baby en huishouden

12-02-2015 11:07 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje is nu vijf wkn. Echt genieten, heerlijk meisje. Maar...ik kom gewoon niet meer aan mijn huishouding toe. Ze heeft haar slaapmomenten, dan probeer ik wat in huis te doen. Dit lukt soms niet want zodra ik haar weg leg, overdag in de box dan begint ze te huilen. Echt boos lijkt ze dan. Als ik haar dan oppak is ze stil. De een zegt, je verwent haar, de ander, een baby huilt met een reden. Mijn huishoudin ligt op zijn gat. Iemand tips?
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Draagdoek!
Hulp in de huishouding! Man, moeder, vader, schoonmoeder, schoonvader, kunnen misschien even iets betekenen. En vooral de norm verlagen!
Dat heb ik bij mijn tweede kind idd ook gedaan, tot ong vier mnd. Hij is nu tien. Ik heb alleen last van mijn rug dus weet niet of het lukt.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Ik deed het in het begin vaak in het weekend als mn man thuis was. Niet gezellig, maar ik kon dan wel even goed doorgaan. Voor de kleine klusjes zoals even stofzuigen, ging ze in de draagzak.
En aan het idee wennen dat je huis nou eenmaal nooit meer zo opgeruimd is als voor de kinderen.

Ik moet er ook echt aan wennen had ook echt geen tijd voor het huishouden heb een 2 ling.

Ja heel heel vlug ff stofzuiger er doorheen alles met de Franse slag.

Toen ze eenmaal naar school gingen heb ik 3 dagen gesopt en toen ik klaar was dacht ik echt zo is dit het nou waar ik me zo druk om heb gemaakt al die jaren.

Tip met draagdoek is al gegeven, die heb ik ook vaak gebruikt, en savonds met mijn partner samen even een uurtje rausen dan was het ergste weg.
Huishouden met een baby van 5 weken? Hahahaha. Nee, echt dat is moeilijk hoor. Hier kwam er na een paar maanden wat ritme in en dan kun je af en toe snel iets doen. Oh, en heel belangrijk: een baby kun je niet verwennen. Mensen die dat zeggen moet je laten kletsen.
Ik zou haar niet in de box maar in bed leggen, zodat het duidelijk is dat dat het slaapplekje is, met bijbehorend ritueel. En haar alleen neerleggen als duidelijk is dat ze moe is. En haar dan ook echt even laten liggen, ook als ze even huilt. Je merkt vanzelf wel aan haar gehuil of er echt iets is. Maar als ze stil is als jij haar oppakt is er niks aan de hand en went ze eraan dat als ze gaat huilen jij haar altijd oppakt. Je kan haar beter sussen terwijl ze gewoon in bed blijft liggen. En zoveel mogelijk vaste tijden overal voor aanhouden. Hier werkt regelmaat echt het allerbeste.
Ik stofzuig en boodschap op zaterdag en doe de was op zondag. Verder doe ik niets.
Doen als er iemand in huis is. Man, vriendin, moeder, zus. Houden die de baby vast, raus jij in half uur door je huis. Leg de lat wat lager en laat het los. Het komt wel weer goed. 5 weken is niets!
quote:DeKenau schreef op 12 februari 2015 @ 11:20:

Huishouden met een baby van 5 weken? Hahahaha. Nee, echt dat is moeilijk hoor. Hier kwam er na een paar maanden wat ritme in en dan kun je af en toe snel iets doen. Oh, en heel belangrijk: een baby kun je niet verwennen. Mensen die dat zeggen moet je laten kletsen.

Het is wel heel belangrijk dat je een baby leert wat de bedoeling is.

Maar wij hebben wel een uitzonderlijk makkelijk kindje volgens mij. Zat al heel snel structuur in zijn schema. (en we hebben een hulp in de huishouding aanrader!)
quote:Phoebexx schreef op 12 februari 2015 @ 11:29:

[...]

Het is wel heel belangrijk dat je een baby leert wat de bedoeling is.

Voor sommige mensen is dat belangrijk, voor andere mensen niet.
quote:Pantax schreef op 12 februari 2015 @ 11:31:

[...]

Voor sommige mensen is dat belangrijk, voor andere mensen niet.Die mensen maken het zichzelf dan onnodig moeilijk. Duidelijkheid en structuur (en veel liefde natuurlijk) geven tevreden baby´s.
quote:Phoebexx schreef op 12 februari 2015 @ 11:25:

Ik zou haar niet in de box maar in bed leggen, zodat het duidelijk is dat dat het slaapplekje is, met bijbehorend ritueel. En haar alleen neerleggen als duidelijk is dat ze moe is. En haar dan ook echt even laten liggen, ook als ze even huilt. Je merkt vanzelf wel aan haar gehuil of er echt iets is. Maar als ze stil is als jij haar oppakt is er niks aan de hand en went ze eraan dat als ze gaat huilen jij haar altijd oppakt.

Maar voor baby is er echt iets aan de hand: MAMA is weg!!!!!

en dat is het allerergste wat een baby kan overkomen.
Hier komt er tijdens een evt 2e zwangerschap een hulp in de huishouding. Ik werd er ook gek van dat t een bende was in huis, zoveel energie en tijd mee verspild, dat gebeurt me geen 2e keer meer heb ik me voorgenomen! Het waren vast de hormonen, want had ik voorheen nooit last van en nu ook niet meer (dochter is 1,5).
quote:Phoebexx schreef op 12 februari 2015 @ 11:35:

[...]

Die mensen maken het zichzelf dan onnodig moeilijk. Duidelijkheid en structuur (en veel liefde natuurlijk) geven tevreden baby´s.

liefde = aandacht op deze leeftijd

Als je niet reageert op huiltjes, leer je een baby zijn/haar emoties onderdrukken.
quote:lilalinda schreef op 12 februari 2015 @ 11:36:

[...]

Als je niet reageert op huiltjes, leer je een baby zijn/haar emoties onderdrukken.Dat bedoel ik ook niet. Reageren hoeft niet perse te betekenen dat je een baby oppakt.

[...]

Die mensen maken het zichzelf dan onnodig moeilijk. Duidelijkheid en structuur (en veel liefde natuurlijk) geven tevreden baby´s.
Baby in box en lekker er om heen stofzuigen Bij erg huilen gewoon oppakken. Anders een draagdoek maar je huishouden word nooit meer zoals daarvoor. Je doet minder en in stukjes. En met dreumes en peuter is het helemaal erg. dan kan je wel wat doen maar als je je dan omdraait is alles weer ontploft.

Ik kan nu ook weer opnieuw beginnen. Succes.

En heb je erg geld voor neem een hulp voor de grote klussen. Ik zou dat zo graag willen..
quote:lilalinda schreef op 12 februari 2015 @ 11:36:

[...]

Als je niet reageert op huiltjes, leer je een baby zijn/haar emoties onderdrukken.Je kan ze ook laten liggen en tegen ze praten terwijl je stoft. Als ze echt overstuur zijn dan lekker oppakken. Er zit een verschil in negeren en niet meteen oppakken.
Een baby van 5 weken pak je toch gewoon op als hij huilt. Wat is dat toch altijd met dat regeltje dat er meteen maar structuur moet zijn en een baby van zo jong maar van alles moet "leren". Dan nog maar te zwijgen over verwennen..

Ik zou zeggen draagdoek of anders een hangmatje in de box.

Daar sliep mijn dochter altijd in overdag op die leeftijd
Kun je nagaan als je er nog een van 2 jr en 4 mnd erbij hebt lopen die alles wat ik opruim weer rondsmijt. Altijd precies als ik voeding geef zodat corrigeren lastig is.

Leg de lat niet te hoog. Gewoon s avonds x stofzuigen en je man was laten doen
Mijn baby werd en wordt juist rustig van het geluid van de stofzuiger. Als ik stop begint ze vaak te huilen...

[...]

En dat zegt iemand die een makkelijk kind heeft. Ik heb er 2 en wat voor de oudste werkte, werkt niet bij de jongste.. ieder kind en iedere ouder is anders.

Wel denk ik dat je bij je eerste onzekerder bent en snel denkt doe ik het wel goed, meer oppakken en sneller reageren op elk kikje.

Maar vraag me af of TO dat doet,dat neem ik niet meteen aan op basis van een OP van een paar regels.
Wow, phoebex die visie is wel heel erg jaren '50 zeg! Persoonlijk vind ik het echt barbaars om een pasgeboren babietje in een ritme te duwen, maar goed.. ieder zijn ding. Mijn kind was er doodongelukkig van geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven