baby ontdekt stem?

11-07-2011 12:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoontje van bijna 5 maanden is sinds deze week heel hard en heel hoog aan het gillen. Het is niet om aandacht of boosheid, maar volgens mij echt een soort bezigheid. Hij neemt een hap lucht, gaat gillen tot hij rood ziet en zo weer opnieuw. Hij vind het zelf erg grappig, hij heeft er duidelijk lol in, maar ik vind het een beetje irritant worden...

Duurt deze "gilfase" lang? Iemand ervaring??
Bij ons twee weken. En daarna na een jaar weer. Enjoy
Paar weekjes.. Gaaf joh, een stem!
Mijn zoon van 1,5 stoot nog dagelijks dat soort oerkreten uit. Vooral leuk in ruimtes waar het flink echoot, de parkeergarage bv
Ik moest hard lachen om jou reactie. Echte heel grappig. quote:Jorina schreef op 11 juli 2011 @ 13:03:

Mijn zoon van 1,5 stoot nog dagelijks dat soort oerkreten uit. Vooral leuk in ruimtes waar het flink echoot, de parkeergarage bv
Hier verschillende fases gehad.....om gek van te worden ( je oren dan)Niet op reageren hielp het beste want zodra hij door had dat wij het niet leuk vonden....( het kon echt heel zeer doen aan je oren) dan ging hij nog harder.

Het gaat meestal weer over...om vervolgens na een tijdje weer te beginnen. Al moet ik zeggen dat mijn zoontje nu bijna een jaar al weer een tijd het niet heeft gedaan...ff afkloppen maar
Haha, dat laatste deed mijn zoontje ook laatst, in de parkeergarage. Helemaal hilarisch werd het voor hem toen een ander jongetje aan de andere kant van de parkeergarage terugschreeuwde

Maar ontopic, dit duurt niet lang hoor! Bij ons was het ook minder dan een maandje.. En vervolgens ineens meer soorten geluidjes erbij! Dan ben je 't zo weer vergeten als je het irritant vindt!
Hier heeft dat ongeveer anderhalve maand geduurd. Het is goed voor de ontwikkeling van de stem geloof ik.

En nu is ze ruim 3 en heeft ze de ech ontdekt. Ze gilt en schreeuwt in elke ruimte die (mogelijk) een echo geeft.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Nooit te jong om te leren je stem te gebruiken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hier heeft het ook een week of 3 geduurd, nu heeft meneer ( hij is nu 6 maanden ) de tik om elke keer heel hard te gaan lachen hahaha
Mijn zoon zit sinds 2,5 jaar in die fase, hij is vorige week 3 geworden.

Ik denk dat er maar weinig mensen wezens op deze aarde zijn die net zo hoog, hard en schel kunnen gillen als mijn druktemaker. Behoorlijk talentje hoor....

Maar goed, bij normaal gesproken duurt het maar een paar weekjes, dus laat je niet ontmoedigen door mijn posting...

Voor mij gevoel duurt die fase bij mijn dochter nu al een jaar.
Een paar maanden. Om gek van te worden.

Alleen mijn jongste heeft het gedaan maar ik vond het het allermoeilijkste om mee om te gaan van de dingen die ik tot nu heb meegemaakt met mijn kinderen (de oudste is net drie, dus er staat me vast nog een hoop te wachten, maar toch).
quote:cicely schreef op 11 juli 2011 @ 13:43:

Een paar maanden. Om gek van te worden.

Alleen mijn jongste heeft het gedaan maar ik vond het het allermoeilijkste om mee om te gaan van de dingen die ik tot nu heb meegemaakt met mijn kinderen (de oudste is net drie, dus er staat me vast nog een hoop te wachten, maar toch).

Moeilijk om mee om te gaan??.. Dat klinkt wel heel dramatisch

Maar goed ben dan ook een kind met oorontstekingen gewend, dat is pas lastig om mee om te gaan (omdat je ze niet kunt helpen).

Gilfase hier ook gehad..En nu ontdekt hij het zingen (3 jaar). dat klinkt wel heel grappig als hij in bed ligt te zingen (totaal uit de maat meestal) s ochtends.
quote:miss_sparkle schreef op 11 juli 2011 @ 13:47:

[...]

Moeilijk om mee om te gaan??.. Dat klinkt wel heel dramatisch

Maar goed ben dan ook een kind met oorontstekingen gewend, dat is pas lastig om mee om te gaan (omdat je ze niet kunt helpen).

Je hebt mijn kind waarschijnlijk nooit horen gillen

Wat een domme opmerking zeg, ik heb een vriendin met een kind met leukemie. Dat is pas lastig om mee om te gaan. Dit topic gaat over gillen en niet over oorontstekingen.
Bedankt voor de reacties! Zal nog wel even gaan duren dan...Ok, misschien went het wel.

Ik werd net in de winkel nogal aangestaard met een gillend, spartelend en gek lachend kind in de kinderwagen.
Herkenbaar!

Hahaha, mijn dochter (20 maanden) doet het af en toe nog steeds. Laatst nog in de supermarkt, kwam ze een vriendinnetje van het kdv tegen, begonnen ze tegen elkaar te gillen. Een lawaai...! Achteraf wel grappig en schattig, maar op dat moment niet zo fijn
Mijn kind is 3 en ik zeg nog elke dag wel een keertje: sssst, zachtjes praten.

Het goede nieuws is dat ze daar na een tijdje naar gaan luisteren (voor even dan).
Het is zoals het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven