Bedrust tijdens zwangerschap

20-12-2010 15:37 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Afgelopen september hebben wij ons zoontje verloren agv een cervixinsuffientie. Nu ben ik weer zwanger, 9 weken, en over 4 weken wordt er een bandje (cerclage) om mijn baarmoedermond geplaatst. Vanaf dan, 13 weken dus, moet ik zeker tot 34 weken bedrust houden thuis.

Nu is mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee? En hoe ben je de dagen doorgekomen?

Hebben jullie tips, adviezen?

Oftewel alle reacties zijn welkom!

Groetjes Nolleke
Fijn dat alles goed gaat. Kom je de dagen een beetje door? Wat doe je zoal?
Ja, ik moet zeggen dat de dagen best snel gaan voor mijn gevoel.

Ik sta iedere ochtend samen met mijn vriend op. Hij maakt een ontbijtje voor me en zet van alles klaar. Dan ga ik meestal even internetten tijdens het ontbijt, dan kijk ik het nieuws en vaak een aflevering van een serie.

Daarna ga ik douchen en dan komt er vaak bezoek. Na het bezoek ga ik lunchen en daarna komt er vaak weer bezoek. Als er geen bezoek komt ga ik wat lezen of kijk ik weer wat tv.

En vandaag ga ik eindelijk aan de protocollen van mijn werk beginnen, ik had wat opstartproblemen, haha.

Maar het bezoek zorgt er echt voor dat de dagen snel gaan, echt fijn!
Nolleke 18 weken al hè? Weet je al of het een j of m is? Of gewoon bij 20 weken? Of wil je het niet weten?

Er wordt goed gezorgd voor je, lief van je vriend. Heb je nog genoeg leesvoer?
Wat fijn dat je de dagen goed door komt. En heeeeel fijn dat je bezoek krijgt elke dag.
Hoi Phoehee en Kaetje,

Wat lief dat jullie aan me blijven denken.

Vandaag inderdaad 18 weken alweer. Het schiet best wel op, ondanks dat sommige dagen erg lang duren.

Over 2 weken het termijn waarop ik de vorige keer bevallen ben en daar zie ik erg tegenop. Ik kan me nu gewoon niet voorstellen dat ik langer zwanger kan zijn dan 20 weken en 3 dagen.

We weten sinds afgelopen zaterdag dat we deze keer een dochter krijgen. Echt superleuk. Het maakt ons natuurlijk helemaal niets uit, maar ik kan misschien nu iets beter alles los zien zeg maar.

Ik heb hier nog stapels tijdschriften en boeken liggen en ik ben nog steeds met de protocollen bezig.

Vanochtend waren mijn teamleidster en een collega hier en mogelijk ga ik ook de website van onze afdeling mee schrijven en opzetten. Dus weer een taak erbij!

Ik probeer echt te genieten van de zwangerschap tussen de spanningen door. Iedere dag voel ik de kleine steeds meer bewegen en mijn buik begint ook flink te groeien. Ik doe (bijna) dagelijks mijn best om me toch leuk te kleden ipv alleen maar in huispak op het bed te zitten.
@Nolleke,

wat fijn dat het zo goed gaat tot nu toe! En gefeliciteerd met het kleine meisje wat er in je buik groeit!

En tuurlijk is het lastig om beide kindjes en zwangerschappen los van elkaar te zien, daar is toch ook helemaal niks mis mee?!

Hopelijk kun je na 20wkn en 3 dagen op een nog positievere manier kijken naar je zwangerschap.

Genieten doe je nu vast ook, ookal is het waarschijnlijk allemaal anders dan je had gedacht en/of gehoopt.

Meid, nog even en dan is het lekker lente en dan kunnen je je tijdschriften en je boeken naar buiten laten brengen en genieten van het lente zonnetje.

Ondanks dat de zon niet zo best kan zijn ivm zwangerschapsmasker, kan jij strak voluit genieten van de lente en zomer en langzaam bruin worden om vervolgens met een mooi bruin en uitgerust lichaam te bevallen van jullie wonder dochter!!
Vlindertje, dank je wel voor je lieve positieve woorden!
Met een pet op en factor 50 kun je prima in de zon zitten!

Leuk dat je het al weet dat het een meisje is, kan je je al helemaal inleven.

De grens van Sam's zwangerschap zal vreemd zijn, en dan nog aftellen naar de (redelijk) veilige termijn van 25/26 weken.

Leuk dat ze op je werk meedenken, dan voel je je niet nutteloos. Niet dat je dat bent, je bent bezig een kind te maken! Maar het kan wel zo voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven