Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
AeonOfWinter schreef:
16-12-2020 23:29
O weer een man erbij. Leuk!
Welkom Raccoon!

(hier kun je toch geen nee tegen zeggen? Ik iig niet)

Dankjewel, Æonofwinter!
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje, ik heb dat topic ook vluchtig gelezen (ik denk in 2019 wel echt). Er zaten ook mooie genuanceerde reacties tussen, vergelijkbaar met de jouwe. Dat die moeder misschien spijt had van de situatie, of het beter had gewild voor haar kinderen en haarzelf.
Maar ook veel mensen die zeggen, dan had ze er niet aan moeten beginnen (bijvoorbeeld over een oma met 14 kinderen die aangaf 2 er wel genoeg te vinden). Ja halló andere tijden hè. Ik weet dat de dokter een tante van mij vertelde dat het gezondheidstechnisch niet goed was om meer kinderen te krijgen (hele zware bevallingen ed). Maar zo vertelde zij: hij vertelde er niet bij hoe we het moesten voorkomen! Anticonceptie was toen erg taboe en niet bekend. Dus, hoe dan?

Maar toch vaak de link: spijt van kinderen => ik vind jou stom en ik wil jou niet hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
@fathpoempoem: Inderdaad. Je moet bijna heel je leven voldoen aan de verwachtingen van de maatschappij. Ik had vroeger al een hekel aan school en ben blij dat ik niet in deze tijd moet opgroeien. Als ik zie wat die kinderen tegenwoordig allemaal moeten kunnen. Dan had ik het nog vrij relaxt, achteraf gezien. Toen vond ik dat niet. Talentenjachten op TV komen mijn neus uit. Het hebben van een talent lijkt vanzelfsprekender te worden dan gewoon gemiddeld zijn.
Hondenmens, ik heb wel eens een leuk verhaal over talenten gelezen. Het ging er om dat wel allemaal een talent hebben, maar dit is niet altijd heel duidelijk herkenbaar als talent. Dat komt omdat talent geld/roem moet opbrengen anders is het geen talent. Misschien heb je wel een fantastisch gevoel voor richting, is de koffie die jij uit de automaat haalt altijd net iets lekkerder of kun je heel goed dingen opstapelen.

Enfin, kern van het verhaal, we zijn allemaal wel ergens goed/talentvol in, maar ook al levert het geen geld/roem op, dan is het nog altijd grappig/leuk/handig.

Verder wel eens dat kinderen veel moeten vandaag de dag. Aan de andere kant, ik werd op school echt niet uitgedaagd, ik zou nu (indien op de juiste school hè) veel meer aandacht krijgen en mogelijkheden om mij te ontplooien in plusklasjes ed. Nu is er, in theorie, meer aandacht voor kinderen die niet gemiddeld zijn, ipv enkel voor de kinderen die beneden gemiddeld presteren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
17-12-2020 13:29
Hondenmens, ik heb wel eens een leuk verhaal over talenten gelezen. Het ging er om dat wel allemaal een talent hebben, maar dit is niet altijd heel duidelijk herkenbaar als talent. Dat komt omdat talent geld/roem moet opbrengen anders is het geen talent. Misschien heb je wel een fantastisch gevoel voor richting, is de koffie die jij uit de automaat haalt altijd net iets lekkerder of kun je heel goed dingen opstapelen.

Enfin, kern van het verhaal, we zijn allemaal wel ergens goed/talentvol in, maar ook al levert het geen geld/roem op, dan is het nog altijd grappig/leuk/handig.
Ooit eens een soort van voorstelling gezien van iemand die goed grote stenen kon stapelen. Dan zat ie minutenlang te pielen om hem op een onmogelijke manier met een klein puntje te laten balanceren op een andere steen en ineens leek het alsof de steen echt op zijn plek viel en vastzat.
Even iets heel anders.... in de categorie"je krijgt er zoveel voor terug 🤐

Nummer 10 💖💖💖

https://www.thebestsocial.media/nl/thui ... -kinderen/
koekie1980 schreef:
17-12-2020 15:45

Nummer 10 💖💖💖

Haha die reactie van Erik Mouthaan begrijp ik helemaal. Ik moest ook lachen om dat papiertje van die kinderen die vroegen om iets lekkers en dan een kruisje met ja en nee als optie geven. Dat soort dingen vind ik altijd wel leuk. Sowieso als kinderen gewoon rustig en beleefd zijn vind ik ze zoveel leuker.
Emboldened by the flame of ambition
Luistervink schreef:
17-12-2020 14:50
Ooit eens een soort van voorstelling gezien van iemand die goed grote stenen kon stapelen. Dan zat ie minutenlang te pielen om hem op een onmogelijke manier met een klein puntje te laten balanceren op een andere steen en ineens leek het alsof de steen echt op zijn plek viel en vastzat.
Gaaf is dat toch?

Wat ik ook storend vind, is dat zaken als zingen, dansen en creatief zijn in het algemeen, gezien wordt als iets serieus. Terwijl kleine kinderen al dansen/zingen. We doen dat gewoon omdat het leuk is. Maar omdat het zo serieus is gemaakt, is het niet leuk meer, want niet goed zijn is geen optie, aanrommelen is geen optie.
dianaf schreef:
17-12-2020 16:03
Gaaf is dat toch?

Wat ik ook storend vind, is dat zaken als zingen, dansen en creatief zijn in het algemeen, gezien wordt als iets serieus. Terwijl kleine kinderen al dansen/zingen. We doen dat gewoon omdat het leuk is. Maar omdat het zo serieus is gemaakt, is het niet leuk meer, want niet goed zijn is geen optie, aanrommelen is geen optie.
Die stenenstapelaar was echt vet cool. Járen geleden, maar ik weet het nog steeds.

Laatst posten vrienden van mij in de vriendapp een filmpje van de kinderen die dansten op behoorlijk duistere jaren 80 muziek waar we vroeger ook op dansten. Moest de rest dat natuurlijk weer toppen met ook een filmpje van hun kinderen die ook konden dansen. :facepalm:
koekie1980 schreef:
17-12-2020 15:45

Nummer 10 💖💖💖
Oooooh, dit. Mijn buren hebben ook zo'n krijserd. Krijsen bij het opstaan, bij het eten, bij het slapengaan en alle momenten daartussen. Dan zeggen we 's ochtends: is de wekker nog niet afgegaan? Of 's avonds: o jee, er moet iemand naar bed.
Maar laatst zei de buurvrouw zelf dat ze blij was dat ze een kind had in deze lockdown, want dat breekt zo lekker de dag. Anders was het maar saai. Dus als we nu die sirene weer horen loeien zeggen we: hè, het breekt zo lekker de dag he. :rofl:
Dat briefje met of ze wat lekkers mogen, vind ik ook leuk!
Die laatste is natuurlijk de beste oplossing.

Inhakend op het talenten verhaal: ik denk dat het adagium je kunt alles worden als je maar je best doet is doorgeslagen. Nee je kunt niet alles, niet iedereen bovenmatig intelligent of blinkt ergens zo goed in uit dat je er goed mee kan verdienen. Je kan nog steeds ergens goed in zijn en er zijn legio opties qua carrière keuzes, maar toen ik een paar jaar terug op tv een verslag van een mbo beurs zag, waar het gros van de middelbare scholieren op die beurs een DJ opleiding wilden gaan doen, dan ontbreekt een grote dosis realiteit. Maar de prinsjes en prinsesjes van tegenwoordig zijn natuurlijk de beste, liefste, leukste en een tegenslag kunnen we ze niet aandoen...
Luistervink schreef:
17-12-2020 16:16
Oooooh, dit. Mijn buren hebben ook zo'n krijserd. Krijsen bij het opstaan, bij het eten, bij het slapengaan en alle momenten daartussen. Dan zeggen we 's ochtends: is de wekker nog niet afgegaan? Of 's avonds: o jee, er moet iemand naar bed.
Maar laatst zei de buurvrouw zelf dat ze blij was dat ze een kind had in deze lockdown, want dat breekt zo lekker de dag. Anders was het maar saai. Dus als we nu die sirene weer horen loeien zeggen we: hè, het breekt zo lekker de dag he. :rofl:
Ik ben dan altijd zóó blij dat ik die ellende niet in huis heb :mrgreen:
Zou binnen no time naar de Ducttape grijpen denk ik.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
TinyTiny schreef:
17-12-2020 16:18
Dat briefje met of ze wat lekkers mogen, vind ik ook leuk!
Die laatste is natuurlijk de beste oplossing.

Inhakend op het talenten verhaal: ik denk dat het adagium je kunt alles worden als je maar je best doet is doorgeslagen. Nee je kunt niet alles, niet iedereen bovenmatig intelligent of blinkt ergens zo goed in uit dat je er goed mee kan verdienen. Je kan nog steeds ergens goed in zijn en er zijn legio opties qua carrière keuzes, maar toen ik een paar jaar terug op tv een verslag van een mbo beurs zag, waar het gros van de middelbare scholieren op die beurs een DJ opleiding wilden gaan doen, dan ontbreekt een grote dosis realiteit. Maar de prinsjes en prinsesjes van tegenwoordig zijn natuurlijk de beste, liefste, leukste en een tegenslag kunnen we ze niet aandoen...
Tja, ik kan mij voorstellen dat een 14/15/16 jarige dat graag wil worden. Het zijn natuurlijk gewoon nog kinderen. Het grootste nadeel van het vmbo is dat ze veel te snel moeten kiezen voor een vervolgberoep. Rond die leeftijd wilde het gross bij mij in de klas (vwo) nog arts worden of anders psycholoog. Terwijl geneeskunde best een zware studie is, als je al ingeloot wordt. En als psycholoog kon je bijna geen werk vinden.
Luistervink schreef:
:proud: :rofl: :rofl:
AeonOfWinter schreef:
16-12-2020 23:29
O weer een man erbij. Leuk!
Welkom Raccoon!

(hier kun je toch geen nee tegen zeggen? Ik iig niet)

Ben je bekend met het Youtube kanaal ''Theraccoonwhisperer''? Dat is een meneer die elke avond deze dikke schattige wolkjes eten geeft.
Skadi Quote- Uiteindelijk raakte ik zo met mezelf en deze gevoelens die jij omschrijft in de knel, dat ik er niet meer over na probeer te denken en gewoon - dus heel simpel eigenlijk - leef. Geen moeilijke vragen meer stellen en analyseren, maar gewoon accepteren dat veel uit gevoelsimpulsen gebeurt en mensen vaak helemaal niet zoveel nadenken over de "waarom" vraag.
[/quote]

Voor veel mensen is de realiteit van de ''waarom'' ook pijnlijk. Velen durven niet eens naar hun zelf te kijken dus dan wordt alles dat daartoe leidt als bedreigend ervaren.

Ik denk in tegenstelling tot jouw wel nog gewoon na over dingen (niet dat jij dat niet doet maar je begrijpt hopelijk de nuance) maar ik betrek mensen daar niet meer in om hen te overtuigen om te zien wat zich net onder hun neus afspeelt. Ik betrek het, en terecht ook, volledig op mezelf door wel de kritische vragen te blijven stellen en mijn onderscheidingsvermogen te gebruiken. Ik ervaar het mentaal als een hele bevrijding namelijk en de behoefte om erbij te willen horen is daarbij volledig komen te vervallen.

Simpel voorbeeld: De ophemeling van het krijgen van kinderen. Ultiem geluk wordt daar o.a. aan verbonden.
Als ik rondkijk naar het gedrag van mensen richting elkaar merk ik dat niet. De meeste mensen zijn eerder druk bezig om hun facade van perfectie voor de buitenwereld in stand te houden. Er is zoveel ongeduld, agressie, onderlinge competitie, misgunning, depressie, scheidingen, geweld dat allemaal bij mensen met kinderen. Als het hebben van een relatie icm kinderen paralel staat aan het ultieme geluk waarom zie ik dat dan niet terug in de maatschappij?

Echte diep verliefde mensen vertonen overduidelijk ''wolkjes'' gedrag dat zou dan toch ook voor de gelukkige mensen moeten gelden die ''alles'' hebben wat volgens de geprefabiceerde maatschappij gerelateerd wordt aan ultiem geluk?
fathpoempoem schreef:
17-12-2020 18:33
Is dat die oudere man die hele hordes wasberen op zijn veranda eten geeft? Daar heb ik wel eens een filmpje van gezien, wist niet dat er ook een Youtube kanaal was! Leuk, ik ga even kijken ^^
AeonOfWinter schreef:
17-12-2020 19:24
Is dat die oudere man die hele hordes wasberen op zijn veranda eten geeft? Daar heb ik wel eens een filmpje van gezien, wist niet dat er ook een Youtube kanaal was! Leuk, ik ga even kijken ^^

Ja, dat issem inderdaad :lol: ! Veel smeltplezier :hyper:
Luistervink schreef:

😜😂😂😂
AeonOfWinter schreef:
17-12-2020 16:22
Ik ben dan altijd zóó blij dat ik die ellende niet in huis heb :mrgreen:
Zou binnen no time naar de Ducttape grijpen denk ik.
Of een Marktplaats account aanmaken 😉
koekie1980 schreef:
17-12-2020 20:08
Of een Marktplaats account aanmaken 😉
Opa komt nu weer elke dag opdraven om het brandalarm op te halen. Kunnen wij en de buren weer rustig werken.
Een heus 'krijspaleis' bij je buren dus.
Luistervink schreef:
:-D
Heb het hele weekend niks gepland. Dus heerlijk uitslapen en een beetje rommelen in huis. Stiekem ben ik wel blij met deze 2e lockdown. Niet voor de ondernemers hoor! Alle kerstdagen zijn we ook met ons tweetjes en de kat thuis dus niks geen verplichtingen, heerlijk die rust en stilte. En oud en nieuw zijn we ook thuis en er is dit jaar geen vuurwerk, vind ik ook wel zo rustig....dan voel ik me minder gespannen naar oud en nieuw toe. En waarom zou je tot 00:00 uur opblijven? Er is immers geen vuurwerk.
Halverwege januari heb ik nog een uitje gepland met een goede vriend....dus goed begin van 2021! Dat voelt niet als een verplichting, maar vind ik erg fijn en kijk er echt naar uit.
Ik hoop dat jullie ook rustige dagen hebben zonder enige verplichtingen. En blijf vooral gezond! En vooral fijne en ontspannen kerstdagen gewenst voor jullie allemaal en een goed en vooral gezond en kindvrij 2021!
Racoon1977 schreef:
18-12-2020 17:04
Heb het hele weekend niks gepland. Dus heerlijk uitslapen en een beetje rommelen in huis. Stiekem ben ik wel blij met deze 2e lockdown. Niet voor de ondernemers hoor! Alle kerstdagen zijn we ook met ons tweetjes en de kat thuis dus niks geen verplichtingen, heerlijk die rust en stilte. En oud en nieuw zijn we ook thuis en er is dit jaar geen vuurwerk, vind ik ook wel zo rustig....dan voel ik me minder gespannen naar oud en nieuw toe. En waarom zou je tot 00:00 uur opblijven? Er is immers geen vuurwerk.
Halverwege januari heb ik nog een uitje gepland met een goede vriend....dus goed begin van 2021! Dat voelt niet als een verplichting, maar vind ik erg fijn en kijk er echt naar uit.
Ik hoop dat jullie ook rustige dagen hebben zonder enige verplichtingen. En blijf vooral gezond! En vooral fijne en ontspannen kerstdagen gewenst voor jullie allemaal en een goed en vooral gezond en kindvrij 2021!

Heerlijk, he, die rustige weekenden zonder iets op de agenda. Kan ik ook zo van genieten.
Wat oud en nieuw betreft, meestal blijf ik op, maar we hebben een keer gehad dat we om 11.00 op bed lagen en gingen slapen. ;) Ik heb al moeite genoeg om het zolang vol te houden.

Pfff, nou zou ik iets schrijven, ben ik het kwijt. Ik wordt ouder. :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven