Bewust kindvrij, deel 24.

24-01-2019 14:03 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ja dat afspreken, juist als de kinderen en schoonsibling er zijn, herken ik wel. Ik probeer juist af en toe te spreken als ze er niet zijn (beetje om en om), zodat mijn partner en ik ook eens exlusieve aandacht hebben van schoonouders. Sibling van partner schijnt dat niet te snappen en probeert bij iedere gelegenheid (vaderdag, moederdag ect) het zo te plannen dat we er allemaal zijn. Ik.wil.dat.niet.altijd....

En offtopic, normaal vind ik sibling een rotwoord, maar ivm herkenbaarheid toch maar even dit woord gebruikt.
Alles beter dan brus(je)
Mijn man en ik zijn ondanks onze eerdere afspraken (geen hond erbij voordat we er nog maar eén over hebben) toch weer een beetje aan het rondneuzen voor een jonge hond erbij.

Pietertje is met haar 11 het jongste, Sokkie is 14. Peppie is 13 maar die kan niet fatsoenlijk lopen.

Ik wil weer een rouwdouwer die overal met zijn neus bij wil zijn, die overal met mij mee loopt als ik buiten bezig ben.

Ik mis Bobbes nog altijd. En vannacht had ik een stress droom over haar. Ze was ergens opgesloten en ik kon niet bij haar komen.
Hi! Mijn eerste post op het viva forum!
Ook ik ben bewust kindvrij en blij :P
Erg leuk topic trouwens.
iones schreef:
29-01-2019 20:13
Mijn man en ik zijn ondanks onze eerdere afspraken (geen hond erbij voordat we er nog maar eén over hebben) toch weer een beetje aan het rondneuzen voor een jonge hond erbij.

Pietertje is met haar 11 het jongste, Sokkie is 14. Peppie is 13 maar die kan niet fatsoenlijk lopen.

Ik wil weer een rouwdouwer die overal met zijn neus bij wil zijn, die overal met mij mee loopt als ik buiten bezig ben.

Ik mis Bobbes nog altijd. En vannacht had ik een stress droom over haar. Ze was ergens opgesloten en ik kon niet bij haar komen.
:hug:

Wij hebben sinds een week of 3 geen knaagbeestjes meer in huis. Ik vind het vreselijk stil, en nog steeds verwacht ik iedere ochtend als ik beneden kom 2 paar kraalogen die om ontbijt bedelen. Ze waten oud en lui, maar sochtends en savonds kwamen ze me trouw begroeten, even kroelen op mn schouder of wegkruipen in de mouw van mn badjas.

Het liefst zou ik een hele groep jonkies aanschaffen wat dan door de woonkamer stuitert en de tent afbreekt. Maar man wil eventjes niet.
Mannen willen nooit. Dat is nadeel van mannen..... En daarmee ontzeggen ze je iets wat zo belangrijk voor je kan zijn.

Ik zag in het asiel in Enschede een vlaamse reus. Het is dat ik al twee konijnen heb.

Maar de relatie met een konijn is niet te vergelijken met die van een hond. Vanwege de interactie. En Bobbes was óók nog eens de hond waar ik diepste band mee had.
iets_perzik schreef:
26-01-2019 23:23
Hebben jullie dat ook: dat los van alle andere reden om geen kinderen te willen, het (dagelijks) leven met kinderen je gewoon helemaal niet leuk lijkt?

Eigenlijk begint het al bij de zwangerschap, dat lijkt me al verschrikkelijk. Misselijkheid, kwaaltjes, kolossaal zijn, toch meestal een aanzienlijke tijd niet kunnen sporten... Vervolgens uit elkaar scheuren tijdens de bevalling met als je pech hebt daarna alle gevolgen van dien (bijvoorbeeld incontinentie).

Dan een baby die eigenlijk het complete gezinsritme bepaalt. Gebroken nachten, op tijd flesjes moeten geven (borstvoeding wil ik al helemaal niet aan denken), volgescheten luiers/ kleertjes/ beddengoed... Babies/ kinderen die een shitload aan was/ poetswerk genereren...

Als ze wat ouder worden, bij het schoolplein wachten en keuvelen met andere ouders. Sowieso het hele keuvelen met andere ouders waar dan ook. Dingen voor school doen, voorleesmoeder zijn, traktaties knutselen, kinderfeestjes organiseren, kinderen van anderen die bij jou thuis de tent afbreken komen spelen...

De kinderen van hot naar her chauffeuren, in de vroege ochtend bij een voetbalwedstrijd staan kijken en als je pech hebt is het jouw beurt om de was van het hele team mee naar huis te krijgen. Of nog erger: je moet bij een volleybalwedstrijd kijken.

Kindvriendelijke vakantieparken, Plopsaland, K3 in de auto, infantiele programma’s op tv... Nou ja, zo kan ik nog wel even door. Allemaal zo ontzettend niks voor mij!!!
Ja precies wat je beschrijft staat me tegen! En een aantal persoonlijke redenen. Maar het idee dat ik tenminste 10 jaar lang 24/7 in dienst ben van een ander. Blegh. Daarnaast hou ik niet van extreme drukte maar wel van reizen en vakanties. Ik plan alles buiten schoolvakanties. Geen zwarte zaterdagen voor mij. Laat staan dus dagen langs die drukke schoolpleinen met moeders en facebook en whatsappgroepjes. Daarnaast ben ik fysiek niet de sterkste. Heb een aantal keer per jaar migraine, vaak na een periode van drukte, weinig slaap. Soms ontkom ik er niet aan al probeer ik het zoveel mogelijk te voorkomen. Als het dan zover is dan ben ik 24 uur van de kaart. Ik kan de eerste 6 uur niet anders dan stil liggen in een donkere kamer hopen dat medicijnen gaan werken en misselijkheid afneemt. Daarna zwakt het iets af maar kan ik niet meer dan even naar toilet, iets lichts eten en slapen. De aanval is na 12 uur vaak weg maar dan ben ik nog zeker 12 uur groggy. Niet in staat om prikkels als tv of harde geluiden te verdragen. Even wandelen, frisse lucht en een beetje in een tijdschrift bladeren met achtergrondmuziekje that's it. Hoe doe je dat met een kind erbij?! Ik bedoel mijn vriend helpt me wat hij op dat moment kan maar kan niet zomaar alles uit zijn handen laten vallen en naar huis.

Ik ben gewoon niet geschikt!
Check dit... vandaag op de voorpagina vd Limburger. Heeeel goed idee!

Project: Kwetsbaren afraden kind te krijgen

Kwetsbare vrouwen in Zuid-Limburg die mogelijk niet goed voor een kind kunnen zorgen, krijgen gesprekken en adviezen om voorlopig niet zwanger te worden.

Na successen elders in Nederland wordt het project Nu Niet Zwanger ook in Zuid-Limburg gestart. Doel is om honderden ongeplande en ongewenste zwangerschappen te voorkomen in situaties waar de moeder en soms ook vader misschien tekortschieten als ouder.

Dat geldt vooral bij vrouwen die kampen met verslaving, psychiatrische klachten, een verstandelijke beperking, schulden en dakloosheid of die het slachtoffer zijn van een loverboy. Hulpverleners gaan met hen in gesprek over hun kinderwens, seksualiteit en anticonceptie.

Zuid-Limburg scoort al jaren negatief met tienerzwangerschappen, te vroeg geborenen en kinderen met aangeboren afwijkingen. In Tilburg en later ook in Rotterdam en Nijmegen is gebleken dat ongeplande en ongewenste zwangerschappen bij kwetsbare vrouwen kunnen worden voorkomen met intensieve gesprekken en overtuigingskracht. Daar heeft zo’n 80 procent van de benaderde ouders de kinderwens vrijwillig uitgesteld door anticonceptie te gebruiken.

In Zuid-Limburg hebben GGD, alle gemeenten, provincie, kinderopvangcentra, verzekeraar CZ en verloskundigen de handen ineengeslagen om Nu Niet Zwanger in te voeren. Het is onderdeel van een breed programma om de gezondheid van de Zuid-Limburgse bevolking structureel te verbeteren. Vandaag is de aftrap in Kerkrade, waar minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid aanwezig is.

In deze regio is armoede voor vrouwen vaak een reden om geen anticonceptie te gebruiken. Daarvoor komt geld beschikbaar, zegt de GGD Zuid-Limburg. Ook is het project bedoeld om abortussen te voorkomen. Daarmee is veel leed te voorkomen, zoals uithuisplaatsingen of het niet afmaken van een opleiding.
koekie1980, lijkt mij een goed project. Maar jeetje, wat een werk zal dat zijn om iemand er van te overtuigen om nu even niet aan kinderen te beginnen. Het verstrekken van gratis anticonceptie vind ik wel een super plan. Sowieso vind ik dat dit gratis moet zijn, het is toch idioot dat het tot je 18e (21e) gratis is, en daarna moet je het zelf betalen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Zou er een financiele bonus aan vast hangen als ze zich gelijk laten steriliseren. Anders krijg je toch oeps door de pilletjes.
Lijkt mij ook een goed project. Maar ik vraag me af in hoeverre het haalbaar is, voor tieners is anticonceptie inderdaad nog 'gratis', maar na je 18e/21e moet je het alsnog zelf betalen en dan zijn natuurlijk nog niet alle problemen opgelost, dus is het dan wel verstandig om een kind te krijgen?

En ik mis de jongens in dit verhaal... Die zal het misschien wel weinig kunnen schelen, maar laten ze in godsnaam ook gratis condooms verstrekken en goede voorlichting geven aan de jongens.
lilguinea, volgens het stuk is geldgebrek een reden dat er niet aan anticonceptie wordt gedaan en dat deze daarom gratis verstrekt wordt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
30-01-2019 09:07
lilguinea, volgens het stuk is geldgebrek een reden dat er niet aan anticonceptie wordt gedaan en dat deze daarom gratis verstrekt wordt.
Prikpil is naar mijn weten ongeveer 6€/3mnd. Maar niet iedereen reageert daar lekker op. Hoop dus ook dat ze andere vormen aanbieden. Aan de andere kant: een spiraaltje zetten is toch nog best een ingreep in vergelijking met andere methoden, en voor orale anticonceptie is een zekere discipline nodig. Hoe het ook zij: goed initiatief!
z-u-s schreef:
30-01-2019 09:12
Prikpil is naar mijn weten ongeveer 6€/3mnd. Maar niet iedereen reageert daar lekker op. Hoop dus ook dat ze andere vormen aanbieden. Aan de andere kant: een spiraaltje zetten is toch nog best een ingreep in vergelijking met andere methoden, en voor orale anticonceptie is een zekere discipline nodig. Hoe het ook zij: goed initiatief!
Nooit geweten dat de prikpil zo goedkoop is. Maar inderdaad ik heb wel vaker gehoord dat vrouwen er niet lekker op reageren. Dan is het bij een gewone pil makkelijker switchen.
Goed dat ze dat doen. Ik heb in mijn omgeving een paar moeders rondlopen waarvan ik denk: Jullie hadden geen kinderen moeten krijgen.
Laten ze dan beginnen met spiraaltjes zetten, die doen het tenminste een jaar of 5 geloof ik. Mensen uit die doelgroep kun je toch niet op rekenen dat ze consequent elke dag een pil slikken of braaf elke 3 maanden om een prikpil gaan.
Ik ben ook een voorstander van een spiraal. De pil zelf is gewoon rotzooi. Ik slik hem zelf ook nog, maar ga binnenkort informeren over de spiraal.
Kwebbeltje91 schreef:
30-01-2019 09:31
Ik ben ook een voorstander van een spiraal. De pil zelf is gewoon rotzooi. Ik slik hem zelf ook nog, maar ga binnenkort informeren over de spiraal.

Ik dacht dat ze liever geen spiraal zette als een vrouw nog geen kinderen had gehad?
dianaf schreef:
30-01-2019 09:35
Ik dacht dat ze liever geen spiraal zette als een vrouw nog geen kinderen had gehad?
Da's onzin natuurlijk, ook kindvrijen hebben spiraaltjes. Maar volgens mij kun je het best door een gyn laten doen omdat die meer ervaring hebben dan 'n huisarts waardoor het minder pijnlijk zou kunnen zijn.
Klopt Redbul. Ik heb ook een spiraal. Mijn derde inmiddels. Bij de eerste adviseerde mijn huisarts om het door de gyn te laten doen. Bleek een goede keus want gekantelde baarmoeder ofzoiets, dus lastig klusje. Ben de twee keer daarna weer naar de gyn gegaan. Nadeel is wel dat dat duurder is (gaat van eigen risico af).
Het plaatsen schijnt bij vrouwen die niet hebben gebaard wel iets pijnlijker te zijn. Ach....een bevalling is vast nog pijnlijker :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
redbulletje schreef:
30-01-2019 09:36
Da's onzin natuurlijk, ook kindvrijen hebben spiraaltjes. Maar volgens mij kun je het best door een gyn laten doen omdat die meer ervaring hebben dan 'n huisarts waardoor het minder pijnlijk zou kunnen zijn.

Ik krijg vanmiddag een Mirena en ben kindvrij. Het schijnt wel makkelijker te gaan als je ooit geworpen hebt (en tijdens de menstruatie).

Je krijgt het alleen niet altijd meer vergoed, zeker niet uit het basispakket, als het alleen anticonceptie is. Sommige aanvullende verzekeringen willen dat je bij de huisarts laat plaatsen omdat dat goedkoper is.

Voor hevig bloedverlies wordt het wel vergoed uit de basisverzekering (wel eerst je eigen risico lappen zoals altijd).
Het hangt ook van je huisarts af, de mijne heeft veel ervaring met het plaatsen van spiraaltjes (wel minder dan een gyn, maar veel meer dan de meeste huisartsen). Ik vond dat ze het heel netjes en vlot deed. Dat was verder het enige positieve aan de ervaring @(
Maarrr, ik ben nu 10 jaar beschermd! (Koperspiraal) En het ding bevalt verder prima. Dus hij mag 10 jaar blijven zitten en dan wil ik voor een sterilisatie gaan.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Doornroosje75 schreef:
30-01-2019 09:41
Klopt Redbul. Ik heb ook een spiraal. Mijn derde inmiddels. Bij de eerste adviseerde mijn huisarts om het door de gyn te laten doen. Bleek een goede keus want gekantelde baarmoeder ofzoiets, dus lastig klusje. Ben de twee keer daarna weer naar de gyn gegaan. Nadeel is wel dat dat duurder is (gaat van eigen risico af).
Het plaatsen schijnt bij vrouwen die niet hebben gebaard wel iets pijnlijker te zijn. Ach....een bevalling is vast nog pijnlijker :biggrin:
Ach so, klok en klepel verhaal. :proud:
dianaf schreef:
30-01-2019 09:07
Oh dan heb ik verkeerd gelezen. Ik dacht dat er stond dat het ging om het voorkomen van tienerzwangerschappen.
Nou ja, goed plan in elk geval. Het lijkt me sowieso voor de potentieel te verwachten kinderen beter om niet geboren te worden.

Bij mijn ouders in het dorp woonde ook een stel, beide een verstandelijke beperking, en ze kregen een kindje. Dat kindje is dus direct na de geboorte door jeugdzorg uit huis geplaatst. Die ouders in alle staten, want het kindje was wel welkom. Ze verwachtten dat ze het kindje nog terug zouden krijgen, maar dat krijgen ze dus nooit meer terug. Triest vind ik dat, was beter geweest als er nooit een kindje was geboren.
Oh crosspost, sterkte perzik!
Ik zal verder geen enge verhalen delen vandaag ;-D
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven