Baby verkouden - tips?

23-11-2009 19:28 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Mijn dochtertje van 12 weken is heel erg verkouden. Ze heeft geen verhoging of koorts, maar ze hoest als een malle Pietje en het ademen door haar neusje gaat heel zwaar.

Nu vroeg ik me af of er misschien (huis)middeltjes of tips zijn om het voor haar wat aangenamer te maken tot de verkoudheid weg is.

We hebben al Otrivin babyspray gekocht en dat helpt wel, maar je mag het niet te vaak sprayen op een dag.

Alvast bedankt!
Hier ook een zieke baby!

Het zal de tijd er wel voor zijn.

Ga even de tips lezen.
Op het KDV zeiden ze idd dat het erg heerst...
Nog even een vraag aan alle moeders.

Wanneer bel je de HA?

Dochter heeft alleen veel snot, lijkt niet benauwd, geen koorts, maar is alleen wat hangerig.

Hoef ik niet voor te bellen toch?

En zetten jullie dan 's nachts de wekker om even te checken?

Geen idee, moeilijk hoor, baby's.
huisarts moet je bellen als ze benauwd wordt whiskers of als er echt hoge koorts (meer dan 39,5) is of als je jezelf gewoon echt ongerust maakt (moedergevoel is er niet voor niets). Ui is overigens niet 'baat het niet dan schaad het niet' zoals iemand eerder schreef, dat kan echt veel te irriterend zijn voor de nog gevoelige slijmvliesjes.
Ok, dank je.

Er is nog niks aan de hand hoor, gelukkig.

Heb het hoofdeinde hoger gemaakt en net nog even gekeken.

Ui heb ik niet gedaan, had gelezen dat dat niet zo goed was.

Ze ademt rustig, wel iets zwaarder, maar mooi regelmatig.

Ik vind het wel zielig voor die kleintjes, ze was vandaag echt zielig.
quote:Lika schreef op 03 april 2010 @ 21:56:Ui is overigens niet 'baat het niet dan schaad het niet' zoals iemand eerder schreef, dat kan echt veel te irriterend zijn voor de nog gevoelige slijmvliesjes.Ah, misschien dat het daarom bij ons niet hielp
@Whiskers: als je je ongerust voelt: gewoon bellen! Mijn ha vond het ook heel normaal dat ik belde, volgens hem kan je zeker met jonge baby's niet voorzichtig genoeg zijn en ook voor je eigen gemoedsrust even langsgaan. Ik zette 's nachts niet de wekker, maar we maakten haar rond 23.30 uur nog wel wakker om haar te laten drinken, aangezien ze de hele dag al zo weinig dronk.

Wel goed de plasluiers in de gaten houden! (of ze die hebben bedoel ik dan... )
Dank je Nero.

Ze heeft vannacht van 21.30 tot 8.00 geslapen.

Dat heeft haar wel goed gedaan.

Ze is nog wat snotterig, maar geen verhoging.

Plasluiers heeft ze genoeg, dus de HA is niet nodig.

We blijven lekker thuis vandaag, dan kan ze lekker uitzieken.
Wat bij mijn kinderen wel eens verlichtend hielp was de waterkoker 10 minuten laten stomen in de slaapkamer. Dat bevorderd de luchtvochtigheid en daarvan komen de luchtwegen los. Het is tijdelijk, maar als het kind er een paar uurtjes lekker van kan slapen, is het toch prima?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven