Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Dat klinkt erg leuk Kindrebel. Ik zie dat in mijn stad ook een Roller derbey vereniging is, zal ik..? ;)
Ik beoefen ook een sport met allemaal erg leuke mensen, maar buiten de training heb ik (nog) geen contact met ze. Ben ook de enige dertiger, verder alleen 50er en begin 20ers.
kindrebel schreef:
01-07-2019 17:27
Dat is het ook!
En de community erom heen was geweldig. Zo warm, liefdevol en totaal gestoord. Meiden van 18 tot 40. In alle vormen, achtergronden, opleidingniveaus. Van studenten tot bijstandmoeders, van punkers tot
pareloorbeldraagsters. Allemaal met dezelfde passie en zin om samen te sporten en lol te trappen. Zelden zoveel onvoorwaardelijk vriendschap gevoeld als daar.

Ik zou me er bijna ervoor willen aanmelden, ware het niet dat ik echt zo onhandig ben :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
30-06-2019 21:11
Dat heb ik dus ook. Daarom zou zoiets als NMLK niks voor mij zijn. Ben ik weer die rare die er een beetje bij hangt en niks zegt.
Ik ook. Een klasgenote op het MBO noemde me dan een "dweep".
Wel ben ik lid geweest van een vriendenkring voor mensen met een beperking. Zo om de 2 maanden gingen we dan samen een activiteit doen. Naar de film, zwemmen, bbq, naar een paardenmelkerij, bowlen, strandwandeling. Vond het leuk om te doen. Vriendschappen groeiden er niet uit. Hetzelfde met hobbyclubjes en sport. Daar had ik ook weinig met de mensen.
Vixxen schreef:
01-07-2019 22:44
Ik zou me er bijna ervoor willen aanmelden, ware het niet dat ik echt zo onhandig ben :biggrin:
Als het op de skates niet lukt kun je altijd nog lid worden van team Zebra en een NSO worden. Dat is een non staking official, oftewel iemand die bij wedstrijden de punten of de penalty's bijhoudt. Super belangrijk. Team Zebra is de naam voor alle scheidsrechters en officials want die zijn gekleed in zwart/witte strepen. :)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt gaaf. Kweenie of ik er niet te fanatiek voor zou zijn. Lekker bodychecken en zo... :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zou er hoe dan ook veel te schijterig voor zijn :P
dianaf schreef:
02-07-2019 11:15
Klinkt gaaf. Kweenie of ik er niet te fanatiek voor zou zijn. Lekker bodychecken en zo... :rofl:
Het is niet alleen uitdelen hè, ontvangen moet ook. ;)
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
02-07-2019 22:08
Het is niet alleen uitdelen hè, ontvangen moet ook. ;)
Moet lukken. Gewicht in de strijd gooien om op de been te blijven. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Voor de goede zaak:
Petitie voor anticonceptie in het basispakket:
https://actie.degoedezaak.org/petitions ... asispakket
redbulletje schreef:
03-07-2019 10:29
Voor de goede zaak:
Petitie voor anticonceptie in het basispakket:
https://actie.degoedezaak.org/petitions ... asispakket
Hmm.. Ik vind het linkje niet helemaal duidelijk, willen ze alle anticonceptie of alleen de pil? Ze schrijven een paar keer anticonceptie, maar ook 'de pil terug in het basispakket' (waar ook de stemming in de 2e kamer over gaat) om vervolgens te benoemen 'Hoewel de prijs van anticonceptie niet hoog is, zijn de kosten voor sommige mensen toch een groot obstakel, zeker duurdere vormen van anticonceptie zoals spiralen en sterilisatie.'

Waar teken je voor? Dat ook ander vormen dan de pil in het basispakket moeten of alleen de pil? Hoe lezen jullie het?
YellowLemonTree schreef:
03-07-2019 12:00
Hmm.. Ik vind het linkje niet helemaal duidelijk, willen ze alle anticonceptie of alleen de pil? Ze schrijven een paar keer anticonceptie, maar ook 'de pil terug in het basispakket' (waar ook de stemming in de 2e kamer over gaat) om vervolgens te benoemen 'Hoewel de prijs van anticonceptie niet hoog is, zijn de kosten voor sommige mensen toch een groot obstakel, zeker duurdere vormen van anticonceptie zoals spiralen en sterilisatie.'

Waar teken je voor? Dat ook ander vormen dan de pil in het basispakket moeten of alleen de pil? Hoe lezen jullie het?
Maakt dat voor jou wat uit dan? Ik ben voor alle vormen van anticonceptie in de basis, zeker zolang alles rond zwangerschap/bevallen ook nog gewoon in de basis zit.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-07-2019 10:29
Voor de goede zaak:
Petitie voor anticonceptie in het basispakket:
https://actie.degoedezaak.org/petitions ... asispakket
Getekend! (En verder niet opgelet waarvoor nou eigenlijk precies.)

Goede actie, anticonceptie moet voor iedereen toegankelijk zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
redbulletje schreef:
03-07-2019 12:34
Maakt dat voor jou wat uit dan? Ik ben voor alle vormen van anticonceptie in de basis, zeker zolang alles rond zwangerschap/bevallen ook nog gewoon in de basis zit.
Ja want ik sta er niet achter om alleen de pil in het basispakket op te nemen, als het gaat om alle vormen teken ik zeker. Gaat het om alleen de pil denk ik van niet. Dat blijft een gekke verdeling, op termijn zijn andere vormen dan de pil soms goedkoper en soms ook beter ivm minder hormonen. Dus mensen die met de pil niet uitkomen door bijwerkingen blijven benadeeld en ik vrees dat de kans dan kleiner is dat alle ac in het basispakket komt want 'je kan toch gewoon de pil slikken'. Als verloskunde, abortus en ziekenhuisbevallingen en een heel groot deel van de kraamzorg er in zit zou ik niet in zien waarom niet alle ac er ook in zou komen. Desnoods met nog wel een eigen bijdrage als het gaat om sterilisatie omdat dat vaak nog wel duurder is dan de pil tegen de tijd dat je hem wil/mag. De pil in het basispakket en dan iemand die hem inconsequent in neemt en vervolgens een abortus nodig heeft kost de staat meer dan een spiraal.

Voor ons maakt het niet meer uit want onze verzekeringen zijn er juist op aangepast dat we beide een sterilisatie vergoed krijgen al moet ik ivm ziekte misschien langer wachten en me dan voor volgend jaar ook hoog verzekeren. Hier komt de sterilisatie sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er in ieder geval over dat anticonceptie opgenomen moet worden. En dat toevallig binnenkort in de tweede Kamer het toevoegen van de pil aan het basispakket besproken wordt. Ik lees het als, wij willen alle anticonceptie in het basispakket.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
YellowLemonTree schreef:
03-07-2019 13:12
Ja want ik sta er niet achter om alleen de pil in het basispakket op te nemen, als het gaat om alle vormen teken ik zeker. Gaat het om alleen de pil denk ik van niet. Dat blijft een gekke verdeling, op termijn zijn andere vormen dan de pil soms goedkoper en soms ook beter ivm minder hormonen. Dus mensen die met de pil niet uitkomen door bijwerkingen blijven benadeeld en ik vrees dat de kans dan kleiner is dat alle ac in het basispakket komt want 'je kan toch gewoon de pil slikken'. Als verloskunde, abortus en ziekenhuisbevallingen en een heel groot deel van de kraamzorg er in zit zou ik niet in zien waarom niet alle ac er ook in zou komen. Desnoods met nog wel een eigen bijdrage als het gaat om sterilisatie omdat dat vaak nog wel duurder is dan de pil tegen de tijd dat je hem wil/mag. De pil in het basispakket en dan iemand die hem inconsequent in neemt en vervolgens een abortus nodig heeft kost de staat meer dan een spiraal.

Voor ons maakt het niet meer uit want onze verzekeringen zijn er juist op aangepast dat we beide een sterilisatie vergoed krijgen al moet ik ivm ziekte misschien langer wachten en me dan voor volgend jaar ook hoog verzekeren. Hier komt de sterilisatie sowieso.
Alles omtrent zwangerschap/bevalling (dure keizersnee etc) kent toch ook geen eigen bijdrage? Volgens mij zijn zelfs vruchtbaarheidsbehandelingen gratis. Dan mag anticonceptie ook wel volledig gratis worden. Juist zeker sterilisatie omdat je daarna niets meer hoeft te gebruiken. Voor mij persoonlijk is het niet meer nodig, ik heb toch geen baarmoeder meer gelukkig.
redbulletje schreef:
03-07-2019 10:29
Voor de goede zaak:
Petitie voor anticonceptie in het basispakket:
https://actie.degoedezaak.org/petitions ... asispakket
Tja, ik hoop dat dat niet juist negatief uitpakt, want als ze het in het basispakket doen dan geldt normaal gesproken het eigen risico. Hier wordt wel gevraagd om in het basispakket en geen eigen risico maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
En aangezien veel jongeren normaal niet aan hun maximale eigen risico komen moeten ze het dan dus uit het eigen risico betalen, terwijl het nu vanuit de aanvullende verzekering wordt vergoed en dat kost je geen eigen risico.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuwsgierig of iemand in dit topic sinds bewust kindvrij in 2010 toch in deze 9 jaren heeft besloten niet meer kindvrij te zijn?
bluewaterrr schreef:
03-07-2019 16:23
Tja, ik hoop dat dat niet juist negatief uitpakt, want als ze het in het basispakket doen dan geldt normaal gesproken het eigen risico. Hier wordt wel gevraagd om in het basispakket en geen eigen risico maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
En aangezien veel jongeren normaal niet aan hun maximale eigen risico komen moeten ze het dan dus uit het eigen risico betalen, terwijl het nu vanuit de aanvullende verzekering wordt vergoed en dat kost je geen eigen risico.
In mijn uitgebreide aanvullende werd de laatste jaren de pil niet eens vergoed.
Sowieso is dat eigen risico kut. Ik ben daar elk jaar snel doorheen.
bluewaterrr schreef:
03-07-2019 16:23
Tja, ik hoop dat dat niet juist negatief uitpakt, want als ze het in het basispakket doen dan geldt normaal gesproken het eigen risico. Hier wordt wel gevraagd om in het basispakket en geen eigen risico maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
En aangezien veel jongeren normaal niet aan hun maximale eigen risico komen moeten ze het dan dus uit het eigen risico betalen, terwijl het nu vanuit de aanvullende verzekering wordt vergoed en dat kost je geen eigen risico.
In mijn uitgebreide aanvullende werd de laatste jaren de pil niet eens vergoed.
Sowieso is dat eigen risico kut. Ik ben daar elk jaar snel doorheen.
meid1989 schreef:
03-07-2019 16:56
Ik ben nieuwsgierig of iemand in dit topic sinds bewust kindvrij in 2010 toch in deze 9 jaren heeft besloten niet meer kindvrij te zijn?
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik schrijf pas sinds kort af en toe mee maar ik ken dit topic vanaf het begin. Destijds wel eens meegelezen, veel herkenning. Geen idee waarom ik toen niet mee begon te schrijven.
Anyway, in 2010 had ik dus geen kinderwens en nu nog steeds niet.
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
03-07-2019 16:56
Ik ben nieuwsgierig of iemand in dit topic sinds bewust kindvrij in 2010 toch in deze 9 jaren heeft besloten niet meer kindvrij te zijn?
Help nee, ik niet hoor.

Maar de spijtoptanten die toch kinderen hebben gekregen schrijven hier niet meer mee denk ik.
Misschien een nieuw topic? "Je wilde nooit kinderen, maar hebt ze nu toch"?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de petitie:

Daarom roepen wij u op: neem anticonceptie weer op in het basispakket! Wij willen:
- dat alle anticonceptie weer onderdeel wordt van de basisverzekering
- dat deze vergoeding niet onder het eigen risico valt

De kamer stemt nu alleen voor het opnemen van de pil. De initiatiefnemers vinden dat een goed begin, maar willen alle anticonceptie in de basisverzekering.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
04-07-2019 08:52
Volgens de petitie:

Daarom roepen wij u op: neem anticonceptie weer op in het basispakket! Wij willen:
- dat alle anticonceptie weer onderdeel wordt van de basisverzekering
- dat deze vergoeding niet onder het eigen risico valt

De kamer stemt nu alleen voor het opnemen van de pil. De initiatiefnemers vinden dat een goed begin, maar willen alle anticonceptie in de basisverzekering.
Bedankt, ik heb getekend
redbulletje schreef:
03-07-2019 13:26
Alles omtrent zwangerschap/bevalling (dure keizersnee etc) kent toch ook geen eigen bijdrage? Volgens mij zijn zelfs vruchtbaarheidsbehandelingen gratis. Dan mag anticonceptie ook wel volledig gratis worden. Juist zeker sterilisatie omdat je daarna niets meer hoeft te gebruiken. Voor mij persoonlijk is het niet meer nodig, ik heb toch geen baarmoeder meer gelukkig.
Vruchtbaarheidsbehandelingen geloof ik een bepaald aantal (als je een kind krijgt gaan ze wel weer opnieuw tellen), bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie is voor eigen rekening en kraamzorg kent een eigen bijdrage. Ik had juist begrepen dat een sterilisatie op lange termijn niet goedkoper is omdat mensen die vaak pas doen/mogen als ze al wat ouder zijn en dan er minder vruchtbare jaren meer over zijn en voor dat aantal jaren de pil gebruiken goedkoper is. (Dat ze weigeren op een bepaalde leeftijd boven de 21 vind ik ook een slechte zaak, maar dat is weer een andere discussie) Als dat dus duurder is en niet noodzakelijk ivm eem slechte reactie op bv de pil zou ik een eigen bijdrage van bv 200 euro nog wel begrijpelijk vinden als dat het draagvlak vergroot om het in het basispakket op te nemen (tenzij je ook al eigenrisico moet gaan betalen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven