Bakfiets en baby

18-05-2009 11:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik een bakfiets gekocht, eentje met 2 wielen. In de bak zit een drager voor de maxicosi. Mijn zoontje is nu 10 weken en is redelijk sterk in zijn nek maar kan zijn hoofdje nog niet de hele tijd stil houden als hij zit. We vragen ons af of we hem al kunnen vervoeren in de bakfiets. Heeft iemand hier ervaring mee en of tips hoe dat vervoeren dan het beste aan kunnen pakken?

Bedankt!
Zijn hier geen richtlijnen voor? Ik kan me herinneren dat ik laatst iets las over minstens 4 maanden voordat een kindje in een maxicosi drager achter op de fiets mocht. Ik weet niet of dat ook voor bakfietsen en fietskarren geldt.

Succes!
jules 4 maanden ? Ik zag laatst een kennisje fietsen met een maxi cosi achterop haar fiets + kind er in liggend en ik weet zeker dat t kind nog geen 3 weken oud was.
misschien een gekke vraag, maar waarom zou een baby niet in een maxi cosi achterop/in een bakfiets mogen?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Omdat dat zoveel zou schudden dat je kind er shaken baby sydrome van kan oplopen. Of het echt zo is zou je moeten Googlen, ik weet niet of het waar is.
aha, het klinkt wel logisch eigenlijk.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik zou er nog even mee wachten. Tien weken is wel erg klein nog.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik zou het ook niet doen, dat manneke kan dat geschud van die bakfiets toch nog niet opvangen?!
Idd, als ik zie hoeveel hobbels ik onderweg tegenkom met mijn peuter van 1,5 jr en hoe zij al heen en weer geschud wordt... zou ik nog even wachten.

Hier staan richtlijnen voor het vervoer van een baby op de fiets:

http://www.veiligheid.nl/ ... VwContent/l4metdebaby.htm
Er stond inderdaad 4 maanden. Zelf vond ik het nogal lang klinken, maar laatst zag ik weer een ukje van 4 maanden en toen besefte ik weer hoe fragiel zo'n kindje nog is.

Jammer dat ze bij veiligheid.nl niet echt iets zeggen over minimum leeftijden. ze houden vooral het "zelf kunnen zitten" principe aan.

Wat zeggen ze bij het consultatiebureau?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven