Bewust kindvrij, deel 24.
donderdag 24 januari 2019 om 14:03
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).
Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.
En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.
En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
woensdag 30 januari 2019 om 15:56
Ja, het is zeker een lastige discussie. Wanneer ben je goed genoeg of juist niet goed genoeg om een kind te mogen?CobraYM schreef: ↑30-01-2019 15:27Het project vind ik een goed begin. Het blijft een lastige discussie mbt mensen met verstandelijke beperking en het recht hebben of kinderen. Een lange termijn anticonceptie zoals een spiraal of implanon lijkt me hiervoor perfect. In mijn ogen zouden ze in het belang van het (ongeboren) kind helemaal geen kinderen moeten krijgen maar het recht op een kindje weegt dan toch zwaarder dan de rechten van het kind.
woensdag 30 januari 2019 om 16:09
woensdag 30 januari 2019 om 17:48
Alleen dit lijkt me al een hele goede reden om hele duidelijke informatie aan deze vrouwen te gaan geven. Anticonceptie is te duur? Wat denken ze dat een kind zal kosten? Minder dan die anticonceptie? Voor de prijs van 1 pak luiers kan je al zo ongeveer 3 maanden de pil slikken!koekie1980 schreef: ↑30-01-2019 07:44In deze regio is armoede voor vrouwen vaak een reden om geen anticonceptie te gebruiken.
anoniem_375366 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 17:53
10.53% gewijzigd
woensdag 30 januari 2019 om 17:51
Ik denk dat veel mensen ook onderschatten wat een kind kost.
Een oud-huisgenootje van me is op jonge leeftijd zwanger geworden. Min of meer bewust.
Ze is een prima moeder hoor, maar ze realiseert zich nu wel dat een kind klauwen vol geld kost. Haar kind is nu een paar jaar, gaat dadelijk naar school, etc.
Ze woont wel samen maar haar vriend is ook nog aan het studeren dus het is geen vetpot allemaal.
Een oud-huisgenootje van me is op jonge leeftijd zwanger geworden. Min of meer bewust.
Ze is een prima moeder hoor, maar ze realiseert zich nu wel dat een kind klauwen vol geld kost. Haar kind is nu een paar jaar, gaat dadelijk naar school, etc.
Ze woont wel samen maar haar vriend is ook nog aan het studeren dus het is geen vetpot allemaal.
woensdag 30 januari 2019 om 17:56
Oh, even helemaal off-topic, maar ik las dit artikel met tweets en daar staan leuke comebacks tussen voor ons als mensen stomme vragen stellen of dingen zeggen 
When a friend introduces me to their baby, I somberly shake their little hand and say: "good luck out there"
"You don't want children? That's selfish!"
"It IS? I'd better get a vasectomy so I don't pass on my selfish genes!"
Meer: https://www.scarymommy.com/child-free-life-tweets/
When a friend introduces me to their baby, I somberly shake their little hand and say: "good luck out there"
"You don't want children? That's selfish!"
"It IS? I'd better get a vasectomy so I don't pass on my selfish genes!"
Meer: https://www.scarymommy.com/child-free-life-tweets/
woensdag 30 januari 2019 om 19:20
woensdag 30 januari 2019 om 19:44
Iemand die geestelijk beperkt is kan dus niet met t volle verstand kiezen voor geld icm sterilisatie. De meeste gehandicapten op mn werk krijgen netjes de prikpil.redbulletje schreef: ↑30-01-2019 13:26Iemand die (geestelijk) beperkt is, wordt niet na 10 jaar opeens in staat om een goede ouder te kunnen zijn natuurlijk.
woensdag 30 januari 2019 om 19:46
Mijn sterilisatie kostte 1750 en werd deels vergoed.. 500 euro heb ik zelf betaald. Maar idd.. goedkoper dan een kindbluewaterrr schreef: ↑30-01-2019 17:48Alleen dit lijkt me al een hele goede reden om hele duidelijke informatie aan deze vrouwen te gaan geven. Anticonceptie is te duur? Wat denken ze dat een kind zal kosten? Minder dan die anticonceptie? Voor de prijs van 1 pak luiers kan je al zo ongeveer 3 maanden de pil slikken!
woensdag 30 januari 2019 om 20:34
Kwebbeltje91 schreef: ↑30-01-2019 17:51Ik denk dat veel mensen ook onderschatten wat een kind kost.
Zo ken ik ook een stel. Beiden in de bijstand, kind ongepland. Zou volgens hen qua kosten erg meevallen, baby's zouden weinig geld kosten (?) en nu is hij hem gepeerd en zit zij met een kind en een uitkering. En nergens is geld voor.
woensdag 30 januari 2019 om 20:36
z-u-s schreef: ↑30-01-2019 19:20https://mobile.twitter.com/jokevcaesbro ... 56/photo/1
Ik moest even aan jullie denken![]()
woensdag 30 januari 2019 om 20:56
woensdag 30 januari 2019 om 21:39
Ik vind het nog steeds vreemd dat de ouders van die gehandicapten dan niet al permanentere maatregelen hebben laten nemen voor ze meerderjarig werden. Het zou je gehandicapte dochter maar zijn die opeens zwanger blijkt.koekie1980 schreef: ↑30-01-2019 19:44Iemand die geestelijk beperkt is kan dus niet met t volle verstand kiezen voor geld icm sterilisatie. De meeste gehandicapten op mn werk krijgen netjes de prikpil.
woensdag 30 januari 2019 om 23:03
Het valt me ook vaak op dat juist die mensen zo makkelijk zwanger worden. En dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen vaak degenen zijn die het goed voor elkaar hebben.redbulletje schreef: ↑30-01-2019 21:39Ik vind het nog steeds vreemd dat de ouders van die gehandicapten dan niet al permanentere maatregelen hebben laten nemen voor ze meerderjarig werden. Het zou je gehandicapte dochter maar zijn die opeens zwanger blijkt.
donderdag 31 januari 2019 om 00:45
Hetzelfde hier. Zou kinderen waarschijnlijk al wat beter verdragen als er geen geluid uit kwam.
Vond vandaag deze, moest erg lachen om het einde.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6587683370
donderdag 31 januari 2019 om 10:06
Gisteren een collega op mijn werk die hoogst verbaasd was dat ik geen kinderen wil. 'Echt niet? Nooit?!'. Ik kon mijn irritatie niet verbergen. Ik zei: 'nee, en dat is echt niet zo raar hoor.' Ik dik het dan nog even extra aan door te benadrukken dat het klauwen met geld kost en heerlijk rustig is, zeker als mensen zo reageren.
(Ik werk maar tijdelijk op die plek, dus hoef niemand te vriend te houden
)
(Ik werk maar tijdelijk op die plek, dus hoef niemand te vriend te houden
donderdag 31 januari 2019 om 10:12
Ik werk al behoorlijk lang in een sector met mensen die bij uitstek geen kinderen zouden moeten krijgen. Ze krijgen ze natuurlijk allemaal. Ze hoeven elkaar maar aan te kijken en het is raak (waarna het problemenscirus zich uitbreid). Ik heb daarmee zo ongeveer de conclusie getrokken dat vruchtbaarheid omgekeerd evenredig is aan intelligentie.hondenmens schreef: ↑30-01-2019 23:03Het valt me ook vaak op dat juist die mensen zo makkelijk zwanger worden. En dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen vaak degenen zijn die het goed voor elkaar hebben.
donderdag 31 januari 2019 om 10:15
Bij de mens lijkt het omgekeerd te werken van in de dierenwereld. Daar planten juist de alfa's zich voort en de zwakkelingetjes laten ze vanzelf achter om te sterven.Snowpink schreef: ↑31-01-2019 10:12Ik werk al behoorlijk lang in een sector met mensen die bij uitstek geen kinderen zouden moeten krijgen. Ze krijgen ze natuurlijk allemaal. Ze hoeven elkaar maar aan te kijken en het is raak (waarna het problemenscirus zich uitbreid). Ik heb daarmee zo ongeveer de conclusie getrokken dat vruchtbaarheid omgekeerd evenredig is aan intelligentie.
donderdag 31 januari 2019 om 10:19
Ik heb het altijd al idioot gevonden dat de mens superieur is aan dieren. Vanuit de biologie is het niet eens helemaal logisch te verklarenredbulletje schreef: ↑31-01-2019 10:15Bij de mens lijkt het omgekeerd te werken van in de dierenwereld. Daar planten juist de alfa's zich voort en de zwakkelingetjes laten ze vanzelf achter om te sterven.
donderdag 31 januari 2019 om 10:25
Snowpink schreef: ↑31-01-2019 10:12Ik werk al behoorlijk lang in een sector met mensen die bij uitstek geen kinderen zouden moeten krijgen. Ze krijgen ze natuurlijk allemaal. Ze hoeven elkaar maar aan te kijken en het is raak (waarna het problemenscirus zich uitbreid). Ik heb daarmee zo ongeveer de conclusie getrokken dat vruchtbaarheid omgekeerd evenredig is aan intelligentie.
Dat zou veel verklaren. Maar ik zie in mijn omgeving dat mensen met een lagere opleiding vaak eerder beginnen aan kinderen. Want eerder klaar met school, eerder werken, eerder huisje-boompje-beestje. En jonger => betere vruchtbaarheid.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 31 januari 2019 om 11:21
Dat is ook zeker waar hoor. Wat ik zie bij "mijn" doelgroep: laag intelligent, geen opleiding, weinig ambities en weinig om enige identiteit aan te ontlenen. Heel basaal gezien is het kind dus het enige wat ze begrijpen en kunnen bereiken omdat dat vanuit de natuur geregeld is. vaak wordt het ook als redding gezien om een goed leven te gaan leiden.
donderdag 31 januari 2019 om 11:45
Snowpink schreef: ↑31-01-2019 11:21Dat is ook zeker waar hoor. Wat ik zie bij "mijn" doelgroep: laag intelligent, geen opleiding, weinig ambities en weinig om enige identiteit aan te ontlenen. Heel basaal gezien is het kind dus het enige wat ze begrijpen en kunnen bereiken omdat dat vanuit de natuur geregeld is. vaak wordt het ook als redding gezien om een goed leven te gaan leiden.
Dat klinkt wel logisch. Als er geen externe doelen/wensen te behalen zijn, moet je toch iets...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 31 januari 2019 om 12:19
Titel van een verhaal in de Lees ook: Ester, 34: Ik wil de zó graag een kind, dat ik loog dat ik aan de pil was.
Ik ben zooo blij dat ik als vrouw nooit met zo'n situatie geconfronteerd kan worden. Dat lijkt me echt verschrikkelijk, dat een ander je zoiets aandoet en dat je er op geen enkele manier onderuit kan.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
donderdag 31 januari 2019 om 12:31
Full_Moon schreef: ↑31-01-2019 12:19![]()
Titel van een verhaal in de Lees ook: Ester, 34: Ik wil de zó graag een kind, dat ik loog dat ik aan de pil was.
Ik ben zooo blij dat ik als vrouw nooit met zo'n situatie geconfronteerd kan worden. Dat lijkt me echt verschrikkelijk, dat een ander je zoiets aandoet en dat je er op geen enkele manier onderuit kan.![]()
Inderdaad. Als ik een man zou zijn, zou ik mij zeker hebben laten helpen. Wat soms lijken wel heel veel vrouwen zo te denken.
donderdag 31 januari 2019 om 12:43
Plus dat dat hele domme volk nooit nadenkt of ze überhaupt wel kinderen willen en of dat wel een goed idee is. Die planten zich gewoon klakkeloos voort. Zo wordt de mensheid steeds dommer. Op dit forum alleen al ook vaak zat topics waar de intelligentie niet bepaald vanaf spat en waarbij men zich zeker niet in optimale omstandigheden bevindt, maar waar dan wel perse kinderen moeten komen of er zelfs al meerdere geworpen zijn.
donderdag 31 januari 2019 om 12:48
Jep. Een tijdje terug was er een topic over wel/geen kinderen. Toen kwamen er reacties dat het leven zonder/voor kinderen zinloos was. Het leven begon pas na de kinderen en dat gaf zingeving. Treurige functie hebben die kinderen dan gekregen.iets_perzik schreef: ↑31-01-2019 12:43Plus dat dat hele domme volk nooit nadenkt of ze überhaupt wel kinderen willen en of dat wel een goed idee is. Die planten zich gewoon klakkeloos voort. Zo wordt de mensheid steeds dommer. Op dit forum alleen al ook vaak zat topics waar de intelligentie niet bepaald vanaf spat en waarbij men zich zeker niet in optimale omstandigheden bevindt, maar waar dan wel perse kinderen moeten komen of er zelfs al meerdere geworpen zijn.