Baby's van maart 2017

24-04-2017 15:06 866 berichten
Hallo dames,

De topictitel klopt niet helemaal, aangezien een aantal baby's in februari en april geboren zijn, maar omdat het zwanger-topic over eind maart ging heb ik hem maar zo genoemd.
Naam Leeftijd/leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht Geboortedatum
KimJ25 27/26 1 Meisje 31-03
Madiran 29/33 4 Jongetje 13-03
Purdey1977 38/48 1 Meisje 09-04
Fruitsalad 29/35 1 Jongetje 03-03
Pinnetje 27/27 1 Meisje 28-03
Bosje15 25/28 2 Jongetje 26-03
Schelp87 29/28 1 Meisje 23-03
Zeeuwse88 28/33 1 Meisje 29-03
Sunshine246 27/30 1 Jongetje 13-02
Procne 29/30 1 Meisje 06-04
Ice-lady 28/28 1 Meisje 16-03
Floortje_0317 35/39 1 Jongetje 10-03
Wortelsap 22/33 1 Meisje 28-02
Mama1234 29/27 2 Jongetje 06-03
Ingeow 27/31 1 Meisje 20-03
Airballoon88 28/27 1 Meisje 29-03
Jazzie84 32/38 2 Meisje 06-04
Nogablok ? 2 Jongetje 27-03
Irmsz 31/28 1 Meisje 02-04
Honingbijtje ? 2 Meisje 03-04
Prutteltje1 27/28 1 Jongetje 12-03
Fientje83 ? ? Jongetje ?
Xervy 31/31 1 Meisje 23-03
Ankh1977 39 1 Jongetje 22-03
Fleur2017 ? 1 Jongetje 14-03
Iejoene 23/27 1 Meisje 20-03
Lavendel_12 ? 1 Meisje 12-03
Jo_Anna ? 1 Jongetje 16-03
ZonnigKleintje 31/32 2 Meisje 15-03
Sabine23, raisingirl, nouveauvague, ik heb jullie eerst uit de tabel gehaald wegens (lang) niet meer meeschrijven. Laat het even weten als je er wel graag weer in wil!
anoniem_276495 wijzigde dit bericht op 15-08-2017 00:59
65.33% gewijzigd
Ach fientje: niet onzeker worden hoor over ritme. Echt het eerste jaar (en daarna ook nog wel) is het een constant komen en gaan van ritmes en gewoontes. En als je net begint te wennen aan het een, beginnen ze weer aan wat anders. Gelukkig geldt dat ook voor slapen. Als je uk in de draagzak wil slapen dan slaapt ie. Lekker bij je houden hoor! Het gaat er nu nog om dat je baby slaapt niet waar ie slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier trouwens ervaring met de oei ik groei sprongen? En zo ja, hoe kwamen die voor jullie uit? Volgens het boek zijn wij vanaf morgen aan de beurt voor de eerste sprong (4,5 week na uitgerekende datum).

Ben heel benieuwd of jullie dit merkten en ook of je de uitgerekende datum of bevaldatum aanhield. Ons jochie is natuurlijk 3 weken te vroeg geboren dus ben benieuwd of wij de stap dan al gehad hebben of inderdaad nu gaan krijgen. Hij is vandaag al de hele dag super onrustig, heel aanhankelijk en niet in slaap te krijgen dus zou zomaar eens kunnen kloppen dan...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de app gedownload van oei ik groei omdat ik eigenlijk wel benieuwd was

Hier is ze nu 4.5 week en vandaag ontzettend hangerig en wil maar niet slapen. Ook lijkt ze een lintworm te hebben want ze blijft hongerig

Dus hier lijkt ze haar eerste sprong te hebben ..



Ik houd de uitgerekende datum aan in de app



Toch maar de vk gebeld en ik mag morgenmiddag langs komen om te kijken hoe het van onder is en of ze wat voor me kunnen betekenen. Ben benieuwd
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Welkom Fientje!



Ik ben ook benieuwd Floortje! Hier is de kleine man inmiddels vijf weken, maar wel anderhalve week te vroeg geboren, dus dan zou die sprong nog even op zich laten wachten begreep ik. Maar ik vraag me dus af of die sprongetjes echt voor de meeste kinderen uitkomen. Hopelijk is de rust bij jou snel wedergekeerd.



Morgen ga ik voor het eerst weer naar school. Ik volg een deeltijdopleiding en hoewel ik eigenlijk van plan was om deze periode geen vakken te gaan volgen, merk ik dat mijn wereld met baby thuis mij te klein is. Ik geniet er van hoor, maar ik zie (behalve kraambezoek) bijna niemand en daar kan ik niet zo goed tegen. Dus ik ga één vak volgen om te beginnen en mocht dat nu goed gaan dan kan ik uitbreiden. Heb er wel veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
onze dochter (4 weken te vroeg geboren) ontwikkeld zich gewoon volgens de meeste ontwikkelingen die bij haar leeftijd horen, ze ging bijv met 6-7 weken echt lachen als ik tegen haar praat en huilt ook al echte traantjes en volgt speelgoed of mij met haar ogen en hoofdje (nu 9 weken oud) alleen nog geen handjes ontdekken, wel de sprongetjes waarbij ze meer en vaker hongerig was of meer huilde. maar ze slaapt vooral veel, denk totaal zo'n 3 tot 5 uurtjes wakker per dag en word veelal alleen wakker voor voeding of een schone luier. maarja ze groeit ook heel hard is al ruim 2kg aangekomen sinds de geboorte
Alle reacties Link kopieren
Als ik de Oei Ik Groei app mag geloven zitten wij nu midden in de eerste sprong. Mijn dochter is nu 3,5 week oud, maar was 10 dagen te laat.

En sinds een paar dagen huilt ze ineens veel meer, heeft ze meer honger en wil ze constant op mij liggen. Ik hoop dat die app inderdaad gelijk heeft, want dat zou betekenen dat ze over een paar dagen weer een stuk makkelijker is



Ik heb het voeden aan de borst nu echt opgegeven. Afgelopen week heb ik nog wel regelmatig geprobeerd om haar aan te leggen, maar ze drinkt amper en blijft in slaap vallen om even later huilend wakker te worden van de honger. De fles drinkt ze wel zonder problemen in 15 min leeg.

Ze krijgt nu 5x keer een fles moedermelk en 1x Nutrilon per dag, omdat ze meer drinkt dan ik kan afkolven. Ik denk er nu wel aan om het kolven te gaan afbouwen, omdat ik het wel erg belastend vind.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames!



@Prutteltje, wat toevallig, de huisarts adviseerde mij ook om met bv te stoppen of in ieder geval alles te kolven. Op het cb zeiden ze weer dat baby's eigenlijk niet te veel kunnen drinken. Ik zou het wel jammer vinden om met bv te stoppen, en als de kv bij jou dan ook niet heel erg helpt... Wel heftig hoor, dat je kleine stopt met ademen! Dat heeft mijn zoon niet, alleen verslikken, kokhalzen, hoesten, etc.
Alle reacties Link kopieren
Argh, ons voorbeeldige slapertje van overdag is van een uur of 10 s avonds tot 2 uur s nachts zo onrustig. Wil alleen op mij slapen en zodra ik haar in haar bedje leg is het brullen. pff. Vermoeiend. Morgen komt puckababy piep. kijken of dat wat helpt...
Alle reacties Link kopieren
Fientje, ik merkte met bv wel dat hij zich snel verslikte omdat het te snel ging. Heb het idee dat het met het flesje wel wat beter gaat maar er zijn nog steeds dagen dat hij er ineens weer veel last van heeft.. Gisteren had de ha gebeld en we krijgen een verwijzing naar de kinderarts. Maar de ha zei dat hij waarschijnlijk te jong is voor medicatie.. Het liefst wil ik ook niet dat hij medicatie krijgt maar dit is ook niet leuk voor hem.. Misschien kun je proberen om te kolven en dan kijken of het beter gaat? Ik kon helaas niet genoeg kolven voor alle voedingen en had het idee dat de productie alleen maar gestimuleerd werd met gevolg veel stuwing, auw! Daarom was ik toch genoodzaakt om kv te gaan geven. Ik vond het overigens emotioneel wel super zwaar.. Vooral omdat de bv zo goed liep. Langzaam kan ik het wat beter te accepteren, af en toe nog moeilijke momenten als hij ineens bij mij begint te zoeken enzo. Hij is over het algemeen wel wat vrolijker dus het flesje doet in ieder geval wel iets! Zou alleen fijn zijn als hij er helemaal geen last meer van zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie baby's die bv krijgen en poepen?

Onze dame wacht gerust 4 dagen met poepen. Vervolgens buikpijn/krampjes mega stink scheten (Phoe! Echt niet best. Hahaha) En dan... Allemachtig bijna tot achter haar oren. Gelukkiger kan je me dan niet krijgen! Eindelijk is ze het dan kwijt. En zelf is ze ook zo opgelucht.

Meer hier last van? Weet niet wat ik er aan kan doen. Met eten hou ik al rekening.
Alle reacties Link kopieren
Schelp, hier zijn 5 van de 6 luiers op een dag lekker volgescheten, 1 maar met alleen plas. Maar volgens mij is dit beide normaal, zolang ze iig genoeg plassen is er geen reden tot zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook eentje die last heeft met poepen,zo sneu

Wil ook meer drinken tegen krampjes en omdat hij het niet kwijt kan,wordt dat alleen maat erger en ben ik ook heel blij met een volle luier Haha



Wij beginnen aan de tweede regeldag,elk uur willen drinken en anders huilerig, dus Netflix en een boekje en niet op de klok kijken



Vanacht stopte het gelukkig vanaf half drie tot half zeven,meer kleintjes hier last van gehad?
Alle reacties Link kopieren
Hier is het juist een en al poep. We zitten nu op 10 luiers per dag, waarvan er soms wel 9 met poep en af en toe zit het echt tot aan haar oksels Dan begint ze ineens enorm te brullen, laat daarna een keiharde natte scheet, en is dan weer rustig. Ik hoop dat dit na haar 'sprongetje' ook weer normaal wordt.



Wat ik heb begrepen is dat bij bv de hoeveelheid poep enorm kan variëren en dat het soms maar 1-2x per week kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Madiran, dank je. Ik merk ook dat het leuker voor zowel hij als mij is als ik aan hem toegeef (bij mij op schoot slapen, niet al om 19 uur naar bed 's avonds...). Ik heb twee dagen geprobeerd om de Ria Blom methode te volgen, maar daar werd iedereen hier thuis nogal ongelukkig van... Maar ergens heb ik dan wel weer het gevoel dat het zo 'hoort' en misschien ook handiger als hij straks naar het kdv gaat.



Prutteltje, mooi dat er toch een verbetering is - wat fijn dat hij vrolijker lijkt! Onze zoon krijgt nu maagzuurremmers en dat lijkt wel iets te helpen. Hij krijgt een hele lage dosis. De oprispingen zijn er niet minder om, maar hij huilt er wel veel minder bij, dus hij heeft er wel iets minder last van. Ik ben het een keer vergeten en hij heeft het een keer uitgespuugd, toen merkte ik het gelijk. Maar ik vind het ook heel jammer dat hij met 8 weken al medicijnen moet. En ik las ook nog dit. Wel goed dus om er wat terughoudend mee te zijn...



Schelp, wat een explosie moet dat dan zijn iedere vier dagen. Wel sneu dat ze er zoveel krampjes van krijgt. Maar het schijnt wel normaal te zijn dat bv baby's heel weinig poepen. Deze meneer poept zo'n vijf keer per dag, waarvan één keer een heeeele volle luier. Hij kijkt dan ook ontzettend geconcentreerd...



Mama, stiekem wel gezellig, zo'n regeldag. Ik heb ze echt volgens het boekje gehad (9 dagen, 3 weken, 6 weken) en toen ik eenmaal doorhad wat er aan de hand was vond ik het wel gezellig (goed excuus om extra te knuffelen). Stopte wel altijd rond 9 / 10 uur 's avonds.
Schelp is heel normaal met bv!volgens mij is alles normaal haha, 1 keer per 3 weken of 10 per dag, geen groen of bruin. Lucht wel op idd bij die kleintjes.



Ach fientje om 7 uur 's avonds naar bed leggen? Dat hoeft toch nog helemaal niet. Enige wat je "moet" en wat hoort is naar jezelf luisteren hoor. Mijn mantra is telkens " over een jaar ben je 1 en ga je om 19 uur naar je bed" en herhaal : over een jaar...
Hoi hoi,

Mag ik meeschrijven? Ik was eigenlijk in april uitgerekend, maar vanwege zwangerschapscholestase en een helse zwangerschap (hyperemesis gravidarum, bekken instabiliteit, gekneusde ribben, ed.) is onze dochter met 37 weken middels keizersnede (stuitligging) gehaald. Ze was behoorlijk klein en is veel afgevallen in het ziekenhuis. Inmiddels is ze goed aangekomen en weegt ze 3350 gram. Helemaal blij dus.

Ze krijgt nu 6 flesjes per dag van 100ml.

Haar ontlasting is goed en merkt nu al dat ze een behoorlijk pittig karakter heeft .

Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Hoi Xervy, wat leuk dat je mee komt schrijven. Flink wat nieuwe moeders erbij sinds het nieuwe topic geopend is. Leuk! Goed idee dus bosje!



Hier even een mijlpaal delen... heb zojuist ons jochie in zijn ledikantje op zijn eigen kamer gelegd en hij slaap heerlijk! Wel de babyfoon en camera erop natuurlijk (bezorgde moeder) maar het lijkt allemaal goed te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Welkom xervy

Wat vervelend van je zwangerschap , gelukkig gaat het met de kleine goed . Gaat het nu met jou ook goed ?



Wat heerlijk floortje!





Hier is het sinds de opname echt een drama met slapen overdag. Om de 5 min schrikt ze wakker en huilt dan alles bij elkaar alsof iemand haar heel veel pijn doet. Zo zielig en ook best vermoeiend.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Oh kim wat naar. Dat is echt zielig om te zien idd en daarnaast vreet dat energie bij jullie. Pittig hoor. De opname is natuurlijk al heel ingrijpend, dit als "kado" er daarna ook nog bij is niet fijn! (=understatement)
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met de "inslaap" huiltjes? Laten jullie ze even huilen, zo ja voor hoe lang? Of ga je ze ook dan troosten? Ik merk dat ik af en toe op het verkeerde moment op zijn kamer kom, dan denk ik dat hij overstuur is en een aai over de bol nodig heeft maar zodra ik bij hem sta maakt hij ineens zijn ogen open en WAKKER.. oeps



Fientje, heb het artikel gelezen.. Dat wist ik ook niet! Als we naar de kinderarts gaan zal ik het eens aankaarten. Hoop dat er nog andere oplossingen zijn dan medicatie maar ben bang dat we tijd moeten uitzitten tot het over gaat!
Alle reacties Link kopieren
Prutteltje: inmiddels is het inslaaphuiltje overgegaan in een soort gekreun en gegrom als een grizzly beertje, dus weet ik dat ik haar moet laten liggen en dat wanneer ze huilt ik wel even moet gaan kijken. Handig!



Kim: toen wij thuis waren na 5 dagen ziekenhuis schrok Chloé ook steeds wakker na een paar minuten en leek helemaal in paniek en zwaaien met haar armpjes, na 2 weken ben ik naar een osteopaat geweest omdat ik het idee had dat ze toch wat had over gehouden aan de bevalling en ziekenhuis. Sindsdien doet ze het bijna nooit meer! Misschien helpt het voor jullie kleintje ook?



Welkom alle nieuwe dames, gezellig dat jullie ook meeschrijven en gefeliciteerd met jullie kindjes



Vandaag voor het eerst bij het cb geweest, ze doet het heel goed en is in 4 weken 1300 gram aangekomen
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt hoopvol airballoon

wat doet een osteopaat dan ?
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk, is het mij ook niet helemaal duidelijk wat hij precies doet maar wat ik ervan heb begrepen voelt hij bij alle spieren, gewrichten en werveltjes en of de delen van het hoofdje goed aangesloten zijn. Voelt of er ergens spanneningen zitten of blokkades en verhelpt die dan.



Anders maar eens googlen op osteopathie, dan staat het wat beter uitgelegd denk ik en kun je ook vinden bij welke klachten ze je kunnen helpen dit was overigens een tip van mijn kraamhulp en ben blij dat we het hebben gedaan, heb er een hele blije baby voor terug gekregen haha
Alle reacties Link kopieren
Oh wat herkenbaar allemaal Mijn kindje is nu bijna 6 weken oud en ik zit echt met precies dezelfde dingen: hoe ga ik naar minder voedingen op een dag, waar slaapt hij overdag, hoe lang laat ik hem huilen (en hoe deal ik met mijn partner die hem sowieso langer laat huilen dan ik zelf zou doen) en hoe 'speel' ik met mijn zoon...hij lijkt zich soms zo ontzettend te vervelen, maar hij kan nog niks natuurlijk
Jazzie, dat klinkt pittig. Kun je het een beetje afwisselen met je man zodat je wel wat slaap krijgt in de avond/begin van de nacht?



Welkom Fientje & Xervy en gefeliciteerd met jullie kleintjes! Ik heb jullie in de tabel gezet, maar zoals jullie zien mis ik nog een aantal gegevens...



Bvpoep: vaak 5-6 poepluiers per dag. Er zit eigenlijk in elke luier die ik verschoon wel poep, heel soms niet.



Ritme: ben ik totaal nog niet mee bezig, maakt me ook niet zoveel uit eigenlijk. Ik geef borstvoeding op verzoek (gemiddeld 8 per 24 uur) en hij slaapt in de draagdoek of in de kinderwagen bij mij in de buurt en dat vind ik heerlijk. Ik heb met de oudste gemerkt dat een ritme bij jonge baby's vaak ver te zoeken is en wanneer je net één denkt te hebben, gooien ze hem weer om. Ze zijn nog zo klein, meegaan in hun behoeften geeft vaak de minste stress (voor iedereen in huis). Maar dat is mijn bescheiden advies..



Fientje, 19 uur naar bed? Dat deed mijn oudste pas toen hij een half jaar was geloof ik. De eerste 4 maanden ging hij tegelijk met ons naar bed (23:00) en daarna werd het steeds iets eerder, hij gaf zelf goed aan wanneer hij moe was. Zoals ik hierboven ook zeg, meegaan met je kind en het veel bij je houden geeft de minste stress vaak. Ze zijn nog zo jong en hiervoor waren ze 9 maanden 24 uur per dag bij je dus daar voelen ze zich veilig. Ik bedoel het niet betweterig allemaal hoor. Jij weet natuurlijk het beste wat goed is voor jou kindje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven