Baby's van maart 2017

24-04-2017 15:06 866 berichten
Hallo dames,

De topictitel klopt niet helemaal, aangezien een aantal baby's in februari en april geboren zijn, maar omdat het zwanger-topic over eind maart ging heb ik hem maar zo genoemd.
Naam Leeftijd/leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht Geboortedatum
KimJ25 27/26 1 Meisje 31-03
Madiran 29/33 4 Jongetje 13-03
Purdey1977 38/48 1 Meisje 09-04
Fruitsalad 29/35 1 Jongetje 03-03
Pinnetje 27/27 1 Meisje 28-03
Bosje15 25/28 2 Jongetje 26-03
Schelp87 29/28 1 Meisje 23-03
Zeeuwse88 28/33 1 Meisje 29-03
Sunshine246 27/30 1 Jongetje 13-02
Procne 29/30 1 Meisje 06-04
Ice-lady 28/28 1 Meisje 16-03
Floortje_0317 35/39 1 Jongetje 10-03
Wortelsap 22/33 1 Meisje 28-02
Mama1234 29/27 2 Jongetje 06-03
Ingeow 27/31 1 Meisje 20-03
Airballoon88 28/27 1 Meisje 29-03
Jazzie84 32/38 2 Meisje 06-04
Nogablok ? 2 Jongetje 27-03
Irmsz 31/28 1 Meisje 02-04
Honingbijtje ? 2 Meisje 03-04
Prutteltje1 27/28 1 Jongetje 12-03
Fientje83 ? ? Jongetje ?
Xervy 31/31 1 Meisje 23-03
Ankh1977 39 1 Jongetje 22-03
Fleur2017 ? 1 Jongetje 14-03
Iejoene 23/27 1 Meisje 20-03
Lavendel_12 ? 1 Meisje 12-03
Jo_Anna ? 1 Jongetje 16-03
ZonnigKleintje 31/32 2 Meisje 15-03
Sabine23, raisingirl, nouveauvague, ik heb jullie eerst uit de tabel gehaald wegens (lang) niet meer meeschrijven. Laat het even weten als je er wel graag weer in wil!
anoniem_276495 wijzigde dit bericht op 15-08-2017 00:59
65.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kinderarts geweest en inderdaad een liesbreuk helaas! Dus binnenkort operatie .. Bah zeg bij zoon kleintje! Ze weegt nu 4,2 kilo en is dus in 5 dagen 150 gram aangekomen dat gaat wel erg goed!



Prikjes vond ik meevallen, even huilen bij het zetten en daarna weer over. Ze heeft wel koorts gehad en sliep vooral heel veel en weinig honger. En sochtens een spuitluier tot in de nek maar verder niets
Even een vraagje… ik probeer in ons topic ook een tabel te maken maar dat lukt niet. Ik krijg wel het vakje voor de tabel te zien maar krijg er geen tekst in. Tips?
Alle reacties Link kopieren
[IMG]http://i67.tinypic.com/2j2izux.png[/IMG]





Hier kun je het zien , hoop dat je het begrijpt
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!



Vervelend zeg kim! Dat duurt ook wel heel lang



Leuk alle nieuwe mamas erbij!



Hier is onze man bijna acht weken alweer en het is thuis zo fijn met hem en mijn andere man, eindelijk rust. Hij is nu 3,5 kg bijna, dus nog wel even elke drie of vier uur

Vanacht wel vijf ertussen gelaten,slapen doet hij ook alleen op zijn buik helaas en in de wieg op de rug vind hij niet zoo



Straks even alles bijlezen van alle andere mamas
quote:KimJ25 schreef op 28 april 2017 @ 20:17:

[IMG]http://i67.tinypic.com/2j2izux.png[/IMG]





Hier kun je het zien , hoop dat je het begrijpt Thanks, gelukt!!
Alle reacties Link kopieren
@ mama, hier vaak ook nog om de 3 uur, maar we gaan steeds meer naar de 4 uur toe, ze zit de laatste paar dagen op 5 flessen van 150. Soms vind ik het ook moeilijk te bepalen of ze nou honger heeft of wil drinken door opkomend zuur, of dat het gewoon het 3 uur ritme is, vaak valt ze met een speentje weer in slaap. Hier ook een buikslaper, snachts durf ik dat niet en ligt ze in een Zijliggingskussen dat ook ivm de voorkeurs houding en afplatting aan de rechter kant.



De kinderarts verwacht dat ze over ongeveer 1 à 2 maanden op het gemiddelde gewicht komt.



Voeding geef ik Nutrilon forte, dat gaat heel goed en sinds maandag op aanraden cb 1 schepje Nutriton erin voor het spugen, dit is nu een stuk minder alleen heeft ze nu last van diarree (6-8 waterige poepluiers per dag soms tot op de rug) terwijl ze eerst maar gemiddeld 1 poepluier per dag had. Ik hoop dat dat nog wel verdwijnt als ze eraan gewend is en anders maar weer ermee stoppen..
Alle reacties Link kopieren
Oh dat zijn wel veel luiers inderdaad,dat is biet fijn! En wat enorm vervelend van dje liesbreuk! Zo sneu



Ik vind het ook moeilijk te bepalen wat betreft het honger hebben of gewoon behoefte,hier soms drie kwartier aan de borst en dan nog niet tevreden,dus nu kolf ik af en toe en geef dan 100 in een fles en dat gaat goed op.



Af en toe krijgt hij Hero comfort voeding en dan ook 90 met drie en dan zit er soms wel vier uur tussen. Wel elke voeding de hik en krampjes meestal of dat het wat omhoog komt, vind ik ook zo sneu



Zijliggen ook een goed idee,hij slaapt nu veel op de borst en overdag in de box.



Sunshine gecondoleerd! Wat vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Hier komt onze man sinds vannacht iedere vier uur. En hij drinkt dan wel gelijk iets meer. Ik teken ervoor, zou mooi zijn als ie dat blijft doen, bevalt me wel! Zo hoefde ik er ook vannacht maar één keer uit, we gingen rond 12 uur naar bed, gaven de fles en toen dus pas om 4 uur weer.



Vandaag hebben we een fotoshoot gedaan, was een kraamcadeau van vrienden. Het was een fijne en ongedwongen shoot, geen baby's in mandjes maar gewoon leuke foto's van dat we hem in bad doen en buiten in het park. Ben benieuwd hoe ze zijn geworden!
Alle reacties Link kopieren
Meiden, hoe doen jullie dat? Van 3 naar 4 uur en ophogen van flessen? Wij zitten nog steeds op 100 of 135 en om de 3 uur en af en toe een keertje 4 uur.

Hij wordt bijna op de klok 3 uur na de voeding wakker en heeft dan echt trek. Geen idee hoe we dit moeten veranderen, of geeft je kindje dat zelf op een gegeven moment wel aan? Hoe ging dat bij jullie?
Floortje: ik heb na 4 kinderen nog steeds geen idee hoe en ze langer kan laten slapen haha. Hier ging het uiteindelijk vanzelf en wanneer ze er zelf aan toe waren. Misschien dat t met flesvoeding anders is qua ophogen dat weet ik niet.



Mama wat groeit jullie uk hart zeg! Wauw. Hij begon wel kleiner dan die van ons, maar is nu al wat zwaarder. Hier nu 7 weken en 3100 gram, groei gaat niet zo heel hard maar komt wel elke week wat aan.



Hier trouwens dus ook nog elke 3 uur ( en 's nachts liefst max 2.5 als t aan hem ligt ( voeding. Breekt me inmiddels wel aardig op hoor , zal blij zijn als er een x 4 uur slaap aan 1 stuk doorkomt. Maar goed daar moet ie misschien toch ook eerst wat sterker voor worden.



Sunahine: allereerst gecondoleerd. Wat een heftige periode. Pak alsjeblieft goed je rust. Echt. Het is allemaal zo veel geweest. Überhaupt is het allemaal veel maar met vroeggeboorte en zwangerschapsvergifiting erbij heb je echt echt langer nodig. Ik voelde me de vorige keer met prematuren en pre eclampsie na een jaar weer enigszins mezelf. Ook dit keer neem ik nog 3 maanden extra verlof op. Als je ergens al twijfelt kies dan voor jezelf. Het is zo fijn om eerst wat rust te kunnen ervaren maar dat is niet altijd in 10 weken voor elkaar. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Sunshine gecondoleerd! Wat verschrikkelijk naar!



Wat een verschil met herstel van zwangerschaps vergiftiging! 3 weken na de bevalling was ik van de medicatie af en 4 weken erna heb ik weer een dag gewerkt (ivm drukte eigen bedrijf) dat ging goed, conditie nog wat minder dan eerst maar ik kan nu wel zeggen dat ik weer de oude ben. Maar iedereen is anders en pak de rust die je nodig hebt! Ik ga vanaf juni weer parttime werken.



Madiran: wat woog jou kleintje bij de geboorte ?



Hier kwam ze ineens na 4 uur overdag en gaf haar iets meer en ze hielt 4 uur aan, gisteren nog 1 keer na 3 uur
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het herstel ook goed na zw vergiftiging,vroeggeboorte en keizersnede,maar hou goed in mijn achterhoofd dat het allemaal wel heel heftig is en soms even moet laten bezinken nog.



Van drie naar vier weet ik zo niet,ik liet het ook altijd op zijn beloop gaan,hier gisteren om half negen fles En daar dronk hij maar 40 uit en toen aan de borst een uurtje gelegen van tien tot elf en werd weer wakker om half drie.





Laat het hier ook gewoon wanneer hij eraan toe is en maar bij neergelegd dat ritme een poosje gaat duren.



Madiran ,ook een kleintje zeg, 2,5 uur elke nacht kan ik mijn voorstellen dat het opbreekt.

Wisselen jullie weleens een nacht met man? Ik kolf weleens voor de nacht en ga dan ook slapen en manlief doet de nacht.
Wortelsap: fijn dat je er zo snel weer bovenop bent. Is voor iedereen anders inderdaad. Ik weet nog dat ik het bij de eerste heel lastig vond dat ik nog niet zo snel de oude was en het leek alsof de rest vd wereld na 2 maanden alweer helemaal teruggeveerd was. Maar je hebt nog tot half juni verlof dus ? Fijn! Werk je nu al met regelmaat in je eigen bedrijf ?

Mijn zoon woog 2310 gram bij 38 wk.



Mama: ja dat kolfen heb ik geprobeerd maar mijn productie zakt elke x als een malle in als mijn man een voeding overneemt. En dan kolf ik overdag na een voeding maar is ie 2 uur later nog hongerig na de voeding. Ik vind het maar lastig. Heb ook wel gelezen dat dysmature vaak heel hard groeien de eerste maanden dus ben soms ook bang dat hij na de bv gewoon nog hongerig blijft. Ik dub al weken tussen helemaal op de fles over, maar vind bv zo fijn en praktisch.
Tip voor mama's die gaan kolven op het werk; maak nu filmpjes van de baby aan de borst die je dan later tijdens het kolven kan bekijken, hierdoor kolf je makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas 1 dag echt fysiek gewerkt, voor de rest doe ik dan alleen de administratie maar dat is een kleine moeite. Ik doe de voeding van 5 uur altijd zelf, mijn man werkt snachts en als hij eens een nacht thuis is (zaterdag of zondag) hij werkt veel en kan overdag niet altijd even goed slapen dus gun hem zijn rust. Half juni ga ik zelf weer 2 dagen werken per week



Onze dochter is ook een hongerige dysmatuur, vraagt eigenlijk altijd 30cc meer dan eigenlijk mag, ik bied dat gewoon aan, zit ook aan de voeding voor hongerige baby's en dat gaat goed!
Alle reacties Link kopieren
Floortje, ik zit met hetzelfde "probleem".. De kleine (vandaag 7 weken) krijgt ongeveer 100cc per keer over ongeveer 7 voedingen. Maar ik merk dat hij steeds vaker na een uur weer honger heeft. Ik geef hem als ik het echt niet kan rekken nog 30cc en valt dan vaak weer in slaap. Misschien heeft hij nu meer nodig per keer en minder voedingen over de dag? Het probleem is dan alleen dat hij dan nog meer last van zijn verborgen reflux krijgt, tenminste dat denk ik? Ik vind het ook lastig om te bepalen hoeveel ik hem nou per dag moet geven. Geef pas sinds een paar dagen volledig kv, was bv toch een stuk makkelijker! Iemand kv tips?
Alle reacties Link kopieren
Wortelsap: welke voeding geef jij? Ons jochie is ook dysmatuur en op het CB gaven ze inderdaad aan dat hij daarom een tijdje veel kan vragen omdat hij een inhaalslag moet maken. Hij raakt inmiddels echter de normale curves (zit nu nog op -1) maar vraag me af voor hoe lang nog ) Misschien voor ons uiteindelijk ook een optie om van voeding te wisselen. Wij geven nutrilon Hero.

Ik probeer me ee niet druk om te maken maar ben wel een beetje bang om hem te overvoeden.

En prutteltje: lastig he? Ik probeer af en toe na een voeding gewoon een borst te geven. Zit bijna niets in (denk 10cc nog), en stilt wel een beetje zijn zuigbehoefte. Ik twijfel ook of ik niet beter naar 150 kan gaan in de hoop dat hij minder komt, maar met de wijziging van 100- 135 merkte ik daar helaas ook niets van.
Alle reacties Link kopieren
Floortje: ik geef nu Nutrilon forte (voor hongerige baby's) met 1 schepje Nutriton tegen het spugen, hiervoor gaf ik Hero standaard met comfort(tegen spugen) en kwam Ze binnen 2 uur alweer, met de nieuwe voeding kwam ze weer rond de 3 uur en nu de laatste paar dagen om de 4 uur, wel vraagt ze meer per keer en was bang dat ze dan weer zou gaan spugen maar gelukkig gaat het goed!
Alle reacties Link kopieren
Lastig hè soms met al die voedingen..



Hier ook als bijvoeding Hero comfort,daar kan hij soms wel drie of vier uur tussen laten,na de borst meestal een uur of twee,soms drie. Hij vind alleen flesvoeding niet het leukste Haha,die borst daarin tegen weet hij altijd te vinden,af en toe voel ik mij oprecht een melkkoe Haha



Hoe zitten jullie kleintjes met krampjes? Hier was het vooral vanaf zes weken behoorlijk en nu met vlagen nog weleens,wellicht ook door de combinatie borst en fles.
@ Floortje, ik breek even in. Lees al een tijdje mee maar nog nooit iets geschreven. Mijn dochtertje is 28 maart geboren (paar dagen voor uitgerekende datum). Ik las jouw vraag over de flesvoedingen. Mijn dochter krijgt ook flesvoeding en ook hier de ene keer 3 uur er tussen, de andere keer 4 uur. Vooral 's nachts gaat ze eerder naar 3 a 3,5 uur terwijl ze overdag regelmatig 4 uur er tussen laat. Ook qua ml voeding wisselt het. De ene keer maar 100 en de andere keer 135. Ik probeer er ook een ritme in te krijgen maar dat lukt ook nog niet haha. Geef trouwens Nutrilon. Overigens dus ook echt 7 voedingen op een dag en heb dus ook vaak het idee dat ze veel te veel krijgt, maar ja...ze groeit goed haha.
Alle reacties Link kopieren
Voedingen

Ik geef kv en vind het ook lastig om een goed ritme te krijgen. Tot op heden gaf ik 90cc en kwam ze om de 3 a 4 uur. Op ten duur kwam ze om de 2 a 2,5 uur, ik ben toen begonnen om meer aan te bieden maar dit dronk ze dan weer niet leeg?! Dus ik snapte er niets van.

Nu heb ik vanmorgen 120cc gegeven en dit dronk ze achter elkaar op. De ene keer doet ze dit en de andere keer weer dat. Ach, ze zal het ritme zelf wel aan geven denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Zon88 en Zeeuwse: fijn om jullie ervaringen te horen! Ik probeer ook maar op hem te vertrouwen dat hij wel weet hoeveel hij nodig heeft. Maar toch blijft het lastig als hij zover boven het geadviseerde drinkt en "iedereen om je heen" daar een mening over heeft.
Alle reacties Link kopieren
Floortje, dat vind ik nou ook erg lastig! Ben bang dat ik hem overvoed ofzo.. En vind het vaak ook lastig te bepalen of hij nou echt honger heeft of alleen troost wil ivm zijn verborgen reflux. Hij geeft dan vaak dezelfde signalen af.. Vanmiddag belt de huisarts weer want niks helpt tot nu toe, dus misschien toch maar aan de medicijnen. Vind wel dat er nu iets aan gedaan mag worden.. Het is zo zielig om te zien als je kindje zo'n pijn heeft :(
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, zou ik ook mee mogen schrijven? Ik ben begin maart bevallen van een zoon.



Hij doet het goed - lacht veel en is al zo'n 6 kilo. Ik geniet erg van hem. Maar ik voel me ook onzeker omdat we nog geen ritme hebben (hij slaapt overdag alleen op mij of in de draagzak) en hij veel last lijkt te hebben van verborgen reflux en buikkramp. Lijkt me fijn om wat ervaringen uit te wisselen. ????
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fientje,



Welkom! Helaas ook ervaringen met verborgen reflux.. Ik ben op aanraden van de huisarts overgestapt naar kv omdat de huisarts dacht dat de kleine te veel en te snel bv binnen kreeg. Om alles te kolven lukte me helaas niet.. De eerste dagen ging het ineens verrassend goed en was hij voor het eerst een beetje vrolijk.. Helaas gaat het de afgelopen dagen weer slecht! Alleen maar huilen huilen huilen. Dan wil hij ook alleen bij mij of in de draagzak slapen. Hij verslikt zich ook regelmatig, krijgt grote ogen en stopt met ademen. Heel eng allemaal! Verder geef ik jb bij de voeding en voor krampjes krijgt hij sab simplex. De krampjes zijn een heel stuk minder maar heb niet het idee dat de jb voor zijn reflux helpt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven