Baby 4 mnd bult achter oor
zondag 19 april 2020 om 07:50
Dag
Vanmorgen bij het aanleggen zag ik een bult/verdikking achter het oor van baby die ik gisteren niet zag. Bij het andere oor zit het niet
Baby is 4 maand. Het lijkt een gezwollen lymfeklier. Geen koorts. Wel obstipatie vanwege het warme weer, dus meer voeden. Hij is verder niet ziek.
Wat moet ik hiermer.. Ja ik bel natuurlijk mijn HA of als hij erg ziek wordt de hap. . Maar nu in corona tijden... zouden jullie even aankijken of bellen
Vanmorgen bij het aanleggen zag ik een bult/verdikking achter het oor van baby die ik gisteren niet zag. Bij het andere oor zit het niet
Baby is 4 maand. Het lijkt een gezwollen lymfeklier. Geen koorts. Wel obstipatie vanwege het warme weer, dus meer voeden. Hij is verder niet ziek.
Wat moet ik hiermer.. Ja ik bel natuurlijk mijn HA of als hij erg ziek wordt de hap. . Maar nu in corona tijden... zouden jullie even aankijken of bellen

zondag 19 april 2020 om 09:26
zondag 19 april 2020 om 09:40
Laat je beslissing niet afhangen van 'corona', want dat is helemaal niet nodig. Huisartsen roepen juist op om geen zorg te mijden. Ze hebben het niet zo druk dat ze een baby met een bult niet kunnen zien. En mensen met corona-achtige klachten worden (in ieder geval in mijn regio) niet geholpen in dezelfde praktijk. Daar zijn aparte posten voor ingericht.
Gewoon bellen dus!
Gewoon bellen dus!
zondag 19 april 2020 om 16:32
Ja, morgen kan dat prima .elein schreef: ↑19-04-2020 09:40Laat je beslissing niet afhangen van 'corona', want dat is helemaal niet nodig. Huisartsen roepen juist op om geen zorg te mijden. Ze hebben het niet zo druk dat ze een baby met een bult niet kunnen zien. En mensen met corona-achtige klachten worden (in ieder geval in mijn regio) niet geholpen in dezelfde praktijk. Daar zijn aparte posten voor ingericht.
Gewoon bellen dus!
Huisartsen zijn niet zo druk.

donderdag 7 mei 2020 om 13:04
De bult zit er nog, maar is niet significant groter geworden. De obstipatie is weg, dat gaat inmiddels dus weer goed.
Baby heeft geen koorts en is verder niet ziek, dus de HA wil het aanzien en als de bult gaat groeien, moet ik sowieso
aan de bel trekken. Baby heeft wel veel eczeem op zijn beide slapen, droge gezichtshuid en krasjes (welke hij zelf veroorzaakt
omdat hij heel actief en wild met zijn armen zwaait, ook in zijn gezicht)