Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
kindrebel schreef:
01-09-2020 21:35
Yup 2 exemplaren. Al bijna 7 jaar. Sinds ze 10 maanden en 5 jaar zijn. Ik kan meepraten met de opvoeders en met de kindvrijen. :biggrin:
Tot tijdje na mijn dertigste gunde moeder me wel een situatie met bonuskinderen (mijn gebrek aan kinderwens dus soort van geaccepteerd), maar heb niet fanatiek genoeg gezocht geloof ik ;-)
Ik lees af en toe wel wat rond op de kinderpijler, kan heel handig zijn als ik een verjaarsdags/sintkado zoek voor tantezeggers. Heeft al paar keer tot succes geleid :)

In de familie nu een stel, eentje met eigen kinderen, eentje zonder en nu verwachten ze een gezamenlijk kind. In een gesprek waar ook milieuproblemen ter sprake kwamen: "ja, daarom houden we het bij één" :facepalm:
Watervrouw333 schreef:
06-09-2020 15:21
Tot tijdje na mijn dertigste gunde moeder me wel een situatie met bonuskinderen (mijn gebrek aan kinderwens dus soort van geaccepteerd), maar heb niet fanatiek genoeg gezocht geloof ik ;-)
Ik lees af en toe wel wat rond op de kinderpijler, kan heel handig zijn als ik een verjaarsdags/sintkado zoek voor tantezeggers. Heeft al paar keer tot succes geleid :)

In de familie nu een stel, eentje met eigen kinderen, eentje zonder en nu verwachten ze een gezamenlijk kind. In een gesprek waar ook milieuproblemen ter sprake kwamen: "ja, daarom houden we het bij één" :facepalm:
Heeft ze een hekel aan je? ;-D
Waarschijnlijk bonuskinderen in combinatie met max. 50% van de tijd aanwezig (want wonen doen ze uiteraard bij de moeder) :mrgreen:

Is zo'n oermoeder die iedereen (bonus)kinderen gunt en daar pas over ophoudt na een bepaalde leeftijd ;-)
Ik loop een dag achter, maar ik lees nu iemand die spijt heeft van haar kinderen. Heb nog niet alles gelezen, maar had verwacht dat ze helemaal af wordt gemaakt, en dat valt mij mee.

Er zijn meer die eerlijk aangeven dat het best tegenvalt of dat als ze alles van te voren wisten, niet de keuze voor kinderen hadden gemaakt. Verrassend eerlijk vind ik dit.
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet een nep topic? Ik had het idee dat het was geopend om daar later een artikeltje over te schrijven. Ik heb alleen de eerste twee pagina's gelezen dus misschien praat TO inmiddels mee?
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
06-09-2020 15:58
Is dat niet een nep topic? Ik had het idee dat het was geopend om daar later een artikeltje over te schrijven. Ik heb alleen de eerste twee pagina's gelezen dus misschien praat TO inmiddels mee?

Ja, dat denk ik nu ook. Weer iemand die wat data verzamelt voor een artikeltje.
Maar afgezien daarvan: veel mensen geven toch wel toe dat het erg zwaar is.
Watervrouw333 schreef:
06-09-2020 15:31
Waarschijnlijk bonuskinderen in combinatie met max. 50% van de tijd aanwezig (want wonen doen ze uiteraard bij de moeder) :mrgreen:

Is zo'n oermoeder die iedereen (bonus)kinderen gunt en daar pas over ophoudt na een bepaalde leeftijd ;-)
50% van de tijd aanwezig is 50% teveel!
Blijenvrij schreef:
06-09-2020 16:00
meen me te herinneren dat dat enige tijd terug ook zo was met een neptopic over spijt van kinderen. zal hem ff zoeken

lekker zondagje hier, vrouw op de bank netflix en ik met een boek op de bank en af en toe op 'een forum' wat posten :hyper:
Blijenvrij schreef:
06-09-2020 16:00
waarom is er dan niemand die tegen de mensen die bezig zijn met een kind krijgen "doe het niet!!!!!!"

hoor ik nooit iemand over. op op verjaardagen 'zeg heb jij geen spijt van je kinderen' :-D
Ik vind het bizar dat zoveel mensen het onderschatten en DAt jE hET PaS WEeeEEet AlS jE zElf EEn kiNd heBt...ik heb naar mijn idee juist een goed beeld wat je opoffert. Ik zag dat bij mensen om mij heen en ik dacht 'nee, bedankt'. Ik vind de meeste mensen echt niet gelukkiger met kinderen.

Iemand zei trouwens wel iets in dat topic dat - als ik het mij goed herinner - ze soms weleens denkt 'waarom', maar dat als ze geen kind had ze waarschijnlijk nadacht over het doel in haar leven. Dat heb ik dus juist helemaal niet. Het leven is compleet doelloos. Je leeft en dan ga je dood. In de tussentijd probeer ik hier bewust mee om te gaan en mens en diervriendelijk te leven en vooral te genieten van wat het leven te bieden heeft. En een kind is vooral veel tijd en energie en niet zoveel genieten :)
RickDalton schreef:
06-09-2020 16:11
waarom is er dan niemand die tegen de mensen die bezig zijn met een kind krijgen "doe het niet!!!!!!"

hoor ik nooit iemand over. op op verjaardagen 'zeg heb jij geen spijt van je kinderen' :-D

Toegeven dat ze het anders zouden hebben aangepakt zal nog niet zo makkelijk zijn.
Het zou al schelen als mensen eerlijker tegen elkaar worden. Daarom is dat topic goed, al of niet nep, maar er komen zo wel verhalen naar boven van mensen die het ook zo ervaren. Maar meestal, als mensen kinderen willen laten ze zich toch niet tegenhouden door een ander.
TO is inmiddels teruggeweest in dat spijt-topic, maar vond het maar niks dat ze werd aangesproken op het feit dat ze lang niet had gereageerd in haar eigen topic. Wat ik opvallend vond was dat veel mensen niet snapten dat ze aan een kind was begonnen, terwijl ze kinderen doorgaans niet leuk vindt. Terwijl kindvrijen toch vrij regelmatig te horen krijgen 'Och, ik vind andermans kinderen ook niks, maar het is zo anders als ze van jezelf zijn!' Blijkbaar toch geen argument. ;-D

Ik blijf het raar vinden dat het hebben van spijt van de keuze vóór kinderen zo'n weerstand oproept. Wel of geen kinderen is een keuze die nogal een impact heeft op de rest van je leven. Waarom is spijt hebben van een 'niet' zoveel acceptabeler dan spijt van een 'ja'? En als spijt hebben van een 'ja' zo verschrikkelijk is, waarom lopen mensen dan zo te pushen richting een 'ja'? Terwijl bij spijt van een 'nee' daar slechts één persoon last van heeft. Degene die de keuze maakte...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Skadí schreef:
06-09-2020 15:58
Die is beledigd uit de topic gestapt...
RickDalton schreef:
06-09-2020 16:11

Nou ik raad het mensen altijd af...hahaha

Trouwens bedacht mij net dat er ook indianen stammen zijn die abortus plegen (bij teveel kinderen) nadat de baby is geboren, gaan ze naar een bepaalde plek buiten het dorp en daar draaien ze het pasgeboren kind de nek om.
Sjaantje37 schreef:
06-09-2020 18:39
Nou ik raad het mensen altijd af...hahaha

Trouwens bedacht mij net dat er ook indianen stammen zijn die abortus plegen (bij teveel kinderen) nadat de baby is geboren, gaan ze naar een bepaalde plek buiten het dorp en daar draaien ze het pasgeboren kind de nek om.
En dat soort rituelen nemen we dan weer niet over... :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
koekie1980 schreef:
05-09-2020 13:21
Klopt... Ik heb een paar jaar geleden eens een reünie gehad van de basisschool. En de eerste vraag was steeds: Getrouwd? Nee.. kinderen? Nee
Reactie: Ow... (Sip gezicht... Stilte.. ) en geen interesse wat ik dan wel gedaan had. Ben daarna huilend naar huis gelopen, het voelde zo rot.
Oh... ik snap wel dat je je dan klote voelt.
Als ik in mijn geboortedorp kom, spreek ik soms nog wel eens mensen van vroeger. Eigenlijk is een van de eerste vragen die ze stellen, goh, jij woont toch niet meer in de buurt. Ik ben nooit een kinderliefhebber geweest en ik heb er lang genoeg gewoond dat mensen weten dat ik het nooit geambieerd heb. Scheelt denk ik ook. :biggrin:

Ja, over die moeder die spijt heeft. Inderdaad genoeg mensen die toch een andere keuze zouden maken als het van te voren hadden geweten, maar ze hebben echt geen spijt hoor! En wat mij ook opvalt, dat sommige denken dat TO die spijt breed gaat etaleren of vaak tegen haar kind zal gaan zeggen dat ze spijt heeft, terwijl ze dat helemaal niet van plan is. Mijn hemel, zouden die mensen zelf dan altijd alles tegen hun kind zeggen? Nee toch, anders ben je echt een slechte ouder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik vraag me ook oprecht af waar mensen de energie vandaan halen om kinderen te verzorgen/op te voeden; en dat gewoon iedere dag. Daar heb ik wel echt respect voor.

Ik maak werkdagen van 7.15-17.15 in het onderwijs en ben na koken/eten/een beetje opruimen/soms een uurtje sporten/wat voorbereiden voor de volgende dag echt afgedraaid. Ik zie gewoon niet voor me hoe ik daar bijvoorbeeld 's avonds nog; kinderen ophalen bij de opvang of bso/altijd een kindproof menu op tafel hebben staan/kinderen helpen met huiswerk/badderen/naar bed brengen etc. etc. En dat je gewoon nooit een totale off day kan hebben waarop je denkt; ik haal een pizza en trek een fles wijn open en bekijk het allemaal maar.
Haha veel ouders hebben die energie niet hoor, maar ze moeten. Dat zie ik tenminste om mij heen. Er wordt veel over geklaagd.

Maar je kan moeilijk anders. Je kan moeilijk je kind niet ophalen.

Als je ineens wat krijgt aan je lijf moet je er ook mee door als je begrijpt wat ik bedoel. Je hebt gewoon geen keus.
Timetraveler schreef:
07-09-2020 08:24
Ik vraag me ook oprecht af waar mensen de energie vandaan halen om kinderen te verzorgen/op te voeden; en dat gewoon iedere dag. Daar heb ik wel echt respect voor.

Ik maak werkdagen van 7.15-17.15 in het onderwijs en ben na koken/eten/een beetje opruimen/soms een uurtje sporten/wat voorbereiden voor de volgende dag echt afgedraaid. Ik zie gewoon niet voor me hoe ik daar bijvoorbeeld 's avonds nog; kinderen ophalen bij de opvang of bso/altijd een kindproof menu op tafel hebben staan/kinderen helpen met huiswerk/badderen/naar bed brengen etc. etc. En dat je gewoon nooit een totale off day kan hebben waarop je denkt; ik haal een pizza en trek een fles wijn open en bekijk het allemaal maar.
Ik ga uit van een combinatie van het toch maar doen/doorzetten en oprecht kunnen genieten van bepaalde zaken. Mij zou je na een paar nachten met te weinig slaap kunnen afvoeren, maar ja, je moet toch voor je kind zorgen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hoi allemaal, mag ik meeschrijven in dit topic? Ik, vrouw met partner geen kinderen. We hebben elkaar er mede op uitgezocht, direct bij de eerste date al. Wij zijn geen kinderhaters, wel vinden we het gedrag van sommige kinderen in de openbare ruimte soms zeer overheersend en dat is niet de schuld van de kinderen maar van hun telefoonloerende ouders.

Ik hoor graag of ik mee kan doen.

DG
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Tuurlijk mag dat DG!

Ik had gister voor het eerst in een aeon een baby op schoot O_O
Vrijwillig ook nog. :woa:
En hij heeft het overleeft! :yes:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
07-09-2020 13:24
Tuurlijk mag dat DG!

Ik had gister voor het eerst in een aeon een baby op schoot O_O
Vrijwillig ook nog. :woa:
En hij heeft het overleeft! :yes:
Pun intended. :rofl:

DG welkom! :cheer2: Goed weekend gehad?
Timetraveler schreef:
07-09-2020 08:24

Ik vraag mij dat ook oprecht af hoor, want ik trek het al niet met 1 kind. Heb tijden gehad dat ik echt chronisch moe was en jaloers kon zijn op bijv mijn vriend die thuiskomt na zijn werk en lekker wat haalt.

Soms pakte ik de lijnbus ipv de streekbus om langer onderweg te zijn naar huis om ff bij te komen en wat voor mezelf te hebben tussen werken en kind verzorgen door.
De slapeloze nachten, ziek kind, ik zelf ziek. Dealen met ex schoonfamilie. Dealen me ex, partner kind.

Ik heb heel vaak gedacht toen hij klein was nog zoveel jaar en dan kan hij dit, nog zoveel jaar dan kan hij dat.

Wat mij echt op de been hield was toekomst perspectief, dat hij ooit volwassen gaat zijn.
Sjaantje37 schreef:
07-09-2020 14:09
...

Ik heb heel vaak gedacht toen hij klein was nog zoveel jaar en dan kan hij dit, nog zoveel jaar dan kan hij dat.

Wat mij echt op de been hield was toekomst perspectief, dat hij ooit volwassen gaat zijn.
:)
Hier idem, maar met stiefkind dan.
Heb helemaal niets met die konten schoonvegen of helpen met eten, dus vanaf het begin stimuleer ik zijn zelfstandigheid.
Oh ja, en de gedachte dat hij op een gegeven moment geen hulp meer zal nodig hebben. :yes:
dianaf schreef:
07-09-2020 14:01
Pun intended. :rofl:

DG welkom! :cheer2: Goed weekend gehad?
Jazeker! :proud:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven