Baby in boot?

12-06-2012 20:52 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan wij varen met onze kinderen. Gewoon een dagje in een klein motorbootje/sloepje.

Oudste (4,5) krijgt gewoon een zwemvest aan, maar we twijfelen wat te doen met de jongste (9 maanden).

Vriend wil haar een mini-zwemvestje aandoen en in de kuip/op schoot nemen, ik wil haar gewoon in de maxi-cosi laten zitten en dat kan dus niet met zwemvest. Vriend is bang dat als we omslaan (?? ik heb zelf het idee dat dat niet zo snel zal gebeuren) ze met maxi cosi en al naar de bodem zal zakken, ik denk dat we haar vast moeten binden als ze alleen een zwemvestje aan krijgt, want het is een erg beweeglijk kindje, ze kan al razendsnel kruipen, staan en kleine stapjes lopen. Ik heb zelf het idee dat we haar maxi cosi vast kunnen maken aan de boot, evt ook nog met een zwemvest eraan vast zodat ie niet zinkt als er iets gebeurd en je hem snel boven water kunt trekken.

Iemand hier met ervaring op dit vlak?? Of tips??
Zwemvest is verplicht. En kijk uit met de luiers, die duwen het kontje omhoog en zo gaat dus het gezichtje in het water.

Dat idee van de maxi-cosi vastmaken aan de boot is natuurlijk verre van slim...
Ik zou de maxi cosi niet aan de boot vastmaken. Wel inderdaad voor de zekerheid iets drijfbaars (bv stootwil, zwemvest) eraan vast zodat je de maxi cosi evt snel kan zien als hij toch in het water valt
Zo wat een toestanden :o Wij waren met heel mn vriend en werk incl alle kleine kinderen op een boot en niemand deed zoiets :P Maargoed, ik zou haar gewoon een zwemvestje aandoen en rond laten kruipen oid, kan dat niet? Als de boot daar al te klein voor is zou ik zo'n kleintje helemaal niet meenemen eigenlijk.
Draagdoek een optie?
Luiers zuigen zich juist vol met water waardoor het kind als een baksteen naar beneden gaat
Ik zou haar een zwemvest en een tuigje om doen, MC vastmaken lijkt me niet wenselijk mocht de boot onverhoopt wel om slaan. Een zwemvest aan dat ding vast gaat ook niks helpen lijkt me.
Ik zou haar lekker bij de oppas onderbrengen. Ze heeft er zelf geen plezier aan, en je hebt al een koter om in de gaten te houden + de boot om te besturen. neem aan dat de dag bedoelt is om even lekker te relaxen
Zwemvest in ieder geval!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Op vakantie in griekenland hadden we een dag een bootje gehuurd. Onze dochter (toen 9 maanden) hadden we gewoon op schoot. Dochter van vrienden (5 maanden) zat in de maxicosi. Helemaal niet bij nagedacht dat dat gevaarlijk had kunnen zijn. Nu ik er beter over nadenk zie ik de gevaren en ben ik blij dat we daar toen niet bij stilstonden....

Bij de hema hebben ze hele kleine zwemvestje zag ik, dat is misschien een idee?
Wij gaan vaak varen in een bootje, kids die geen zwemdiploma hebben moeten een zwemvest aan. Toen onze jongste 9 mnd was bleef ze gewoon lekker aan wal. De zomer daarna was ze alweer 2. Toen gewoon zwemvest.

Maar wat al eerder geopperd is, laat haar lekker aan wal, scheelt heel wat zorgen en zij zal er niks aan missen.
quote:gizz schreef op dinsdag 12 juni 2012 20:59 Ik zou haar lekker bij de oppas onderbrengen. Ze heeft er zelf geen plezier aan, en je hebt al een koter om in de gaten te houden + de boot om te besturen. neem aan dat de dag bedoelt is om even lekker te relaxenonze dochter vond en vindt het geweldig op een boot(je)! Het is vaa zo'n dooddoener: voor de kinderen hoeft het niet...
zwembandjes om de armpjes doen? Of zijn die er niet in de maat die je nodig hebt? Geen idee hoor ik heb zelf nooit gevaren met mijn dochter.
quote:Binti schreef op 12 juni 2012 @ 20:52:

Vriend is bang dat als we omslaan (?? ik heb zelf het idee dat dat niet zo snel zal gebeuren)

Want jullie zijn het enige bootje dat daar gaat varen? Er zijn daar geen gemotoriseerde vaartuigen die langs kunnen scheren of erger: aan kunnen varen? En als je je smartfoon in het water laat glippen ga je niet gevaarlijk overhangen om dat ding proberen tegen te houden? En die van 4,5 zit stil en zal geen rare capriolen uithalen waardoor jullie misschien het gewicht dusdanig moeten verplaatsen dat je omslaat? Je vaart alleen over ondiep water waardoor je je zinkend kind makkelijk kunt opduikelen?

Dan kun je je kind best wel vastmaken aan de molensteen... eh, maxicosi ...

Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
En afgezien van dit vraagstuk: bescherm je haar goed tegen de zon?! Dat is op het water in een open boot een groot risico voor iedereen, laat staan een baby.
Ik zou haar ook niet meenemen. Een dag in een sloepje is veel te lang voor kind van 9 maanden. Een uurtje gaat nog wel. Altijd een zwemvest aandoen. Je weet nooit of er een malloot met een speedboot je aanvaart.
Is dit de eerste keer dat jullie met de kinderen gaan varen?
Zwemvest met een tuigje/riempje is wel een goed idee. Haar de hele tijd op schoot houden is niet te doen, dat pikt ze niet. Het is een pittig gevalletje

Ik dacht: een boot slaat om, maar zinkt niet zomaar, misschien ben ik daar een beetje dom in Als ie zinkt met de MC eraan vastgebonden is dat niet handig natuurlijk.

We gaan nog even kijken, vooral naar zwemvesten in haar maat, want daar zie ik er niet zoveel van, ze is natuurlijk niet zo groot (komende week naar het CB, eens kijken hoe groot en zwaar ze eigenlijk is).

Niet meenemen is een optie trouwens, ze kan naar mijn ouders, maar ze is gewoonlijk dol op uitjes en slaapt gewoon overal als ze moe is, dus we vinden het wel zo gezellig om haar mee te nemen. We gaan niet de hele dag varen, meer kleine stukjes, beestje stilliggen, af en toe aanleggen en op een eilandje/strandje, dat soort dingen en we denken dat dat prima gaat met haar erbij. En we zijn vlakbij huis, als het echt niet gaat zijn we ook zo weer weg.
Mijns inziens hoort een kindje van die leeftijd niet aan boord van een sloep, lekker oppas voor zoeken.

Sterker nog, wij hebben met opzet de afgelopen 5 jaar geen kano gevaren tijdens vakantie, terwijl we dat normaal altijd doen. Nu beide kinderen kunnen zwemmen durven we het (met zwemvesten) wel aan, maar met een ukkie aan boord? no way
Vrienden van ons hebben een boot en 3 kinderen. De kleintjes gaan in een campingbed met zwemvest aan. Kunnen ze evengoed alles goed zien, kunnen bewegen en spelen.

Veel pelzier!
http://www.kinderenaanboord.nl/kinderenaanboord/
Ik heb ook weleens gevaren met mijn baby op schoot of in de maxi cosi. Zie het probleem niet zo. Hoe groot is de kans nu helemaal dat een boot omslaat? Heb dat nog nooit zien gebeuren op de grachten. Als je met de kinderwagen op straat loopt kan ie ook ondersteboven gereden worden door een auto, dus risico loop je altijd.
Ook voor die kleintjes zijn er zwemvesten, kleinkinderen gaan ook mee varen, pikhaak bij de hand houden voor de zekerheid. In de maxi cosi lijkt me niet zo'n goed idee, gewoon goed opletten en desnoods aan een lijn vastmaken, een sloep slaat niet snel om, tenzij je ermee de zee opgaat maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.
verba volant, scripta manent.
Mee eens dat het een dooddoener is om te zeggen dat het kind er niets aan heeft. Mijn kinderen vonden en vinden varen altijd heel leuk. Ook toen ze zo klein waren.
Ik ben niet zo heel moeilijk, maar als het om water gaat, laat ik mijn baby graag thuis. Zou sowieso geen maxicosi meenemen/vastzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven