baby 4 weken slaapt bijna niet
dinsdag 30 september 2008 om 13:30
Ik wil heel graag tips om mijn zoontje (4 weken) wat beter in slaap te krijgen. Hij komt heel moeilijk zelf in slaap, in principe geen probleem, hij mag altijd aan de borst of op schoot (met speentje als hij niet aan de borst wil) in slaap vallen, maar zodra ik hem weg leg is ie weer klaarwakker. Ik zorg dat het bedje al een beetje warm is en ik wikkel 'm op dit moment in in een hydrofielluier zodat hij niet zo met z'n armpjes kan maaien, maar nog duurt het lang voor hij in slaap is. In de draagdoek lukt het vaak wel. Ik heb het idee dat ik 'm wel op tijd weg leg (dus niet dat ie te moe is ofzo) maar in slaap vallen lukt dus niet. Nu is dus de enige optie draagdoek of op m'n buik anders slaapt ie bijna niet.
herkenning en/of tips?
herkenning en/of tips?
dinsdag 30 september 2008 om 14:52
ADL, wat is precies de reden dat je dit topic opent? Vind je het vervelend om met je slapende kind te zitten, ben je bang dat je het zo leert om niet zelf in slaap te vallen, merk je dat je kindje slaap te kort komt?
Misschien is het handig bij jezelf na te gaan wat er precies is wat je zou willen veranderen en waarom. Dan kun je misschien wat makkelijker een oplossing vinden die dicht bij jezelf en je eigen gevoel ligt? Mijn ervaring is dat je gevoel volgen echt het beste werkt en het langst vol te houden is.
Als je niet tegen babygehuil kunt (wie kan dat wel ), dan is laten huilen bijvoorbeeld niet echt iets voor jou denk ik, zeker niet als je kindje pas 4 weken oud is. Dan ga je jezelf op zitten vreten.
Misschien is het handig bij jezelf na te gaan wat er precies is wat je zou willen veranderen en waarom. Dan kun je misschien wat makkelijker een oplossing vinden die dicht bij jezelf en je eigen gevoel ligt? Mijn ervaring is dat je gevoel volgen echt het beste werkt en het langst vol te houden is.
Als je niet tegen babygehuil kunt (wie kan dat wel ), dan is laten huilen bijvoorbeeld niet echt iets voor jou denk ik, zeker niet als je kindje pas 4 weken oud is. Dan ga je jezelf op zitten vreten.

dinsdag 30 september 2008 om 16:25
Ik zou me momenteel nog geen zorgen maken over verwennen. Slaapt hij lekker in de draagdoek of bij jou op schoot, laat hem dan lekker bij je slapen. Jonge babies kun je echt niet verwennen wat dat betreft. Veel huid-op-huid-contact is alleen maar goed, dus lekker aan overgeven. Het wordt later vanzelf beter!
dinsdag 30 september 2008 om 16:30
ADL, ik zat met hetzelfde met Bram (gehad) en heb het op het consternatiebureau gevraagd. Ze adviseerden om iig te accepteren dat Bram gewoon niet zo'n slaper is en verder om hem in de kinderwagen te leggen of in bed een mutsje op te doen: baby's schijnen niet te voelen 'waar ze ophouden' en voelen zich dus een beetje 'oneindig' als ze geen rand voelen. Ik vond het nogal een vaag verhaal, maar sinds Bram beneden in de wagen ligt, slaapt hij stukken beter (overigens 's nachts in zijn bedje ook, maar overdag wil ie daar niet in slapen). En idd, in de wagen kruipt hij omhoog totdat hij met z'n koppie tegen de rand aanligt. Spook
dinsdag 30 september 2008 om 17:04
Zat ik een paar uur geleden te verkondigen dat dochter alleen in bed slaapt, ik was de maxicosi nog even vergeten en net heb ik even gewinkeld en is ze zomaar in slaap gevallen! Kon ik toch nog even verder winkelen (meestal ga ik naar huis als zij het zat is).
Wat ik trouwens het lastigste vond toen dochter niet sliep toen ze zo klein was, was dat ik niet meer wist wat ik moest doen met haar. Ik wilde het een beetje rustig voor haar houden omdat ze snel overprikkeld was, maar ook niet de hele en elke dag met de draagdoek rondlopen. Nu vind ik het dus niet meer erg als ze een keer wat minder slaapt, ze vermaakt zichzelf prima.
Wat ik trouwens het lastigste vond toen dochter niet sliep toen ze zo klein was, was dat ik niet meer wist wat ik moest doen met haar. Ik wilde het een beetje rustig voor haar houden omdat ze snel overprikkeld was, maar ook niet de hele en elke dag met de draagdoek rondlopen. Nu vind ik het dus niet meer erg als ze een keer wat minder slaapt, ze vermaakt zichzelf prima.