Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Dank je Winterdip, ik vond cyclessen al zo vreemd staan, wist dat er iets niet goed aan was, maar wat? Hahahahaha!! Ik gebruik dat woord eigenlijk ook nooit. Cycli, ik zal het onthouden....

Ik ga op z'n vroegst dinsdag testen, denk ik. Eerder niet, want het kan maar zo zijn, dat deze cyclus langer duurt (heb dat weleens vaker gehad). Tsjaaaa, ik ben toch wel een uitsteller hè.
@winterdip: als je dan toch malaria-gebieden kunt mijden, dan zou ik dat zeker doen (was het niet zo dat je voor malaria-pillen 3 maanden later nog een pil moet nemen???). En voor de rest maar kijken hoe het loopt. Wel lastig om er niet te veel mee bezig te zijn. Je wil het zo graag he, en dan is 1 maand overslaan wel heel pijnlijk, maar je hebt wel een leuke reis voor de boeg. Zou leuk zijn zoals je hebt omschrijft: met z'n 2tjes heen en met z'n 3tjes terug.

@dreadlokje: wat ontzettend knap van je, dat je het gewoon uit kunt stellen. Ik kon dat dus niet! Ik wist ook niet precies hoe lang mijn cyclus zou duren. En omdat ik toch 3 testen in huis had dacht ik: ik ga gewoon testen, kan mij die 7 euro schelen, en als het negatief is kan het altijd een paar dagen later nog positief zijn. En toen had ik een heeeeeel dun kruisje, natuurlijk omdat ik nog niet zo veel hormonen in mijn lijf had. hihi.

Kei spannend. Maar als je kunt wachten vind ik dat alleen maar super knap van je.

groetjes Tommie
hallo allemaal,

@dreadlokje: wat laat je ons in spanning zeg!! Ik begrijp je gevoel wel dat je nog even wil wachten. Ik vind testen ook altijd zo verschrikkelijk. Maar aan de ander kant heb ik altijd wel: ik kan het maar beter weten, want als het dan negatief is kan ik me in ieder geval weer op de volgende ronde focussen.

@winterdip: ik begrijp je dillema. Ik ga zelf ook in januari op vakantie. Gelukkig niet naar een malarigebied maar wel 7 uur vliegen. Misschien hebben ze bij de ggd wel een alternatief voor zwangere vrouwen.

@ tommie: ik denk dat de zorgen ook een beetje ontstaan door het feit dat je je zo ellendig voelt. Ik kan zelf altijd minder goed relativeren als ik moe ben. Ik hoop dat je lekker een beetje uitgerust bent dit weekend. Super leuk idee trouwens voor Sinterklaas. Weten je eigen ouders al dat je zwanger bent? Vinden je schoonouders het dan niet erg dat ze het later weten?

Kusje
Ja hè, wat een spanning... Sorry dames... Hihihi! Ben nog niet ongesteld...

Ik moet heel voorzichtig doen voor mijn vriend, hij kan het er nog wel eens moeilijk mee krijgen, aangezien hij eerst nooit kinderen wou... Dus vandaar dat ik wacht. De spanning voor zo'n test is bij hem heel groot, dus ik wil hem daarin toch wat sparen als dat kan. Misschien vanavond testen en anders morgenavond. Vriendlief kreeg al wat de bibbers toen ik zei dat ik wou gaan testen als ik vandaag nog niet ongesteld word... hij schrok er wel van... de arme ziel... hij kan heel slecht tegen veranderingen... maar hij wil wel hoor, alleen kan hij zich daar soms wat moeilijk aan overgeven.
ohh, dreadje, wat spannend! Ik herken het wel hoor wat je schrijft over je vriend. Ondanks onze heel bewuste keuze om aan kinderen te beginnen, vond hij het toch allemaal wel eng en raar toen het eenmaal zo ver was. Maar hij was na een paar weekjes wel helemaal eraan gewend.
Wow dreadlokje, spannend he! Ik duim voor je hoor! Laat ons maar niet te lang in spanning.

Voor het schema: ik ben nu 24 (zaterdag geworden) en ben uitgerekend op 22 juli.

Ik heb ondertussen bloed laten prikken en alles was in orde. Ik had zelfs een heel hoge HCG-waarde (straks is het nog een tweeling!). Ik ben alleen niet immuun voor toxoplasmose, dus dat is wel een beetje opletten. Verder heb ik ook gebeld voor een afspraak voor de eerste echo, en die is pas voor 16 januari! Pfff echt nog heel lang wachten vind ik.

Sinds gisteren ben ik overdag echt misselijk, vooral als mijn maag leeg is. Ook erg moe en pijnlijke borsten. Maar uiteraard heb ik dat er voor over.
Dread mijn duimen draaien maar door.

En je had gevraagd wanneer mijn nod was en ik had al antwoord gegeven maar heb je denk ik over het hoofd gezien maar die is denk ik 9 dec.

Maar het zal wel niks worden deze maand nog weinig geklust.

Ach en met je vriend komt wel goed hij heeft denk ik tijd nodig om te wennen.

Ik zou me daar niet te druk om maken.
Energy nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Gefeliciteerd Energy
@ dreadlokje, wat hou je ons (maar vooral ook jezelf natuurlijk) in spanning! Je vriend en jij hebben er samen voor gekozen, dus na misschien de eerste schock dat het nu al gelukt is gaat hij het zeker ook heel erg leuk vinden.

@energy, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je nu al bloed mogen laten prikken bij de VK? Ik moet nog tot 13 decemeber wachten, helaas.

Bij mij is de misselijkheid nu ook echt toegeslagen. Het was heftiger dan ik had verwacht, maar het is voor een goed doel
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje...

Kan ik ook meeschrijven?

Ik ben 28 en sinds begin deze maand gestopt met de pil om zwanger te worden.

Sindsdien ben ik er constant mee bezig.

Je denkt vanalles te voelen maar aan de andere kant weet je dat het haast onmogelijk is omdat je nog maar net gestopt bent.

Ik heb steeds een beetje buikpijn net of je ongesteld moet worden en tot nu toen ben elke keer als ik naar de wc ga blij dat ik nog niet ongesteld ben!

Zelfs mijn tepels zijn harstikke gevoelig en pijnlijk.

Ik kan me niet herinneren dat ik dat ook had voordat ik aan de pil ging!

Het lijkt me leuk om mee te schrijven en iedereen te horen over alles.

Groetjes
@ dreadlokje k duim voor je, echt spannend ik zou ook niet zo lang kunnen wachten ik ben het zelfde als Tommie-girl het is dat ik vorige maand verkeerd gerekend had en dat ik plotseling ongesteld werd anders had ik waarscheinlijk ook al een test gedaan voor mijn NOD.

Energy nog proficiat!!!!

Wij hebben ook nig geen namen, ben wel vaak aan het denken en aan het zoeken op de computer maar er zijn niet echt namen die ik echt leuk vind dus dat gaat nog wel lastig worden, mijn vriend en ik willen waarscheinlijk wel weten wat het word als ik zwanger ben dus hoevem we geen twee namen te verzinnen.

@terminator , zou echt leuk zijn als we allebei tegelijk zwanger zouden zijn onze NOD scheelt maar 1 dag, deze maand is voor iedereen die nog niet zwanger is

xx
Heb zostraks getest: daar komt uit dat ik niet zwanger ben, dus òf mijn ongesteldheid is verlaat òf ik test te vroeg. Maar ik ga er eigenlijk meer vanuit dat mijn ongesteldheid verlaat is. De test ging overigens prima! Heb maar in een schoon potje geplast ipv over het test-streepje te plassen... had dat al eens gedaan en vond dat zo'n gedoe... En ik had geen in een test-verzuip-tafereel... hihihi!

Allemaal bedankt voor het duimen!!! Superlief!

Maar mocht ik deze week nog niet ongesteld worden, dan ga ik a.s. weekend weer testen...
@Dreadje, wat jammer joh... Maar inderdaad, misschien is het nog te vroeg en is de test over een paar dagen wel positief! Of je wordt gewoon ongesteld, dat kan ook natuurlijk. Vindt je het heel erg, of eigenlijk nog wel even goed zo, zodat je vriend nog even aan het idee kan wennen? Mijn vriend vond het eigenlijk helemaal niet erg, dat ik niet meteen zwanger was vorige maand, hij vindt het juist wel leuk, dat het nog even spannend blijft. En stiekum vindt hij het ook best eng, die beslissing. IK ben degene met rammelende eierstokken, bij hem is de beslissing toch meer rationeel maar als het kon dan wilde hij nog wel een paar jaar wachten. Maar ik weet zeker dat ie het geweldig vindt als ik eenmaal zwanger ben!

@Lady, zo irritant, mijn vriend moet morgenavond tot vrijdagavond naar het buitenland voor zijn werk en dat moet ie normaal nooit, en uitgerekend rond die dagen moet mijn ovulatie zijn!!! Meest waarschijnlijk wordt het donderdagavond of vrijdagavond en nu hoop ik natuurlijk op vrijdagavond want dan zijn we nog op tijd. Pfff wat een timing... Ik hoop zooooo dat het lukt dit keer! Inderdaad, dit wordt onze maand!

@Winterdip, je doet toch nog wel mee met ons hé?! Nee hoor, als je een verre reis gaat maken kan ik me heel goed voorstellen dat je het even uit wilt stellen! Stel je voor dat je doorlopend misselijk en doodmoe bent, dan geniet je helemaal niet van je reis. Ik ben gelukkig vorig jaar al op zo'n lange reis geweest. Maar ik hou er wel rekening mee met het plannen van een vakantie volgend jaar, ik wil dan niet ergens zitten waar het eten slecht is en de ziekenhuizen pre-historisch.

@Tijn, leuk dat je meeschrijft! Wanneer moet je ongesteld worden? (Of eigenlijk: NIET ongesteld worden!) Spannend allemaal hé? Vind ik ook, vooral rond mijn vruchtbare dagen en de weken erna vind ik het allemaal superspannend! Maar ik heb inmiddels ook de voordelen ontdekt van het toch weer ongesteld worden: Weer eens wat drinken in het weekend! Doe ik niet vaak maar af en toe met een feestje toch wel erg lekker dat het dan kan zonder dat je bang bent een eicel dronken te voeren!

Maar ik drink met liefde 9 maanden niks als het nu raak zou zijn.

Deze week weer flink klussen Lady en Kusje!

Groetjes,

Terminator
@ Terminator, ik vind het helemaal niet erg hoor, ik geloof er namelijk wel in dat het ooit eens zover is. En zolang het nog niet gebeurd zijn wij er nog niet klaar voor. Dus ben niet teleurgesteld, alhoewel ik erg uitkijk naar een kindje hoor, maar vind teleurstelling zo'n energie-verlies. Mijn vriend kan inderdaad zo nog ff langer aan het idee wennen, alhoewel hij beter zou wennen wanneer ik zwanger zou zijn.

@ Tijn, van harte welkom hier! En je hebt dus een vermoeden dat je zwanger bent?? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dreadlokje, wat jammer! Maar ik bewonder je positieve instelling! En je hebt ook helemaal gelijk, onze tijd komt nog wel...!

Liefs Kaatje (f)
Dank je Kaatje! Onze tijd komt zeker nog wel!!

Ik heb het schema trouwens net weer bijgewerkt. Heb ook de zwangeren in volgorde van datum-uitgeteld in het schema gezet, vind ik overzichtelijker. Hahaha!! Beetje perfectionist hè.....
Energy, ook namens mij Gefeliciteerd!!!

Tijn, welkom hier! The more the merrier!

And Dreadlokje, jammer. Maar je klinkt lekker relativerend en nuchter. Vrouw van mijn hart. Je hebt gelijk hoor, ik geloof ook dat het je gegeven is wanneer je eraan toe bent. En dan heb ik het niet alleen over je eigen verlangen, maar over meer factoren. Universum, je onderbewuste, etc. (Hoor mij nou, over nuchter gesproken! Maar zo zie ik het wel. Wat komt, komt en wat zou moet zijn, moet zo zijn).

Ik ga er deze ronde niet voor. Ik denk dat gisteren ´de´ dag was vanwege krampjes, berekeningen en die bekende Billingsmethode. Bewust overgeslagen ivm vakantie. En volgende ronde sla ik dus ook over. Maar vanaf januari ga ik er weer voor hoor. Ik ga dus nergens heen Terminator (ja, op vakantie dan). Verder zou het sowieso beter zijn omdat ik maandag ben begonnen met STRENG lijnen (lees: Sonja Bakker). Ik heb nog 8,5 week voordat ik bikini-klaar moet zijn. Lijnen tijdens zwangerschap schijnt geen goed idee te zijn. En de 2 ronden time-out zouden me goed doen, voorkomt dat ik er al te krampachtig mee bezig ga denk ik.

Meggie, goed teken dat je zo misselijk bent. Wel klote natuurlijk. Ik haaaaat misselijk zijn.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
x
Bij mij ook zo Tommie!

Mocht het bij mij raak zijn dan zijn mijn ouders ook de eerste die het weten. Dan mijn broer en zus (en schoonzus natuurlijk). Dan waarschijnlijk mijn beste vriendinnen. En dan eens een keer... ooooh, klinkt flauw he? Maar waarschijnlijk zou het wel zo gaan. We zien ze nou eenmaal niet dagelijks en zoiets zou ik het liefst persoonlijk vertellen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Heb even advies nodig van mijn forumvriendinnetjes... Heb jullie verteld dat ik deze maand voor het eerst aan het temperaturen geslagen en dacht dat ik deze maand geen eisprong had ivm mijn luie rechter-eierstok hihi, maar nu heb ik alsnog een soort van verhoging... misschien is die eierstok toch niet zo lui als ik dacht...!!!

Wat denken jullie hiervan:

dag 1 36,49

dag 2 36,26

dag 3 36,31

dag 4 36,49

dag 5 36,36

dag 6 36,48

dag 7 36,28

dag 8 36,35

dag 9 36,29

dag 10 36,46

dag 11 36,23

dag 12 36,20

dag 13 36,36

dag 14 36,22

dag 15 36,34

dag 16 36,21

dag 17 36,54

dag 18 36,58

dag 19 36,39

dag 20 36,65

Hopelijk is er iemand expert in het aflezen van temperatuurcurves... ik in elk geval niet

Geniet van jullie avond!

Liefs Kaatje
@ dreadlokje, ik denk niet dat ik zwanger ben maar je wilt het zo graag en je bent nu gestopt met de pil dus dan weet je dat het evt mogelijk is.

Dus bij alles wat je voelt denk je er over na.

Zodra ik weet wat mijn NOD is zal ik het even doorgeven.

Ik ben begin november gestopt met de pil dus als ik niet zwanger ben kan het nooit lang meer duren (hoop ik! ik las dat het ook een tijd kan duren voordat je ongesteldheid weer op gang komt)
hallo allemaal,

@dreadlokje: wat jammer meid. Maar inderdaad super dat je er zo nuchter mee omgaat. Stiekem duim ik ook nog voor je. Je bent nog niet ongesteld toch?

@terminator: slim ivm met je vakantie dat je even een time-out hebt. Knap van je ook.

@tommie en winterdip: ik begrijp dat jullie het pas veel later aan je schoonouders vertellen. Ik ben zelf ook zo. Wij hebben alleen in het verleden nogal wat gezeur gehad op dit gebied. We gaan namelijk meer om met mijn ouders (logisch die zijn ook veeeeel leuker) en dat levert ook veel scheve gezichten op. Ik zit daar verder niet mee maar vriendlief wel.

@Kaatje: sorry kan je echt niet helpen. Ik weet het echt niet. Maar ben wel erg benieuwd. Als het deze maand niet lukt wil ik het volgende maand ook gaan doen.

Ik ben op het moment druk aan het klussen. Elke avond en meteen een kussen onder mijn kont (volgens tip van tommie). Ik ben erg benieuwd!

kusje
x
Hoe ben je gevallen dan Tommie? Op je buik?

Zo'n kindje zit echt super goed vast! Er zijn ook mensen die nog maandenlang blijven door hardlopen en aerobicen en dat blijft ook allemaal zitten. Dus geen zorgen!!!! Ik heb nu al drie keer meegemaakt dat er iemand die heel dicht bij me stond zwanger is: eentje is van een keukentrapje gevallen en nog een heeft een frisbee in der buik gehad en ze hebben prachtige gezonde kindjes!

Ik hoorde van twee anderen dat ze het iedere dag deden en zwanger raakten dus ik dacht waarom niet? Niet dat er nu nog veel aan is hoor. Verschrikkelijk die functionele sex, kan ook echt niet meer opbrengen er ' iets leuks' van te maken!

kusje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven