Babyvoeding dilemma
woensdag 18 maart 2020 om 16:33
Vlaflip is 5 maanden en een week. Dilemma, alle babyvoeding 1 compleet op, al dagen.
Dus heb ik maar opvolgmelk 2 gekocht, Vlaflip moet toch iets eten/drinken, toch?
Nu mixen we 5 scheppen melk 1 met 1 schep melk 2, maar op dit tempo is de enige bak 1 die we hebben binnen 3 dagen leeg en dan moet ze meteen helemaal over op 2.
Mijn idee was dus om het langzaamaan op te hogen.
Nu hoop ik dat iemand mij vertelt dat ik of een geniaal idee heb. Of iemand zelf een geniaal idee heeft, hoe dit op te lossen.
Overstappen op een ander merk is ook geen mogelijkheid, hier is echt al dagen alle 1 melk op, van ieder merk.
Dus heb ik maar opvolgmelk 2 gekocht, Vlaflip moet toch iets eten/drinken, toch?
Nu mixen we 5 scheppen melk 1 met 1 schep melk 2, maar op dit tempo is de enige bak 1 die we hebben binnen 3 dagen leeg en dan moet ze meteen helemaal over op 2.
Mijn idee was dus om het langzaamaan op te hogen.
Nu hoop ik dat iemand mij vertelt dat ik of een geniaal idee heb. Of iemand zelf een geniaal idee heeft, hoe dit op te lossen.
Overstappen op een ander merk is ook geen mogelijkheid, hier is echt al dagen alle 1 melk op, van ieder merk.
woensdag 18 maart 2020 om 17:10
Ja opzicht wil ik dat wel, maar mag dat met 5 maanden en 1 week?badmuts111 schreef: ↑18-03-2020 17:07Ik ben bij beide kinderen gewoon in 1x overgestapt, zonder enig probleem.
Mocht je dat niet willen; via een buurtapp vragen of er nog mensen zijn die babyvoeding over hebben? Dat werkte hier in de omgeving erg goed.
woensdag 18 maart 2020 om 17:11
woensdag 18 maart 2020 om 17:16
Voor die drie weken zou ik niet moeilijk doen, en al helemaal niet als Vlaflip op een gezond gewicht is. Het zou iets anders zijn als ze pas drie weken oud was, maar in dit geval denk ik dat het niet zo'n probleem zal zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 18 maart 2020 om 17:47
Als het geen bijzondere melksoort ivm allergieën is zou ik zelf nr 1 van een ander merk pakken. Je hoeft niet exact met 6 maanden over (sterker nog, de hele nummer verdeling is er enkel en alleen gekomen uit commerciële overwegingen; omdat voor babyvoeding tot 6 maanden geen reclame gemaakt mag worden). De eisen aan voeding voor kinderen tot 6 maanden zijn ook stukken strenger.
Maar ook nr 2 geven gaat vlaflip niet slechter op leven hoor. Chill
Maar ook nr 2 geven gaat vlaflip niet slechter op leven hoor. Chill
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow

woensdag 18 maart 2020 om 17:54
Nummer 2 is eigenlijk onzin (Vooral in het leven geroepen zodat fabrikanten toch reclame kunnen maken) en sowieso beter om dat pas te geven als ze echt al vast voedsel geven. Je kan zonder problemen langer nummer 1 blijven geven als je besluit die toch te bestellen.
Al zal ze van die paar weken nummer 2 ook vast niks krijgen.
Al zal ze van die paar weken nummer 2 ook vast niks krijgen.
woensdag 18 maart 2020 om 18:03
Ik denk dat je gewoon kan overstappen, die leeftijd is een vuistregel. De meeste kinderen zullen kunnen overstappen sommige krijgen last, maar dat is vaak ook zo bij deze kinderen als je van merk verandert.
Mijn zoontje is 3 maanden te vroeg geboren en toen hij nr 2 kreeg was hij dus eigenlijk pas 3 maanden.
Toen mijn dochter 1 maand was heeft ze een paar keer nr 3 gehad, want door al ons slaapgebrek vergisten we ons soms in bak.
Als het kwaad kon zou ik ook wel grotere waarschuwingen verwachten.
Mijn zoontje is 3 maanden te vroeg geboren en toen hij nr 2 kreeg was hij dus eigenlijk pas 3 maanden.
Toen mijn dochter 1 maand was heeft ze een paar keer nr 3 gehad, want door al ons slaapgebrek vergisten we ons soms in bak.
Als het kwaad kon zou ik ook wel grotere waarschuwingen verwachten.
woensdag 18 maart 2020 om 18:15
Mijn kind was 5 maanden en 3 weken toen ze over ging (iets met vakantie en foutje in de berekening). Helemaal niks van gemerkt en ze leeft nog. Ze is ook van de ene op de andere dag over gegaan, dat maakt allemaal echt niet zo veel uit hoor. Alleen bij echt kleine pasgeboren zou ik niet enorm gaan schuiven, maar zelfs die kunnen best wat aan als ze gewoon gezond zijn.
Dus gewoon lekker door naar nummer 2 en niks aan de hand. Het verschil tussen de twee is ook niet zo hee gigantisch hoor, ik heb het ooit naast elkaar gelegd. In 2 zit wat meer ijzer omdat ze rond deze tijd door de ijzervoorraad uit de buik heen zijn, en wat kleine andere verschillen. Maar veel minder verschil dan ineens een stuk brood gaan eten, en dat mag ze ook.
Dus gewoon lekker door naar nummer 2 en niks aan de hand. Het verschil tussen de twee is ook niet zo hee gigantisch hoor, ik heb het ooit naast elkaar gelegd. In 2 zit wat meer ijzer omdat ze rond deze tijd door de ijzervoorraad uit de buik heen zijn, en wat kleine andere verschillen. Maar veel minder verschil dan ineens een stuk brood gaan eten, en dat mag ze ook.

woensdag 18 maart 2020 om 18:38
Dit.
Ik dacht dat de vlaflip 5 maanden over de datum was.
Je kind is al 5 maanden, die krijgt niks van naar een ander merk overstappen. Of het nu 1 of 2 is.
En ook hoef je echt niet precies over 3 weken met 2 te beginnen. Als je hem/haar nog maanden 1 geeft is het ook goed.

woensdag 18 maart 2020 om 19:28