Bam! sfeer weg

02-12-2010 13:48 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ervaringen uitwisselen en misschien wat tips over het volgende.

We hebben een dochter van 4 jaar, die teruggetrokken en rustig is vooral als het erg druk is.

Nu hebben mijn schoonzussen beide 2 kinderen, waarvan de oudsten steeds ruzie met elkaar maken.(de jongsten zijn nog baby's)

En niet een beetje.

Het is: slaan bijten krabben duwen schreeuwen.

Ik vind het verschrikkelijk en mijn dochter blijft ook liever thuis als ze weet dat ze er zijn.Ze wordt gewoon bang van die agressie.

Jullie begrijpen het al: help de 'feest' dagen komen eraan.

Eerder gingen we weleens een weekeindje weg, maar ik heb gezegd dat ik het te erg vind en dat ik liever wacht totdat ze ouder zijn.Mijn schoonzus was verbaasd...
Ik zou niet gaan.
Helemaal niet , ook geen Sinterklaas en kerst vieren?
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:LaDy76 schreef op 02 december 2010 @ 13:50:

Helemaal niet , ook geen Sinterklaas en kerst vieren?Misschien heel even en vertrekken als de sfeer weer zó wordt. En dat ook duidelijk zeggen vantevoren. Is dat een optie?
Ik zou ook niet gaan. Heb een vergelijkbare situatie meegemaakt. Het is heel simpel: prioriteit 1 is mijn kind(eren). Als mijn kinderen bang zijn, zorg ik dat ze niet bij zo'n familie hoeven te zijn.
Denk dat schoonzus verbaasd was dat Lady er op dit moment geen zin in heeft, niet nu dochter nog zo klein is. Kennelijk ziet schoonzus het probleem niet.

Wat zeggen de vaders eigenlijk?
hoe oud zijn de andere kinderen?
Ik spreek de dames weleens apart, ga ik op visite.

Maar dat wordt nu steeds minder.Ik vind het heel jammer.Eerder was het zo gezellig..:(

Geen idee wat de vaders ervan vinden.Mijn man vind het ook verschrikkelijk.

Ik speel ook met de gedachte om gewoon te gaan, als het weer zo erg is.

Mijn schoonvader vind het ook niet normaal.die zegt vooral dat het aan het jongetje ligt, ik vind dat ze beide even agressief zijn.
Het jongetje is ook 4 jaar het meisje is 3,5 jaar.
Waarom vliegen die kinderen elkaar steeds in de haren?

Waarom is dat vervelend voor jouw dochter?

Wat doen de volwassenen eraan?
Schoonzussen.... Maar hoe zijn ze schoonzussen? Zijn het zussen van je man? Vrouwen van jouw broers? Vrouwen van man's broers?
Toen we nog geen kinderen hadden gingen we met zijn allen naar een huisje voor een weekeinde,dit hebben we dus 1 keer gedaan met de kindjes.

Het was een hel, mijn nichtje krabde het oog van mijn neefje er zowat uit.En hij duwde haar op de grond en trapt zo op haar hoofd.

Door de geboortes van de 2 nieuwe kindjes is het afgelopen jaar niet doorgegaan.

Maar laatst vroeg ze me weer...

Snappen jullie het nu?
Ga er gewoon heen en zorg samen met je schoonzussen ervoor dat de kinderen niet over de streek gaan.
quote:LaDy76 schreef op 02 december 2010 @ 14:02:

Toen we nog geen kinderen hadden gingen we met zijn allen naar een huisje voor een weekeinde,dit hebben we dus 1 keer gedaan met de kindjes.

Het was een hel, mijn nichtje krabde het oog van mijn neefje er zowat uit.En hij duwde haar op de grond en trapt zo op haar hoofd.

Door de geboortes van de 2 nieuwe kindjes is het afgelopen jaar niet doorgegaan.

Maar laatst vroeg ze me weer...

Snappen jullie het nu?Ik snap 'm Maar voor mij zou het duidelijk zijn, ik ga niet. Maar.... als het zussen van man zijn, of de vrouwen van zijn broers, ligt het misschien net iets anders, dat heb je minder in je eentje te beslissen, denk ik.
Ik zou er ook van tevoren iets van zeggen. En zeggen dat je je er aan stoort. Wij hebben ook zo'n dominantje in de familie, de oudste van 't stel. Mijn dochter is heel timide, maar kwam echt wel voor zichzelf op. Dominant nichtje is 4,5, mijn dochter is bijna 2. Van de zomer begon dominantje heel hard tegen haar te schreeuwen, recht in haar gezicht. Mijn dochter stond op, keek haar aan en gaf haar zo een klap. Twas gelijk over en hoewel wij absoluut tegen slaan zijn (en op het kdv ook niet geslagen wordt) vond ik het op dat moment wel prima.

Mijn neefjes meppen er op los, en mijn dochter loopt dan gewoon weg. Als ze echt bang is dan komt ze bij mij zitten en stuur ik de andere kinderen naar de andere kant van de kamer. Maar meestal lost 't zich vanzelf op en je kunt ze ook niet tegen alles beschermen. Op school blijf je er ook niet naast zitten.
quote:BarbaraYoung schreef op 02 december 2010 @ 14:04:

Ga er gewoon heen en zorg samen met je schoonzussen ervoor dat de kinderen niet over de streek gaan.Joh, ik zou daar echt helemaal geen zin in hebben. Niks mis met andermans kinderen corrigeren, maar het lijkt me vrij zinloos als schoonzussen zelf het probleem niet zien.
quote:Hobbel84 schreef op 02 december 2010 @ 14:05:

je kunt ze ook niet tegen alles beschermen. Op school blijf je er ook niet naast zitten.Klopt, maar waarom zou je dit soort gedoe in je vrije tijd op gaan zoeken?
quote:LaDy76 schreef op 02 december 2010 @ 13:59:

Het jongetje is ook 4 jaar het meisje is 3,5 jaar.

Ik neem aan dat het ene kind van de ene zus is en het andere van het andere, gezien het wel heel kleine leeftijdsverschil.

Ik denk dat het kleine verschil al meespeelt.

Dezelfde fase dus dezelfde dingen leuk vinden en dus ruzie om speelgoed?

Maar volgens mij speelt er meer mee. Misschien liggen ze elkaar niet qua karakter en is het daarom ook altijd hommeles?

En ja, dat haalt de hele sfeer weg, zeker waar. Wie wil daar tenslotte bij zitten als het altijd zo gaat en in die mate.

Normaliter zou je het wel zo kunnen regelen dat die kids elkaar niet zo vaak meer treffen maar dan moet je niet een weekend of langer met elkaar in een vakantie huisje o.i.d. zitten.

De oplossing ligt toch in het bij elkaar weg houden van die kinderen.

Weet je trouwens of er niet ook een gedrag probleem bij een van de kids aan ten grondslag ligt? Het jongetje bv. wat al in je familie geopperd werd?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Zussen van mijn man.

Ze reageren er wel op.Ze halen ze uit elkaar en zeggen dat het pijn doen en niet lief is etc.

Mijn dochter is dan bijvoorbeeld aan het spelen of kleuren en dan wordt het weer zo erg. Ze kruipt dan bij mij op schoot, soms huilt ze en haar hartje gaat dan tekeer.

Vaak als we gaan vraagt ze ook of die twee ook komen.Meestal komen ze niet meer gelijk. Maar met de feestdagen kom je er niet onderuit.
quote:shahla schreef op 02 december 2010 @ 14:09:

[...]

De oplossing ligt toch in het bij elkaar weg houden van die kinderen.

En dan komt de vraag: heb je daar zin in op dagen die leuk bedoeld zijn (kerst, sinterklaas, weekendje weg)?
quote:BarbaraYoung schreef op 02 december 2010 @ 14:04:

Ga er gewoon heen en zorg samen met je schoonzussen ervoor dat de kinderen niet over de streek gaan.Dat gaat echt niet werken. Die kinderen zullen hoe dan ook mot krijgen zodra ze in een ruimte zitten. Dat voorkom je alleen door ze niet samen in een ruimte te hebben.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:fleurtje schreef op 02 december 2010 @ 14:06:

[...]

Joh, ik zou daar echt helemaal geen zin in hebben. Niks mis met andermans kinderen corrigeren, maar het lijkt me vrij zinloos als schoonzussen zelf het probleem niet zien.Eensch, maar het wordt neit duidelijk hoe veel moeite TO heeft gedaan om (tactisch) het probleem daadwerkelijk uit te leggen. Alleen maar zeggen 'het is te erg' verduidelijkt natuurlijk niet zo veel...
quote:LaDy76 schreef op 02 december 2010 @ 14:10:

Zussen van mijn man.

Dat lijkt me weer iets lastiger....
Het enige wat ik me kan bedenken is dat dat jongetje aandacht van zijn vader wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven