Baby's van maart 2017

24-04-2017 15:06 866 berichten
Hallo dames,

De topictitel klopt niet helemaal, aangezien een aantal baby's in februari en april geboren zijn, maar omdat het zwanger-topic over eind maart ging heb ik hem maar zo genoemd.
Naam Leeftijd/leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht Geboortedatum
KimJ25 27/26 1 Meisje 31-03
Madiran 29/33 4 Jongetje 13-03
Purdey1977 38/48 1 Meisje 09-04
Fruitsalad 29/35 1 Jongetje 03-03
Pinnetje 27/27 1 Meisje 28-03
Bosje15 25/28 2 Jongetje 26-03
Schelp87 29/28 1 Meisje 23-03
Zeeuwse88 28/33 1 Meisje 29-03
Sunshine246 27/30 1 Jongetje 13-02
Procne 29/30 1 Meisje 06-04
Ice-lady 28/28 1 Meisje 16-03
Floortje_0317 35/39 1 Jongetje 10-03
Wortelsap 22/33 1 Meisje 28-02
Mama1234 29/27 2 Jongetje 06-03
Ingeow 27/31 1 Meisje 20-03
Airballoon88 28/27 1 Meisje 29-03
Jazzie84 32/38 2 Meisje 06-04
Nogablok ? 2 Jongetje 27-03
Irmsz 31/28 1 Meisje 02-04
Honingbijtje ? 2 Meisje 03-04
Prutteltje1 27/28 1 Jongetje 12-03
Fientje83 ? ? Jongetje ?
Xervy 31/31 1 Meisje 23-03
Ankh1977 39 1 Jongetje 22-03
Fleur2017 ? 1 Jongetje 14-03
Iejoene 23/27 1 Meisje 20-03
Lavendel_12 ? 1 Meisje 12-03
Jo_Anna ? 1 Jongetje 16-03
ZonnigKleintje 31/32 2 Meisje 15-03
Sabine23, raisingirl, nouveauvague, ik heb jullie eerst uit de tabel gehaald wegens (lang) niet meer meeschrijven. Laat het even weten als je er wel graag weer in wil!
anoniem_276495 wijzigde dit bericht op 15-08-2017 00:59
65.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb het net zitten lezen en ga gelijk maar een afspraak maken.

De vk opperde namelijk net ook om naar een osteopaat te gaan, hoe toevallig haha
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Bosje15, bedankt voor je advies. Geeft inderdaad de minste stress als ik gewoon met hem mee ga... :-) Maar jouw kleintje sliep 's avonds dus pas om 23 uur? Sliep hij dan eerder op de avond op jou of was hij gewoon langere tijd wakker? Uk's eigen ritme lijkt te zijn om om 21 uur te gaan slapen en daarvoor eventjes clusteren. Maar dan is hij meestal best een tijdje achter elkaar wakker...
Kim: wat vervelend zeg. Hopen dat de osteopaat uitkomst biedt.



Bosje15: partner en ik zijn beiden 31 jaar. De geboortedatum is 23 maart en het is ons eerste kindje.



Wij hebben nu een redelijk ritme (voor wat je een ritme kunt noemen). Laatste fles krijgt ze om half 11 en de eerste wanneer ze wakker wordt. Soms om 4 uur, meestal om 5 of 6. Maar ook wel eens pas om 7.

Moet wel zeggen dat ze de laatste dagen wat meer huilt.
Ja hij begon om 23:00 uur aan de nacht. Tot die tijd deed hij s avonds hazenslaapjes op mij. En veel clusteren inderdaad. Maar onze jongste begint om 21:00 uur al aan zijn nachtslaapje en doet dat in de kinderwagen. Als ik op bed ga neem ik hem mee en geef hem een late voeding en leg hem dan in zijn wiegje. Zo zie je maar, elke baby is verschillend
Alle reacties Link kopieren
@bosje Nee, vriend zit momenteel in een enorm drukke periode met werk dus heeft alle slaap nodig die hij kan krijgen.

Pff. vannacht weer 3 uur en half zeven weer wakker. Hoop echt dat die puckababy gaat helpen. En anders idd, mantra "het gaat vanzelf voorbij".

En ja, ik geniet ook echt van dat lekkere kleine frummeltje. Wie weet is het de laatste en dan komt dit nachtelijke geknuffel nooit met terug

Ben verder helemaal niet emotioneel door het slaapgebrek
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog een beetje met de hoeveelheid fv te puzzelen.. Ik denk dat hij ongeveer 4600gr weegt om dit moment dus dat zou betekenen over 7 voedingen dat hij 100cc mag per keer. Alleen heeft hij daar lang niet altijd genoeg aan.. Mag ik daar overheen en zo ja hoeveel zou hij dan max. mogen hebben? Hij is soms pas tevreden na 130/135cc, maar over 7 voedingen lijkt mij dat veel te veel. Iemand adviezen?
Alle reacties Link kopieren
Prutteltje: Het CB heeft mij gezegd dat ik zoveel mag geven als hij vraagt en niet teveel te focussen op de richtlijnen. Ons jochie krijgt gemiddeld 810cc per dag, en kan nog meer op als hij wil. Hij moet ook wel nog flink inhalen (was dysmatuur qua gewicht) en zit nu net op de onderste gemiddelde lijn van het CB.

Ik zou als je twijfelt even met hen overleggen en proberen er op te vertrouwen dat jij en je kleintje aanvoelen wat goed is!
Prutteltje, de richtlijn is minimaal 150cc per kg en max 180cc per kg en nooit meer dan 1 liter. In jouw geval zou dat dus tussen 4.6x150=690cc en 4.6x180=828cc per dag zijn. Dat komt bij 7 voedingen dus neer op 100-120cc per keer. Echter heeft hij natuurlijk niet altijd gelijkmatig evenveel honger. Soms drinkt hij dus minder, andere keer meer. Zou misschien alleen (tijdelijk) in de gaten houden of hij over het geheel wel voldoende binnen krijgt. Het kan dus ook best zijn dat hij een dag onder het minimum zit, maar een andere dag bijna op t maximum en zo regelt hij het zelf (waarschijnlijk) prima.



Ik had met onze zoon ook zo'n periode toen hij meer moest gaan drinken, het duurde even voor hij weer genoeg dronk voor z'n gewicht en nu is dat weer het geval.



Denk dus dat het geen kwaad kan hem 130-140 te geven als hij daar behoefte aan heeft. Het blijft sowieso een richtlijn, je ziet zelf heel goed hoe je kind het doet en waar hij behoefte aan heeft!



* edit: sorry zie dat ik in m'n verhaal me gericht heb op dat hij te weinig binnen zou krijgen, maar je geeft juist aan dat hij meer wil maar geldt in principe hetzelfde voor, waarschijnlijk krijgt hij over het geheel niet veel te veel binnen en dan nog is alles onder 1 liter prima.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Floortje, ik hou mij inderdaad te veel vast aan alle richtlijnen.. Ben bang dat ik het "fout" doe. Hier is de kleine een randprematuurtje (4 weken te vroeg). Misschien dat hij hierdoor toch nog wat extra's nodig heeft? Hij woog bij de geboorte 2804gr, en groeit goed (nu 7 weken oud)! Ik ga begin volgende week sowieso even langs het cb om te wegen en dan zal ik het meteen even overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Lenne, duidelijk verhaal! Ik denk dat ik hem erop moet vertrouwen dat hij het allemaal goed regelt. Hij drinkt inderdaad de ene keer zo een flesje van 135cc makkelijk leeg en de andere keer zit hij na 90cc al vol.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het helemaal niet fout doen

Je kindje volgen is toch juist goed die geven echt zelf aan wat ze nodig hebben. En als dat soms iets meer is so be it.



Hier soms ook 135 en dan na 2,5 uur alweer honger, vervolgens drinkt ze daarna steeds maar 50
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Prutteltje: ik weet hoe lastig het is hoor. Ik vertrouw ook onvoldoende op mijn en zijn eigen gevoel en dat maakt mij onzeker. Dus makkelijker gezegd dan gedaan... en al dat babyvet wat er aan komt gaat er vanzelf af als ze gaan lopen (wordt mij verteld). Daar hou ik me bij ons jochie maar aan vast, want ondanks dat hij nog helemaal niet te zwaar is (hij groeit nu net naar de gemiddelde curve toe na met 2300gr te zijn geboren) heeft hij al een flinke bolle toet!
Alle reacties Link kopieren
Even een klein vraagje... Is er al iemand van jullie ongesteld geworden? Ik denk ik vandaag. Ik heb altijd gedacht dat dat heeel lang kan duren na een bevalling. Of is 6 weken daarna heel normaal?
Alle reacties Link kopieren
6 weken schijnt heel normaal te zijn hoor ..
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Ooooh oke. Top!
Alle reacties Link kopieren
Ik nog niet (vrijdag is de bevalling 8 weken geleden) en heb het ook nog helemaal niet gemist...! Schijnt de eerste keer ook best heftig te zijn!
Alle reacties Link kopieren
ongesteld worden kan ontzettend wisselen. hangt af van soort voeding enzo. Ik werd vorige keer pas na 10 maanden ofzo weer ongesteld, nadat ik met bv was gestopt.
Volgens mij is dat best normaal hoor! Ligt ook beetje aan de voeding? Hoewel ik met bv vorige keren altijd ook strak na 6 weken weer ongesteld was. Voor nu (maandag 8 wk geleden) nog niets te bekennen met bv. Mag van mij mogen wel even wegblijven,idd vrij heftige de eerste keren en die tampons nouja.. die passen ook niet meer zoals ze moeten .



Hier vandaag weer naar CB, meneer is nu 3300 gram en 51 cm. En zijn prikjes gehad! Arm kind. Verder doet ie nog niet zoveel, lacht nog niet gericht terug en zijn hoofd omhoog houden kost hem ook teveel moeite. Ik denk dat hij zijn aandacht lekker aan groeien besteed momenteel. Hij lijkt wel (klop klop) ietsje rustiger te worden. Laat zich 's avonds laat gewoon inde co sleeper leggen. Daarna is hij wel na 2.5 uur wakker en tussen 2 en 4 is het altijd prut. Maar ach elke kleine stap is er weer 1.
Kleine is nu een maand en heeft een soort ritme hoop ik. Ik voed bv op verzoek, maar ze kan nu langer dan anderhalf uur zonder. S avonds clusteren tot een uurtje of 10 en dan nog 1 of 2 keer in de nacht. Prima te doen.



Bijna elke luier heeft hier een soort nat scheetje en één of twee keer per dag een echte poepluier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Prutteltje1 schreef op 03 mei 2017 @ 14:37:

Dank je Floortje, ik hou mij inderdaad te veel vast aan alle richtlijnen.. Ben bang dat ik het "fout" doe. Hier is de kleine een randprematuurtje (4 weken te vroeg). Misschien dat hij hierdoor toch nog wat extra's nodig heeft? Hij woog bij de geboorte 2804gr, en groeit goed (nu 7 weken oud)! Ik ga begin volgende week sowieso even langs het cb om te wegen en dan zal ik het meteen even overleggen.



Mijn ervaring met randprematuur dochter ook 4 weken te vroeg en 2100gram bij de geboorte is dat Ze juist meer willen drinken om de 'inhaalslag' te maken, ik had hier al snel een ontevreden en niet voldane baby (dus huilen) en ben ondanks dat stomme schema(sorry hoor haha) gewoon meer gaan geven, hier drinkt ze voor haar gewicht nogsteeds te veel maar ze zit wel op de hoeveelheid die een gemiddelde baby zou drinken, overigens vind ik het elkaar tegenspreken, ze gaan een inhaalslag maken maar mogen minder voeding krijgen dan de gemiddelde baby, heel apart maar heb me van begin af aan niets aangetrokken van dat schema en gegeven naar vraag, dat voelt voor mij het beste en ik vind het belangrijk om als moeder te doen waar je je goed bij voelt.

Dat vind ik zelf ook rustgevender dan al die regeltjes



@ menstruatie; ik heb na 3 weken al een implanon laten plaatsen en dus geen menstruatie gehad, heel af en toe wat spotting. De wens voor een 2e is er wel maar daar willen we pas beginnen als we een ander huis hebben over 1 à 2 jaar
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier ook de eerste prikjes voor de vaccinaties gehad. Mannetje was wel even van slag en ligt nu in de box beneden bij te komen. Na het volgende flesje maar even lekker in de draagdoek bij me houden. Hopelijk krijgt hij geen of weinig bijwerkingen. We gaan het zien!
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren ook. Ik heb uk nog nooit zo hard horen huilen! Hij werd ook helemaal warm en heeft de rest van de dag geslapen... Vannacht een paar keer gillend wakker. Arm ventje!



Hier nog geen menstruatie. Nu geef ik volgens mij ook wel zo'n 10x per dag bv, dus tsja...
Alle reacties Link kopieren
Wat word er veel geschreven zeg, leuk! En welkom voor de nieuwe dames.



Hier ook nog niet ongesteld (gelukkig) heb dat ook totaal niet gemist de afgelopen maanden. Ben wel benieuwd wanneer het weer begint en dat je lichaam dat dus weer zelf gaat regelen.



Hebben jullie al nagedacht over welk soort anticonceptie je gaat gebruiken? Hier had de vk het erover gehad maar ik ben nog steeds aan het nadenken. Ik twijfel tussen de pil of een spiraal... Bij de pil heb ik altijd last gehad van die hormonen maar vond ik het heerlijk dat je zo'n strip gewoon door kon slikken en zo je menstruatie uit kunt stellen. En bij een spiraal heb ik eigenlijk geen ervaring hoe dat precies gaat... iemand anders wel??
Alle reacties Link kopieren
Ik zit weer aan de microgynon pil.

Ik heb altijd een spiraal gehad , heerlijk! Nooit meer ongesteld . Al zijn er vrouwen die nog wel ongesteld worden dus geen garantie

Heb er nu voor gekozen om de pil te nemen omdat we graag nog een kindje willen en het de vorige keer na het verwijderen van de spiraal allemaal best lang duurde voor ik weer een normale cyclus had en ik uiteindelijk zwanger werd.

Maar als het niet gaat met de pil ivm die vreselijke hormonen ga ik alsnog aan de spiraal.





Zojuist bij de osteopaat geweest de kleine meid overstrekt zich heel erg dus hier komt het waarschijnlijk vandaan dat ze zo onrustig is.

Het lijkt erop dat ze nu lekker zen is en zelfs toen ze honger had ging ze niet zo tekeer als dat ze normaal doet. Ze drinkt der fles nu ook veel rustiger dan normaal. Dus ik ben heel erg benieuwd
Carpe diem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven