Bibbereieren #26

02-02-2012 21:27 3394 berichten
Alle reacties Link kopieren

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 7kg / 63cmIkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/109780gr 81cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Some stats??CharlotteS: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

J: 23/03/123950gr

24/4 cbMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/118.7kg / 64.7cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

M: 10/01/1255cm / 4600grHuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg

R: 03/05/119555gram 76cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg

MomoA: 10/07/10 86cm / 11,9 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 12.2kg / gram 82cm ?: 7/11/12goede echo!Poll?: 23/09/12 blauwe jompel! 7 mei 20w echoMaris

?: 5/12/12 24/4 echo

Special guests aka suikertantes: Erine
Op S haar creche kunnen kindjes gebracht worden vanaf 7.00. maar dan betaal je wat extra, dus wij brengen haar rond 8.00. Je kunt halen tot 19.00, maar wij halen altijd rond 17.30.

Op mijn werk is het brengen vanaf 7.30 (7.00 kan ook, maar dan betaal je wat extra) en halen tot 18.00 (18.30 kan ook, maar dan betaal je extra). Om 7.30 stroomt het vaak al vol en om 8.15 zijn meestal alle kindjes wel binnen.
Hier gaat kdv van 7.30 tot 18.30 open. K is altijd als eerste en ik haal hem ook vaak als 1 van de laatsten op. Ik ben er vaak al om 17.15, dus geen idee hoe die andere ouders dat doen. Nou ja, ik heb op vrijdag altijd nog een gewone werkdag en ik denk dat veel mensen dan iets eerder vrij zijn ofzo. Ik ben wel blij met m'n flexibele baan. Neem vaak de trein van 16.30 al (en ben dan op 17.15 op kdv). Dan kunnen we om 18 uur eten en dan ligt K er om 19.30 in. Daarna kan ik nog even de werkmails doen of wat nakijkwerk ofzo.

Ik doe ook meer in het huishouden dan man. Op zich stofzuigt hij wel enzo en hij ruimt het speelgoed ook op, maar als K gegeten heeft moet je toch echt de tafel en de kinderstoel en de grond daaronder even grondig poetsen.... En ik heb hem er ook nog nóóit op kunnen betrappen dat hij de wc of de badkamer ofzo schoonmaakt. Maar verder maakt hij er altijd wel een leuke papa-dag (blweegh, stom woord) van door met K naar de kinderboerderij te gaan enzo. Dat vind ik eigenlijk veel belangrijker.

Wij hebben ook die mutsy Kath! Maar die staat al een hele tijd werkloos op zolder. Ik vind een buggy veel flexibeler en hij neemt minder ruimte in in de gang. De voorwielen van onze mutsy staan ook een beetje scheef, dus hij duwt best zwaar. Tja, hij was dan ook maar 100 euro op MP... Ik denk dat we bij een tweede maar wel even nieuwe voorwielen moeten kopen.

Wij doen hier op thuisdagen altijd boodschappen. Op zich zijn weekboodschappen veel efficiënter. Dat deden we "vroeger" ook altijd. Maar nu hoort een bezoekje aan AH en de bakker bij ons dagelijkse ritueel. K heeft zelfs een favoriete caissière (hij begint al te stralen en te zwaaien als hij haar ziet zitten als we de winkel binnenlopen...) en bij de bakker krijgt hij vaak een half broodje. Dik feest dus.

Nou, ik moet maar eens aan het werk. Officieel werk ik een halve dag per week thuis, dus dan moet ik ook echt even iets doen. Moet nog een college maken voor vrijdag. Ik geloof dat onze (nieuwe) directeur een les van mij wil gaan bijwonen, dus ik moet maar even extra m'n best gaan doen...
Oh, en Poll, betekent geen nieuws van jouw kant dat de pinda er nog zit? Ik hoop het zo!!!
Moom,

Annika, ik ben idd met J1 naar dikkie dik geweest. Het was een pop met daarachter een mens. Maar dat valt de kinderen helemaal niet op. Dirk Scheele zingt liedjes erbij, hij doet het wel heel leuk, de kinderen er bij betrekken. Dan moesten ze mee springen en dansen of roepen. Zowel J1 als zn nichtje van de zelfde leeftijd vonden het echt helemaal geweldig

Deb, ik ben zo blij met onze afwasmachine. Ik laat als ik s avonds alleen ben, alles op het aanrecht staan tot de kinderen op bed liggen en dan is het ergste er even afspoelen en hoppa de machine in

Tja met die onregelmatige diensten van mij hoef ik de kinderen nooit s ochtends vroeg weg te brengen. Ik heb 1x in de 8 weken een losse ochtenddienst en meestal is vriend dan thuis. En de andere ochtenddiensten zitten achter een slaapdienst aan en dan zijn de kinderen toch al bij mn ouders.

Op het kdv in oude woonplaats kunnen ze (tegen extra betaling) vanaf 6:00 – 22:00 en op zaterdag van 7:00-17:00 terecht. En je betaalt niet voor dagdelen, maar per kwartier.

Hier is nog maar sinds september een kdv, 1 groep, met vso en nso, is van 7:00-18:30 open

Vent doet hier ook niet zoveel in huis, heel soms pakt hij uit zichzelf de stofzuiger. Maar meestal als ik moet werken en hij thuis is, dan zegt hij als er wat moet gebeuren schrijf het maar even op dan doe ik het wel. En dan gebeurt het ook, anders doet hij ook bar weinig

Kon ik vanmorgen uitslapen, zijn ze bij de overburen nieuwe kozijnen aan het plaatsen om 7:30 al druk aan het breken en doen…
Wij hoeven dus niet extra betalen bij het kdv, omdat die standaard 7.00 open is.. Vind het wel ideaal zo, anders zit je toch aan andere opvangsoort vast..

Char: serieus, waren er echt kinderen die om 6.00 al op een kdv gebracht werden daar?? Dan moeten ze midden in de nacht al uit bed ja!

Man & huishouden: tja, daar heb ik het enorm mee getroffen!! Man doet eigenlijk alles wel in huis, zonder dat ik er om hoef te vragen.. Nou ben ik wel meer thuis dan hij, maar áls hij thuis is overdag doet hij ook genoeg. Toevallig heeft hij net een berg was staan wegstrijken...

Nou, k zal even een fles voor M klaarmaken, en daarna gaan we even met ons 3en op boodschap (T is op het kdv, dus kunnen man en ik even rustig boodschappen doen met M)

Ohwja, vanacht weer van 22.00 tot 3.45 geslapen, en weer door tot 7.30.. Het lijkt erom dat we nu toch echt nog maar 1 nachtvoeding hebben ipv 2. Heeeeeerlijk!
Ohwja, Maris, ben jij nou afgelopen zaterdag begonnen met je hele traject?? Met het spuiten enzo??

Hopelijk kom je binnenkort even een update doen, óf, als je nog langer niet hier bent, meteen goed nieuws brengen!

Ik duim voor je!!
Ja echt Justdeb! Vond ik ook merkwaardig vroeg! Maar toen ik nog werkte en om half 8 moest beginnen was S er ook al om 6.30u. Tenzij vriend haar wegbracht. Dan rond 7.15...
Ja hoor! Het staat zwart op wit; zwanger 1-2 weken!

Hier eigenlijk altijd wel relaxed smorgens. Maandag werk ik thuis, dinsdag naar Kdv en man brengt hem daar rond 8.15 uur, woensdag vrij, donderdag komt oppas hier rond 07.15 en vrijdags is man thuiswerken. Dus geen gestress hier.

Die stress komt nog wel als er 2 blagen zijn. Nu andere stress; verbouwen, 8 maanden zwanger zien door te komen zonder ziekenhuisbezoek graag. En weer al die dingen regelen die je moet regelen. En het stomme is dat ik alles weer ben vergeten!
toppie, rain!

enne, maar goed ook, jompels weghalen, daar kom ik niet voor terug hoor!!
Hahaha! Nou zet er dan ook maar bij dat ik 13 maart afspraak heb bij vk!
Ik verloor vlak na mijn berichtje hier wat roze afscheiding (paniek!!), maar nu al een hele tijd niks meer.

Heel af en toe misselijk en mijn borsten doen wel zeer. Woensdag weer een echo en dan merken we wel of het nog een kloppend hartje heeft. Volgens mijn berekeningen zou ik dan ruim 9 weken moeten zijn en als ik de lijn volg van de vorige echo zou het tegen de 8 weken aan moeten zitten.

Ik laat het jullie woensdag wel weer weten.

Overigens reageer ik even helemaal niet op jullie, eerst maar even door deze moeilijke weken heen (hopelijk).

X!
Poll: succes woensdag!
Oh Poll, dat is zeker paniek. Gelukkig daarna niets meer. Ik dacht dat je morgen weer een echo had, maar woensdag dus. We duimen allemaal door hier!
Mooi Rain, weet die test eindelijk ook wat jij al lang wist!

Hier ook niet echt stress 's ochtends. Ik bepaal mijn eigen werktijden nu natuurlijk, dus meestal plan ik de eerste afspraak op een dag pas om 9 uur en breng ik dus de meisjes rond 8.15 weg. En ik haal ze ergens rond 17.15 weer op. Dat is dus de maandag en de dinsdag. Woensdag en donderdagochtend ben ik vrij. Donderdagmiddag is m'n moeder hier en vrijdags is man vrij.

Kdv is hier open van 7.30 tot 18.30 en dat zijn ook meteen de standaard tijden, je hoeft voor dat laatste halfuur niet extra te betalen of zo.

I. heeft gisterenmiddag geprobeerd een hyacint op te eten..! Ze heeft gehuild joh! Ze zat met 2 handen in haar mond te huilen en ging echt krijsend op de grond liggen. Voordat ik haar zo rustig had dat ze kon aanwijzen/vertellen wat ze gedaan had... Huisartsenpost gebeld en die hebben het vergiftigingscentrum gebeld. Hyacint zorgt schijnbaar voor een erg brandend gevoel in de keel, maagzuur en buikkrampen. Moest haar gele vla geven tegen het maagzuur en als ze meer dan 1 keer over zou geven moest ze naar het ziekenhuis want dan had ze te veel gehad. Maar zover kwam het gelukkig niet, na een uurtje was alles weer oke, maar wel schrikken zeg!

Oh en man was zijn portemonnee kwijt. Zaterdag in de supermarkt had hij 'm nog, maar daarna nergens meer gezien. Dus hij wilde vanochtend dan maar de supermarkt nog bellen en anders de politie om het als verloren op te geven. Tot R. weer de boekenkast ging uitpakken en op de onderste plank achter de boeken zijn portemonnee weer tevoor schijn kwam. Stelletje boeven zijn het.
Husky: jeetje wat een schrik! Hyacinten ruiken lekker, maar eten? Gelukkig is het goed gegaan!

En portemonnee kwijt! Dat is altijd even schrikken! Gelukkig weer terecht! Echte boefjes heb je!
yeah rain, 3x een positieve test! Nu moet je er wel in geloven!

Oei husk, ik dacht eerst dat het r was geweest, maar is I gewoon nog zo gek om hyacinthen te gaan eten Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

Hier was het vanochtens spekglad, soort van misgestapt toen ik uit huis stapte, met knallende nekpijn op mijn werk aangekomen, kon wel janken van de pijn. Ben door collega gekraakt en nu voelt het alleen nog maar alsof ik verkeerd gelegen heb. Maar men, wat voelde ik me beroerd.

Becky, wat voor werk doen die ouders dan dat hun kinderen allemaal pas na 9 uur worden gebracht?
Jeeeej Rain, de cbtest gaf dus ook hetzelfde aan! Super!

Polleke: ik duim heel hard voor je! Heel veel succes woensdag!

Hus: oeioei, die I toch..Gelukkig is het allemaal goed gegaan, en heeft ze niet overgegeven...

Gelukkig is de portemonnee weer terecht! Dat wordt dus voortaan eerst in je boekenkast zoeken als je iets kwijt bent

GW: he bah, dat was een flinke misstap dus! Gelukkig voel je je nu weer wat beter... Hier was het trouwens helemaal niet glad.

Zo, man is T even in bad doen, en ik zal M zo even een fles geven, die begint al wat wakker te worden...
Poll, schrikken zeg! Woensdag weer een echo, spannend!

Husk, jeetje wat schrikken zeg! Gelukkig is alles goed gekomen.
He bah Hus, dat is niet lollig! Nieuwsgierig aagje, die I. Wat dacht ze, wat ruiken die dingen lekker, dat moet vast lekker smaken..?

Poll, wat een zenuwslopende tijd zal dit voor jullie zijn.. Ik duim me de pleuris hier!

Jeuh Rain, nu echt zwanger in letters en cijfers (maar ik had al geen twijfel meer hoor..)! Enneh, je hoeft toch niet zoveel te regelen voor de 2e..? *(of loop ik nou weer ernstig achter..?) Ik heb alleen kraamzorg geregeld, en er moet een wandelwagen komen.

Dat klinkt dan eigenlijk weer beter dan een afwasmasjien Justdeb, een man die wat in het huishouden doet.. Waar koop je die..? Fijn dat jullie naar de 1 nachtvoeding zijn gegaan, Forte helpt dus?

Ik zou ook blij worden van een kdv die om 7:00 uur open is.. Of een die tot 18:30 open is. Helaas hier van 7:30 tot 18:00 uur, dus dat is een korte werkdag voor mij. Op maandag moet ik meteen om 19 uur naar cursus en op dinsdag sporten, dus dan zie ik mijn kleine meissie nauwelijks.. Gelukkig dan weer op woensdag de hele dag om in te halen..

Aankomend weekend gaat ze een nachtje logeren, gaan vriend en ik even lekker uit eten en naar de film. Zin in!
van 7.30 tot 18 vind ik ook best beperkt, als je een beetje reistijd hebt zit je daar zo aan.

En kath, ik wil je niet ongerust maken, maar je moet spruit 2 ook voor het kdv aanmelden he (of was je van plan thuismoeder te worden?)

Ben je al uit de wagen?
Kath: Ja, ik heb ook liever zo'n man dan een afwasmasjien hoor hahaha! Al zou ik het nu niet erg vinden om beide te hebben..

Tja, geen idee, mijn man is gewoon zo,altijd ook al geweest.. En ik weet dat ik het daar heel erg mee getroffen heb, en dat niet iedereen dat zo heeft.

Ja, de for.te voeding helpt tot dusver goed bij M. Hij krijgt gecombineerd met de standaard voeding, en dat gaat prima. Hij is veel meer tevreden, en laat er nu meestal 4 uur tussenzitten! (behalve 's avonds, want tussen 18.30 en 22.30 wil hij alleen maar eten, eten en en eten, dus dan krijgt hij tussendoor nog wel eens een klein flesje extra)
O ja, dat heb ik ook gedaan. Nee, nog niet uit de wagen. Staan er ook maar weinig in de buurt te koop, dus als we willen kijk ken is t meteen een uur rijden.. Ik weet ook niet zo goed wat een wagen van 2/3 jaar oud moet kosten..
zou een phil en teds niet voor je zijn trouwens?
Hier zonet S ineens compleet overstuur en gillen!! Kom ik kamer binnen, ga naast dr bed, knuffelt ze me alsof leven er van af hangt.. wil niet meer liggen. Naar beneden genomen. Trillen en bijna in mij kruipen. Pakje drinken uit koelkast, gaat ze drinken, zegt ze: au! Heet!! Hoe vreemd. Vriend legt dr nu in bed
Ze slaapt weer. Gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven