Baby 4 mnd bult achter oor

19-04-2020 07:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag

Vanmorgen bij het aanleggen zag ik een bult/verdikking achter het oor van baby die ik gisteren niet zag. Bij het andere oor zit het niet

Baby is 4 maand. Het lijkt een gezwollen lymfeklier. Geen koorts. Wel obstipatie vanwege het warme weer, dus meer voeden. Hij is verder niet ziek.

Wat moet ik hiermer.. Ja ik bel natuurlijk mijn HA of als hij erg ziek wordt de hap. . Maar nu in corona tijden... zouden jullie even aankijken of bellen
Bellen kan altijd en ik zou het voor de zekerheid doen. Je mag altijd de doktersdienst bellen voor overleg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bellen!
Langsgaan mag niet zomaar, maar Je kunt gewoon bellen.
Bellen.
Je wilt gewoon weten wat er is, zeker bij zo'n kleintje.

Bij onze zoon bleek het om een verstopte speekselklier te gaan. Hij kreeg echt zo'n "bof"kop.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zou ook even bellen en bult late zien.
Uiteraard even bellen! Desnoods app je even een foto door! Bij een baby zou ik geen risico nemen!
Ik zou tot morgen wachten. En dan mijn eigen huisarts bellen.
Mijn zoon had dat ook als baby en ik heb de huisarts er naar laten kijken. Als ik het me goed herinner was het een verstopte talgklier. In ieder geval is het vanzelf weggegaan.
Als ik jou was zou ik er wel naar laten kijken voor de zekerheid.
Edit: Ook in corona tijden.
Laat je beslissing niet afhangen van 'corona', want dat is helemaal niet nodig. Huisartsen roepen juist op om geen zorg te mijden. Ze hebben het niet zo druk dat ze een baby met een bult niet kunnen zien. En mensen met corona-achtige klachten worden (in ieder geval in mijn regio) niet geholpen in dezelfde praktijk. Daar zijn aparte posten voor ingericht.

Gewoon bellen dus!
elein schreef:
19-04-2020 09:40
Laat je beslissing niet afhangen van 'corona', want dat is helemaal niet nodig. Huisartsen roepen juist op om geen zorg te mijden. Ze hebben het niet zo druk dat ze een baby met een bult niet kunnen zien. En mensen met corona-achtige klachten worden (in ieder geval in mijn regio) niet geholpen in dezelfde praktijk. Daar zijn aparte posten voor ingericht.

Gewoon bellen dus!
Ja, morgen kan dat prima .
Huisartsen zijn niet zo druk.
Meer voeden omdat het warm is?? Zit je in de sahara dan. Het is misschien lekker voorjaarsweer maar zeker niet warm en extra voeden is dus niet nodig. Gewoon voeden als kind daarom vraagt. En de bult, béllen. Dat ding zit daar niet zomaar.
Hoe is het er nu mee? Is de bult weer weggetrokken?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
21-04-2020 06:35
Hoe is het er nu mee? Is de bult weer weggetrokken?
De bult zit er nog, maar is niet significant groter geworden. De obstipatie is weg, dat gaat inmiddels dus weer goed.
Baby heeft geen koorts en is verder niet ziek, dus de HA wil het aanzien en als de bult gaat groeien, moet ik sowieso
aan de bel trekken. Baby heeft wel veel eczeem op zijn beide slapen, droge gezichtshuid en krasjes (welke hij zelf veroorzaakt
omdat hij heel actief en wild met zijn armen zwaait, ook in zijn gezicht)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven