Bijtertje

05-06-2012 15:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb een probleempje waarbij ik jullie hulp wel kan gebruiken. Mijn zoontje van 8 maanden bijt. Dit doet hij tijdens de borstvoeding (krijgt hij alleen nog 's ochtends), maar vooral als ik hem vast heb, in mijn schouder. Ook knijpt hij heel hard. Ik ben ondertussen bont en blauw (ok, klein beetje overdreven, maar wel een paar flinke blauwe plekken), en weet niet zo goed hoe ik zorg dat hij hiermee stopt.

Hard nee of au zeggen werkte in het begin, maar nu niet meer. Ik probeer hem ook zo snel mogelijk zijn mond weer open te laten doen, door mijn pink tussen zijn kaken te wringen, maar dit kan niet altijd door hoe ik hem op dat moment vast heb.

Hoe 'leer' ik hem dit af?

Ik lees wel van die "horror" verhalen over terugbijten, maar dat ben ik niet van plan.

Iemand met dezelfde ervaring? Tips? Alvast bedankt!!
Het gaat mij niet om gepast of ongepast, ik zou zelf gewoon stoppen met borstvoeding zodra m'n baby begint te bijten.
quote:nak, 2 uur geleden

Hard "Au" of "Nee" roepen en direct voeding onderbreken en wegleggen. Na een poosje voeding weer hervatten. Hebben ze snel genoeg door hoor!

Dat deed ik ook. Zoon is inmiddels dreumes. En doet het niet meer nu.

Hij heeft een keer zo hard gebeten dat t open was, m'n tepel dan.
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga t proberen met afleiden en in z'n neus knijpen ;) hopen dat t een korte fase is
quote:Supersoulfighter schreef op 05 juni 2012 @ 16:49:

Het gaat mij niet om gepast of ongepast, ik zou zelf gewoon stoppen met borstvoeding zodra m'n baby begint te bijten.

Bijten kunnen ze ook al zonder tandjes, en ook dat voelt niet prettig, van die kleine klemkaakjes. Met tanden heeft het allemaal weinig te maken.

TO, dat je besluit net wat eerder te stoppen dan je eigenlijk van plan was vanwege het bijten kan ik me wel voorstellen, maar hopelijk werkt wat je nu wilt gaan proberen om het op een prettigere manier af te ronden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven