Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
@ sari heel erg leuk om zulke foto's te hebben van je kleine. Heel leuk voor in het fotoboek. Lijkt me ook een heel bijzondere ervaring om je kindje zo actief te zien. Kan je zelf die beweging al voelen? en geniet van het sporten!

@kusje ik ben een van die vrouwen die de ovulatie voelt. Ik merk twee dingen, ten eerste de dag van te voren heb ik opeens dradenvormende uitscheiding (dat had ik al lang voordat ik bezig was met zwanger worden opgemerkt, maar ik wist nooit wat het was). Heel handig, want de dag van te voren schijnt ook de vruchtbaarste dag te zijn. Op de dag zelf heb ik vaak een kort menstruatiekrampje en dat is volgens mij de eisprong zelf. Ik heb dus nooit ovulatietesten gebruikt of hoeven temperaturen om te weten wat mijn vruchtbare dagen zijn. Ik ben ook al in de tweede maand zwanger geworden (ondanks dat we niet zo heel regelmatig sex hebben gehad ).
x
Hey allemaal!

Ff een kort berichtje van mij, ben wat moe en heb niet veel tijd om te schrijven.

Het gaat goed met me! Heb nog steeds geen pré-menstruele klachten... spannend... ben wel regelmatig wat misselijk... maar dat kan ook een nawee zijn van het ziekzijn afgelopen weekend...

Ach, we zien wel, ga er wel voornamelijk vanuit dat ik ongesteld word dit weekend... zo niet, dan ga ik testen (had test al poosje in huis).

Groetjes, Dreadlokje!
@ Dreadje spannend hoor, ik duim nogsteeds voor je!

@Winterdip, ik denk dat ik volgend weekend weer mag klussen maar voor de zekerheid begin ik wel wat eerder met testen want ik was dit keer ook eerder ongesteld en ik wil DE dag natuurlijk niet missen!

@Kusje, de digitale testen kosten rond de 30 Euro geloof ik, en dan heb je 7 testen. In de bijsluiter zit een schema en afhankelijk van de duur van je cyclus staat er op welke dag je moet beginnen met testen. Ik heb er doorgaans 2 a 3 per cyclus nodig om mijn piekdag te vinden. (als de test positief is ben je de daarop volgende 2 dagen het meest vruchtbaar want je eisprong vindt dan plaats in de 24-36 uur na de positieve test.

@Meggie ik zou het ook echt geen 3 maanden voor me kunnen houden hoor! Ja voor mn werk misschien maar zeker niet voor mn ouders, broers en schoonzus en ook niet voor een aantal van mijn vrienden. De meesten weten zelfs dat we proberen zwanger te worden! (behalve dan mn familie en die van mn vriend, m.u.v. mn schoonzus die zo mogelijk nog meer exited is dan ik!)

Fijn trouwens om te horen dat jullie ook niet zo heel regelmatig seksten en dat je toch al na 2 maanden zwanger was! Er is dus nog hoop voor mij!

Wij hebben nog geen namen, ik denk daar bewust niet aan en ga ook nog niet babyshoppen, als ik daaraan begin is het hek van de dam en ik dwing mezelf om nuchter te blijven en eerst eens te zien of het allemaal wel lukt. Toen ik in de kraamzorg werkte, wond ik me regelmatig op over Marrokaanse gezinnen die meestal niets in huis hadden als de baby geboren werd. Ik snapte niet dat ze niets gekocht hadden terwijl ze toch echt 9 maanden de tijd gehad hadden! Totdat ik eens vroeg aan zo'n kraamvrouw hoe dat nou zat en toen vertelde ze dat zij vinden dat je maar moet afwachten of Allah je wel een levend kindje schenkt en dat het dus arrogant en zelfingenomen is om maar spullen aan te schaffen in de veronderstelling dat het allemaal wel goed zal komen. Eerst afwachten of het je gegeven is en als dit zo is dan kun je spulletjes gaan kopen. Ik vond het eigenlijk best een mooie gedachte en had ineens veel meer begrip voor hen. (neemt niet weg dat ik me suf ga kopen als ik zwanger ben! )

Groetjes,

Terminator
pfff weer ff bijgelezen

Mijn nod is ongeveer 9 dec.

Tja en namen we hebben er al wat het zijn bijna allemaal engelse/ierse/amerikaanse namen.

Ik roep al 10 jaar of zo van mocht ik ook ooit kinderen krijgen ze krijgen geen nederlandse naam en ook geen naam die je veel hoort.Ze krijgen geen naam uit de top 100 of zo.
dread ik duim voor je ik wil nog wel een smiley in het schema.
Pff, dit forum kan ik tenminste volgen, bij het Juli forum gaat het zoooow snel allemaal dat ik niet meer weet wie wat heeft geschreven (ondankbare ik..)

En waar blijven de andere 'Juli meiden'?

Terminator, ik heb niks van je gezien hoor? Hoe heb je dat mailtje verstuurd dan?

Namen, tjsa dat vind ik ook onwijs moeilijk! En dan ga ik op die sites kijken met allemaal namen en dan staan er zo veel! Ook namen als Piet en Jan en klaas oftewel allemaal van die ouderwetse namen en die vind ik helemaal niet leuk(sorry voor de liefhebbers)! Tot nu toe vind ik Madelief en Daan erg leuk maar we hebben gelukkig nog even

Mega zenuwachtig voor 12 December(echo) want ik hoor nu zoveel nare verhalen om me heen....

Verder weinig last, behalve dat ik gister een zware dag had; niet lekker, moe, duizelig, koud....

Meiden, ik blijf hier duimen hoor!!

Wat lief dat iedereen zo hard voor me duimt!! Pas op voor rsi hè! Hahaha! Nog steeds geen klachten hier, over 2 dgn. is m'n NOD..... vandaag wel wat steken in m'n onderbuik, maar dat kunnen ook mijn darmen zijn geweest. Weet niet altijd wat ik voel, voel ook zo veel... denk ik...

@ Doortje, zenuwachtig voor de echo? Och nee toch... maak je maar niet te druk hoor, nare verhalen overheersen vaker dan fijne verhalen, terwijl het vaker goed gaat dan slecht. So don't worry!!! ;) En je hebt iets moois om naar uit te kijken: de eerste foto van jullie kleine! WOW!!

@ _Sungirl_, voor mij ook geen nederlandse namen hoor... houdt wel van apart, maar je moet ze wel fatsoenlijk uit kunnen spreken. En het liefst ook een naam die weinig voorkomt, dus voor mij ook geen top100-naam hoor.

@ Mooi Terminator, dat je niet veroordeelt, maar vraagt waarom mensen zoiets doen. Vind de reden dan ook mooi klinken.

Babykleertjes koop ik ook nog lang niet voor mezelf hoor, tenminste niet als ik nog niet zwanger ben. Wel af en toe voor mijn lieve nichtje.

@ Tommie_girl, leuk om het jullie ouders te gaan vertellen! En helemaal leuk hoe jullie het gaan vertellen met die shirtjes!!!

@ Sari, wat fijn dat het plekje in de baarmoeder verdwenen is! Dat zal wel een hele geruststelling zijn voor jullie, of niet soms! En wat leuk dat je een hele "collage" krijgt van die echo-foto's. Kan je iedere dag genieten van jullie kleine kindje!

@ Meggie, ik hoop dat jouw energielevel weer beter is! Wat kan een mens dan moe zijn hè!

@ Kaatje, een luie rechter-eierstok? Hihihi! Moet 'ie dan ook een lapje op? Net als met een lui oog? Nee hoor, is gekheid!

@ Winterdip, ik heb al wel een lijst met namen, ben daar al langer mee bezig. Voor de 'gein' ooit eens samen met een vriendin vele namensites afgegaan en gekeken wat we leuk vonden. Heb er ook wat op papier gezet toen, voor you never know! Soms als ik zin heb, werk ik dat lijstje bij... èrg hè!! Mijn vriendlief kent dat lijstje nog niet van mij, maar zodra ik zwanger blijk, zal ik 'em tevoorschijn toveren. Hahahahaha!

Hey, dames: GOED WEEKEND!!!!!!!
x
Och, wat een lieve vriend heb jij tommie_girl!!!

En weet je waarom ik ook wel kan wachten met testen? Omdat ik het testen best eng vind (brrrrrrrrrr) en er niet tè dik bovenop wil gaan zitten... Maar ja...
@doortje mijn vriend vind madelief de mooiste meisjesnaam en ik vind het verschrikkelijk (sorry) dus ik zei net al tegen hem hier je moet een relatie met doortje beginnen en als jullie dan een meisje krijgen kan je haar madelief noemen hahahahahahahahaha.Hij zei nee de andere namen zijn ook mooi en ik wil samen met jou een kindje.

@dread ja inderdaad de namen moeten wel uittespreken zijn maar wel apart.

@tommie ik ben nu al huilbak met films,boeken extreme home makeover enz. dus ik denk dat als ik straks zwanger ben dan zal het nog wel erger worden en je moet je niet schuldig voelen.
Ik ben echt super bang dat die smiley achter mijn naam binnen een paar dagen weg gehaald kan worden. Ik stond vanmorgen op en had helemaal geen pijn meer in mijn borsten. Heb ook een vaag menstruatie-gevoel in mijn buik. En dan ben ik zo'n vrouw die zich van alles in haar hoofd haalt. Ook omdat in de zwangerschapsboeken staat dat het plotseling verdwijnen van de zwangerschapsverschijnselen kan duiden op een dreigende miskraam. Heb eigenlijk vanmiddag een kinderverjaardag, maar heb er even gewoon geen zin in. Aangezien het griepvirus in de lucht hangt denk ik dat ik die wel als smoes kan gebruiken.

Groetjes

Tommie_girl
Tommie lieverd, wat klote dat je je zorgen maakt!

Als je het niet vertrouwt moet je gewoon de verloskundige bellen hoor!

Maar sinds wanneer heb je dat dan, dag je geen verschijnselen meer voelt?

Hoeft natuurlijk helemaal niks te betekenen, misschien heb je juist wel onwijs veel geluk dat je er nu van verlost bent. Bel gewoon even je huisarts of een verloskundige en doe lekker rustig aan meis.

xxx

winterdip
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Oh, ik las dat je gisteren nog zere (.)(.) en een huilbui had. Probeer je niet te druk te maken. (Makkelijk gezegd natuurlijk)...
Dankje winterdip, ik ben toch wel iemand van me snel drukker maken dan nodig is. Dus hopleijk is het loos alarm. Ik voel inmiddels wel weer wat pijn in mijn borsten en voel me verder helemaal lamlendig. Het zal allemaal wel goed komen. Ik moet gewoon ook ontzettend wennen aan wat er in mijn lijf allemaal gebeurt. En ben mega-alert op elk signaaltje dat ik voel. Zucht.
Tommie, ik herken jou gevoelens, die heb ik ook gehad (en soms nog) Ik heb eens een hele nacht wakker gelegen omdat ik geen gevoelige borsten meer had. Elke nacht moet ik er wel een uit voor naar de wc te gaan, en die nacht dus ook en ik lag op mijn buik en voelde niks aan mijn borsten. Ik zag al hele drama's voor mijn ogen gebeuren. Het is normaal dat je je zorgen maakt en onzeker bent over vanalles en nog wat, maar mijn troost is wel een beetje de gedachte, dat als het misgaat, dan is het een trucje van de natuur, omdat er iets goed mis is met je kindje. Nog steeds geen leuke gebeurtenis, moest het mis gaan, maar voor mij wel een troost.

X Sari
Hoi Sari, fijn te lezen dat je de gevoelens herkent. Minder fijn natuurlijk dat we ze hebben. Tja, dit zijn de eerste zorgen om een kind kwijt te raken en die zal de rest van ons leven blijven. Vanaf nu is niets meer zoals het was!

Ik kan het ook wel relativeren, dat als het zo moet zijn, dan is het maar beter ook. Maar daar wil ik op het moment dat het mis gaat niets van weten.

x tommie
@ tommie_girl, goed dat jij jouw angst van je afschrijft! Hopenlijk is je angst daardoor wat minder. En die smiley blijft heus wel staan bij jou, ga daar maar vanuit. Maar mocht je het inderdaad niet vertrouwen, neem contact met arts of verloskundige hoor!! Blijf niet te lang in die angst zitten, want dat levert stress op en dat is niet zo goed voor je kindje. Sterkte meid!

Hier nog steeds géén pré-menstruele klachten..... maar kan ook zijn dat mijn cycles langer duurt, heb dat weleens gehad. Maar dan had ik, geloof ik, toch echt al wel pijnlijke borsten gehad (heb ik altijd voor mijn menstruatie). Maar goed, uitzonderingen bestaan hè. Dus het zegt nog niet alles. Kleine kans op zwangerschap dus..... brrrrrrrr..... spannend.....
ooooooooow dreadlokje, wat een spanning, hij spetterd gewoon van mijn scherm af! Maf he, dat je achter elk klein m inuscuul signaaltje van je lichaam meteen een verklaring van wel zwanger of toch niet zwanger gaat zoeken. En je weet het nooit. Aan de ene kant heb je hoop en aan de andere kant houd je jezelf voor dat je niet zwanger bent want dan kan het nooit tegen vallen.... Afwachten en afleiding zoeken is de enige remedie.

Bij mij is de angst inmiddels gezakt. Stond vanmorgen weer op met pijnloze borsten en heb voor mezelf maar de theorie bedacht dat dat is omdat ze de hele nacht rust hebben gehad.

Fijne zondag!
Dreadlokje, ga je testen vandaag?

Tommie, blij dat je je zorgen van je af hebt gezet.

Mijn goede dagen komen er weer aan, volgende week. Ik twijfel of ik ze niet gewoon voorbij moet laten gaan. In januari gaan we op vakantie. Is het handig om dan een paar weken zwanger te zijn? En misschien moet ik malariapillen slikken. Moet ggd nog bellen.

Straks lukt het deze ronde en ben ik hartstikke misselijk, zonde! Of moet ik de boel maar gewoon laten komen zoals het komt.

Dilemma!

Fijn weekend meiden enne, Dreadlokje, we duimen nog steeds!
Dreadlokje, ik duim ook voor je...!!!

Fijne dag dames!
Oh winterdip, wat een dilemma. Mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik niets moet laten omdat ik niet weet hoe ik me over een half jaar voel. In jouw geval is dat net andersom. Jeetje, ik zou ook niet weten wat ik zou doen. Je wens op een kindje is natuurlijk super groot, maar met malariapillen in het vooruitzicht zou ik toch wel even voorzichtig zijn. Inderdaad maar even navragen bij de GGD.

Groetjes Tommie
Tja... weet je, als ik zwanger zou blijken kan ik de reis wel zodanig aanpassen dat we de malariagebieden (grotendeels) mijden hoor. We hebben alleen een ticket en de rest zien we daar wel. Dus we kunnen alle kanten op. Maar rondreizen als je kotsmisselijk bent (stel je voor), lijkt me ook niet zo geslaagd.

Nouja, moet ik me nog maar eens even over beraadslagen. Of niet. Als het volgende week ervan komt (we zien elkaar volgende week maar 1 avond dus de kans is toch al niet bijzonder groot), dan moet het kennelijk zo zijn. En zo niet, ook prima. Misschien moet ik er maar gewoon niet over nadenken. Grrrr. Lastig.
Hey lieve allemaal!

Ik ben nog niet ongesteld geworden, vandaag is mijn NOD. Maar ik ga pas testen als ik paar dagen overtijd ben, ik heb namelijk onregelmatige cyclessen (schrijf je dat zo?), dus het kan ook best een paar dagen later worden. Maar ben zelf wel nieuwsgierig hoor... maar wil nog even geduld hebben.

@ Winterdip, beetje dilemma of niet? Misschien inderdaad maar niet te veel ermee bezig zijn...
Dreadlokje, is inderdaad een dilemma, ik leg het maar gewoon naast me neer.

Ga ook niet bij lief aandringen dat het NU moet. We zien het wel deze ronde (hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de volgende ronde!) Ik zou het ook leuk vinden om zwanger terug te komen van vakantie!

Met zijn tweetjes heen, met zijn drietjes terug

Ik hoop zo dat je snel gaat testen, ben mega-nieuwsgierig!

Goed teken dat er nog geen tekenen zijn.

oja, het is trouwens cycli

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven