Baby verkouden - tips?
maandag 23 november 2009 om 19:28
Hoi allemaal!
Mijn dochtertje van 12 weken is heel erg verkouden. Ze heeft geen verhoging of koorts, maar ze hoest als een malle Pietje en het ademen door haar neusje gaat heel zwaar.
Nu vroeg ik me af of er misschien (huis)middeltjes of tips zijn om het voor haar wat aangenamer te maken tot de verkoudheid weg is.
We hebben al Otrivin babyspray gekocht en dat helpt wel, maar je mag het niet te vaak sprayen op een dag.
Alvast bedankt!
Mijn dochtertje van 12 weken is heel erg verkouden. Ze heeft geen verhoging of koorts, maar ze hoest als een malle Pietje en het ademen door haar neusje gaat heel zwaar.
Nu vroeg ik me af of er misschien (huis)middeltjes of tips zijn om het voor haar wat aangenamer te maken tot de verkoudheid weg is.
We hebben al Otrivin babyspray gekocht en dat helpt wel, maar je mag het niet te vaak sprayen op een dag.
Alvast bedankt!
zaterdag 3 april 2010 om 21:06
zaterdag 3 april 2010 om 21:56
huisarts moet je bellen als ze benauwd wordt whiskers of als er echt hoge koorts (meer dan 39,5) is of als je jezelf gewoon echt ongerust maakt (moedergevoel is er niet voor niets). Ui is overigens niet 'baat het niet dan schaad het niet' zoals iemand eerder schreef, dat kan echt veel te irriterend zijn voor de nog gevoelige slijmvliesjes.
zaterdag 3 april 2010 om 22:42
Ok, dank je.
Er is nog niks aan de hand hoor, gelukkig.
Heb het hoofdeinde hoger gemaakt en net nog even gekeken.
Ui heb ik niet gedaan, had gelezen dat dat niet zo goed was.
Ze ademt rustig, wel iets zwaarder, maar mooi regelmatig.
Ik vind het wel zielig voor die kleintjes, ze was vandaag echt zielig.
Er is nog niks aan de hand hoor, gelukkig.
Heb het hoofdeinde hoger gemaakt en net nog even gekeken.
Ui heb ik niet gedaan, had gelezen dat dat niet zo goed was.
Ze ademt rustig, wel iets zwaarder, maar mooi regelmatig.
Ik vind het wel zielig voor die kleintjes, ze was vandaag echt zielig.
zondag 4 april 2010 om 12:20
@Whiskers: als je je ongerust voelt: gewoon bellen! Mijn ha vond het ook heel normaal dat ik belde, volgens hem kan je zeker met jonge baby's niet voorzichtig genoeg zijn en ook voor je eigen gemoedsrust even langsgaan. Ik zette 's nachts niet de wekker, maar we maakten haar rond 23.30 uur nog wel wakker om haar te laten drinken, aangezien ze de hele dag al zo weinig dronk.
Wel goed de plasluiers in de gaten houden! (of ze die hebben bedoel ik dan... )
Wel goed de plasluiers in de gaten houden! (of ze die hebben bedoel ik dan... )
zondag 4 april 2010 om 12:52
zondag 4 april 2010 om 12:54