plannen voor vandaag. Man moet gewoon werken en ik ga met dit regenachtige weer maar niet met 2 kleine jongetjes over een rommelmarkt lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet of het normaal is en vraag me af of de vk er überhaupt iets mee kan. Het voelt gewoon heel beurs allemaal alsof er continue een druk op staat.

Lijkt me niet dat ze daar iets aan kunnen veranderen.
Carpe diem
quote:KimJ25 schreef op 27 april 2017 @ 13:12:

Ik weet ook niet of het normaal is en vraag me af of de vk er überhaupt iets mee kan. Het voelt gewoon heel beurs allemaal alsof er continue een druk op staat.

Lijkt me niet dat ze daar iets aan kunnen veranderen.



Ik zou de vk er naar laten kijken. Misschien is het ontstoken of staat er spanning op een hechting, misschien is er iets anders aan de hand, hopelijk geen verzakte baarnoeder ofzo.



Hier gaat het zo goed. De kleine slaapt snachts zo twee a drie uur achter elkaar, heerlijk. Ze wil wel vaak voeden en de TSR maakt het niet simpeler maar ze groeit als kool. Ik zit trouwens op ca 12 voedingen per dag. Dat sommigen er 6 voor elkaar krijgen vind ik ongelooflijk. Maar misschien mest ik haar gewoon vet. Hoeveel ze nu weegt weet ik niet maar in drie weken is ze wel uit maat 50 gegroeid.



Onze kleine slaapt in de cosleeper en in de box, maar ook in mijn armen of in een draagdoek. Omdat ze te pas en te onpas slaapjes doet. Ze is altijd bij mij.



Kraamvisite komt af en toe, maar iedereen komt 1 keer en blijft niet te lang dus prima te doen. De baby geef ik ook lang niet altijd af.



Seks proberen we af en toe maar lastig met twee kinderen. Penetreren nog niet, pas als er geen infectie gevaar meer is.



Ice lady, pas op met dat 'moe maar klaarwakker' gevoel. Dat is niet goed. Leg je telefoon weg, ga ontspannen liggen en sluit je ogen. Echt. Neem maar aan van iemand die hetzelfde had, in een burn-out raakte en door schade en schande leerde dat je pas slaapt als je jezelf niet meer wakker houdt.



Ik ga half juni weer aan het werk, kijken hoe dat gaat.
Sunshine, heb je inbakeren al geprobeerd? Mijn kleine viel ook alleen op mij in slaap en werd wakker als ik hem weglegde. Nu slaapt hij in een swaddleme en dat gaat meestal super. Valt zelf in slaap en slaapt ook langer. Misschien dat het bij jou ook helpt en wat rust geeft.
Alle reacties Link kopieren
Bosje: Het is inderdaad mijn eerste kindje. De bevalling was apart.. Mijn vliezen braken al zaterdagnacht, maar ik kreeg geen weeën. Maandag ben ik ingeleid. Toen de weeën eenmaal goed op gang kwamen (ik kreeg geen weeënopwekkers maar gel, gelukkig pakte mijn lichaam het zelf op), ging het heel snel. In een uur of vier van 1,5 cm naar volledige ontsluiting. Uurtje persen en toen was hij daar. Ik vond de bevalling heel bijzonder en kijk er heel positief op terug. Wat wel jammer was is dat de placenta niet vanzelf kwam, daarvoor moest ik naar de ok. Mede daardoor ook veel bloed verloren, waardoor ik regelmatig nog wel slap ben. Dus al met al was de aanloop vermoeiend, de bevalling prima en de nasleep weer best heftig.



Kim: Als de verloskundige er niets mee kan dan hoor je dat snel genoeg. Maar voor hetzelfde geld is er een goede verklaring voor.



Fijn dat het zo goed gaat honingbijtje! Twaalf voedingen klinkt in mijn oren weer als heel veel, maar als het goed gaat maakt dat niet uit natuurlijk! Ik zit op acht flesvoedingen, borstvoeding lukte helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat hier weer lekker door gekletst wordt!

Hier denk ik op 7 voedingen. Kleine is nu 3 weken en al ruim 700 Gram gegroeid. Bv gaat heel goed, wat heerlijk is. Probeer nu ook gewoon buiten de deur te voeden soms, dat geeft nog meer vrijheid.

Ze slaapt van uur of half twaalf (na voeding) tot twee uur/half drie en daarna na voeding weer tot uur of zeven. best prima dus! Oudste heeft tot 8 of 9 maanden nacht voedingen gehad. we zullen het zien deze keer. .
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames, gezellig!



Kim wat vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt van de onderkant. Zijn je hechtingen er ondertussen wel uit of niet ? Hier kwam mijn hechting er vanzelf uit en daarna nam dat 'trekkende' gevoel ook af. Helemaal pijnloos is het bij mij ook nog niet hoor, maar goed, hopelijk word het ooit weer als vanouds.



Hebben jullie kleintjes ook last van "brul uurtjes"? Nou die van ons wel hoor; elke avond is het vaste prik en af en toe ook nog een poosje overdag. Dan is ze hangerig, soms ontroostbaar en word ze alleen maar stil als je ze vasthoud en rondjes met haar gaat lopen (zodat ze gewiegd word)



Ik ga ze de laatste voeding geven en dan hopelijk lekker slapen. Ze krijgt nu tussen de 6 a 7 voedingen per dag van 90cc.
Alle reacties Link kopieren
Huiluuurtjes : hier vooral dat ze vanaf het avondeten tot de late voeding (zeg maar van 7 tot 11 eigenlijk steeds bij je wil zitten en niet in box of bed. En anders idd brullen. Maar zodra je tilt is ze stil.

oudste brulde sowieso een tijd, ook als je haar vast had. Dus ik ben hier wel blij mee. Alleen beetje lastig met verzorging van de oudste (badje enzo ) met kleine uk erbij. Draagdoek helpt gelukkig wel.



Hoera! ik heb vannacht al 4 uur aan een stuk geslapen! En het is pas 4 uur!

Hihi, waar je als mama van een newborn toch blij mee kan zijn hè?
Alle reacties Link kopieren
Haha, zo herkenbaar Jazzie! Vannacht om 18.00, 00.45 04.45 en nu zo rond 07.45 een flesje (ons jochie is nogal een drama queen qua wakker worden, dat gaat met veel geluidjes en armbewegingen dus vermoed dat hij zo echt wakker wordt). Dit is qua slaap best te doen! Nu het blok van 6 uur opschuiven naar de nacht en het is helemaal goed te doen. Ook hier even een trotste en redelijk uitgeslapen mamma.



En wat betreft bij je liggen, natuurlijk ligt hij ook het liefste bij ons. Gelukkig slaapt hij 's nachts na het flesje zo weer in. Overdag het liefste bij ons op de borst en dan pas de wieg en box in. En stiekem vind ik dat ook altijd wel mooie momenten...
Alle reacties Link kopieren
Oh, en welkom aan alle nieuwe meiden! Leuk dat jullie meeschrijven en ervaringen delen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen deze prachtige morgen! Is het bij jullie ook zulks mooi weer?



Blijft leuk om al die verschillen te lezen tussen onze baby's.

Onze meid is nu 5 weken. En ze heeft voor de 2e nacht doorgeslapen. 22.00 uur laatste bv en vanmorgen 6.30 werd ze wakker. Heb haar gevoed en weer in bed gedaan. 9.30 werd ze weer wakker. Ik vind het echt ongeloofelijk!! Denk dat ze hard aan het groeien is en het nodig heeft.

Wij bakeren onze meid al vanaf dat ze 3 dagen oud is. Ik heb echt het gevoel dat dit ook een reden is dat ze zo goed slaapt.



Maandag moeten we voor het eerst naar het CB. Spannend!

Is er al iemand van jullie geweest?? Moeten ze bij het eerste bezoek gelijk prikjes? Dacht het wel toch? Ach zal wel goed komen. Even op m'n tanden bijten maar. Bij de hielprik ging het niet zo goed. Pas na drie keer prikken kwam er bloed. Dat heb ik ook overleefd! En onze kleine meid ook.



Lieve Kim, ik vind het zo vervelend voor je dat je nog steeds pijn hebt daar beneden. Het lijkt mij dat het nu echt wel beter moet gaan voelen. Zit er niet nog een verdwaalde hechting? En anders maar naar de dokter hoor.

Ik heb beneden geen pijn meer. Het enige wat ik erg vervelend vind dat ( ja hoe omschrijf ik dat) dat ik mijn eigen 'geurtje' daar beneden weer terug heb. Zal toch wel goed komen? Is natuurlijk heel veel gebeurt daar beneden. Mischien is het ook nog gewoon aan het herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dan toch nog maar eens naar de vk , dacht eigenlijk dat het wel normaal zou zijn maar dat is dus blijkbaar niet zo



Gister avond om 22.30 laatste fles en om 3 uur kwam ze weer en daarna om 7 uur.

Vind het soms wel wat lastig omdat ze er de ene nacht 5 uur tussen laat en de andere nacht maar 4 uur. Ze heeft ook 1 nacht gehad waarbij ze er 8 uur tussen liet.

Soms drinkt ze ook maar een halve fles om vervolgens 1/2 uur later weer te komen.

Overdag wil ze vaak bij mij zijn en savonds gaat het de ene x prima als ik haar in bed leg en de andere keer krijst ze alles bij elkaar.



Wat betreft het CB de eerste keer worden ze onderzocht door de kinderarts.

De tweede keer krijgen ze inentingen.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je heen gaat Kim!

Over de tijden tussen voeden... Vond ik ook erg lastig. Nu denk ik ach als ze honger heeft meld ze zich wel.



Oooooo gelukkig! De 2e keer pas. Is ze ook weer iets groter!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maandag naar cb geweest (5 weken toen) en idd onderzocht. Over 3 weken prikjes. Volgens mij moeten ze tussen de 6 en 9 weken zijn, maar hoorde al vaker dat als ze net 6 zijn ze wat kleiner zijn en meer last kunnen hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven